Skocz do zawartości
skcrack

Jakie parametry alufelg do B4?

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę kupić alufelgi do mojego Passata (B4). Wiem że ma być 14", rozstaw 4x100, ET 38.

 

Ale czy ET musi być właśnie takie? Czy można założyć np. ET 35 lub 40?

 

Kolejna sprawa to średnica otworu centralnego. Jaki powinien być? Czy potrzebuję jakichś specjalnych pierścieni?

 

Tyle pytań, a to dlatego że to będą moje pierwsze alu. Nie mam pojęcia jak to sie ma do siebie. Za wszystkie sugestie i rady będę bardzo wdzięczny. Dodam, że prawdopodobnie będą to nowe felgi, bo używane w bardzo dobrym stanie trudno znaleźć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie ET powinno być to samo, ale mały odchył nie powinien robić różnicy (tak zeby koło nie ocierało). Do Twojego zalecane jest ET 38. Słyszałem pogląd, że złe dobrane ET skraca żywotność łożysk w zawieszeniu.

Otwór centralny bierzesz albo "na styk" albo większy. Jeśli większy to dokupujesz pierścienie centrujące na taki otwór jaki masz w feldze. Piasta jest w VW standardowa bodajże 57.1 mm. Czasem trzeba też dobrać nowe szpilki (jeśli masz oryginalne szpilki VW to powinny pasować bez problemu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, Ormowcu :) Teraz już wiem czego sie haczyć. Niedługo chcę rzucić foty, to zobaczycie jakie felgi wybrałem. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kamerad

Witam, podepnę się pod temat.

To mój pierwszy post na tym forum.

 

Od jakiegoś czasu śmigam vw passatem B3 w wersji usa. Dzisiaj kupiłem pięcioramienne felgi 15" 7J firmy borbet Et 40. Po zmierzeniu felg i przejrzeniu forum potrzebuje pierścieni centrujących które zmienią mój otwór felgi 64mm na 57,1mm.

 

Moje pytania:

Czy macie kogoś sprawdzonego na allegro i z jakiego materiału zakupić pierścienie?

 

Czy potrzebuje dokupić dłuższe śruby do felg aluminiowych? Jak długie ?

 

Ma ktoś może fotki passata na felgach 15" i oponkach 195/50 i 195/55 ?

Zastanawiam się między takimi oponkami. według wszystkich kalkulatorów wychodzi ze wysokość powinna być 55 ale na 50 fajnie wygląda oponka tylko boje się żeby nie było zbyt dużej odległości między błotnikiem a oponą.

 

Oto fotka przyłożonych felg do autka.

 

vwfele.jpg

 

Pozdrawiam norbi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka,

 

Tu masz profesjonalistę i ma naprawdę super ceny na śruby i wszytko co potrzebujesz do felg !!!

 

http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=1810875

 

Odnośnie opon to teraz śmigam na zimówkach 195/55/15 właśnie na 15" 7J i nie wygląda to źle :)

 

Niestety przy standardowym zawiasie zawsze będzie dziura pomiędzy oponą a błotnikiem.

 

Na te Fele możesz jeszcze założyć 205/50/15 ale to będzie ta sama wysokość co na 195/55/15.

 

Jak nie straszne ci Polskie drogi to możesz pokusić się o 195/45/15

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kamerad

Dzięki bardzo Przemo za poradę.

 

Już uderzam do tego gościa. Wiosna prawie a ja zimówki jeszcze grzeje. W sobotę oponki będą:)

 

Ktoś jeszcze pomoże rozwikłać moje wątpliwości odpowiadają na powyższe pytanka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kamerad

Ponawiam pytanie. Czy zmieniając felgi stalowe na felgi aluminiowe w passku B3 powinienem przykręcać je innymi , dłuższymi śrubami ????? Dotychczasowe sruby są z dołkiem na wierzchu. Jeżeli tak to czy mógłby ktoś podac ich parametry.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam te z dołkiem i są to uniwersalne śruby VW, do alusów i staluchów M12x1.5x23.5. Jedynie do VRa idą M14x1.5x27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kamerad

Kupiłem oponki 195/50 R15. Troszkę wysoko stoi ale trudno. To nie jest autko do szorowania brzuchem i chodzenia bokiem :hyhy:

dscn1481gt7.th.jpg

 

W ogóle to jak się mój passek wam widzi ? :cwaniak:

 

dscn1486zh7.th.jpg

 

dscn1473fr1.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy zmieniając felgi stalowe na felgi aluminiowe w passku B3 powinienem przykręcać je innymi , dłuższymi śrubami ?????

 

Witam

 

Kolego zaleca się wymianę śrub na inne przystosowane do rodzaju felgi jaką kupisz.

Z tego co wiem to są dwa rodzaje śrub do alusków tzw ze stożkiem lub kulą. Czytałem gdzieś kiedyś u jednego ze sprzedawców akcesoriów do alufelg że prawidłowo dobrana śruba do aluska powinna się wkręcić i docisnąć koło po 8-iu pełnych obrotach.

W praktyce po wskazówkach tego sprzedawcy kupiłem na allegro odpowiednie śruby oraz komplet śrub zabezpieczających przed kradzieżą...

Jak się potem okazało po przymiarkach oryginalne śruby z passka były za krutkie o około 5mm i nie przylegały do felgi jak te specjalnie kupione.

 

Moja rada to kup drugi komplet nie są to aż takie duże sumy..

 

POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Troszkę wysoko stoi ale trudno. To nie jest autko do szorowania brzuchem i chodzenia bokiem

 

Kolego ja mam w pasku B4 ponki 195/60 R15 i wcale nie wydaje mi się że za wysoko stoi, to duża fura i wg mnie fabryczne 185/65 R14 są trochę za małe :rotfl:

 

Ps. ładny passacik :ok:

 

Pozdrafka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy czy fele o szerokości 8 podejdą do b4 Pilne

 

 

Kolego ja mam w moim B4 aluski 7 cali i oponki 195/60 R 15 i nic złego się nie dzieje.

Może i 8 by się zmieściło ale tu trzeba by było pokombinować i dobrać dobrze ET felgi...

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy czy fele o szerokości 8 podejdą do b4 Pilne

ja mam felgi 17x8'' w ET35 i z tylu jest potrzebny dystans, przod wchodzi.

zerknij zreszta na foty mojego auta w moim temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kamerad

Dandi78 Zapomniałem napisać że aluski przykręciłem innymi śrubami niż zimowe stalówki. 11 sztuk dostałem od poprzedniego właściciela. Pozostałe dokupiłem. Mi natomiast pewien allegrowicz wytłumaczył że po włożeniu śruby do felgi powinno wystawać 18-22 mm gwintu. Seryjne śruby były za krótkie:)

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dandi78 Zapomniałem napisać że aluski przykręciłem innymi śrubami niż zimowe stalówki. 11 sztuk dostałem od poprzedniego właściciela. Pozostałe dokupiłem.

 

Witam

 

Kolego skoro masz sruby roznej dlugosci to proponuje te dluzsze na przod a krotsze na tyl.

A co do tematu pierscieni bo widze nie otrzymales odpowiedzi to ja dostalem do nowych feli pierscienie plastikowe i szczerze mowiac obawialem sie czy wytrzymaja ale po calym sezonie stwierdzam ze daja rade :ok: na allegro bez problemu kupisz odpowiednie pierscienie.

Tylko uwazaj podczas wbijania na felge bo latwo mozna je polamac, ja jednego zalatwilem w ten sposob :kwasny:

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piasta jest w VW standardowa bodajże 57.1 mm

 

czy ktoś wie jaki jest dokładnie ten wymiar??

mam fele z otwór centrujący 73mm oraz posiadam do nich zwęzki i zwezaja one otwór centralny do 56,6mm

 

czy te 4 mm różnicy podejdą czy szukać nowych pierścieni??

Pozdrowionka :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy te 4 mm różnicy podejdą czy szukać nowych pierścieni?

 

Witam

 

Kolego piasta ma w standardzie w VW roamiar 57,1mm

tu podaję link do stronki http://www.mitsubishi-grafix.pl/forum2/viewtopic.php?t=171

Piszesz że masz pierścień redukujący do 56,6mm to niewielka różnica do oryginału i jeśli jest plastikowy to powinien dać się założyć. Ja właśnie taką sytuację miałem trochę ciasno jest spasowane ale daje radę :hyhy: i przynajmniej nie ma luzu :ok:

A te "4mm różnicy to nie podejdą' chyba chodziło Ci o 0,4mm jeśli tak to powinno dać radę :D

Najlepiej będzie jak sobie pójdziesz do auta, zdejmiesz koło i przymierzysz czy pierścień pasuje :]

 

Pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie za pomoc. Dałbym pomógł ale to nie mój post :kwasny:

Pozdrawiam Bardzo serdecznie.

 

P.S. Mam kolejny problem fele które kupiłem mają ciaśniejszy otwór na sróbę jakieś sugestie jakich srub szukać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności