Skocz do zawartości
sirTIM_PL

Analiza logów - wtryski, synchronizacja + MAF

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Panowie,

Mam prośbę o analizę poniższych logów.

1) Pod kątem wtrysków - czy po poprawieniu synchronizacji poprawią się dawki wtrysków (robiony rozrząd, wymiana wałka rozrządu i szklanek). Wtryski przed naprawą miały lepsze wartości przynajmniej w grupie 013. Auto sprawne, odpala na pół obrotu, nie kopci, jedynie trochę trzęsie na wolnych - możliwe, że to poduszki itd.

2) Prośba o interpretację czy przepływka jest ok?

Temp 90stopni

013, 023, 004

http://vaglogi.pl/log-013_023_004_T45X3BE.html

011, 008, 010

http://vaglogi.pl/log-011_008_010_7s3p0P.html

 

Dzięki z góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę masz synchro lekko na minusie więc powinien lepiej się zbierać, bez efektów ubocznych. Korekcje wychodzą -0.03 więc ja bym nie kombinował ;)

2 log jest zupełnie do d... Nie jestem w stanie nic odczytać, wygląda jakby od dołu przepływka ucinała Ci moc, ale po tym logu nie jestem pewien, więc grupę 8, 10 i 11 zrób jeszcze raz prawidłowo. 3 bieg 1400obr i start loga i gaz w podłogę aż do 4 tyś albo i do odcinki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Dzięki za analizę. A co powiesz na dość spory BIP 3 wtrysku. Na zimnym ma 70 i z czasem spada do 60-50. Na wszystkich wtryskach były wymieniane komplety uszczelnień ale patrząc na BIPy nic się nie zmieniło.

Dodam, że logi są zrobione świeżo po wymianie wytartego wałka rozrządu + szklanki, panewki, śruby itd bo zaczął już klekotać, nie domykał się już zawór ssący i dawał w dolot. Generalnie auto chodzi dobrze, zapala od strzału ale zaczęło więcej palić tak około +1l. Poprzednio mieściłem się w 7 litrach teraz dochodzi do 8l. Na wolnych było 0,6l teraz jest 0,9l. Co do przepływki to raczej miał to samo przed remontem. To już inny temat.

Zostawić tak i pojeździć czy przestawiać synchro? Czy spalanie na tak ustawionym synchro będzie zawsze większe niż gdyby było bliżej 0.0?

P.S. Grupy 8,10,11 zaloguję jeszcze raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zostawił synchro ze względu na dynamikę, która w avb i tak dupy nie urywa ;). Spalanie liczysz wg dystrybutora czy po fisie? Lekko mogło wzrosnąć, ale ja zamiast ustawiać wałek na + wolałbym zrobić dobrego chipa (za 800zł robią profesjonaliści) i spalanie by lekko spadło ( no chyba że byś butował ;)). Bipy to czas reakcji, przyjrzałbym się wiązce (czy była czyszczona itd), ale ogólnie jeszcze są akceptowalne i w takim stanie możesz zrobić kilkadziesiąt tyś km bez regeneracji czy innych zabiegów. Jak zrobisz grupę 8, 10 i 11 spojrzę jak zachowuje się przepływka, jeśli ona Ci tnie dawkę paliwa to automatycznie depczesz więcej, tymbardziej że podejrzewam że jeździsz w okolicy 2 tys obr, bo dopiero na wyższych obrotach wyglądało że jest ok, ale po tamtym logu nie mogę stwierdzić tego jednoznacznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spalanie widzę po fisie. Przed remontem chwilowe i średnie było na pewno mniejsze a i przed i po remoncie jeżdżę ostrożnie aby póki co nie dawać mu na nowych częściach za mocno w palnik. Co do BIPów to na 3 wtrysku są już takie same od 50tyś albo i więcej. Profilaktycznie dałem do wymiany uszczelniacze wtrysków przy okazji zmiany wałka sądząc, że coś się poprawi, chociaż bez większych nadziei. Bardziej zmartwiły mnie korekcję w grupie 013 bo przedtem na pewno były bliżej 0 (może ma na to wpływ przestawione synchro bo wcześniej było 0.0 / -0.6).

Nie chciałbym mu robić żadnego chipa bo auto ma teraz około 270tyś na zegarze a do końca nie jestem pewien czy przebieg jest ok (kupiony 2 lata temu, po wnętrzu itd wyglądał na taki stan km ale zakładam, że pewnie ma więcej). Zrobię pozostałe logi i dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, sirTIM_PL napisał:

Spalanie widzę po fisie. Przed remontem chwilowe i średnie było na pewno mniejsze a i przed i po remoncie jeżdżę ostrożnie aby póki co nie dawać mu na nowych częściach za mocno w palnik. Co do BIPów to na 3 wtrysku są już takie same od 50tyś albo i więcej.

Ja bym bipów nie ruszał póki chodzi równo, u mnie też dość duże, ale póki nie zmieniają się nie kombinuje ;).

27 minut temu, sirTIM_PL napisał:

Bardziej zmartwiły mnie korekcję w grupie 013 bo przedtem na pewno były bliżej 0 (może ma na to wpływ przestawione synchro bo wcześniej było 0.0 / -0.6).

Korekcje zmieniły się ze względu na przestawienie wałka rozrządu, ale tym się nie przejmuj bo policz wynik z 4 cylindrów i jak pisałem wychodzi -0.03 czyli bdb ;).

29 minut temu, sirTIM_PL napisał:

Nie chciałbym mu robić żadnego chipa bo auto ma teraz około 270tyś na zegarze a do końca nie jestem pewien czy przebieg jest ok (kupiony 2 lata temu, po wnętrzu itd wyglądał na taki stan km ale zakładam, że pewnie ma więcej). Zrobię pozostałe logi i dam znać.

I co że ma 270 tyś? U mnie na blacie 351 tyś, realnie jak liczyłem po przebiegu z pierwszych lat z książki i kilka ostatnich lat wychodzi około 500 tyś. Aktualnie sprzęgło mam do zrobienia, ale później planuję chipa, u mnie ze 130 bezpiecznie jest 160-170 koni. W twoim przypadku bezpiecznie da się zrobić 130 koni, chyba że wyjdzie bardzo zdrowa seria to kilka koni więcej. W drugim aucie (1.9tdi na pompkach) ze 101 koni mam zrobione 141 koni i 315nm przebiegu aktualnie 260 tyś (a też podejrzewam że cofany), chip od ponad 20 tyś i nic się nie dzieje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności