Skocz do zawartości
pk228

Problem z uruchamianiem, Start-Stop nie działa

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Od paru tygodni mam problem z odpalaniem mojego Passata - po kilku dniach stania w garażu (w hali jest +10-14 st), przy uruchamianiu ma jakby moment zawahania, uruchamia się dłużej niż zazwyczaj. Gdy postał 3 dni na zewnątrz (przy ok 0 st C), musiałem odpalać "z kabli" - po włożeniu kluczyka wszystko się uruchamiało (radio, światła, nawiew), próbował kręcić ale brakowało "startu", pojawił się komunikat o immobilaiserze, błędny kluczyk. Po uruchomieniu z  kabli, jechał już bez problemu, nie pokazując żadnych kontrolek. Dodatkowo, zauważyłem, że system start-stop od ok 2 miesięcy przestał się uruchamiać, nawet po dłuższej trasie (200+ km), stojąc na światłach, nie gasi silnika. W listopadzie 2017 Passat odwiedził serwis w związku z problemem z instalacją elektryczną w klapie tylnej  - fabryczny wężyk przeciekał i zalewał instalację (objawiało się to m.in. migającą w trakcie jazdy kontrolką zamknięcia klapy, na postoju sygnalizował ciągle otwarty bagażnik). Po wizycie wszystko działało bez problemu, dopiero teraz pojawił się klops.. Co to może być? Czy to kwestia zużytego akumulatora? Z góry dzięki bardzo za pomoc! ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz napięcie na zaciskach  akumulatora ,sprawdź napiecie podczas rozruchu , najlepiej jakbyś  podladowal aku i dopiero wtedy uruchamial silnik i wykonal pomiar napięcia jw.Zeskanuj i zapisz błędy  VCDS.Przy zbyt niskim napięciu aku SS nie działa. 

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli bez osprzętu od elektryka samochodowego (i samego elektryka) ani rusz w temacie? Może któryś z forumowiczów z Warszawy mógłby pomóc?

 

Czyli już zamawiać nowe aku czy poczekać? Taki model byłby ok Bosch S5 AGM 70AH 760A S5A08? w pt chcę na kilka dni pojechać na zimny wschód i wolałbym nie utknąć tam ;-) 

 

Cześć,

winowajcą był aku. Co ciekawe, to był oryginalny ale był.. słabszy niż zalecany jest dzisiaj do tego modelu (68Ah vs 70 Ah itp.). Auto, cały czas, niezależnie od przejechanych km, ładowało aku.

Po zmianie, odpalanie bez najmniejszych problemów, start-stop powrócił i uwaga....  spadło średnie spalanie ;-) 

Dzięki wszystkim za pomoc! 

temat można zamknąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności