Skocz do zawartości
pestana

Chip tuning 2.0 TSI

Rekomendowane odpowiedzi

Dodatkowe konie wykorzystuje się zwykle tuż po zabiegu chipowania a później fascynacja przechodzi do normalności. Jednakże jest taki spokój ducha, że jak trzeba to można docisnąć i z nich skorzystać. Trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że silnik jest przeciążony ponad to co fabryka dała w chwili pałowania, czyli jak w przypadku 2.0 TSI 220 przekraczamy te 220 KM bo chcemy pognać . Zgoda, silnik dostaje w dupę i tyle. Jak bardzo? Nie wiem. Ale ile % czasu tak się jedzie, wykorzystując 300 KM - 0,01%. Więc o jakim tu przeciążeniu jednostki mówimy? Po drugie, silniki 220 i 280 różnią się nieco, nie można powiedzieć, że są "prawie" takie same, bo nie są. Aczkolwiek zupełnie inne jest przełożenie główne skrzyni - 280 kręci się wyżej stąd musi znieść większe obciążenie cieplne i ma takie a nie inne modyfikacje. Cytuję tutaj różnice konstrukcyjne, ale nie chce mi się tłumaczyć.

 

Cylinder head (made from a different alloy compared to other engines in this module because of higher thermal stress)
Exhaust valves (hollow, higher Ni content, nitrided)
Exhaust valve seat rings (improved temperature stability and wear resistance)
Exhaust camshaft (adapted valve timings)
Compression ratio 9.3:1 with different pistons
Piston cooling jets (higher flow rate)
High pressure injectors (even higher flow rate)
Exhaust turbocharger
Charge pressures of up to 17.4 PSI (1.2 bar)
High performance main radiator with 1-2 auxiliary radiators (depending on country specifications)
Additional acoustic modifications have been made in order to achieve a sporty sound – use of a sound actuator (for the occupant cell) and active exhaust flaps in the exhaust system

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0 TSI  272KM  DNUA

image.thumb.png.a451ad85465871f12bfb9b9ac7b61319.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.01.2019 o 16:29, HTN napisał:

Osobiście chip'a nie polecam. Brakuje mocy, kup mocniejsze auto. Chip to wyższe ciśnienia, większe naciski, większe obciążenie termiczne elementów. Niektóre elementy tego nie wytrzymają lub przynajmniej przedwcześnie się zużyją. Nie ma pojęcia "bezpieczna granica", a na stwierdzenia typu: "ja jeżdżę i jest dobrze", mówię, że na oleju do smażenia diesel też pojedzie i nie ma specjalnie negatywnych spostrzeżeń poza smrodem. 

Moje każde auto było chipowane , tylko w compsporcie, nigdy nie jeździłem seria do teraz, jak mam passata na gwarancji. 

   Zmiana oleju co 10 tys km i nie ma co się obawiać żadnego chipa , oczywiście jeżeli jest zrobiony u dobrego tunera.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio nakręciłem się trochę na boxa do mojego 2.0 TSI. Zostało jeszcze ponad 1,5 roku gwarancji. Przebiegi nie małe, po 2 latach może być ok 140 kkm.

Panowie w ASO dość stanowczo twierdzili, że w razie jakiejś poważniejszej akcji gwarancyjnej odczytają na kompie, że był podpinany box. Komputer wyłapie zaistniałe anomalia. Natomiast panowie z Compsportu twierdzą, że jest to absolutnie wykluczone i serwis nic nie wykryje. Komu wierzyć? Jedni i drudzy kierują się było nie było swoim interesem. Ktoś miał, albo słyszał o jakiś konkretnych sytacjach związanych z boxem i gwarancją?

 

Takie rzeczy i tylko BOX Compsportu. Hamowany w Compsporcie Bielsko Biała. Niby chojnie obdarzona seria, sam nie wiem co o tym myśleć...

IMG_20190411_1708469.thumb.jpg.9896d4383f0499a2704b00925ad58447.jpgIMG_20190411_1709327.thumb.jpg.79cca7c7e63284fc6a7847cfb3e9fc32.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@danieljakimowicz1978  coś to przerysowane... podjedź na inna hamownię i sprawdź.... kurcze w serii 245KM/405Nm ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Dynosofcie Katowice wyszło 246 KM/390Nm. Compsport i Dynosoft, to raczej szanowane hamownie i kompetencji nie można im odmówić. Tylko w które Nm teraz bardziej wierzyć??

Tak poza tym, nie bierze się pod uwagę tych górnych wyników: Seria - 258 KM i BOX - 296 KM?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

258KM/406Nm to spory bonus jak na katalogowe 220KM i 350Nm..... 

W Dynosofcie już chyba bardziej prawdy byli... możliwe, że w Compsporcie akurat coś przestawili lub źle ustawili hamownię..... takie rzeczy się zdarzają :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym się różnią CHHB i CXDA?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.04.2019 o 14:44, rosol napisał:

258KM/406Nm to spory bonus jak na katalogowe 220KM i 350Nm..... 

W Dynosofcie już chyba bardziej prawdy byli... możliwe, że w Compsporcie akurat coś przestawili lub źle ustawili hamownię..... takie rzeczy się zdarzają :)

Zwróciłem na to uwagę człowiekowi w Compsporcie. Odpowiedź mogłabyć jedyna słuszna, że to oni mają lepiej ustawioną hamownię niż Dynosoft (oczywiście z wyrazami szacunku dla Dynosoftu jako kolegi)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem u chłopaków na ulicy Lechickiej 58A w Koszalinie . Wszystko poszło dobrze i sprawnie. Mocy pod maską przybyło! Tak, więc mogę ich z czystym sumieniem polecić każdemu, kto chce sobie poprawić osiągnięcia swojej maszyny.

Edytowane przez maximm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale, ze 2.0TSI zrobiles? Wrzuc wykres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Niedawno zakupiłem Passata B8 2.0 TSI 220 DSG. 

 

Widziałem że są niezłe przyrosty na tym motorze w związku z tym jest chęć wykonania Chiptuningu   

Jestem z Katowic i zastanawiam się pomiędzy Compsport a Dynosoft. Ktoś może doradzić gdzie lepiej?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dynosoft

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też mi się tak wydaję. Zważywszy na to, że Compsport mnie Trochę zniechęcił, bo zapytałem o cenę to podali cenę bez softu DSG. Dopiero jak dopytalem to powiedzieli "No można zrobić DSG też" +500zł. A z tego co wiem to przy tej mocy DSG już trzeba ruszyć. Bardziej chodzi mi o rzetelność, żeby nie było "Po łebkach" byle by zrobić. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik to silnik a dsg to dsg. DSG warto ruszyć bo to oszczędza dwumasę, ale trzeba się liczyć ze zwiększonym spalaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kwestie ceny modyfikacji oraz spalania możemy pominąć :D 

Najważniejsze jest dla mnie to DSG. Więc mówisz w ciemno jechać do Dynosoft? Bo czy Bielsko-Biała czy Katowice też nie ma znaczenia dla mnie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak całkiem w ciemno to nie. Do Aligatora zwykle czeka się 2-3 tygodnie. Lepiej zadzwonić i umówić się na termin. Natomiast nie znam lepszego speca od vw na południu polski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sensie "w ciemno" chodziło mi żeby się nie zastanawiać nad Compsport tylko u niego robić softa ECU + TCU.

I chyba tak zrobię. Widziałem na FB Dynosoft dużo postów z TSI/TFSI i inne projekty. 

 

Przykład w sumie poza tematem bo Stage 3 tego silnika, ale RSka od Dynosoft nawet lepiej ciągnie między 100-200 od Compsportu :D

Chociaż to może być różnica temperatur lub ilości przejazdów.

Comsport: 

 

Dynosoft: 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 hours ago, mkpol said:

Silnik to silnik a dsg to dsg. DSG warto ruszyć bo to oszczędza dwumasę, ale trzeba się liczyć ze zwiększonym spalaniem

Pytanie jest na jakiej mapie działa DSG, bo z tego, co kojarzę, to jest ona sterowana w głównej mierze danymi z momentu obrotowego i ograniczana jest minimalnymi/maksymalnymi obrotami. To by oznaczało, że mod silnika niejako powoduje, że i skrzynia pracuje dla nowej mapy = płytsze wciśnięcie gazu w aucie z modem silnika powoduje szybszą redukcję.

Kolejna kwestia to ciśnienie oleju. Z tego, co kojarzę są dwa poziomy ciśnienia oleju i teraz kwestia jak to się zachowuje npo modyfikacji - czy zapewnia nierozerwalność filmu olejowego.

W przypadku modyfikacji na pewno też pomocny będzie olej, który ma HTHS>3,5mPa*s.

Edytowane przez HTN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 8/11/2020 at 2:39 PM, Salinsik said:

Kwestie ceny modyfikacji oraz spalania możemy pominąć :D 

Najważniejsze jest dla mnie to DSG. Więc mówisz w ciemno jechać do Dynosoft? Bo czy Bielsko-Biała czy Katowice też nie ma znaczenia dla mnie. 

Jakieś 1-1.5roku temu dynosoft liczył ok 1,9-2tys zł za tuning 1,8TSI. Za 2.0TSI za pewno będzie tak podobnie.Zaktualizuj gdybyś dopytał :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności