Jump to content
Bobson

Brak płynności w kierownicy

    Recommended Posts

    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2013

    Witam

    Jestem nowy na forum więc witam i pozdrawiam wszystkich serdecznie.

    Od 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Passata B7 2.0 140kM 2013r. Mój problem polega na tym że podczas jazdy gdy zmieniam pas ruchu czy gdzieś skręcam to wyczuwam w kierownicy lekkie przeskakiwanie. Nie czułem tego jak kupowałem samochód bo byłem zbyt podjarany :)  Nie wiem czy to może wina opon bo poprzedni właściciel założył opony 215/60/16. Wiem że w standardzie są 205/55/16 a w opcjonalnych nie ma takowych jak on założył. Byłem na stacji diagnostycznej i wszystko z zawieszeniem ok. Może coś się dzieje ze wspomaganiem.  Proszę o porady. Pozdrawiam 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2012

    Kodowanie ADS - A4 B8 - Audi A4 Klub Polska

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012
    12 godzin temu, Bobson napisał:

    wyczuwam w kierownicy lekkie przeskakiwanie

    Sprawdź czy masz ten efekt na postoju, na zgaszonym silniku (nie działa wspomaganie). Najlepiej jest podnieść przód auta na "kobyłkach" tak aby koła swobodnie mogły się skręcać.

    Ja u siebie obserwuję podobne zjawisko i nie zależy to od wspomagania. Nasila się w chłodne dni. Obstawiam wyrobienie przekładni kierowniczej, ale póki co jeżdżę i obserwuję.

    52 minuty temu, jony napisał:

    ADS

    Nie słyszałem, żeby Passaty były wyposażone w system Audi Drive Select

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2012

    nie chodzi o ADS tylko o kodowanie wspomagania tu jest wspomaganie elektryczne ,takie same problemy mają a4,a6 q5,w necie bardzo dużo informacji  na ten temat,wgrywanie nowego softu itd

    Oto odpowiedz na problem z kierownicą jest to wada fabryczna Audi dotyczy to w dużej większości rocznika z 2012 roku ,przyczyną jest powstające pole elektromagnetyczne silnika wspomagania kierownicy

    rozwiązanie banalne wgranie nowego softu do sterowania

    soft jest dostępny w ASO od 2015 r wtedy to audi zlokalizowało ten problem

    Koszt w ASO to około 300 zł

    nowy TPI i po sprawi

    nie będę tu podawał całego numery softu bo może wasze auto ma trochę inny

    W kwietniu 2018 pojechalem do serwisu Audi (Autospecial Krakow), opisalem im problem i wgrali nowe oprogramowanie układu kierowniczego. To bardzo pomogło! Nie ma już "przeskoków" na kierownicy, a sama kierownica wraca do pozycji "zero". Układ kierowniczy dalej jest dla mnie "za miękki" ale precyzja bardzo się poprawiła. Przedtem z tymi przeskokami układ kierowniczy był dla mnie nie do zaakceptowania, teraz jest naprawdę OK.

    Wersja oprogramowania układu kierowniczego która została wgrana przez Audi to:

    8K0909144R; 0511

    Pozdrawiam,

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    Mój sterownik ma numer: 5N1909144N a soft 1101 z krzywą wspomagania KL.310.

    Na liście dostępnych (do aktualizacji) softów jest tylko jeden: 5N1909144N_1101.sgo - czyli nic nowszego.

    Nie wiem jak kolega @Bobson ale u mnie efekt lekkiego przeskakiwania kierownicy jest nawet na zgaszonym silniku i tylko w okolicach pozycji "jazda na wprost".

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2013

    Witam

    Dziękuję za zainteresowanie się moim problemem. Kodowanie wspomagania jest w stanie zrobić mi jakikolwiek mechanik z kompem czy tylko została mi wizyta w ASO? 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    Kolega jony pisze nie tyle o kodowaniu co o wgraniu nowego softu. Każdy gramotny człowiek, nie koniecznie mechanik, który ma kompa z odpowiednim programem typu VAS, ODIS czy VagCanPro powinien to ogarnąć.

    Twoje auto jest z 2013 czyli młodsze niż moje więc nie spodziewałbym się, że masz starszą wersję softu w module wspomagania.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2012
    1 godzinę temu, nTomek napisał:

    Kolega jony pisze nie tyle o kodowaniu co o wgraniu nowego softu. Każdy gramotny człowiek, nie koniecznie mechanik, który ma kompa z odpowiednim programem typu VAS, ODIS czy VagCanPro powinien to ogarnąć.

    Twoje auto jest z 2013 czyli młodsze niż moje więc nie spodziewałbym się, że masz starszą wersję softu w module wspomagania.

    Na stronie forum a4 kolega opisuje kodowanie bez wgrywania nowego softu twierdzi że pomogło

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2013

    Za tydzień oddaje do mechanika na wymianę dwumasy i rozrząd. Od razu mu powiem żeby ogarnął mi wspomaganie. Już się obawiałem że może maglownica mi siada. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012
    Dnia 3.03.2019 o 16:55, jony napisał:

    Na stronie forum a4 kolega opisuje kodowanie bez wgrywania nowego softu twierdzi że pomogło

    Z tego co tam wyczytałem to gość wyłącza system DSR a włącza ADS. W (moim) Passacie nie ma ADS a DSR jest nieaktywny.  Hmmm...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2012

    Wgrane  nowe oprogramowanie 0511,problem znikł.Moje auto to audi a4 b8 2012r

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    Już to pisałeś w tym temacie, więc po co się powtarzasz?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2012
    42 minuty temu, nTomek napisał:

    Już to pisałeś w tym temacie, więc po co się powtarzasz?

    Nie przypominam sobie że pisałem o tym że mam wgrane nowe oprogramowanie.Piszę po to  żeby inni mieli wiedzę że wgranie nowego oprogramowania rozwiązuje problem.Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    Jak nie pamiętasz to przeczytaj co napisałeś:

    Dnia 3.03.2019 o 12:59, jony napisał:

    W kwietniu 2018 pojechalem do serwisu Audi (Autospecial Krakow), opisalem im problem i wgrali nowe oprogramowanie układu kierowniczego. To bardzo pomogło! Nie ma już "przeskoków" na kierownicy, a sama kierownica wraca do pozycji "zero". Układ kierowniczy dalej jest dla mnie "za miękki" ale precyzja bardzo się poprawiła. Przedtem z tymi przeskokami układ kierowniczy był dla mnie nie do zaakceptowania, teraz jest naprawdę OK.

    Wersja oprogramowania układu kierowniczego która została wgrana przez Audi to:

    8K0909144R; 0511

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2012
    Teraz, nTomek napisał:

    Jak nie pamiętasz to przeczytaj co napisałeś:

     

    to jest cytat kolegi z forum a4

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB) DSG
    Rok prod: 2010
    22 minuty temu, jony napisał:

    to jest cytat kolegi z forum a4

    Cytat wpisuje się w cudzysłowie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy