Odini1992 Zgłoś #1 Napisano 9 Stycznia 2019 Witam, Posiadam samochód VW Passat b5 fl rocznik 2001 1.9 TDI 130 KM automat. Jestem w trakcie montowania przednich czujników parkowania ( zamienniki) posiadam oryginalny włącznik PDC od Sharana. Czy ktoś posiada jakiś schemat tego włącznika , bądź orientuje się w jaki sposób podłączyć ten włącznik aby działał prawidłowo?. Który PIN za co jest odpowiedzialny? Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #2 Napisano 9 Stycznia 2019 Podaj numer tego włącznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Odini1992 Zgłoś #3 Napisano 10 Stycznia 2019 Są dwa numery i trochę nieczytelne :7M3919281 i drugi YM21/L07AAAW . Ten drugi numer jest bardzo mało czytelny wiec możliwe że gdzieś zrobiłem błąd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #4 Napisano 10 Stycznia 2019 To ci powinno pomóc: Link Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Odini1992 Zgłoś #5 Napisano 10 Stycznia 2019 A czy powinienem zastosować jakiś przekaźnik do instalacji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #6 Napisano 10 Stycznia 2019 To zależy co chcesz tym przyciskiem robić. Chcesz załączać ten przedni moduł na kilka(naście) sekund? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad.p Zgłoś #7 Napisano 10 Stycznia 2019 (edytowane) 5 godzin temu, Odini1992 napisał: A czy powinienem zastosować jakiś przekaźnik do instalacji? tu masz lekki problem, przekaźnik można wykorzystać na dwa sposoby 1. aby nie obciążać włącznika, ale układ będzie włączony jak będziesz trzymał przycisk - puścisz - wyłączasz 2. aby załączyć i pozostawić włączony układ - naciśniesz - się załączy i już nie wyłączy aż do utraty zasilania układu. Ty potrzebujesz przełącznika sterowanego impulsem - impuls - włączone - impuls - wyłączone. Takie cuda to już układ elektroniczny, poszukaj takiego na elektrodzie. Najlepiej z timer`em w razie zapomnienia o wyłączeniu Edytowane 10 Stycznia 2019 przez konrad.p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Odini1992 Zgłoś #8 Napisano 13 Stycznia 2019 Generalnie chciałbym aby ten przycisk działał na zasadzie. Włączam ( zapal się żółta dioda podświetlenia) naciskam ponownie - wyłączam ( zapala się czerwona dioda) bądź jeżeli istnieje taka możliwość aby włączyć i po chwili gdy czujniki nie widzą przeszkody przełącznik się wyłączył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad.p Zgłoś #9 Napisano 13 Stycznia 2019 Po wyłączeniu gaśnie żółta dioda i tyle. Podświetlenie jest niezależne od stanu przycisku tylko od włączenia świateł min pozycyjnych. Bez dodatkowego modułu sterującego nie ma szans by tak działało jak piszesz. Przycisk (sam) Ci tego nie zapewni. Natomiast by się wyłączyło jak już nie "widzi" przeszkody to jak na razie Sajsfikszyn ?. Oryginalnie jak jest przycisk to można włączyć i wyłączyć a samo się wyłączy po przekroczeniu 15km/h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Odini1992 Zgłoś #10 Napisano 13 Stycznia 2019 Rozumiem, a istnieje w ogóle możliwość aby wykorzystać ten przełącznik w jakiś sposób bez tego modułu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad.p Zgłoś #11 Napisano 13 Stycznia 2019 Poczytaj co masz napisane wcześniej. Jak podłączysz bezpośrednio to czujniki będą działać jak będziesz go trzymać. Puścisz to się wyłączą.. Zakładam że masz czujniki sterowane zasilaniem - jest prąd to działa, nie ma to nie działa. Poszukaj na forum elektroda, tam znajdziesz układ sterujący z przełączaniem impulsami Jak zrozumiałeś co napisałem to powinieneś ogarnąć, jeżeli natomiast nie wiesz o co chodzi to odpuść. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach