Skocz do zawartości
Pigeon

benzyna Silnik CDAA 1,8 TSI historia serwisowa mojego samochodu.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dawno na forum mnie nie było ale ostatnio poczytałem na temat silnika kod CDAA który mam w swoim passacie.

Mam przebieg w moim samochodzie 204000 km i zainteresował mnie temat łańcucha  rozrządu oraz pierścieni tłokowych i spalania oleju.

Passatem jeżdżę od 2015 roku i zrobiłem nim 40 tyś km, nie mam problemu ze spalaniem oleju ani nie słychać rozrządu przy porannym rozruchu ale po przeczytaniu tematów na forum postanowiłem podjechać do serwisu w celu sprawdzenia historii pojazdu. Przy zakupie dostałem wykaz czynności serwisowych wykonanych w Holandii ale chciałem się upewnić co i jak. Miła rozmowa z serwisantem, wczytał nr VIN i potwierdził przebiegi przy których samochód miał serwis ale w 2015 roku okazało się że silnik był wyciągany i rozbierany w serwisie, były wymieniane tłoki itd. Czyli silnik w moim Passacie został poddany naprawie przy przebiegu 135000 km. I teraz moje pytanie czy jest na forum osoba która mogła by po VINie dokładnie określić co zostało wymienione bo nasz serwisant nie bardzo po holendersku czyta. Osobiście przypuszczam że przy takiej ingerencji to rozrząd pompa wody i oczywiście wszystkie uszczelki powinny być wymienione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozrzad to na bank ale czy pompa wody... a to nie mogl tego wydrukowac i sam bys googlem przetlumaczyl co tam jest? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie że nie mogą drukować informacji. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd mógł być wymieniony tylko w wypadku jeśli napinacz był wysunięty na odpowiednią długość (co oznacza rozciągnięcie łańcucha). Pompa wody na 99% nie była wymieniana, o ile nie ciekła przy demontażu silnika, bo jest to element niezależny i jego wymiana nie wymaga rozpinania rozrządu.