Skocz do zawartości
let_me_b3

[Instrukcja] - podłączenia lusterek fotochrom zewnętrznych

Rekomendowane odpowiedzi

Instrukcja podłączenia fotochromów zewnętrznych

 

Aby mieć fotochrom zewnętrzny niezbędne jest wsteczne lusterko fotochromatyczne, ponieważ one posiada całą elektronikę do sterowania zewnętrznymi.

Lusterko wewnętrzne musi być 6 pinowe

Są wersje 4 pinowe i one nie posiadają wyjścia na zewnętrzny fotochrom, trzeba wymienić na 6 pinowe

IMG_20190209_150456.thumb.jpg.e16409b1e31274d9ec55a2004bedd66a.jpgIMG_20190221_210117.thumb.jpg.8259785c176db824206b69063fba3e83.jpg

Chyba, że ktoś chce się bawić w lutowanie i przerobić 4 pinowe- wydaje się że trzeba wlutować tylko dwa brakujące kabelki ale sam nie sprawdzałem tego, bo zanim rozebrałem lustro kupiłem 6 pinowe

Jeżeli ktoś posiada 6 pinowe to prawdopodobnie ma już poprowadzoną instalację do sterownika drzwi, ale  tylko od strony kierowcy

Sterowniki drzwi do obsługi fotochromu muszą być w wersji max, 15 pinowe

Opis ten dotyczy sterowników 3generacji

 

Niezbędne części

-Wkład fotochrom – prawy i/lub lewy

- Lusterko wsteczne – 6 pinowe

- Konektory  (ilość zależna od tego co mamy i co chcemy mieć

                - 000979009 – 2 na lustr wew oraz  2 na wejście do sterownika  i 2 na wyjście od sterownika  do lusterka na jedna stronę

                -000979132 –2 na prawą i 2 lewą stronę

                -000979150 - 2 na prawą i 2 lewą stronę

               

- przewody elektryczne – 2 kolory

- taśma parciana

- koszulki termokurczliwe

Oczywiście aby  wkłady fotochrom zadziałały nasze lustro zewnętrzne musi posiadać dwa dodatkowe przewody do fotochromu

 

Z tego co widziałem to są dwa główne rodzaje luster z obsługą fotochrom:

- 11 pinowe (podświetlenie, kierunek, podgrzewanie, składanie, elektr. regulowane, fotochrom)

- 15 pinowe (podświetlenie, kierunek, podgrzewanie, składanie, elektr. regulowane, fotochrom, pamięć)

 

Liczba pinów względem wyposażenia

- Podświetlenie 1 pin

- Kierunek 1 pin

- Podgrzewanie 1 pin

- Masa wspólna 1 pin (podświetlenia, kierunku i podgrzewania)

- Elektr składane 2 piny

- regulacja położenia lustra 3 piny (w przypadku pamięci położenia 7pinów)

- Fotochrom 2 piny

 

Można dodać do swoich luster te dwa brakujące przewody- wymaga to jednak trochę zręczności i niezbędne jest rozebranie mechanizmu lustra, aby przeprowadzić dodatkowe przewody oraz wtyczka nr 443906231 do podłączenia wkładu fotochrom

 

Wymiana lusterka i sterownika opisana jest bardzo dobrze na forum w poradniku o wymianie lusterka na elektrycznie składane

 

 

Zestawienie nr pinów od instalacji fotochrom passat b6 2008r(3generacja sterowników)

185654888_pinylustr.jpg.db4d1cafb6f31006382fcabcce6480de.jpg

 

 

 

Aby ściagnać lusterko wewnętrzne rozłączamy osłonę czujnika deszczu podważając miejsce łączenia połówek

Lusterko zsuwa się w dół po prowadnicach- wystarczy troszkę siły.

Odłączamy wtyczkę 6 pinową od lusterka

IMG_20190219_135705.thumb.jpg.e2a4a9022dddb3010c98007de6d4d429.jpgIMG_20190209_153256.thumb.jpg.98e6afc0ea9fdf3899254a3061a15f05.jpg

Żeby poprowadzić przewody należy zdjąć lampkę podsufitki -  kilka śrub i zaczepów

- wyciągamy schowek na okulary podważając   dwa zatrzaski

- odpinamy osłonę mikrofonu

- wykręcamy dwa torxy

- wyjmujemy lampkę i odpinamy wtyczki

 

Ja przewody poprowadziłem podsufitką a później w dół pod osłoną słupka.

Odkręcamy dwie śruby torx ukryte pod zaślepką i wyciągamy rączkę nad drzwiami, dzięki czemu łatwiej będzie nam przecisnąć przewody

Warto od razu puścić sobie dodatkowe przewody pod ewentualny rejestrator jazdy- zawsze później mniej rozbierania będzie- ja tak zrobiłem

Przewód przeciągamy posiłkując się sztywnym drutem od strony lampki na zewnątrz, trochę manewrowania i powinno się udać

 

Należy też ściągnąć osłonę przy słupku

-Wypinamy zaślepkę AIRbag, jak deliktanie podważymy płaskim śrubokrętem to nie powinniśmy jej uszkodzić.

-odkręcamy wkręt torx pod zaślepką

-odchylamy osłonę i odpinamy plastikowe kołki aby wyjąć osłonę

Przewodami zjeżdżamy w dół mocując go do istniejącej wiązki przewodów, tak aby nie przeszkadzały kurtynom powietrznym

Przewody można puścić od razu na prawą i lewą stronę-będzie mniej rozbierania później

 

IMG_20190209_155050.thumb.jpg.7cdfd3f4d16698aef95fe930a034e05b.jpg

Przy lusterku wstecznym robimy połączenie równoległe  na prawą i lewą stronę oraz podpinamy się pod brakujące piny 4 i 5 za pomocą konektorków o nr  000979009

 

IMG_20190219_161516.thumb.jpg.110cca53f036a0b0be4fa7f0e5efce08.jpg

 

 

IMG_20190219_164526.thumb.jpg.8bd9bea652336c7d96143b4767ec6173.jpg

Ściągamy plastiki aby dostać się poniżej konsoli schowka i mieć dojście do wtyczki w drzwiach.

ja nie mogłem ich puścić głębiej dlatego dodatkowo zabezpieczyłem je plastikowym peszlem, aby nie dotykały bezpośrednio metalowej ramy

 

 

\Lewa strona\

Trzeba odczepić rączkę od podnoszenia maski

Mały śrubokręt i odczepiamy klips po pociągnięciu rączki do siebie.

Odkręcamy dwie śruby i ściągamy plastikową osłonę (jeden torx oraz jedna na płaski bit- ukryta pod zaślepką)

 

 

\Prawa strona \

Same plastiki na wcisk  do demontażu

 

Wyciągamy uszczelnienie i odchylamy piankę – mamy dojście do przewodów we wtyczce.

Wtyczkę trzeba rozłączyć

- podważamy od góry osłonę gumową, odbezpieczamy zawleczkę, rozpinamy wtyczkę

- przewody wciągamy do wnętrza auta

IMG_20190216_092341.thumb.jpg.9181cc7c8a31f30dd6864e05d918646c.jpg

Musimy się wpiąć w 2 i 3 pin ( posłużyć musimy się konektorami  00979132)

 

W drzwiach

Ściągamy boczek:

Wypinamy zaślepki klamek

Odkręcamy 3 sruby z lewej strony (2 z prawej strony)

Odpinamy wtyczki od sterowania szybami z lewej strony

Odbezpieczamy klipsy (można na zapas kupić – nr 6Q0868243 )

Odpinamy wtyczki do modułu drzwi i linkę od klamki.

IMG_20190223_142519.thumb.jpg.6253b09cd8ad728b5da4f0369cc52e7e.jpg

 

Pewnie najlepiej było by ściągnąć metalową osłonę wraz z prowadnicami do szyby ale można puścić przewody i bez tego, trochę więcej zabawy ale da radę

 

Trzeba rozpiąć wtyczkę od drzwi- wyciągamy gumową osłonę na zewnątrz

Od środka odczepiamy gumową osłonę z wiązką od drzwi, wypinamy klipsy ją trzymające.

Wyciągamy wtyczkę z gumową osłoną na zewnątrz drzwi(przy zawiasie)

Odizolowujemy wtyczki aby móc dodać kolejne przewody pod gumową osłoną

Znów musimy posłużyć się sztywnym drutem aby przeciągnąć przewody od strony  drzwi w stroną zawiasów.

IMG_20190223_140157.thumb.jpg.3faad81395af5144ad78ee5dea1270ef.jpg

 

Izolujemy ładnie tak jak było przed nami i składamy z powrotem

Piny we wtyczce przy zawiasie mają nr 2 i 3 – nr konektorów  000979150

Aby je włożyć trzeba odbezpieczyć różową zawleczkę.

 

IMG_20190223_140900.thumb.jpg.817f6d48b0fb70930ac4fb2e4f2b8414.jpg

 

IMG_20190223_142927.thumb.jpg.fd3ed21630763f89eceb65fe21d0d3e5.jpg

Piny we wtyczce do modułu wciskamy w nr 1 i 10- nr konektorów 000979009

 

IMG_20190223_143148.thumb.jpg.4dbab1725b4625478069c994b498ebd6.jpg

Wkład fotochrom podłączony jest pod pin 8 i 16 (wtyczki od modułu do lusterka)

 

 

Wszystko składamy w odwrotnej kolejności do montażu

 

Symulacja działania fotochromu

Zasłonić fotorezystor na tyle lusterka wstecznego (od strony szyby)

Zaświecić na fotorezystor z przodu lusterka wstecznego

Lusterko wsteczne powinno się ściemnić a wraz z nim lusterka boczne.

Napięcie na lusterku zewnętrznym  zmienia się w zależności od natężenia światła padającego na czujnik i wynosi max 1.2v

IMG_20190226_171148.thumb.jpg.b343bab4439db3f8871041d1a3155789.jpg

IMG_20190225_131639.thumb.jpg.c2bf7a6607213fe799470eb3e0891812.jpg

 

IMG_20190224_114347.thumb.jpg.4c9faf1dd0e0d1a84333ad0540bf5f5b.jpg

 

 

Mam nadzieję że się komuś przyda.

Wszystkie uwagi mile widziane:-)

  

  • Thanks 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz tylko sprawdzić czy moje lusterko ma 4 czy 6 pinów i można działać. Co prawda ja mam lustra B7 ale różnic nie powinno być za wiele ;) Dziękuję za poradnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, ANDRIUBIKER napisał:

Bardzo wazna jest polaryzacja na wkladach foto, jak sie da odwrtotnie to sie sciemnia ale tylko raz ;) juz sie nie rozjasnia 

Nie wolno tez na wklad foto podac napiecia wiekszego ni przewidziane, przy 12v wklad tez zabijemy

Z tego co ja znalazłem to we wkładzie lusterka

- Pin2 to zasilanie   

 ( max jakie udało mi się zmierzyć w aucie to ok   +1,2v)

- Pin1 masa

Analogiczne w  tabelce widać każde przejście.

Co do polaryzacji to nie mam pewności czy uszkodzi, bo sam miałem dwie sprzeczne informacje gdzie jest "+" podłączałem  wkład zamiennie  w domu i działało tak i tak, tylko przy odwrotnej gorzej się ściemniało, ale później wracało do normy. Oczywiście na kilka sekund tak robilem- nie wiem jak by się zachowało po dłuższym zasileniu odwrotnie.

Co by nie było nie polecam zmieniać polaryzacji

Prosiłbym bym też zeby ktoś potwierdzi czy na pewno jest dobrze rozpisane, bo ja nie mam dostępu do schematów i opierałem się na informacjach znalezionych na naszym forum i elektrodzie.

 

Edytowane przez let_me_b3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajny mod dzięki poleciało PW:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda lustro 6 pinowe

 

Na górze instrukcji moje stare 4 pinowe lustro

 

IMG_20190212_180839.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podepnę się pod temat mam B7 z 13 roku, lusterko fotochrom wewnętrzne i lewe zewnętrzne. Wysiadło mi przyciemnianie obu lusterek. Wewnętrzne wymieniłem na inne (podobno sprawne), dioda świeci więc zasilanie jest, zewnętrzne jest sprawne (było 5 min temu) pomyliłem polaryzację i jak kolega napisał ściemniło się na zawsze :/ I nadal nic. Czy ktoś ma jakiś pomysł co dalej? Co sprawdzić bo po uszkodzeniu lusterka zew ręce mi opadły.

 

 

 

Edytowane przez MichuR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A "nowe" wewnętrzne się nie ściemnia w ogóle ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@MichuR

Jakim napieciem sprawdzałeś fotochrom zewnętrzny, chyba nie 12v?

Bateria 1.5v to max

Wewnętrzne Ci się ściemnia nowe lustro?

Czujnik od strony szyby zasłon, świec latarka w lustro.

Jeśli się sciemnia, przy włączonym przycisku a zewnętrzne nie to możliwe że lustro jest 4 pionowe a nie 6

6 pionowe lustro ma wyjście na zewnętrzne fotochromy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

kolega sprawdzał lusterko zewnętrzne nie jestem pewien jakim napięciem (teraz jest lekko żółtawe szkło i trzeba zakupić nowe ), lusterko wewnętrzne (stare i te które kupiłem) poza diodą nie daje oznak życia. (sprawdzałem kilkukrotnie wg instrukcji). 

Lusterko zewnętrzne było dobre, oba wewnętrzne mają 6 pinów, jedyne co przychodzi mi do głowy to czy jest opcja, że mimo sygnalizacji diody może być brak prądu? Albo jakiś moduł komfortu ma również wpływ na działanie tego układu? Skoro mamy 6 pinów (2 na zewnętrzne, 2 zasilanie a pozostałe 2 od czego? ) 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słaby ten twój kolega.

Dwa pozostałe też się liczą

Lusterko ściemnia się podczas zmierzchu( lub zasłonięcia czujnika) i święcenia w czujnik pod lustrem.

 Lusterko nie zadziała podczas cofania i gdy właczona jest lampka kabinowa

 

Bezpieczniki sprawdziłeś?

Sc1 w skrzynce po stronie kierowcy od lusterka foto

Lampka Ci działa?

 

A te lustro ma napewno 6 przewodów

W poście #5 widocznych dobrze jest 6 przewodów

Edytowane przez let_me_b3
By mkpol,

Nie pisz posta pod postem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz mi naświetliłeś sprawę, jak go kupiłem to lewe światło podsufitki było niesprawne (prawe działa) blaszki wewnątrz są rozgięte. To może być trop, lusterko zewnętrzne sprawdziłem baterią działa. Dzięki za to info. Wymontuję lampę górną i sprawdzę te blaszki. Pozdrawiam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dzisiaj przystąpiłem do podłączenia fotochromu w lusterku kierowcy,pociągnąłem kabelki do pinu 4 i 5 lusterka wew.i dalej do słupka kostki wewnątrz auta pin 2 i 3,i dalej poległem,ponieważ w kostce,która wychodzi z drzwi do słupka pin10 miałem wolny, a pin1 był już zajęty,kostka sterownika drzwi też ma zajęty pin16,mam sterowniki drzwi 4gen.,podrzuci ktoś jakieś rozwiązanie?

chciałem sprostować kostka sterownika drzwi ma pin8 zajęty a pin16 jest wolny

Edytowane przez alexsat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, alexsat napisał:

Witam,

dzisiaj przystąpiłem do podłączenia fotochromu w lusterku kierowcy,pociągnąłem kabelki do pinu 4 i 5 lusterka wew.i dalej do słupka kostki wewnątrz auta pin 2 i 3,i dalej poległem,ponieważ w kostce,która wychodzi z drzwi do słupka pin10 miałem wolny, a pin1 był już zajęty,kostka sterownika drzwi też ma zajęty pin16,mam sterowniki drzwi 4gen.,podrzuci ktoś jakieś rozwiązanie?

chciałem sprostować kostka sterownika drzwi ma pin8 zajęty a pin16 jest wolny

Według tego auta co masz w opisie wszystko się zgadza tzn pin 8 czarno-szary a pin16 czarno-zielony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak wszystko się zgadza kostka lusterka ma piny  8 i 16  i kolory kabli też są takie jak piszesz,tylko ta kostka co wchodzi z drzwi w słupek to w pinie 1 mam już kabel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@alexsat

Nie pomyliłeś się czasem przy wtyczce drzwi do słupka?

Od lustra wewnętrznego piny 4 i 5 do słupka piny 2 i 3.

Z drugiej strony czyli wtyczka drzwi która wpina się w słupek też obsadzamy piny 2 i 3 a drugie końce przewodów wpinamy we wtyczkę któraś wchodzi do sterownika drzwi - odpowiednie 1 i 10.

A w kostce od lusterek piny 8 i 16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli u mnie piny 2i 3 w kostce z drzwi były już obsadzone,a lusterko mam oryginalne z fotochromem,więc piny 8 i 16 też mam obsadzone,czyli jeśli dobrze rozumiem powinienem pociągnąć kabelki od pinu 2i 3 kostki drzwi do kostki tej ,która jest obok kostki od lusterek do pinu 1 i 10 tak?

więc tak wiązka,która jest u mnie ma już kable poprowadzone ,sprawdziłem miernikiem przejścia pomiędzy pinami kostki drzwi,która wchodzi w słupek, a pinami kostki w sterowniku drzwi,więc myślę,że fabrycznie nie miałem wiązki pociągniętej od lusterka wewnętrznego do słupka,ale fotochrom nadal nie bangla,nie mam jak sprawdzić tego fotochromu(takim małym napięciem)no lusterko 6pin,kabli nie widze,ale piny widać(mam lane assist),no chyba,że pomyliłem pin4z5 lusterka,ale to chyba bym uwalił fotochrom?

Edytowane przez alexsat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, alexsat napisał:

,czyli jeśli dobrze rozumiem powinienem pociągnąć kabelki od pinu 2i 3 kostki drzwi do kostki tej ,która jest obok kostki od lusterek do pinu 1 i 10 tak?

Tak.

Lusterko sprawdzisz bateria paluszek są 1.5v na chwilę i nic się nie stanie. Wyżej w tutoriale masz napisane plus i minus

 

W poście #5 masz pokazane lustro 6pin, 6przewodow

Edytowane przez let_me_b3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem znalazłem,jak się okazuje lusterko mam 4pinowe(zmyliły mnie bolce w kostce)rozebrałem stare lusterko,które tez miało 6 bolców,teraz potrzebuje lusterko o numerze 3C8  857 511,ciekawe czy były takie 6pinowe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,
U siebie mam już całą instalację zrobioną, wszystkie przewody doprowadzone. Teraz tylko pytanie, bo mam dwa lusterka zewnętrzne, oba lewe z Passata B7.
Tylko zauważyłem, że są różnie poprowadzone kabelki. W  tym górnym 1 pin (czyli masa) idzie na dół i jest to czarny kabelek, a w tym dolnym odwrotnie. a też w kostce jest to PIN 1.
W takim razie jak powinienem je podpiąć? Wolę dopytać, żeby nie pomylić i nie zniszczyć wkładu.

20200110_162417.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

/Koledzy,

tak sobie myślę jak przeskoczyć to lusterko 6pin,ponieważ lusterek do Lane Assist w ogóle nie ma w ogłoszeniach,jeśli dobrze rozumiem to piny lusterka to

1pin  to 12V po zapłonie

2pin to masa

3pin to 12V po włączeniu wstecznego

4pin to 12V? na wkład fotochrom lewego lusterka

5pin to masa  wkładu fotochrom lewego lusterka

i teraz pytanie czy ten 4pin to nie musi podawać napięcia ok1,5V?bo rozbierając to lusterko to marny temat,ja jedno rozebrałem to lipnie wygląda do ponownego montażu

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności