Skocz do zawartości
Adam - Gliwice

B4 brak mocy w pewnym zakresie obrotów

Rekomendowane odpowiedzi

W nawiązaniu do mojego wpisu #33, po zalaniu lepszego paliwa i porządnym przegonieniu auta na autostradzie problem zniknął.

 

Ale co ciekawe auto nie odzyskało wigoru od razu po zmianie paliwa. Efekt odmulenia nastąpił dopiero po sporej dawce autostradowej jazdy.

 

Nie wiem co było powodem zamulenia bo na co dzień nie jeżdżę jak dziadek. Natomiast chyba sobie dam spokój z tankowaniem pod marketami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem też inną ciekawa informację. Gdy odpalę i jadę gdy silnik jeszcze jest zimny wszystko jest okej, lecz gdy się nagrzeje lub gdy jest już ciepły zgaszę i uruchomię ponownie problem sie pojawia. Kolega mówi, że wytarty wałek lub przepływka, tylko co ma przepływka jeśli na gazie i benz jest to samo? Skoro silnik pracuje na gazie przepływka mu nie potrzebna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z opisanych objawów winny może być winny czujnik halla w aparacie zapłonowym, bądź czujnik spalania stukowego padnięty.

Jeszcze z objawów elektrycznych przekaźnik nr 30 jeżeli występuje, zlikwidować zimne luty ponieważ komputer główny ma problem z napięciem odniesienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NO to znów wydatki. Gdybym podjechał do jakiegoś elektryka to da radę to zdiagnozować bo nie chcę znów wywalić 500zł na darmo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Sprawa wygląda tak. Passat B4, 1994 rok, 1.9TDI 90 KM. Wymieniony filtr paliwa plus zawór zwrotny. Fakt, zapowietrzenie ustało bo nie ciągnie już takich bombelkow paliwa, ciekło przy powrocie do pompy od pierwszego wtryskiwacza, zmieniony wężyk. Lecz auto nadal ciężko pali, czy ma coś stacyjka do tego? raz włącza wszystkie kotrolki, raz nie. Jak zaświeci kontrolka od świec żarowych a jak nie to ciężko pali, czasami też jest tak na ciepłym silniku jak nie zaświeci czy nie zaświecą sie wszystkie to także ciężko pali. Plus auto ma totalnego muła, na postoju niby dobrze zbiera się w obroty, ale nie to samo. Podczas jazdy ciężko ma sie bujnąć w obroty i złapać moc i co jakiś czas poszarpie nim i powoli powoli jakoś łapie moc.. Czy jeszcze gdzieś jakieś wycieki paliwa mam i szukać bo zapowietrza sie czy co? jakieś sugestie co w domu sprawdzić mogę?
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - podpiąć pod VAG'a i sprawdzić podstawowe rzeczy w TDI - kąt wtrysku, dawki, przepływomierz, doładowanie i błędy.

Problemy z kontrolkami to może być efekt stacyjki ale nie musi. Może jest gdzieś problem z samym ECU lub czujnikiem temperatury ale bez VAGa to wróżenie z fusów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, auto wróciło do formy. Ładnie przyśpiesza, nie ma muła i czuć moc, chyba odpowietrzyło się porządnie już samo i jest w porządku. No nie wiem, mam wrażenie, że to wina stacyjki/ zegarów. Jeśli nie zaświeci teraz kontrolka świec żarowych to nie odpali silnik, dopiero jak ciepły. Coś się dzieje po prostu z licznikiem, bo wariuje obrotomierz, raz działa, raz nie. Plus coś ze stacyjką, bo jak docisnąć kluczyk czy poruszać nim to łapie kontrolka świec żarowych i wtedy pali..

Edytowane przez gruber99

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B4 pojedzie nawet bez licznika - nie ma on nic do pracy silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za słuszną uwagę. Sama stacyjka ma coś do tego, że świece raz działają, a raz nie? Tam jest chyba kostka stacyjki, to ona może być winna temu? Kiedyś właśnie z jej powodu przestał mi palić całkowicie samochód, zmieniana z 2 lata temu.. Nie dałem za nią multum. Może teraz być jej wina?

Edytowane przez gruber99

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli odpala to raczej nie, ale nie zaszkodzi sprawdzić. Prędzej będzie to jednak coś z przekaźnikiem świec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracam ponownie. Nagrałem filmik jak to wygląda. Jak czasami widzicie włączę kluczyk, przekręcę i zarży się lekko od ładowania kontrolka.. Ale nie reaguje nic, potem wyłączam i znowu włączam i myk działają wszystkie, potem to samo i na koniec znowu wszystkie chodzą. W filmiku macie ukazane, więc co mu się dzieje ? Jakieś zwarcie, czy z stacyjką problem? Do tego auto nadal ma muła i nie przybyło mu mocy, pozostaje jedynie podłączyć go pod komputer i sczytać błędy, bo tak co sami proponujecie do sprawdzenia?

tutaj link do filmiku związanego z stacyjką: 

 

Edytowane przez gruber99

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Plus dodam, że przekaźnik 18, 36, 109 po jakiś 10min pracy silnika są ciepłe.

Edytowane przez gruber99

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniona kostka stacyjka przez nią wariowały kontrolki. Co do braku mocy to prawdpodoodnie przepływomierz padł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz umyj w benzynie ekstrakcyjnej (plus jakiś miękki pędzelek, najlepiej taki "szkolny" jakiś). Na koniec przedmuchać powietrzem i masz "nowy" przepływomierz.

Ja tak zrobiłem w swoim to z około 640 jednostek zrobiło się 855 (gdzie maks to był chyba 860) ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie niedawno wyciągnąłem go i rozebrałem i przedmuchałem sprężonym powietrzem i przeczyszczony zamontowałem do samochodu. Auto odżyło od razu i wróciła moc i ładnie przyśpiesza i wchodzi w obroty. Dziękuje ślicznie za pomoc. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od jakiegoś czasu ponownie passek zaczął mi "wariować". Początkiem bieżącego roku borykałem się z tym, że samochód w ogóle nie przyspieszał. Został wyczyszczony zawór egr, sprawdzony n75 i wszystkie przewody podciśnienia ale jednak okazało się, że winowajcom był przepływomierz. Został on zmieniony w kwietniu lecz zaznaczam, że był on używany i kupiony na szrocie. No i ponownie coś zaczęło się dziać nie tak. Auto prawidłowo przyspiesza lecz po jakimś czasie podczas jazdy gwałtownie nim szarpnie i odcina moc po czym moc znowu wraca, że wgniata mnie w fotel ? Wczoraj zakupiłem nowy przepływomierz również na szrocie i ten okazał się być nie sprawny, naszczęście pieniądze mi zwrócono. Uznałem, że następnego nie będę próbował bo ileż można tą samą rzecz rozkręcać parę razy. Tylko tu nasuwa się pytanie czy aktualny przepływomierz wymieniany w kwietniu " zaczyna padać ".. Bo pracuje normalnie tyle że co jakiś czas w aucie odcina moc i w ogóle nie przyspiesza ?

Spotkał się ktoś może z podobnym problemem? Jak tak to proszę o pomoc!

Generalnie za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje!

Pozdro, B. ?

Edytowane przez bartolomelo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.03.2019 o 08:38, radekrp90 napisał:

Przepływomierz umyj w benzynie ekstrakcyjnej (plus jakiś miękki pędzelek, najlepiej taki "szkolny" jakiś). Na koniec przedmuchać powietrzem i masz "nowy" przepływomierz.

Ja tak zrobiłem w swoim to z około 640 jednostek zrobiło się 855 (gdzie maks to był chyba 860) ;)

Witam. Ja mam podobny problem z brakiem mocy. Raz samochód idzie super a nagle go tak jakby " odetnie " szarpnie i w ogóle nie przyspiesza po czym za kilometr znowu moc wraca tak że wgniata w fotel. Przepływomierz czyściłem już parę razy. Co do filtrów to zmieniane jakiś czas temu ale nie dawno oraz przeczyszczony egr w marcu i nowy n75. Poza tym wymieniałem przepływkę w kwietniu ponieważ w starej urwał się ten drucik w środku przepływki. Zaznaczę że przepływomierz był używany ze szrotu więc możliwe że może on już się " kończyć"?

Nie wiem czy ktoś to jeszcze odczyta ale jeśli tak to proszę o pomoc ?

@radekrp90

 

Edytowane przez bartolomelo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, radekrp90 napisał:

@bartolomeloLogi - bez nich to wróżby z fusów.

Okej to w takim razie tylko to pozostało. Dziena :) 

41 minut temu, radekrp90 napisał:

@bartolomeloLogi - bez nich to wróżby z fusów.

Mam jeszcze pytanko a mianowicie jak je zrobić? Bo w sumie kupiłbym sobie urzadzenie VAG, laptopa mam i można by się pobawić bo daleko mam do najbliższego serwisu z możliwością podpięcia pod pc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są tematy o wykonaniu logów. Wyszukiwarka w ruch.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności