Venom6666 Zgłoś #1 Napisano 11 Lutego 2019 Witajcie, w Październiku 2018 kupiłem Passata b7 z silnikiem 2.0 tdi 170 km CR. Uzytkuje go od tego czasu, ostatnio przy niskich temperaturach miałem problem z prawidłową pracą silnika. Mimo iż obrotomierz zachowuje się prawie normalnie silnik zaczął drżeć a buda zaczęła się kolysac jakby brakowało paliwa. Wlewalem plukanke liquy Molly ale bez rezultatu. Udałem się do Service Bosch i zrobili test wtrysków z diagnozy wyszło że dawki na 3 i 4 cylindrze wynoszą 3 cylinder 3.0 mg a 4 cylinder 2.90 jednak korekty na 4 sie wachaly do 0.30 i stwierdzili że po wymianie 3 wtrysku 4 może powrócić do właściwej korekty gdyż pracuje razem z 3 na jednej listwie. Mam do was pytanie zaproponowali mi używany wtrysk w cenie 360 zł oraz wyjęcie i włożenie ich używanego i kodowanie za 150 zł, na wtrysk udzielą mi rok gwarancji. Nowy wtrysk cena w ich serwisie 900 złotych plus kodowanie. Czy powinienem wymienić na nowy wtrysk oraz co sądzicie o decyzji serwisu Bosch Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #2 Napisano 12 Lutego 2019 Jak już wymieniać to na nowy, plus przepłukanie układu, plus sprawdzenie pompy CR (czy nie ma opiłków). Wiadomo, sporo drożej ale jednak (mimo gwarancji) ten od nich to nadal wtrysk używany. Do tego, nie wiem co im chodzi z tą "szyną" dla 3 i 4 - przecież szyna jest wspólna dla wszystkich cylindrów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #3 Napisano 12 Lutego 2019 Kodowanie które zajmuje 5 min golą 150 zł nieźle. Tak naprawdę to albo bym wszystkie swoje zregenerował lub wyczyścił układ itp. Co do LM najlepszy rezultat daje podłączenie na krótko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Neos97 Zgłoś #4 Napisano 12 Lutego 2019 Powiem ci tak uciekaj od Bosch serwis bo to naciągacze mi kiedyś powiedzieli 1000zl za same sprawdzenie wtrysków. Tak naprawdę wyciągnięcie wtrysku zajmuje 10min roboty i w warsztacie za sprawdzenie po 70zl wzięli mi od sztuki. Ja osobiście regenerowalem wtryski 500zl od sztuki mam 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów. Kodowanie zrobiłem sam wystarczy wpisać kod ima w komputer 3min pracy. Mnie wtryski lały paliwo kopcił na biało na postoju na wolnych obrotach szarpał podczas przyspieszania tak jakby się dusił ale to tylko podczas delikatnego przyspieszania po powyżej 2tys obrotów było już ok. A tobie co się dzieje dokładnie ze padło na wtryskiwacze ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #5 Napisano 12 Lutego 2019 Kodowanie to odbywa się na zasadzie przepisujesz numer 6 chyba znakowy albo 7 w adaptacji wtrysków code i tyle roboty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Venom6666 Zgłoś #6 Napisano 14 Lutego 2019 Wymieniłem w serwisie Bosch 2 wtryski na 3 i 4 cylindrze zapłaciłem za wszystko 930 złotych. Samochód wreszcie idzie jak burza, oddali mi stare wtryski i powiem szczerze że jestem zadowolony z ich usługi. Wymienili mi na 3 cylindrze pojechałem sprawdzić auto, po powrocie sprawdzili mi dawki i 3 był już w normie ale na 4 dalej było zbyt wysoko. Postanowiłem zmienić od razu również 4 wtrysk który źle pracował. Policzyli mi tylko za drugi wtrysk za montaż już nie zapłaciłem. Po montażu zrobiłem rundke ok 30 min i zrobili test i wszystko chodzi teraz w najlepszym porządku zrobiłem po wymianie ok 100 km i auto nawet nie zdarzy więc inwestycje oceniam na udaną pozdrawiam. Jeśli chodzi o regenerację to Service Bosch stwierdził że nie ma możliwości ich regeneracji z uwagi na brak części do ich naprawy i wymieniają je tylko na nowe bądź używane przygotowywane w ich warsztacie do dalszego montażu. Taki model założono mi na 4 cylindrze CRI 2-18 NR 0445110369 producent Bosch Typ 1MV Oba wtryski to używane sztuki po 360 zł za każdy z roczną gwarancja, uważam to za rozsądną cenę. Nowe sztuki w tym serwisie to 900 zł brutto za sztukę plus 150 za wyjęcie i włożenie oraz kodowanie więc cena przystępna. Jeśli z czasem będzie się coś działo to oddam na gwarancji lub uzbieram na dwa nowe póki co serwis bardzo pozytywnie mnie zaskoczył, polecam serwis Bosch Mądry w Olsztynie 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Venom6666 Zgłoś #7 Napisano 8 Marca 2019 (edytowane) Witam wszystkich słuchajcie udało mi się usunąć usterkę z silnikiem. Neos97 odsprzedał mi zawór regulacji ciśnienia paliwa listwy cr. Sytuacja wygląda tak iż wymiana wtrysków na 3 i 4 cylindrze za wiele nie dała, wtryski były z serwisu bosch z gwarancją serwisu. Następnie po 3 wizytach sprawdzono na maszynie Bosch moje wtryski z cylindra 1 i 2 maszyna wskazała iż jest z nimi wszystko ok, ale po złożeniu i zakodowaniu wtrysk na 1 cylindrze delikatnie zmieniał dawki do 1.9 mg po czym wracał do normalnej pracy. Wymieniłem go w serwisie Bosch i udałem się do domu, na skrzyżowaniu zaczęło mi szarpać silnikiem więc wróciłem do Bosch gdzie oddali mi pieniądze za wtrysk który mi sprzedali gdyż wskazania na komputerze wskazywały jego uszkodzenie. Włożono s powrotem moje wtryski zamieniając je miejscami tj z drugiego cylindra wtrysk poszedł do 1 cylindra i odwrotnie. Po zakodowaniu i odpaleniu wyglądało wszystko dobrze więc oddali mi kasę za ich wtrysk i wróciłem do domu. Dziś podskoczyłem do kolegi mechanika bo znów mi drgał silnik i poprosiłem kolegę by wymienił mi ten zawór, kupiony od Neos97 bo już kończyły mi się pomysły. Po zdjęciu wtyczki z zaworu naszym oczom ukazał się olej napędowy we wtyczce, najprawdopodobniej zawór został uszkodzony od wnętrza aż paliwo wyciekało przez kostkę. Zmieniliśmy zawór wyczyściliśmy wtyczkę z oleju napędowego i po podłączeniu silnik zaczął mruczeć jak fabryka. Żadnego trzęsienia, równa praca silnika, obroty 900 i bez żadnych anomalii, mój problem naprawiony pozostałe wtryski podejrzewam iż są dobre więc zostawię je sobie na wszelki wypadek gdyby te w aucie kiedyś się popsuły , zamykam temat pozdrawiam Edytowane 8 Marca 2019 przez Venom6666 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Neos97 Zgłoś #8 Napisano 9 Marca 2019 Bardzo się cieszę ze się na coś przydalem i tanim kosztem udało ci się naprawić to. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
komisarz67 Zgłoś #9 Napisano 10 Marca 2019 (edytowane) Cześć Venom 6666 , jaki masz przebieg w tym Passacie? Edytowane 10 Marca 2019 przez komisarz67 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Venom6666 Zgłoś #10 Napisano 15 Marca 2019 w chwili obecnej 216000 k nierówna praca silnika zaczęła się na początku grudnia jak temperatury spadły, ale podejrzewam że ten zawór mógł już wcześniej być popsuty i poprzedni właściciel usłyszał jakie koszty się mu zbliżają i go po prostu sprzedał. Dzięki Bogu udało się to wszystko w kwocie ok 2k a myślę że jakbym wcześniej ten zawór przełożył to by było jeszcze taniej ale cóż nic na to nie poradzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KĘTman Zgłoś #11 Napisano 16 Maja 2023 W dniu 8.03.2019 o 23:43, Venom6666 napisał: Witam wszystkich słuchajcie udało mi się usunąć usterkę z silnikiem. Neos97 odsprzedał mi zawór regulacji ciśnienia paliwa listwy cr. Sytuacja wygląda tak iż wymiana wtrysków na 3 i 4 cylindrze za wiele nie dała, wtryski były z serwisu bosch z gwarancją serwisu. Następnie po 3 wizytach sprawdzono na maszynie Bosch moje wtryski z cylindra 1 i 2 maszyna wskazała iż jest z nimi wszystko ok, ale po złożeniu i zakodowaniu wtrysk na 1 cylindrze delikatnie zmieniał dawki do 1.9 mg po czym wracał do normalnej pracy. Wymieniłem go w serwisie Bosch i udałem się do domu, na skrzyżowaniu zaczęło mi szarpać silnikiem więc wróciłem do Bosch gdzie oddali mi pieniądze za wtrysk który mi sprzedali gdyż wskazania na komputerze wskazywały jego uszkodzenie. Włożono s powrotem moje wtryski zamieniając je miejscami tj z drugiego cylindra wtrysk poszedł do 1 cylindra i odwrotnie. Po zakodowaniu i odpaleniu wyglądało wszystko dobrze więc oddali mi kasę za ich wtrysk i wróciłem do domu. Dziś podskoczyłem do kolegi mechanika bo znów mi drgał silnik i poprosiłem kolegę by wymienił mi ten zawór, kupiony od Neos97 bo już kończyły mi się pomysły. Po zdjęciu wtyczki z zaworu naszym oczom ukazał się olej napędowy we wtyczce, najprawdopodobniej zawór został uszkodzony od wnętrza aż paliwo wyciekało przez kostkę. Zmieniliśmy zawór wyczyściliśmy wtyczkę z oleju napędowego i po podłączeniu silnik zaczął mruczeć jak fabryka. Żadnego trzęsienia, równa praca silnika, obroty 900 i bez żadnych anomalii, mój problem naprawiony pozostałe wtryski podejrzewam iż są dobre więc zostawię je sobie na wszelki wypadek gdyby te w aucie kiedyś się popsuły , zamykam temat pozdrawiam W Passatach B7 140 a 170 KM są inne wtryski? Masz Siemensa czy Boscha? Których unikać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach