Skocz do zawartości
auto-passat

Gorące powietrze od strony kierowcy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Proszę o pomoc w następującym temacie.

Od około 2 tygodni mam problem z tym, że potrafi mi się "przywiesić" regulacja temperatury tzn. od strony kierowcy leci gorące powietrze pomimo tego że zmniejszam temperaturę. Ewidentnie widać, ze problem dotyczy połowy auta gdyż ze środkowej kratki od strony kierowcy wydobywa się gorące powietrze natomiast od strony pasażera regulacja temperatury działa.

Uporządkuję wszystko chronologicznie:

1.  Około 2 tygodnie temu w trasie zaczęło mi dmuchać gorące powietrze od strony kierowcy pokręciłem trochę różnymi pokrętłami i przyciskami i po kilkudziesięciu minutach wróciło chłodne powietrze.

2. Wczoraj podczas jazdy problem znowu się powtórzył więc zacząłem wałkować temat w necie i odczytałem błędy klimatyzacji, były następujące:

- lewy wyświetlacz: 71 1 (mała w górnym prawym rogu) prawy wyświetlacz: 00 h (małe w górnym prawym rogu),

- lewy wyświetlacz: 2c c (małe w górnym prawym rogu) prawy wyświetlacz jak powyżej

- lewy wyświetlacz: 4fA prawy jak powyżej

3. Dzisiaj rano odpaliłem auto pojeździłem, aż się zagrzało i było OK, więc postanowiłem skasować w/w błędy klimatyzacji. Jednak po ponownym odpaleniu auta po jakimś czasie (około kilkudziesięciu minut) problem powrócił błąd jaki się wyświetla to tylko ten pierwszy opisany w punkcie 2, czyli:  lewy wyświetlacz: 71 1 (mała w górnym prawym rogu) prawy wyświetlacz: 00 h (małe w górnym prawym rogu).

4. Kasowanie błędów ani kalibracja klapek nie przynoszą efektu. Oczywiście jak wielu z Was pisze w moim pasku też słychać różne dźwięki z nawiewów (klapki, silniczki ?).

Szukałem w necie informacji, który ewentualnie silniczek wymienić. Czy ktoś pomoże? tutaj jest schemat położenia silniczków na pierwszym obrazku https://passatworld.ru/showthread.php/221488-Passat-B6-B7-CC-Climatronic może ktoś wskaże, który u mnie jest do wymiany a może to coś innego? Już nie koniecznie muszę zlikwidować wszystkie błędy climatronica ale szczególnie zależy mi na wyeliminowaniu problemu gorącego powietrza po stronie kierowcy - do lata coraz bliżej :-)

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem potencjometr w lewym silniczku, przez kilka dni był spokój jednak problem znowu powrócił dokładnie ten sam, ktoś pomoże gdzie szukać przyczyny, ewentualnie wie gdzie ktoś jest w stanie ogarnąć problem w okolicach Lublina województwa lubelskiego / mazowieckiego / podkarpackiego?

Pilne!

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pozostaje nic innego jak demontaż silniczka i sprawdzenie czy może klapa nie jest zablokowana mechanicznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przerabiałem nietypowy przypadek. W silniczku wytarła się zębatka. Wymiana potencjometra pomogła częściowo, ale od czasu do czasu silniczek przeskakiwał na zębatkach. Wymiana całego silniczka rozwiązała sprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności