Skocz do zawartości
pyzdra1

Auto hold. Czy jest jakieś powiadomienie (świeżak na forum)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono. 

Nie znalazłem powitalni więc witam się tutaj.

Parę dni temu kupiłem b7 2.0 TDI kombi z 2013r. 

Wcześniej parę lat VW golf mk5 kombi 2008r.

Funkcja auto hold to dla mnie nowość. Wiem żeby załączyć hamulec muszę wcisnąć przycisk na którym zapali się pomarańczowa lampka.

Zastanawia mnie fakt jak się upewnić, żę hamulec jest załączony (podczas postoju) 

Wiem, że w golfie mk7 kiedy auto hold sie załączył na desce pojawia sie lampka tak jak po zaciągnięciu ręcznego (literka P w kułeczku) tylk , że na zielono.

U mnie nic takiego nie ma. Skąd mam wiedzieć czy auto hold już się włączył? 

Czy powinienem mieć coś na desce rozdzielczej?

Pozdrawiam wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto hold włącza się tylko jak trzeba tzn. samochód musi chcieć się toczyć. Jedyna kontrolka to ta od włączania i wyłączania obok lewarka zmiany biegów i tyle. Natomiast aby zaciągnąć ręczny nie musisz naciskać pedału hamulca (aby zwolnić ręczny już trzeba wcisnąć pedał) Ja ogólnie mam wyłączony auto hold (stara szkoła) podobno jakiś wpływ ma na zużycie tylnych klocków ale to nie jest potwierdzone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo aby spuscic reczny wystarczy ze masz zamkniete drzwi i zaapiete pasy i wtedy przy próbie ruszenia reczny sam spusci a majac załaczony auto hold odpinajac pas na postoju reczny zaciagnie ci sie sam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. 

Trochę dziwne, że w golfie jest kontrolka działania hamulca a w passacie nie.

Wolał bym wiedzieć czy mogę już zwolnić nogę z hamulca czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, pyzdra1 napisał:

Dziękuję za odpowiedź. 

Trochę dziwne, że w golfie jest kontrolka działania hamulca a w passacie nie.

Wolał bym wiedzieć czy mogę już zwolnić nogę z hamulca czy nie.

Kontrolka jest w przycisku hamulca.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko , że ta kontrolka świeci się  cały czas jak funkcja jest włączona.  A ja chciałbym wiedzieć kiedy hamulec jest aktywny.  Na chłopski rozum kiedy klocki hamulcowe zaciskaja się na tarczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 3.02.2019 o 14:14, pyzdra1 napisał:

Dziękuję za odpowiedź. 

Trochę dziwne, że w golfie jest kontrolka działania hamulca a w passacie nie.

Wolał bym wiedzieć czy mogę już zwolnić nogę z hamulca czy nie.

Golf VII jest autem nowszym niż Passat B6 więc tam może jest dodatkowa kontrolka.

Zasada jest taka - świeci się lampka w przycisku AH system działa. Zatrzymasz się do pełnego Stopu i puszczasz hamulec, jeśli auto się lekko stacza dociskasz pedał jeszcze raz aby zwiększyć wartość blokowanego przez ABS ciśnienia i będzie stał na 100%. Ja nawet nie wpadłem na to aby się zastanawiać czy jest od tego kontrolka.

Hill Hold Control/Hill Hold Assist to nie to samo co Auto Hold.

Ten pierwszy wspomaga podjazd pod górę i jest realizowany wyłącznie przez ABS i działa przez kilka sekund.

Auto Hold jest realizowany przez moduł hamulca postojowego (EPB) i działa permanentnie - jeśli są spełnione warunki do zadziałania (zapięty pas, uruchomiony silnik, sprawny ABS i EPB, drzwi zamknięte -> kontrolka w przycisku się świeci) hamulec jest przytrzymywany przy każdym zatrzymaniu i ciśnienie jest utrzymywane przez około 2 minuty, po tym czasie uruchamia się hamulec "ręczny" (aby nie przegrzać pompy ABS). Dodatkowo jeśli auto wykryje staczanie hamulec jest zaciągany (co czasami jest irytujące i trzeba się nauczyć z tym obchodzić, bo jak się zapomni potrafi zablokować samochód na środku podjazdu :] ).

Przy okazji - od czego maja się w przypadku AH zużywać klocki? Prędzej sama pompa ABS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AutoHold wysyła sygnał do ABS aby utrzymał ciśnienie w układzie, dopiero po 2 minutach zaciąga ręczny. Z tego względu w aucie bez EPB nie ma Auto Hold, a jest Hill Hold Asssit.

To dwa różne układy o różnej choć w pewnym spektrum zbliżonej funkcjonalności. To, że AH zaciąga dodatkowo ręczny to jedynie jego dodatkowa funkcja. Polecam poczytanie SSP ;)

W A6 z automatem to już zupełnie bajka, bo nie trzeba trzymać nogi na hamulcu na światłach co w automacie jest przecież konieczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Jaki powinien być czas od zatrzymania pojazdu z uruchomionym Auto Hold do czasu automatycznego wyłączenia systemu i zaciągnięcia ręcznego?

 

Mam wrażenia że u mnie to trwa zbyt krótko. Błędów w hamulcach/dsg itp brak, płyn hamulcowy nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy to od temperatury pompy ABS. Jeśli ta jest zbyt ciepła następuje to nawet po minucie ale nie później jak dwie minuty. Tzn. tak powinno być :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpalam auto, wyjeżdżam z garażu, uruchamiam manualnie system Auto Hold i jadę. Jeden podjazd pod światła - działa. Kolejne światła, działa... ale po paru sekundach wyłącza się i zaciąga ręczny. Całość od uruchomienia silnika nie trwała dłużej jak 3 minuty. Ponownie manualnie włączam system lecz on dezaktywuje się po paru sekundach i zaciąga ręczny. Ok odpuszczam na 2 minuty. Po tym czasie na postoju chce kolejny raz uruchomić AH, lecz bez skutku. Kontrolka w przycisku zapala się na parę sekund i zaciąga ręczny (po ruszeniu z ręcznego system już sam się nie uruchomi) 

 

Płyn nowy, hamulce ok. Błędów brak

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak zaciągnie ręczny pali się nadal lampka na przycisku? To raczej wygląda na problem z modułem EPB. Ewentualnie podejrzyj temperaturę pompy ABS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przypadku gdy system AH zaciąga ręczny kontrolka w tym samym momencie gaśnie.

 

Mam wrażenie  że jeszcze parę miesięcy temu AH działał w moim aucie sprawniej. Jutro zerknę na temperaturę. Wiesz może które bloki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam teraz ale coś około 10-tego chyba. Jeden tylko blok ma temperaturę, więc znajdziesz na pewno w VCDS.

Jeśli jednak lampka gaśnie to znaczy, że coś jest z samym przyciskiem lub EPB, bo nawet jeśli zaciągnie mi ręczny na postoju lampka się świeci, a u Ciebie to raczej reakcja na wykrycie warunkowego włączenia hamulca postojowego (wciśnięcie przycisku AH, wciśnięcie przycisku ESP, odpięcie pasa, otwarcie drzwi).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@adams a czy oprócz czerwonego P nie pojawia Ci się na desce jakaś inna kontrolka?

Domyślam się, że piszemy tutaj o B6, a nie o B4, które masz w opisie? :D

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba znalazłem przyczynę...

 

Miałem wyłączona informację o niezapiętych pasach :D Włączyłem ją, i zauważyłem że czasami podczas jazdy się na chwile zapala kontrola. Nie łączy coś w zapince pasa kierowcy. W chwili gdy pokazuje mi sie kontrolka od niezapiętych pasów na liczniku, system AH przestaje działać :D

 

Plastik od zapinki pasów jest na zatrzaskach czy sa tam jakieś śruby? Muszę to rozebrać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odłącz wtyczkę od zapinki i efekt będzie taki jakbyś miał stale podpięty pas. Póki nie naprawisz obecnego lub nie zdobędziesz nowego zapięcia pozwoli to na użytkowanie AH.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naprawione :D

 

Zapinka pasa jest na zatrzaskach które podczas rozpoławiania plastiku pękają. Ale bez problemu można to skleić.

 

Problem wynika ze złego styku blaszki do płytki przewodzącej. Trzeba rozebrać zapinkę, zdjąć biały plastikowy dekielek (na zatrzaskach), usunąć zalegający brud. Dla pewności całość potraktować kontakt sprayem i najważniejsze, odgiąć blaszkę we wskazanym kierunku. U mnie to zadziałało. Teraz przez kilka dni będę "jeździł i obserwował" :)

69405933_2397038203668009_240057554808340480_n.jpg

69035452_2375172649426841_5129703458517024768_n.jpg

69798983_2326713940777753_2117802451867271168_n.jpg

69528323_1260878160702940_3805139461440798720_n.jpg

69147989_483322635843158_5734486109933535232_n.jpg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy jest możliwość ustawić tak, żeby samochód automatycznie zaciągnął ręczny po zgaszeniu silnika i odpuścił go przy ruszaniu? Auto hold oczywiście tak robi, ale dodatkowo podtrzymuje hamulec przy każdym zatrzymaniu, co niekiedy denerwuje. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności