Skocz do zawartości
porki

sprawdzenie auta po 250000tys przebiegu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was,
1. Chciałem się Was zapytać co posprawdzać w aucie po 250tys, albo co należy wymienić pomimo tego, że się nie popsuło. Byłbym wdzięczny za pomoc.
2. Mam niewymieniane świece od kiedy kupiłem auto czy należy je wymienić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl o rozrządzie, tzn. kiedy był wymieniany i ile przejechane. Zorientuj się jedynie co ile trzeba go wymienić w Twoim silniku. Jeżeli nie  wymieniałeś oleju w skrzyni biegów to nie zaszkodzi wymienić na świeży. Pomyśl o płynie hamulcowym-jest mocno higroskopijny i wymienia się go co ok. 2-3 lata, chyba że okazuje się, że nie zawiera wody(każdy szanujący się mechanik Ci to sprawdzi). Sprawdź jaki jest stan płynu chłodzącego tzn. jaka jest temp. zamarzania(też każdy mechanik Ci to sprawdzi, chyba że sobie sam kupisz higrometr). Zakładam, że oleje i filtry w silniku wymieniasz regularnie. Jeżeli silnik odpala prawidłowo to świece zapewne są dobre i nie ma potrzeby ich wymieniać. W zasadzie jeżeli wszystko działa to po co wymieniać. Mała sugestia-zaopatrz się w interfejs diagnostyczny i on odpowie ci na wiele pytań(wychodzi taniej niż każdorazowo płacić mechanikowi).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, bbbb napisał:

Pomyśl o rozrządzie, tzn. kiedy był wymieniany i ile przejechane. Zorientuj się jedynie co ile trzeba go wymienić w Twoim silniku. Jeżeli nie  wymieniałeś oleju w skrzyni biegów to nie zaszkodzi wymienić na świeży. Pomyśl o płynie hamulcowym-jest mocno higroskopijny i wymienia się go co ok. 2-3 lata, chyba że okazuje się, że nie zawiera wody(każdy szanujący się mechanik Ci to sprawdzi). Sprawdź jaki jest stan płynu chłodzącego tzn. jaka jest temp. zamarzania(też każdy mechanik Ci to sprawdzi, chyba że sobie sam kupisz higrometr). Zakładam, że oleje i filtry w silniku wymieniasz regularnie. Jeżeli silnik odpala prawidłowo to świece zapewne są dobre i nie ma potrzeby ich wymieniać. W zasadzie jeżeli wszystko działa to po co wymieniać. Mała sugestia-zaopatrz się w interfejs diagnostyczny i on odpowie ci na wiele pytań(wychodzi taniej niż każdorazowo płacić mechanikowi).

rozrząd zrobiony w tamte wakacje (full zestaw), nie wymieniałem oleju w skrzyni ( jaki koszt?), płyn chłodzący jest ok kiedyś wymieniałem kruciec wody + czujnik temp. - jest idealnie, oleje i filtry wymieniane na bieżąco. 
Teraz auto oddane do mechanika bo sprzęgło alternatora do wymiany (mechanik również powiedział, że sprawdzi również alternator)
Czy jak silnik na dole jest "zapocony" tzn. brudny to jest normalne czy to już oznaka, że się coś rozczelnia? 
Czy taki interfejs wystarczy - VAG5053  ?

8 godzin temu, ANDRIUBIKER napisał:

nie wystarczy jedynie sprawdzić płynów, poza parametrami jak zamarzanie, płyn np chłodniczy ma jeszcze inne właściwości np antykorozyjne, i przeciwzakamieniające itd, to samo płyn hamulcowy, temperatura wrzenia, przeciwkorozyjne, dlatego , te płyny wymień obligatoryjnie, do tego jak kolega wcześniej pisał sprawdź kiedy był i czy był zmieniany rozrząd , jeśli nie był to wymień komplet wraz z pompą wody, poza tym tzw ołówek od pompy oleju , ten wręcz obowiązkowo sprawdź i wymień, może nie trzeba wraz z gniazdami, to takie najważniejsze sprawy, a poza oczywistymi, jak zawieszenie, geometria, światła itd , o oczywistych szkoda się rozpisywać ;)

co do świec, ale jakich, żarowe czy zapłonowe, bo nie napisałeś jaki silnik, jeśli w tym z profilu, to sprawdzić, jak sprawne to nie ma co na siłę wymieniać, a jeśli już to tylko cały komplet

ile wymiana tego ołówka do pompy oleju, zawieszenie ok, geometria dodatkowo będzie robiona na wiosnę, światłą hmm regeneracja pozostaje tyllko bo wiadomo jak wyglądają te halogeny (jakiej firmy żarówki polecasz). Silnik BKP. Kiedyś mechanik powiedział, że jeśli auto odpala to nie ma sensu wymieniać świec. 

Edytowane przez porki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, ANDRIUBIKER napisał:

Jak pisalem jesli wszystkie sprawne swiece to nie ma sensu zmieniac, ale jak odpala to np jedna moze byc spalona, trzeba sprawdzic jak wszystkie dobre nie ruszac, jak jedna choc spalona to wymienic wszystki... olowek sam w sobie jest taki, kwestia robocisny jesli nie zrobisz sam, jesli dodatkowo gniazda na olowek wyrobione to juz koszt wiekszy znacznie, ale to mechanik musi ocenic, co do wyciekow, zalezy skad sa i jakie, jak na simeringach walu, to od strony rozrzadu powinien byc zmieniony profilaktycznie wraz z rozrzadem, a od strony skrzyni, koniecznie wymien przy robocie sprzegla, miske oleju, mozna uszczelnic, bo ona jest na mase uszczelniajaca zakladana, wiec przy ogledzinach lub zmianie olowka od pompy powinno to byc wykonane, co do reflektorow, jak juz wypalone i nadajace sie do regeneracji to zadne zarowki nie pomoga, najpierw trzeba reflektor zrobic lub wymienic i dopiero myslec o dobrych zarowkach, plyn hamulcowy wymien koniecznie, 2 lat to max na niego

ja od kiedy mam samochód nie wymieniałem płynu , jedynie raz klocki i tarcze przód
sprzęgło juz też dawno wymienione,
jeszcze tylko turbo nie padło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności