carere Zgłoś #1 Napisano 26 Lutego 2019 Witam szanowne grono forumowiczów po dość długiej mojej nieobecności. Trochę się tu zmieniło. Przesiadłem się z passata 1.9 TDI 2000r. na passata cc 2.0T TSI z DSG 2009-2010r, ściągnięto go z Ameryki. teraz jak go sobie trochę obejżałem to dochodzę do wniosku że coś było grzebane dlatego mam pytanie do Was drodzy koledzy. Czy fabryka składa silniki na silikon np. dekiel zaworów i dekiel z lewej strony silnika pod łańcuchem rozrządu. Kolejne pytanie(może głupie więc wybaczcie) wymieniać olej w skrzyni bo ponoć są dwie szkoły na ten temat. (teoretycznie auto było w całości) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #2 Napisano 26 Lutego 2019 W DSG olej obowiązkowo co 60kkm. No chyba że z 200kkm nie był zmieniany - wtedy polecam nie ruszać, tylko jeździć aż skrzynia padnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #3 Napisano 27 Lutego 2019 Fabrycznie jest w nowych silnikach tzw. uszczelka płynna, czyli popularnie silikon ale jest on nałożony na tyle cienko, że nie powinien wystawać poza obrys. Kwestia jak dużo tego jest i jaki ma kolor. Jeśli czarny, jest to lekko wystające poza obrys osłon to może zwyczajnie ktoś tam zaglądał, może wymieniano napinacz albo łańcuchy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carere Zgłoś #4 Napisano 27 Lutego 2019 Silikon jest koloru raczej grafitowego. Kurde boję się że mogła mu w przeszłości paść uszczelka. Jest jeszcze jakby to ująć pozostały, objaw czyli mocno paruje bezwonną parą nawet jeśli silnik osiągnie 90st. Mam pytanie koledzy. Jaki olej do skrzyni DSG polecacie i ile może tam się miescić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #5 Napisano 27 Lutego 2019 Kod skrzyni podaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carere Zgłoś #6 Napisano 27 Lutego 2019 O kurde A gdzie ten kod znajdę?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #7 Napisano 27 Lutego 2019 podeslij nalepke z ksiazki albo VIN podaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carere Zgłoś #8 Napisano 27 Lutego 2019 WVWHL7AN7AE512498 Chyba kod skrzyni to LQY. Tak apropo to ten mój pasek był zlicytowany za długi właściciela w U.S. więc niestety żadnych kwitów nie mam i muszę wszystkiego się domyślać. Można ponoć sprawdzić po WIN Ale wszyscy chcą kasy w $. Więc lipa. Z tego wszystkiego to mam tylko 2 kluczyki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #9 Napisano 27 Lutego 2019 (edytowane) Passat CC produkcja 08.2009 silnik CCTA 2.0TSI 200KM skrzynia LQY 6biegowy DSG DQ250 olej do skrzyni OE G052182A2 wchodzi pewnie 6litrów opony 235/45 R 17 94H ostatni przebieg w USA 119948 mil czyli około 190tys. km na aukcji w USA był w XI.2018 wyglądał na cały z prawej strony: Edytowane 27 Lutego 2019 przez rosol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carere Zgłoś #10 Napisano 27 Lutego 2019 Hmmm... teoretycznie nie widać żeby był bity tylko ten silnik mnie trochę zastanawia. Na tle mojego passata same szorty, więc co on tam robił? (Niby był zlicytowany przez bank) Pięknie się prowadzi ,skrzynia zmienia biegi niewyczywalnie. Zobaczymy...... Aaaaa..... zapomniałem podziękować. DZIĘKUJĘ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sianko23 Zgłoś #11 Napisano 27 Lutego 2019 Ja bym sie na twoim miejscu martwil czy przy takim przebiegu byl rozrzad wymieniany, niz tym ze pokrywa byla montowana na silikon... ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carere Zgłoś #12 Napisano 27 Lutego 2019 Kolego tu rozrząd to ponoć łańcuch. Ale też sprawdzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sianko23 Zgłoś #13 Napisano 27 Lutego 2019 Na moje to z autem cos musiało byc nie tak... Ponieważ przewożenie auta sprawnego z ameryki sie nie oplaca.... Ale to jest moje zdanie 3 minuty temu, carere napisał: Kolego tu rozrząd to ponoć łańcuch. Ale też sprawdzę. I co takiego ze jest lancuch? Kolego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carere Zgłoś #14 Napisano 27 Lutego 2019 Sianko23 spoko. Bank to zają, sprzedał, ktoś zlicytował za w sumie 2500$. Ja zabuliłem 30k. A łańcuch.... niektórzy mówią wymieniać A inni z tym stanem kilometrów żeby nie wymieniać. Powiem szczerze POJECIA ZIELONEGO NIE MAM. Dopiero uczę się tego auta. A że chce nim jeżdzić dosyć długo więc niucham co w trawie piszczy. I słucham Waszych rad które to z mojej historii z inny Passatem są bardzo cenne. Za to WAM WSZYSTKIM DZIĘKUJE. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sianko23 Zgłoś #15 Napisano 27 Lutego 2019 To ze jest lancuch to nie znaczy ze jest wieczny, bo oprócz lancucha sa tez slizgi plastikowe, gdzie żywotność ich tez jest ograniczona... Jest duzo tematow na ten temat ,gdzie rozrzady nie wytrzymaly 150kk przy tsi... Ja u siebie w 1.8 wymienialem rozrzad przy 180kk od nowosci , to jeden slizg podczas odkrecania rozsypał sie w kawalki . A juz nie wspomnę ze lancuch byl rozciągnięte gdzie suma summarum mogl przeskoczyc... To juz stary nie sa te czasy gdzie stare beczki jezdzily po 500kk a nawet wiecej bez remontu ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carere Zgłoś #16 Napisano 28 Lutego 2019 Ok. Dzięki. Czyli trzeba pomyśleć i o tym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #17 Napisano 28 Lutego 2019 Łańcuch w tych 2.0 potrafi się zerwać nawet po 60-80 tysiącach więc warto zajrzeć (znam taki przypadek niejako z autopsji, w znanym mi pojeździe gdzie po naprawie silnika, po 60.000 rozrząd przeskoczył). To że ma silikon o niczym nie świadczy - jeśli pracuje poprawnie to jedynie rozrząd do weryfikacji. Jeśli płyn nie ubywa to nic się nie dzieje, bo przy tych temperaturach zawsze będzie Ci coś tam parowało z układu wydechowego. Jak jesteś uparty, możesz zdemontować plastikową osłonę (ona jest na normalnej uszczelce, plus zabezpieczenie silikonem) i sprawdzić czy łańcuch jest napięty, ale jeśli nie ma hałasów przy odpalaniu... nie szukaj dziury w całym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #18 Napisano 28 Lutego 2019 podjedź do ASO VW i niech sprawdzą go po VINie.... może dane z USA będą.... ogólnie amerykanie jakoś tak mocno o fury nie dbają... zweryfikuj stan rozrządu VCDSem grupa 093. a jak nie to do wymiany rozrząd dla własnego spokoju. Swoją drogą 2500$ to niska kwota nowy w 2009/2010 w zelżności od wersji wyposażenia kosztował około 25000$ 3 godziny temu, carere napisał: Ok. Dzięki. Czyli trzeba pomyśleć i o tym. a przebieg się zgadza? Ma te 119tys. mil lub 190tys. km na liczniku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carere Zgłoś #19 Napisano 28 Lutego 2019 Ma tyle przejechane co na kwitach z USA(193000~coś takiego). Z zewnątrz śliczny, od spodu też w środku trochę gorzej ale to da się uprać. Tylko ten silnik mnie martwi. Podcieka przy misce olejowej i od strony rozrządu na dole. Do serwisu nie jadę bo chwilowo splukany jestem. Z b5 1.9 tdi z Waszą pomocą kiedyś sobie poradziłem to i teraz dam radę. A dziś" check engine" wywalił p2015 to chyba od klap. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #20 Napisano 28 Lutego 2019 albo kolektor do wymiany albo czujnik... Przy okaazji wyczysc dolot z nagaru Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach