Skocz do zawartości
carere

benzyna jak fabryka składa silniki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono forumowiczów po dość długiej mojej nieobecności. Trochę się tu zmieniło. Przesiadłem się z passata 1.9 TDI 2000r.  na passata cc 2.0T TSI z DSG 2009-2010r,  ściągnięto go z Ameryki. teraz jak go sobie trochę obejżałem to dochodzę do wniosku że coś było grzebane dlatego mam pytanie do Was drodzy koledzy. Czy fabryka składa silniki na silikon np. dekiel zaworów i dekiel z lewej strony silnika pod łańcuchem rozrządu. Kolejne pytanie(może głupie więc wybaczcie) wymieniać olej w skrzyni bo ponoć są dwie szkoły na ten temat. (teoretycznie auto było w całości)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W DSG olej obowiązkowo co 60kkm. No chyba że z 200kkm nie był zmieniany - wtedy polecam nie ruszać, tylko jeździć aż skrzynia padnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie jest w nowych silnikach tzw. uszczelka płynna, czyli popularnie silikon ale jest on nałożony na tyle cienko, że nie powinien wystawać poza obrys.

Kwestia jak dużo tego jest i jaki ma kolor. Jeśli czarny, jest to lekko wystające poza obrys osłon to może zwyczajnie ktoś tam zaglądał, może wymieniano napinacz albo łańcuchy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silikon jest koloru raczej grafitowego. Kurde boję się że mogła mu w przeszłości paść uszczelka. Jest jeszcze jakby to ująć pozostały, objaw czyli mocno paruje bezwonną parą nawet jeśli silnik osiągnie 90st. Mam pytanie koledzy. Jaki olej do skrzyni DSG polecacie i ile może tam się miescić. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kod skrzyni podaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O kurde A gdzie ten kod znajdę??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podeslij nalepke z ksiazki albo VIN podaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WVWHL7AN7AE512498 Chyba kod skrzyni to LQY.

Tak apropo to ten mój pasek był zlicytowany za długi właściciela w U.S. więc niestety żadnych kwitów nie mam i muszę wszystkiego się domyślać. Można ponoć sprawdzić po WIN Ale wszyscy chcą kasy w $. Więc lipa. Z tego wszystkiego to mam tylko 2 kluczyki.

20190227_194141.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passat CC

produkcja 08.2009

silnik CCTA  2.0TSI 200KM

skrzynia LQY  6biegowy DSG  DQ250

olej do skrzyni OE G052182A2   wchodzi pewnie 6litrów

opony 235/45 R 17 94H

ostatni przebieg w USA 119948 mil czyli około 190tys. km

na aukcji w USA był w XI.2018

wyglądał na cały z prawej strony:

image.png.de828cd3cae0ace6e5dc24e0883bb625.png

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... teoretycznie nie widać żeby był bity tylko ten silnik mnie trochę zastanawia. Na tle mojego passata same szorty, więc co on tam robił? (Niby był zlicytowany przez bank) Pięknie się prowadzi ,skrzynia zmienia biegi niewyczywalnie. Zobaczymy......

Aaaaa..... zapomniałem podziękować. DZIĘKUJĘ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sie na twoim miejscu martwil czy przy takim przebiegu byl rozrzad wymieniany, niz tym ze pokrywa byla montowana na silikon... ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego tu rozrząd to ponoć łańcuch. Ale też sprawdzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na moje to z autem cos musiało byc nie tak... Ponieważ przewożenie auta sprawnego z ameryki sie nie oplaca.... Ale to jest moje zdanie

3 minuty temu, carere napisał:

Kolego tu rozrząd to ponoć łańcuch. Ale też sprawdzę.

I co takiego ze jest lancuch? Kolego 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sianko23 spoko. Bank to zają, sprzedał, ktoś zlicytował za w sumie 2500$. Ja zabuliłem 30k. A łańcuch.... niektórzy mówią wymieniać A inni z tym stanem kilometrów żeby nie wymieniać. Powiem szczerze POJECIA ZIELONEGO NIE MAM. Dopiero uczę się tego auta. A że chce nim jeżdzić dosyć długo więc niucham  co w trawie piszczy. I słucham Waszych rad które to z mojej historii  z inny Passatem są bardzo cenne. Za to WAM WSZYSTKIM DZIĘKUJE. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ze jest lancuch to nie znaczy ze jest wieczny, bo oprócz lancucha sa tez slizgi plastikowe, gdzie żywotność ich tez jest ograniczona... Jest duzo tematow na ten temat ,gdzie rozrzady nie wytrzymaly 150kk przy tsi... Ja u siebie w 1.8 wymienialem rozrzad przy 180kk od nowosci , to jeden slizg podczas odkrecania rozsypał sie w kawalki . A juz nie wspomnę ze lancuch byl rozciągnięte gdzie suma summarum mogl przeskoczyc... To juz stary nie sa te czasy gdzie stare beczki jezdzily po 500kk a nawet wiecej bez remontu ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki. Czyli trzeba pomyśleć i o tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch w tych 2.0 potrafi się zerwać nawet po 60-80 tysiącach więc warto zajrzeć (znam taki przypadek niejako z autopsji, w znanym mi pojeździe gdzie po naprawie silnika, po 60.000 rozrząd przeskoczył). To że ma silikon o niczym nie świadczy - jeśli pracuje poprawnie to jedynie rozrząd do weryfikacji.

Jeśli płyn nie ubywa to nic się nie dzieje, bo przy tych temperaturach zawsze będzie Ci coś tam parowało z układu wydechowego.

Jak jesteś uparty, możesz zdemontować plastikową osłonę (ona jest na normalnej uszczelce, plus zabezpieczenie silikonem) i sprawdzić czy łańcuch jest napięty, ale jeśli nie ma hałasów przy odpalaniu... nie szukaj dziury w całym :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podjedź do ASO VW i niech sprawdzą go po VINie.... może dane z USA będą.... ogólnie amerykanie jakoś tak mocno o fury nie dbają... zweryfikuj stan rozrządu VCDSem grupa 093.

a jak nie to do wymiany rozrząd dla własnego spokoju. Swoją drogą 2500$ to niska kwota :)  nowy w 2009/2010 w zelżności od wersji wyposażenia kosztował około 25000$

3 godziny temu, carere napisał:

Ok. Dzięki. Czyli trzeba pomyśleć i o tym.

a przebieg się zgadza? Ma te 119tys. mil lub 190tys. km na liczniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma tyle przejechane co na kwitach z USA(193000~coś takiego). Z zewnątrz śliczny, od spodu też w środku trochę gorzej ale to da się uprać. Tylko ten silnik mnie martwi. Podcieka przy misce olejowej i od strony rozrządu na dole. Do serwisu nie jadę bo chwilowo splukany jestem. Z b5 1.9 tdi z Waszą pomocą kiedyś sobie poradziłem to i teraz dam radę. A dziś" check engine" wywalił p2015 to chyba od klap. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo kolektor do wymiany albo czujnik... Przy okaazji wyczysc dolot z nagaru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności