pk228 Zgłoś #1 Napisano 20 Stycznia 2019 Cześć! Od paru tygodni mam problem z odpalaniem mojego Passata - po kilku dniach stania w garażu (w hali jest +10-14 st), przy uruchamianiu ma jakby moment zawahania, uruchamia się dłużej niż zazwyczaj. Gdy postał 3 dni na zewnątrz (przy ok 0 st C), musiałem odpalać "z kabli" - po włożeniu kluczyka wszystko się uruchamiało (radio, światła, nawiew), próbował kręcić ale brakowało "startu", pojawił się komunikat o immobilaiserze, błędny kluczyk. Po uruchomieniu z kabli, jechał już bez problemu, nie pokazując żadnych kontrolek. Dodatkowo, zauważyłem, że system start-stop od ok 2 miesięcy przestał się uruchamiać, nawet po dłuższej trasie (200+ km), stojąc na światłach, nie gasi silnika. W listopadzie 2017 Passat odwiedził serwis w związku z problemem z instalacją elektryczną w klapie tylnej - fabryczny wężyk przeciekał i zalewał instalację (objawiało się to m.in. migającą w trakcie jazdy kontrolką zamknięcia klapy, na postoju sygnalizował ciągle otwarty bagażnik). Po wizycie wszystko działało bez problemu, dopiero teraz pojawił się klops.. Co to może być? Czy to kwestia zużytego akumulatora? Z góry dzięki bardzo za pomoc! ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #2 Napisano 20 Stycznia 2019 (edytowane) Sprawdz napięcie na zaciskach akumulatora ,sprawdź napiecie podczas rozruchu , najlepiej jakbyś podladowal aku i dopiero wtedy uruchamial silnik i wykonal pomiar napięcia jw.Zeskanuj i zapisz błędy VCDS.Przy zbyt niskim napięciu aku SS nie działa. Edytowane 20 Stycznia 2019 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pk228 Zgłoś #3 Napisano 20 Stycznia 2019 Czyli bez osprzętu od elektryka samochodowego (i samego elektryka) ani rusz w temacie? Może któryś z forumowiczów z Warszawy mógłby pomóc? Czyli już zamawiać nowe aku czy poczekać? Taki model byłby ok Bosch S5 AGM 70AH 760A S5A08? w pt chcę na kilka dni pojechać na zimny wschód i wolałbym nie utknąć tam Cześć, winowajcą był aku. Co ciekawe, to był oryginalny ale był.. słabszy niż zalecany jest dzisiaj do tego modelu (68Ah vs 70 Ah itp.). Auto, cały czas, niezależnie od przejechanych km, ładowało aku. Po zmianie, odpalanie bez najmniejszych problemów, start-stop powrócił i uwaga.... spadło średnie spalanie Dzięki wszystkim za pomoc! temat można zamknąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach