Jump to content
Radzjiu

benzyna Problem z odpaleniem. Śmierdzące spaliny. Nierówna praca silnika

Recommended Posts

Witam. Czytam,szukam i wiem mniej niż bylem na początku, dlatego napisze. Proszę o porady o co chodzi lub od czego zacząć. Postaram się dokładnie opisać ostatnie zdarzenia. Byc moze jakoś to pomoże. Mniej więcej miesiąc temu padła pompa wodna oraz zerwał się pasek wielorowkowy. Ponieważ potrzebowałem auta a przesyłka z pompa szla kilka dni jeździłem autem w tym czasie. Pierwszego dnia gdy to się stało musiałem wrócić do domu na aku. Po drodze padały po kolei wszystkie systemy jak ABS, poduszka i inne (brak ładowania brak prądu). W domu założyłem nowy pasek krótszy by ominąć pompę a mieć ładowanie. Dolewałem tez codziennie wody która wyciekała zepsutą pompą ale na tyle wolno ze odcinek do pracy pokonywałem  bez problemu. W między czasie zapaliła się kontrolka silnika żółta na stale. Niby sonda lambda ale powiązałem to jakoś tak z nieszczelnym łącznikiem elastycznym układu wydechowego ( tez do wymiany :/ ) Gdy przyszła pompa wymieniłem ja oraz nowy pasek i wszystko działało normalnie. Podłączyłem komputer i wyskoczyły 4 błędy (00808,04268,08802,04267)Założyłem ze były błędami po awarii i braku zasilania wiec je wykasowałem. Po 2 dniach używania auta test już ich nie wykazywał. Niedługo po tych zdarzeniach (kilka dni ) stając obok odpalonego auta wyczuwało się smród spalin ale takich hmmm dislowskich ale nie ze tak dymi tylko czuć;). Od tygodnia auto zaczęło tez gorzej odpalać. tak powiedzmy za 2 lub 3 razem. Wczoraj po nocy nie odpalił już wcale. W aucie miałem tylko gaz wiec dokupiłem mu benzynę i wtedy w końcu za którymś razem zapalił ale pierwsze sekundy silnik chodził jak 30 letni traktor. Szarpało silnikiem, całym autem, przebierał, obroty w granicach 600-700. Dodanie gazu gasiło silnik. Po kilku sekundach takiej pracy wszystko wróciło do normy. Ladnie chodzi, przyspiesza. Nie ma problemu z odpaleniem ponownym po chwili. Po pracy czyli około 9 godzinach problem tych kilku sekund był ponownie choć zapalił już za 2 razem. Dzis było jeszcze gorzej mimo ze miał i gaz i paliwo. Jutro pewnie nie odpali....:( Dlatego szukam pomocy zawczasu :) od czego zacząć poszukiwania ? dziś po podłączeniu komputera silnik nie wywalił żadnych błędów. Ale hvac wykazał blad b104129. Nie znalazłem oznaczenia tego błędu :(. Nie wiem czy te problemy z odpaleniem sa powiązane z wcześniejsza awaria czy po prostu - starość. Za chwile padnie 200000 przebiegu czyli czas na albo wymianę albo otwieramy skarbonkę... i być moze to nowa awaria. Na dworze temperatura mniej więcej równa w nocy kolo zera +/- 3 w dzień około 4 na plusie od stycznia. Bede wdzięczny za wszelkie sugestie. Passat b6 1.4 tsi 150 KM przebieg 200000. Pozdrawiam Radzjiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie. Wyjechałem autem bo musiałem :) w trasę. Po powrocie wymieniłem filtry powietrza kabiny oleju wraz z wymiana oraz świece. Odłączyłem aku i po jakimś czasie podłączyłem ponownie (reset komputera??? ). Auto odpala lepiej co nie znaczy dobrze :( wyraźnie czuć wypadanie zapłonu (słychać oraz nierówna praca silnika) po podłączeniu komputera wyświetlił błędy : 13153,13154,13156. Nie znalazłem opisu w necie co do błędu :) Od jakiej strony się za to zabrać ? pomoże ktoś ? :) Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrzuc bledy z VCDSa

Share this post


Link to post
Share on other sites

rosol dzięki za odpowiedz. Jestem w trasie. Jak wrócę (max 2 dni) zaraz wrzucę. Bledy czytam skanerem. Mam nadzieje ze fotki wystarcza ?:)

 

Witam. Przepraszam ze długo nic nie pisałem. Niestety nadmiar pracy nie pozwolił mi na rozwiązanie problemu. Teraz pojawiło się okienko i zadziałała ambicja ;) Musze go zrobić. Wiem ze sa mechanicy ale ja tak lubię samemu grzebać w autach i ta ambicja... haha. Do dzieła ;).  Auto po przerwie przestało wogole odpalać. a w zasadzie odpaliło ale tak dopiero gdzieś za 20 razem i wyraźnie pracowało nie na wszystkich cylindrach. Silnik rwał. przy dodawaniu gazu  wyraźnie słychać jakby hmmm przepuszczanie powietrza. na około 2500-3000 obrotach jakoś to się normowało ale absolutnie nie było dobrze. Kupilem nowe świece oraz cewki i je wymieniłem. Nic to nie pomogło. Stare cewki przy pomiarze miały taka sama rezystancje co nowe. Po podłączeniu skanera wykryto masę błędów. Nie wszystkie mogę znaleźć na vag liście :( To musi być coś z modułem zapłonowym hmmm jeżeli takie coś tam siedzi ;) coś czytam o odmie i/lub klapach ale najpierw się zapytam specjalistów :) co sadzicie? za co się zabrać w następnym kroku? wrzucam zdjęcia błędów ze skanera . Dzięki za wszelkie sugestie :)

20190325_192127.jpg

20190325_192131.jpg

20190325_192134.jpg

20190325_192136.jpg

20190325_192138.jpg

20190325_192141.jpg

20190325_192143.jpg

20190325_192145.jpg

20190325_192147.jpg

20190325_192155.jpg

20190325_192200.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wypadanie zapłonów na każdym cylindrze.

spalanie stukowe

Błąd P3350   przeszukaj neta pod kątem tego błędu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytalem troche i faktycznie sprawdzę najpierw ten czujnik tylko..... Kurcze gdzie on jest???? Niby niebieska i zielona wtyczka??? Wie ktoś gdzie on jest w tym silniku? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

silnik jest na łańcuchu? jak tak to sprawdź na odpalonym silniku grupę 093 VCDSem

zobaczymy rozciągnięcie łańcucha

przy jakim przebiegu miałeś rozrząd wymieniany?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No z tym odpaleniem moze byc problem i boje sie go bardziej zepsuć ;) ale to coś wykluczy albo potwierdzi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, Radzjiu napisał:

Poczytalem troche i faktycznie sprawdzę najpierw ten czujnik tylko..... Kurcze gdzie on jest???? Niby niebieska i zielona wtyczka??? Wie ktoś gdzie on jest w tym silniku? 

który czujnik?

poczytaj o błędzie p3350

https://cng.auto.pl/forum/touran-1t3-1-4-tsi-ecofuel-problem-t4564.html

http://www.erdgasfahrer-forum.de/viewtopic.php?t=15784

http://p3350.enginecodes.net/

nastawik/wariator ma numer OE 03C109088E

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Poczytałem trochę i faktycznie sprawdzę najpierw ten czujnik tylko..... Kurcze gdzie on jest???? Niby niebieska i zielona wtyczka??? Wie ktoś gdzie on jest w tym silniku? "

Przepraszam skrot myślowy. Rano poczytałem o tym błędzie najpierw po rożnych stronach i doszedłem do punktu ze przyczyna moze leżeć w zepsutym czujniku spalania stukowego. Niby tez moze być odpowiedzialny za zapłon. Ale niestety tam gdzie auto teraz stoi nie mam kanału czy podnośnika a rozbierać na ślepo... cóż jeszcze go nie znalazłem ;) Sprawdziłem te linki i widzę ze możliwą usterka jednak moze być tez sonda lambda. Potwierdzało by się to z początkowym miganiem ikony silnika. Wg instrukcji miganie oznacza własnie wadliwe jej działanie. Dzis chciałem je sprawdzić niestety auto już nie odpala i ten moj komputerek nie widział jej pracy. Wymontowałem je wiec i chciałem sprawdzić miernikiem tylko kurcze nie wiem które piny odpowiadają za co. Znalazłem 2 schematy wg których na jednym pin 2 i 4 to grzałka a na drugim 1 i 4 uffff... nie chciał bym się poddać i przyznać do porażki haha wiec jeszcze walka jutro. Kupic dwie na pale hmmm trochę droga sprawa bez sprawdzenia. Rozrządu niestety tez nie mogę sprawdzić bez odpalenia. Gdy kręcę długo za którymś tam razem zaczyna jakby już prawie chwytać. Czy to choroba sondy bo po którymś tam razie mimo wszystko się trochę nagrzeje? Ma ktoś schemat tych sond ? pierwsza 6 pinowa (piec kabli) za kat 4 pinowa. Moze jednak coś innego i w zła drogę ide??? kurcze a malucha robiłem sobie na "po obiedzie" haha dzięki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Znowu fala pracy... ale z autem walka trwa...:) Spotkałem się z jednym mechanikiem który miał profesjonalnego kompa. Niestety rezultat badan taki sam jak u mnie na skanerze. Z oględzin ogólnych nie potrafił stwierdzić jednoznacznie co go boli ale podesłał mi kumpla który ma VCDSa i robi przede wszystkim właśnie passki. Na jutro jestem z nim umówiony. Absolutnie nie zapomniałem o forum i jak tylko coś się dowiem zaraz napisze :). Niestety raczej wymiana rozrządu ale to moje tylko przypuszczenia. Jutro moze się dowiem. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Przepraszam za "częstotliwość" wypowiedzi. Dziś w nocy dopiero wróciłem z wyjazdu świątecznego. Przed świętami spotkałem się z mechanikiem i podłączył go do VCDSa. Niestety ten również nie wykazał żadnego błędu poza tymi które były. Mechanik stwierdził ze winny rozrząd lub pęknięty tłok. Następny krok przed ewentualnym otwarciem go to badanie kompresji. Jeżeli kompresja będzie ok na każdym tłoku to "tylko" rozrząd, jednak jeżeli będzie brak kompresji na którymś to niestety uszkodzenie może być na tyle duże w silniku ze lepiej wcale nie brać się za jego otwieranie sprawdzanie i kolejne koszty za diagnozę tylko od razu wymienić silnik. Zwłaszcza w tym silniku. Co o tym sadzicie? Dziś kupiłem tester i sprawdziłem kompresje. Licząc od lewej (czy to pierwszy i potem idzie po kolei 2,3,4?) 1 z lewej miał 10,5 potem 2 miał 6,5 a 3 i 4 miały raptem po 0,5. Czyli możliwe pękniecie tłoków?. Brać się za diagnozę i ewentualne sprawdzenie tego oraz naprawę czy iść faktycznie od razu w kierunku wymiany silnika? Rozumiem ze pęknięty tłok mógł narobić szkody z cylindrami czy pierścieniami czy tym co tam jeszcze się znajduje;) ale moze nie tłok a coś jeszcze odpowiada za kompresje lub jej brak ? za wszelkie sugestie bardzo dziękuję :) pozdrawiam Radzjiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie ten argument do mnie najbardziej przemawia. Ta podmianka. Nigdy nie wiadomo w jakim stanie był "nowy" silnik Jednak kwestia tez kosztów :)

 

Witam. Sytuacja wyglada tak że po miesiącu parkowania auta u mechanika generalnie raczej nic się nie zmieniło. Tzn przedwczoraj w rozmowie telefonicznej mechanik stwierdził że pogiete są zawory. Wczoraj pojechałem do warsztatu i mechanik stwierdził żeby kupić nowy silnik bo pomierzyli kompresję i na jednym wogole nie ma cisnienia a na drugim ledwo ledwo. Jednak gdy otworzylem klapę zdjęta była tylko górna osłona i rozlaczone cewki. Pewnie po badaniu kompresji. Jednak reszta nie ruszona. Mam pytanie. Da się stwierdzić że zawory pogiete bez otwierania góry???. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. I znowu muszę przepraszać za brak odzewu. Nie wynika on z olania tematu. Ale z powodu sytuacji :) Generalnie bylem zdecydowany przenieść auto do Polski. Bo tutejsi mechanicy maja hmmm tzw spokój szwedzki. Niestety nie znalazłem zdalnie (na telefon) żadnego który chciałby się za to zabrać.I oto nagle dwa dni temu odezwał się szef warsztatu gdzie stoi auto. W sumie nie on się odezwał tylko odebrał telefon po moich licznych próbach haha po co o tym opowiadam??? polscy mechanicy...jesteście super w porównaniu z tak zwana zagranica:)... haha ale do rzeczy. Sprawdzili rozrzad. Okazało się ze jest ok. zatykając 3 cylinder czy jak tam zwal pojawia się ciśnienie na czwartym. Metoda nazwijmy do śrubokręta ;) tłoki pracują normalnie. Jego werdykt...Przedmuchana uszczelka pod głowicą i/lub zwajchowana głowica. Generalnie ma to sens mając na uwadze jak jeździłem bez pompy wody....:) może się uda bez wielkich remontów. W najbliższym czasie maja zwalić głowicę i zobaczymy. W najbliższym znaczy pewnie gdzieś po wakacjach ;) ale trzymam za nich kciuki bo to najlepszy chyba wariant z możliwych :) Bede informował na bieżąco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dawaj go tu do Gdyni do VAG Bauer Service :)

Będę pod koniec czerwca w Malmoe ale na moto.... i niestety nie dam rady pociągnąć go ze sobą na prom ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No taki jest plan właśnie. Może się uda ze w czerwcu ja zwala ;) i dam znać dokładnie co i jak.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze. Nie wiem dlaczego nie działają mi powiadomienia teraz i czytam posty z opóźnieniem. :( Rosol... Juz nie będę mieszał i poczekam co zdziała ten mechanik na miejscu.Jak nic nie zdziała pojadę tam. Jak będziesz w Malmo daj znać. Zawsze jakaś kawa czy cus się znajdzie ;)  lub pomoc. Zapraszam. Pisz najlepiej na maila :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy