Skocz do zawartości
decepoi

Passat B6 2.0TDI BMP brak reakcji na gaz po odpaleniu na ciepłym silniku (błędy g40 i g28)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

** na wstępie dodam, że przewertowałem całe forum pod różnymi hasłami **

Od tygodnia borykam się z następującym problemem i mam nadzieję na jakieś wskazówki.

Po odpaleniu silnika gdy jego temperatura jeszcze nie spadła do 0* i wynosi ok 50*-70*, po przejechaniu 100-200m nagle czuć szarpnięcie/przyhamowanie oraz dzieją się następujące rzeczy:

- Wyświetla ENGINE FAULT WORKSHOP

- Zaczyna migać kontrolka świec

- Zapala się kontrolka trakcji

- Zapala się kontrolka awarii hamulca ręcznego

- Wyświetla na ekranie Ikonę tempomatu z wykrzyknikiem po jej lewej stronie (tempomat przestaje działać)

- Samochód nie reaguje na pedał gazu

- Uruchamia się wentylator chłodnicy na pełnych obrotach

 

Po 2-3 ponownych odpaleniach samochód zaczyna reagować na gaz i jestem w stanie kontynuować jazdę. Zostają kontrolki hamulca ręcznego oraz tempomaty z wykrzyknikiem (tempomat dalej nie działa).

Problem występuje tylko po 'przystanku' / nie wychłodzeniu silnika.

Pierwszy raz wystąpił po tym jak weekend spędził na zewnątrz (śr temp ok -2*), podróży 100km i 5 minutowym przystanku 

Jeśli odpalę samochód z rana (po nocy) lub po robocie (8h na parkingu) tego problemu nie ma - ładna kultura pracy silnika, wszystko super chodzi.

 

 

VIAKEN 5053 ITS za pierwszym razem wykazał następujące błędy:

000802 - Engine Speed Sensor (G28) - zasilanie

000833 - Camshaft Position Sensor (G40) - Zasilanie

001602 - Sessor resistance Voltage A: Circuit - Zbyt duża wartość rezustancji

001688 - Sensor reference Voltage C - sp

005683 - Accelerator position sensor 2 (G185) - Zasilanie

012601 - Regulacja długości przewodu kolektora dolotowego - Zasilanie

 

Po usunięciu błędów i odpaleniu silnika problem odrazu wystąpił - wentylator odrazu się uruchomił na maksymalnych obrotach i po chwili obrotomierz zaczął wariować - obroty początkowo spadły do 400 / min, po chwili silnik zgasł a obrotomierz zaczął po woli oscylować między 400 a 4000 obrotów (z 10 sekund)

Po tej akcji pojawiły się błędy:

000833 - Camshaft Position Sensor (G40)

001602 - Sessor reference Voltage A: Circuit - sp

001688 - Sensor reference Voltage C - sp

 

po ponownym usunięciu błędu i przejechaniu 100-200 m znowu ww. problem. Po podpięciu vaga są te same 3 błędy ale przy każdy "Zbyt duża wartość rezystancji" (z tym komunikatem pokazują się już za każdym razem).

 

Czy ktoś z Państwa miał może podobny problem?

 

Zanim wymienię G40 chciałbym wykluczyć inne rzeczy:

Moją uwagę zwróciła masa błędów z zasilaniem i zbyt dużą wartością rezystancji. (błędy tego typu występują również na innych modułach - Radio, Centr zesp elektr, klima)

Czy problemem może być akumulator?(ma już z 5-6 lat) Jakie powinien mieć napięcie spoczynkowe / pracy?

 

Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoczynkowa po nocy okolo 12.1-12.5V

Podczas pracy na klemach ma byc okolo 14.1V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pracujący: 14.20V

po zgaszeniu: 13.05V

po pół godziny przed odpaleniem: 12.60V

 

po 20metrach ten sam problem. I 3 błędy:

001688 Sensor reference Voltage C - zbyt duża wartość rezystancji

012295 Camahaft Position Sensor (G40) zasilanie

001602 Sensor reference voltage A circuit - zbyt duza wartosc rezystancji

 

usuwam błedy (3minuty), ponowna proba, znowu bum- 5 bledow:

012295, 001602, 005683, oraz

001137 Exhaust pressure sensor 1 (G450) - zasilanie

000801 Engine speed sensor (G28) - zasilanie

 

Podejrzane bo za duzo tych czujnikow z zasilaniem z dnia na dzien ma problem :/

 

zaraz dorzuce filmik...

edit: false alarm - sie nie nagralo -,-

Edytowane przez decepoi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyglądał opisywany przeze mnie problem (sory za dzwiek - przykrywalem mikrofon w tel):

Co wg mnie było przyczyną:

Peszel został zeszlifowany przez wiatrak, 6 kabelków z żyłami na wierzchu, 1 już ledwo się trzymał (został zalutowany). Wszystkie zaizolowane oddzielnie. 

Usunąłem błędy. Jestem po pierwszej jeździe i narazie ok - czekam az silnik ostygnie do ~50* i pojde na jazdę testową

 

 

edit: na razie brak błędów, samochód śmiga :)

Edytowane przez decepoi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności