Skocz do zawartości
pankracy

Passat b6 1.9 BXE, brak mocy po remoncie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z passatem z silnikiem BXE. Jakiś czas temu urwał się zawór na pierwszym cylindrze co skutkowalo uszkodzeniem głowicy i tłoka. Głowica została wysłana do regeneracji, za pierwszym razem okazało się ze zawory za dużo wystają i spotykają sie z tłokami, po poprawce bylo podobnie. Zawiozłem glowice do innego zakładu gdzie stwierdzili ze do tej głowicy wystepują dwa rodzaje zaworów a zostało ich wymienione 5 i te które zostały wymienione są za grube. Zostały one przeszlifowane tak aby wymiar sie zgadzal. Kolejna rzeczą jest to że glowica jest juz maksymalnie splanowana i nie ma raczej możliwości planowania jej ponownie czego nie powiedzial mi pierwszy zakład. W silniku został splanowany blok(problem z uciekajaco kompresja do ukladu chlodzenia), wymieniony tłok, pierscienie, panewki glowne, korbowe i na walku, uszczelniacz wału (recznie poniewaz nie posiadałem przyzadu), dwumas na sztywne, turbo na uzywane (wcześniejsze wciągnelo zawor), uszelka pod głowica grubość 3 (poprzednia byla 2 ale po planowaniu bloku stwierdzilem ze zaloze 3). Brak błędów. Samochód odpala, na zimnym dziwnie nim telepie przez chwile po czym praca silnika się wyrównuje. Podczas jazdy passat ma totalny brak mocy, cieżko mu sie wkręcić do 3tys. Dodam jeszcze ze pompki teoretycznie według komputera mieszczą się jeszcze w granicy błędu, jedna na jałowym ma korekte dochodzącą do prawie 2 a reszta nieco mniej.  Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak z tym silnikiem bo ręce już opadają???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błędy jakieś są? Ten uszczelniacz na wale mnie nurtuje, czy dobrze jest założony.

A do tego do sprawdzenia:

- Ciśnienie paliwa (Vacum)

- Czy turbo nie jest zablokowane ( teoretycznie powinny być błędy w sterowniku - Przeładowanie/niedoładowanie)

- Przepływomierz

a pompki to już do roboty, przy korekcji 2,5 wypada zapłon więc na wykończeniu. No chyba, że spowodowane jest to błędami w odczycie położenia wału lub wałka rozrządu.

 

Nie jestem mechanikiem, te propozycje to tylko moje hobbystyczne dywagacje. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do uszczelniacza na wale to jestem raczej pewny ze jest na znaki dobrze zalozony biorac pod uwage ze nowy ma taka zaslepke ktora go trzyma na znaku, moze byc ewentualnie nie rownomiernie z kazdej strony docisniety.

cisnienie paliwa na obrotach oscyluje w granicy 8-10 bar

turbo i przeplywomierz ja sprawdzalem i jeszcze dwoch innych elektromechanikow i kazdy stwierdzil ze sprawne

co do pompek zadna do 2 nie dochodzi ale zawuwazylem ostatnio ze jak dodam gazu to przy schodzeniu z obrotow szarpnie nim fatkycznie jakby wypadal zaplon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności