golden87 Zgłoś #41 Napisano 28 Czerwca 2021 A co sądzicię o Barum Bravuris 5? Troche budżetowy wybór, osobiście mialem Bravurisy 3-jki, i oprocz tego ze w miare szybko "schodziły" to byłem zadowolony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekV Zgłoś #42 Napisano 28 Czerwca 2021 (edytowane) 3 godziny temu, Deo napisał: Do spokojnej jazdy to i RainSporty 5 będą idealne Jakos nie mam przekonania do uniroyal fakt ze nigdy opon tego producenta nie miałem ale zawsze w głowie mam marki typu Pirelli bridgestone itp mały update : jednak stanęło na Michelin Pilot Sport 4 . Wyrwałem w dobrej cenie taniej niż 4S wiec wyszedł taki trochę kompromis ?? Edytowane 28 Czerwca 2021 przez BartekV Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koszałek Zgłoś #43 Napisano 30 Lipca 2021 W dniu 30.05.2021 o 08:54, lolekb6 napisał: Ja wybrałem nowe Pirelli PZero co prawda mam trochę większy rozmiar kół bo 245/35R20 ale jestem bardzo zadowolony. Na suchym ciuchutko, a na mokrym jakiegoś uślizgiwania nie odczułem. Jakie masz parametry felgi? Odsadzenie oraz szerokość felgi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolekb6 Zgłoś #44 Napisano 8 Sierpnia 2021 (edytowane) 8x20J ET41. To felgi z Tiguana Rline. Pasują idealnie nic nie obiera itp. Edytowane 17 Sierpnia 2021 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Whiro Zgłoś #45 Napisano 9 Sierpnia 2021 Witam. Przepraszam że wyskakuje z passatem B7 ale tutaj akurat toczy się rozmowa która mnie interesuje. Obecnie mam w moim kombi 235/45 r17 assymetric 3 Goodyear a. Te opony tragicznie głośne są na szorstkim asfalcie. Chce uciec na 215/50 r17 i szukam cichych opon na różny asfalt i takie które tłumią dobrze nierówności i nie dudnią z tyłu. Czy ktoś polecił by jakiegoś pewniaka? Myślałem o premiumcontact 6 lub primacy 4 Michelina. Może sportcontrol 2? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekV Zgłoś #46 Napisano 10 Sierpnia 2021 (edytowane) @Whiro Na twoim miejscu brałbym Primacy , co prawda mam obecnie pilot sport 4 ale mniej szumią od Pirelli Cinturato i to co pierwsze odczułem po zmianie opon to to ze jest o wiele ciszej i bardziej „miękko” na nierównościach za co duży plus wiec Michelin Primacy powinny być jeszce bardziej komfortowe a co do contiego to miałem kiedys sport contact 5 i były bardzo głośne… Edytowane 10 Sierpnia 2021 przez BartekV Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Whiro Zgłoś #47 Napisano 10 Sierpnia 2021 (edytowane) Czytałem że premiumcontact są też ciche. Ciekawe czy ktoś miał styczność z różnymi firmami na tym samym samochodzie i mógł by to porównać. Bo inny rozmiar i inny samochód to już inne wyciszenie. Od siebie powiem że passat jest słabo wygłuszony. Przynajmniej taki średniak jak mój jest gorzej wygłuszony niż laguna 3 golas z polskiego salonu , którą miałem poprzednio. Dodam że te etykiety na oponach to są mało warte. Nikt podczas takiego oceniania nie robi szerokich testów, tylko jedna prędkość na jednym asfalcie i przy danej prędkości. Więc wjedziesz na inny asfalt i okaże się że opona z 68 db na etykiecie będzie głośniejsza niż ta z 71 db. Edytowane 17 Sierpnia 2021 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuno_69 Zgłoś #48 Napisano 11 Sierpnia 2021 (edytowane) Opony PREMIUM to opony premium oczywiście jakościowo lepsze ALE czy Barum Bravuris 5HM sporo odbiega jakościowo od opon premium ?? miał ktoś założone u siebie w aucie ? ciche ? jakiś krótki komentarz na temat tych opon ? Czy można zastąpić w B8 rozmiar opony 235/45 r18 na 225/45 r18 ? Edytowane 11 Sierpnia 2021 przez Nuno_69 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golden87 Zgłoś #49 Napisano 12 Sierpnia 2021 Tak jak pisałem na PW, Mam te opony założone od niedawna, nie czuje jakiś negatywnych odczuć w stosunku do Pirelli P7 z 3-3,5 mm bieżnika. Opony są ciche i miękkie, zapewne przez to ze miękkie dość szybko będą schodzić, ale człowiek sie z tym liczy. Nie było problemów z wyważeniem itd. Swego czasu słyszałem ze część skod wyjeżdżała z fabryki na Barumkach wiec jakiś poziom muszą trzymać. Co do rozmiaru, część powie ze to nie homologowany rozmiar i niewolno, ja tam zmieniałem rozmiary w swoich autach i było oki... Wszystkie oryginalne 18-stki mają 8 cali szerokości, więc 225 na 8 calach będzie praktycznie na równo z felgą... węższa opona jak nie potrzebujesz mega dużo trakcji lepiej będzie dla spalania, natomiast jeśli twoim autem jeździ ktoś kto średnio umie jeździć to przy 225 i 8j + średnio umiejętne parkowanie = porysowana felga. Niestety nie ma tam marginesu na błąd, jak kołem krawężnika, albo wjedziesz z nieodpowiednim kątem masz bardzo duża szanse ze felga będzie ryśnięta. Jeśli chodzi o opony to wulkanizator do którego jeżdze poweidział, najlepsze z najtańszych to Zeetex HP2000 (~260 zł sztuka, 225/45/18), minusy ze czasem musiał kręcić oponą żeby dobrze wywazyć i przy 150+ troche głośne, ale z to cena rewelacyjna, bieżnik nie znika zbyt szybko średnia półka cenowa Barum - minus taki że dość szybko się ścierają, przy przebiegach 15-20 tys, 4-5 sezonów i opona się kończy, Ponoć też Matador daje rade, ale mi ta marka nie była znana więc skusiłem się na Baruma. Ja swoje kupiłem na Allegro od firmy BAMAR-OPONY No i wiadomo, "wielka trójca" premium... Michały, Dunlopki i Conti, ale to już cena zupełnie inna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuno_69 Zgłoś #50 Napisano 12 Sierpnia 2021 KONKRETNA i wyczerpująca pomocna odpowiedź - WIELKIE dzięki golden87 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koszałek Zgłoś #51 Napisano 16 Sierpnia 2021 (edytowane) W dniu 8.08.2021 o 10:45, lolekb6 napisał: 8x20J ET41. To felgi z Tiguana Rline. Pasują idealnie nic nie obiera itp. Też założyłem P Zero ale 245/40R19. Choć koszty 19 vs 20 są zbliżone wizja ewentualnej awarii na drodze odstraszyła mnie skutecznie. Jest sporo kompletów z Arteona do odkupienia. Użytkownicy narzekają że za twardo. Ale wygląda super tak jak u Ciebie. Felga 8x19 ET40. Edytowane 16 Sierpnia 2021 przez koszałek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolekb6 Zgłoś #52 Napisano 17 Sierpnia 2021 (edytowane) Powiem Ci że nie odczuwam znacznej różnicy w komforcie - bardziej w osiągach ? Dodam że pasek jest moim firmowym/dupowozem i robię na tych kołach średnio 30-35k km rocznie ?Nie ma się co bać. Edytowane 17 Sierpnia 2021 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koszałek Zgłoś #53 Napisano 17 Sierpnia 2021 Szerokość ta sama. Mam obawy o uszkodzenie mechaniczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrb8fl Zgłoś #54 Napisano 17 Grudnia 2021 Cześć, Tak, jak wyraziłem swoją opinię przy fabrycznych zimówkach Continental WinterContact (że są słabe), tak fabryczne letnie Pirelli P7 Cinturato-to prawdziwy sztos (w porównaniu z używanymi na innym samochodzie Conti PremiumContact5, czy jakimikolwiek innymi letnimi jakie miałem). P7 mogę szczerze polecić (235/45/18). Auto mam od czerwca, na letnich P7 przejechane 15k km. Nie widzę (póki co) nadmiernego zużycia. Jazda autostradową + miasto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JanekM Zgłoś #55 Napisano 13 Lutego 2022 A ja mam pytanie, z jakim indeksem prędkości były zwykle montowane opony przy silniku 1.8? Było to "W" czy może "V"? Mojego passata 1.8 kupowałem z zimówakmi i były to V, mimo że wg VIN ma "94W". Szukam teraz opon na lato i wg parametrów te z indeksem V są jednocześnie sporo cichsze, dlatego tak zacząłem drążyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wowo Zgłoś #56 Napisano 14 Lutego 2022 Formalnie możesz kupić V na lato (czyli do 240km/h) - tylko uważaj jak jest z wiatrem i z górki :0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krmkpl Zgłoś #57 Napisano 8 Kwietnia 2022 nowy sezon, nowa fala glupich pytan Michelin Primacy 4+ 215/55/r17 - do bitdi 94W czy 98W XL? Wg homologacji 94w, zastanawiam sie czy 98w XL nie bedzie zauwazalnie lepsza - sztywniejsza w zakretach, hamowaniu, itd lub gorsza - glosna, niekomfortowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablosik73 Zgłoś #58 Napisano 8 Kwietnia 2022 5 godzin temu, krmkpl napisał: Michelin Primacy 4+ 215/55/r17 - do bitdi 94W czy 98W XL? Wg homologacji 94w, zastanawiam sie czy 98w XL nie bedzie zauwazalnie lepsza - sztywniejsza w zakretach, hamowaniu, itd lub gorsza - glosna, niekomfortowa Miałem podobny dylemat, ale z uwagi na to, że Primacy 4+ są rekomendowane do aut typu SUV/crossover - zakupiłem ostatecznie Primacy 4. Bałem się, że będą podobnej twardości co Conti. Nie przejmuję się testami i że Conti, czy Bridgestone w nich wygrywają - Michelin od lat jest w czołówce. Miałem Micheliny (letnie i zimowe) w poprzednich autach i zawsze byłem zadowolony... Założyłem je w miniony wtorek, więc dużych doświadczeń jeszcze nie mam (wcześniej Continental PremiumContact5 - fabryczne). To co zauważyłem póki co (porównując Conti do Michelina) - Micheliny są bardziej sprężyste/komfortowe, przy pokonywaniu nierówności czy progów. I tego głównie oczekiwałem... Co do głośności - jeszcze nie miałem okazji jechać w trasie, czy po betonowej nawierzchni - a to mnie szczególnie interesuje. W każdym razie głośniej nie jest jeżdżąc po mieście, a nawet zaryzykowałbym twierdzenie, że trochę ciszej (wg danych katalogowych, Michelin jest o 2dB cichszy na zewnątrz). Jeśli większość jeździsz w trasie - może się okazać, że powinieneś jednak wybrać nowe Conti PremiumContact6... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krmkpl Zgłoś #59 Napisano 8 Kwietnia 2022 (edytowane) Mysle ze primacy 4+ to ulepszone 4, nie widze nigdzie wzmianki jakoby byly do crossoverow/SUVow: https://www.michelin.pl/auto/tyres/michelin-primacy-4-plus Wg ich konfiguratora na stronie tez polecaja primacy 4+. Conti premiumcontact 5 mam, a 6 nie wystepuja juz w w/w wymienionym rozmiarze i wymaganym indeksie predkosci wiec raczej V na trase nie bede zakladal. Zdecydowalem i biore michelin 4 plus 98 W XL Rowniez po czesci dlatego ze dotychczasowe doswiadczenie z oponami (w tym motocyklowymi) powoduje ze preferuje micheliny ze wzgledu na ich wlasciwosci. Edytowane 8 Kwietnia 2022 przez krmkpl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablosik73 Zgłoś #60 Napisano 9 Kwietnia 2022 W różnych materiałach prasowych widziałem dopisek, że to opony przeznaczone dla samochodów elektrycznych i SUV, 4x4. Trochę mnie to zmyliło... Jak teraz szukałem w necie, to znajduję info że są przeznaczone dla sedanów, SUV i samochodów elektrycznyc... Nawet na reklamie Michelin są na Golfie ? Uznałem wtedy, że Primacy+ (skoro są też dla SUV), mogą być twardsze. Są też o 1dB głośniejsze od zwykłych Primacy 4 patrząc na etykietę. Może niepotrzebnie się tego obawiałem... Daj znać za jakiś czas, gdy trochę km przejedziesz w trasie i po mieście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach