Skocz do zawartości
tomkar73

Kontrolka EPC

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, właśnie wróciłem z trasy - zaświeciła mi sie kontrolka EPC plus awaria systemu auto-stop a samochód przeszedl w tryb serwisowy  - passat b8, czy ktoś wie o co może chodzić jakieś szybkie rozwiązania zanim samochód trafi do mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żeby temat nie zostal pusty - powód - przegryziony wężyk od podciśnie turbo - nie ma jak to kuny :)

 temat do zamkniecia.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe miałem to samo, na szczęście u mnie zjadło ok 5cm i udało się go poprowadzić inaczej, krótszą drogą. 

co ciekawe, mechanik mówił mi że widział już takie przypadki - tzn przegryziony ten sam wężyk w tym silniku. 

Ciekawe co kuny akurat w nim widzą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam przypadek - przegryzione przewody i identyczne objawy, całkowity brak mocy i wyświetlanie na ekranie kontrolki silnika, "EPC" oraz "Usterka: system start -stop"

Zibi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedz - właśnie wywaliło mi takie same objawy . Dwa dni temu włączyła mi się kontrolka potrzeby wypalenia DPF ( jeszcze nie zdążyłem przewietrzyć maszyny bo w tym czasie tylko koło komina się kręcę) i myślałem ze to spowodowało te problemy ale... sobie przypomniałem że wczoraj łaska się po placu kręciła ?  Jutro  pod maskę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie , borykam się od niedawna z takim oto problemem :

 

Pacjent : Passat B8 2.0 TDI BiTurbo (CUAA) 4motion DSG-7

 

Problem : Nagły spadek mocy i wejście w tryb awaryjny (brak doładowania) przy przyśpieszaniu. Załączająca się kontrolka EPC.

 

Jakiś czas temu ze względu na kwarantannę byłem zmuszony odstawić swoje autko na 3 tygodnie. Auto stało niestety niejeżdżone. Pod koniec tego okresu było zabrane przez mechanika na rutynową wymianę oleju i wszystkich filtrów i odstawione (pod koniec tego 3 tygodniowego okresu). Gdy już mogłem znów cieszyć się z jazdy autem wszystko było ok do czasu ,aż wyjechałem na trasę i postanowiłem wcisnąć mocniej gaz w podłogę. Zapaliła się kontrolka EPC, a auto straciło całą moc i weszło w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko było w porządku – kontrolka zgasła a moc wróciła. Podjechałem na szybko na diagnostykę i komputer wykazał błąd :

 

P02CB00 – Sterowanie doładowaniem / turbosprężarką B

 

Błąd był skasowany i musiałem jechać dalej. Problem opisany powyżej powtarzał się później jeszcze 3-4 razy. Zauważyłem, że dzieje się to tylko w momencie kiedy wcisnę mocniej pedał gazu i zacznie gwałtownie wzrastać ciśnienie doładowania (posiadam aktywowany Performance Monitor więc mogę w miarę śledzić te wartości). Wcześniej auto bez problemu pokazywało książkowe ~3.8 bara teraz jednak maksymalnie osiąga 3.55 jeśli wcześniej nie odetnie całkowicie doładowania. Problem właśnie nie jest też stały ponieważ czasem uda się wcisnąć gaz i idzie w miarę, a innymi momentami dojdzie do 2.55 bara i nagle odetnie turbiny. Sprawdziłem przewody w poszukiwaniu jakieś dziury, ale niestety nic nie znalazłem. W internecie niestety bez rewelacji aktualnie z rozwiązaniem. Czy można to jakoś dokładniej sprawdzić przy użyciu logów z VCDS’a ? Dodam też, że DPF (czytałem, że również może powodować podobne problemy) był wyczyszczony i normalnie funkcjonuje (wypalanie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Kolego Aro89. Mam identyczne objawy w identycznym silniku.  W ASO nie znajdują przyczyny poza błędami, które pasują za 150 zł... 

Znalazłeś przyczynę problemu?

Jeżeli TAK to mam prośbę o instrukcję. 

Pozdrawiam 

Adam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Pojawiły mi się podobne objawy w tym samym silniku biturbo. Rozwiązał ktoś problem? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

da się VCDS'em sprawdzić jakie ciśnienie doładowania chce sterownik a jakie widzi map sensor, jeżeli będą duże różnice to masz albo uwalone turbo, nieszczelność w układzie dolotowym, wydech może być przytkany, albo coś z podciśnieniem, że turbo nie jest się w stanie wysterować, chyba, że nastawnik jest elektryczny to wtedy ten punkt odpada i mógł ulec uszkodzeniu bądź zastaniu nastawnik zmiennej geometrii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Podobny problem z kontrolką EPC zauważyłem w moim egzemplarzu 2.0 BiTDI.
Jadąc na trasie przy większej prędkości gdy docisnę pedał gazu pojawia się problem EPC z ograniczeniem mocy (max do ok 28kW).
Wyłączenie i włączenie zapłonu powoduje reset błędu. 

Czy ktoś rozwiązał problem ? Jakieś wskazówki ? 
 

 

Problem rozwiązany.

P02CB00 – Sterowanie doładowaniem / turbosprężarką B

Układ regulacji ciśnienia w Turbo był zatkany syfem - niestety przez układ dolotowy i filtr powietrza przedostaje się sporo brudu. Łopatki turbiny mają ślady uderzeń ziaren piasku, tak jakby filtr przepuszczał bokiem większe cząsteczki. Czyszczenie układu ciśnienia w Turbo rozwiązało problem. Czas naprawy 2h, 200 zł.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten sam problem, przyśpieszanie na zimnym silniku i pojawia się kontrolka EPC, auto przechodzi w tryb serwisowy. Wyłączenie silnika kasuje kontrolkę, ale po chwili przy kolejnym przyśpieszeniu pojawia się EPC.

Problem pojawił się pierwszy raz kilka miesięcy temu, potem jeszcze ze dwa razy a miesiąc temu Check Engine po uruchomieniu silnika. Pojawiły się różne błędy P0113, P0578, P2000 i P 164B. W serwisie stwierdzili, że to problem z AdBlue. Po sprawdzeniu nic nie znaleźli. Błędy skasowane. 

Ostatnio praktycznie codziennie rano tryb serwisowy i EPC, ale pojawia się tylko błąd P164B - Oil Pressure Switch - Malfuntion.

Po wymianie czujnika ciśnienia problem znikł.

Tak więc kontrolka EPC ma wiele twarzy, ale jak jest P164B to wymieniać czujnik, 80 PLN + 1godz pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam podobne objawy w swoim aucie. Mam prośbę do Karol12, Mógł by Pan podać jakieś szczegóły dot. tego czujnika? 

Edytowane przez fater

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem jakie jeszcze szczegóły dotyczące czujnika można podać. Kod błędu P164B - Oil Pressure Switch - Munlfuntion dość jasno wskazuje na problem z tym właśnie czujnikiem. Na szczęście nie jest drogi i jego wymiana nie jest pracochłonna, więc koszty jak w promocji. 

Trzeba pamiętać, że pojawianie się lampki EPC nie jest ekskluzywnie połączone z tym czujnikiem. Lampka ta zapala się wskutek też wielu innych ciekawych przypadków.

Ja akurat przez jakiś czas miałem odcinanie turbiny przy gwałtownym przyśpieszeniu na autostradzie i kodu błędu P164b od czujnika nie miałem, tylko EPC i service mode. Dopiero ostatnio jak zaczął wyskakiwać EPC po przyspieszeniu zaraz po uruchomienia zimnego silnika, błąd P164B się pojawił - czujnik został wymieniony (04L919081B) i teraz żadnego problemu z odcinaniem turbiny i pojawianiem się EPC nie ma.

Czy czujnik od początku wpływał na turbinę, nie wiem, ale niczego innego poza czujnikiem nie wymieniałem, dlatego można takie założenie zrobić.

Zanim więc zaczniesz wchodzić w kosztowne naprawy sprawdź czy nie masz tego kodu i po prostu wymień czujnik.  

ps. myślę, że przy wspólnym dzieleniu się tu informacjami, formę "Pan" możemy sobie odpuścić 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

i mnie dopadły problemy z kontrolką EPC.

Błędy jakie mam:

P00AF [0x00AF]
Turbocharger (TC)/supercharger (SC) boost pressure control A - module performance

30705 [0x0077F1]
P00AF00: Turbocharger/Supercharger Boost Control "A" Module, Performance
P00AF00: Turbocharger/Supercharger Boost Control "A" Module, Performance
Turbocharger/Supercharger Boost Control "A" Module Performance

 

Po włączeniu silnika i przejechaniu kilkuset metrów zapala się kontrolka EPC. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika kontrolka gaśnie.

I tak co drugi dzień. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, może ktoś będzie potrafił rozwiązać mój problem, a moze podpowiedziec. VW Passat 2014 B6 2.0 TSI jestem pierwszym właścicielem tego złośliwego auta. W skrócie auto dochodzi do 3k obrotów i wywala EPC, restart silnika oczywiście kasuje błąd do kolejnego dojścia do 3 obrotów. 3 lata temu silnik padł planowana głowica-wszystko wymieniane, epc zostało, o kosztach nie wspominając.Wymieniona pompa oleju, wszystkie filtry, świece  wymienione wszystkie  czujniki na nowe, błąd został. Jakieś podpowiedzi? Dodam że raz na jakiś pojawia się błąd "mieszanka paliwa zbyt uboga". Może ktoś coś podpowie bo każdy kolejny mechanik wymyśla nowe teorie wszystkie błędne i wszystkie drogie. Pozdrawiam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności