Skocz do zawartości
Grzesiek55

Prośba o analizę logów, niedoładowanie turbiny, ogólna diagnostyka silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Inżynierowie go jednak po coś umieścili, więc trzeba zgłębić temat, który napewno jest gdzieś solidnie opisany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo turbo się kończy (ale wszystko jest ok przy strzykawce 100ml zaciągniętej) albo podciśnienie ucieka właśnie tam, resztę przejrzałem, tam jest tak słaby dostęp że nie przejrzałem tego... Wolę uprościć układ podciśnień niż się "szarpać" z tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja się szarpałem z wężykiem w zbiorniku :D Ile kurew poleciało to głowa mała ale dałem radę wyciągnąć wężyk z tego balona bo jego to za cholerę nie wyciągnie bez demontażu części obok. Jakoś wcisnąłem tam rękę, wyciągnąłem wężyki, trójniki inne pierdoły ale najgorsze było to potem założyć.  Miałem twarde przewody, było zimno ale jakimś cudem weszło. Smar silikonowy pomógł. Czy się da? Da się. łatwo nie jest, trudno nie jest poprostu trzeba tymi łapami tam gmerać i się zrobi. Najtrudniej to właśnie, żeby króćca nie złamać kiedy się na niego zakłada albo ściąga wężyk.

 

Oczywiście uprościć układ jest łatwo bo na trójniku można się zaślepić i zbiornik można wykluczyć. Jak nie masz osłony dolnej to od dołu tam się chyba łatwiej dostać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam osłone i to na trytytki...spróbuję rozłączyć trójnik i na trójnik wrzucę 10cm wężyka ze śrubką. Jest za zimno na poważniejsze zabawy, będzie ciepło i czas to zrobie porządek z układem podciśnienia. Na razie chce jak najlepszy efekt najprostszym sposobem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniłem króciec pompy, wymieniłem łącznik gumowy co idzie do serwa, wymieniłem wężyki podciśnienia i w sumie dalej to samo czyli turbina nie doładowuje. Jadąc z równą prędkością turbo nie doładowuje o jakieś 150mbar. Wcześniej odkręciłem jeszcze obudowę od spodu, pooglądałem tak na szybko węże dolotowe (na zgaszonym oraz na zapalonym na wyższych obrotach). Nie zauważyłem pęknięć, nigdzie nic nie ,,syczało", jedynie co zauważyłem to delikatne ,,pocenie się" na połączeniach ( najwięcej przy wejściu do IC oraz na łączeniu węży koło bagnetu. Po zdjęciu węża idącego do IC wyciekło trochę oleju (kilka kropel, może 1/3 kieliszka a może nawet nie), IC w środku się świecił, pewnie od oleju. Czy taka ilość oleju to coś niepokojącego? Czy warto jest uszczelnić wszystkie połączenia dolotu, na łączeniach są oringi. Czy są to jakieś specjalne uszczelnienia, czy można kupić w sklepie motoryzacyjnym, dobrać po średnicy?

Na koniec zrobiłem jeden ,,eksperyment", podpiąłem podciśnienie z pierwszego trójnika za pompą vac bezpośrednio do turbiny i pojechałem na krótką przejażdżkę z laptopem. Delikatnie operując pedałem przyśpieszenia porównywałem wartości. Okazało się że turbina doładowuje, a nawet lekko przeładowuje już przy niskich obrotach (ok1500) ciśnienie zadane 1400, aktualne 1500. Gdy wcisnąłem więcej pedał, bez problemu ciśnienie aktualne wzrosło do 2500 a nawet delikatnie więcej (więcej już nie próbowałem). Czy to może świadczyć o wadliwym N75 i podmienić go na próbę z tym od EGRu. Czy mam zły tok myślenia?

Mam jeszcze pytanie odnośnie logów grupy 003. Czy wartości MAF zadana i aktualna też mają być podobne? Czy zaślepiony EGR wpływa jakoś na te wartości?

https://log.malonetuning.com/chart/245081#H8KLCAAtKTpcAgNNwovDkQrCgzAMAMO%2FJcOPDcOow7BvSh%2FDqgw1w5A1wpLDhsOhw7bDtcOaCmPCj3fDh3kPT3nDjVwIwpPDisK%2BVXBDcE1mUcO%2Bw5LChQ4SFcOSaAR3KW9SQxM8MB7DnMKOw7vCicOLwoLCn8KfAsOlwrRaXyrDmV%2FDsMKPw6Bgw6whw64mdcOLbMONwo9TCCfCtzzDpifCjwAAAA%3D%3D

Edytowane przez Grzesiek55
Nowa informacja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę dopisać wyżej (edycja)

Podmieniłem czujnik N75 z tym od EGR(możliwe że ktoś go już podmienial ponieważ podkładki były różnie założone) i dalej to samo, turbina nie osiąga zadanego ciśnienia. Dzisiaj jak mi się uda podjadę sprawdzić podcisnienie. Sprawdzimy podcisnienie zaraz za pompą oraz chciałbym sprawdzić podcisnienie na przewodzie wchodzący do gruszki od turbiny. Jakia tam powinna być wartość podciśnienia? Czy do sprawdzenia należy wprowadzić silnik w tryb BS na kanale 11 żeby sprawdzić jakie podcisnienie daje n75 przy pełnym otwarciu? Jeśli można to proszę o odpowiedź również do postu napisanego wcześniej. Z góry dziękuję 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie z tym turbo, pompa vac bosch wiec nie powinno byc problemow a jak podepne bezposrednio to idzie jak zły, a tak wstaje dopiero 2100 ale dmucha jak trzeba. Jeszcze nie mierzylem podcisnienia na gruszke turbo, ale na bs mozna wrzucic bo on tam na full rusza gruszka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przypomniało mi się wczoraj, że kilka miesięcy temu jak podłączyłem vag to w sterowniku był zapisany błąd odnośnie czujnika doładowania (MAP sensor). Wykrecilem go, wyczysciłem i wykasowałem błąd. Błąd więcej się nie pokazał. I tak się zastanawiam, czy nie ma on coś wspólnego z niedoładowaniem? Czy jest możliwe, że jest już na wykończeniu i zaniża wartości? Jak jechałem samochodem i porownywalismy wartości ciśnienia, to w pewnych momentach (przy jeździe ze stałą prędkością) ciśnienia prawie się równały, a za chwilę znowu były niższe o ok 150mbar. Oczywiście są to moje domysły. Może warto byłoby podmienić ten czujnik?

Czy na podstawie jego wskazań, sterowana jest turbina, czy jest on tylko jednym z parametrów? 

Pytam jeszcze z ciekawości, jakie maksymalne ciśnienie potrafią wytworzyć turbiny w AWX?  1,6 bar wyciągnie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To podmień map sensor. Seryjnie awx dmucha 1.3 bara, przy przeładowaniu u mnie waliła 1.9 bara, ale ogólnie bezpiecznie jest takie 1.6 bara.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co znalazłem jest to czujnik o nr 038906051c. Mam możliwość podmienienia ale z czujnikiem o nr 038906051b z Passata b6 105KM. Czy ktoś się orientuje czy ten czujnik podejdzie do AWX czy lepiej nie ryzykować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co gdzieś znalazłem w necie, czujnik w AWX pracuje w zakresie 11-307kPa  250-4750 mV,  natomiast ten z b6  11-254 kPa   250-4750  więc chyba nie podejdzie bo będzie przekłamywał (tak mi się wydaje).

Nie udało mi się jeszcze podjechać do Gościa sprawdzić podciśnienia, ale znalazłem stary zegar i nim wstępnie sprawdziłem (proszę się nie śmiać w wyglądu, tylko taki znalazłem :) ) widać że delikatnie przekłamuje, bo jak podłączyłem go bezpośrednio pod pompę to pokazał lekko ponad -1, więc wychodzi na to że podciśnienie jest chyba ok. Sprawdzając podciśnienie na wolnych obrotach jakie idzie na gruszkę wyszło coś ok -0,7 bar. W trybie BS grupy 011 wskazówka wychylała się od 0 do ok -0,8--0,9 bar (jak się uda to dodam filmik) wiec chyba też jest dobrze. Po wpięciu zegara w pierwszy trójnik za pompą i zgaszeniu silnika podciśnienie powoli spada tzn od -1 od -0,5 (w ciągu ok 3 minut). Już za bardzo nie wiem w czym może być problem. Nie sprawdziłem jeszcze tego czujnika podciśnienia.
Podmieniłem nawet kolejny N75 z golfa iv 110KM ASV jest trochę inaczej ale podczas jazdy ze stałą prędkością nie doładowuje jak w innych przypadkach, poniżej wklejam log (tutaj w pewnym momencie  trochę przeładowuje i to chyba wtedy jak straciło trakcję bo nie ma za bardzo pogody na testy).
https://log.malonetuning.com/chart/245705#H8KLCAAYTkNcAgNNwovDkQrCgzAMAMO%2FJcOPDcOow7BvSh%2FDqgw1w5A1wpLDhsOhw7bDtcOaCmPCj3fDh3kPT3nDjVwIwpPDisK%2BVXBDcE1mUcO%2Bw5LChQ4SFcOSaAR3KW9SQxM8MB7DnMKOw7vCicOLwoLCn8KfAsOlwrRaXyrDmV%2FDsMKPw6Bgw6whw64mdcOLbMONwo9TCCfCtzzDpifCjwAAAA%3D%3D

Niżej wklejam link do logu grupy 011 przed odpaleniem i po odpaleniu, Czy tam ciśnienia są ok? Na wolnych obrotach różnica w ciśnieniach jest już ok 100mbar?
https://log.malonetuning.com/chart/245706#H8KLCADDt05DXAIDTcKLw5EKwoMwDADDvyXDjw3DqMOwb0ofw6oMNcOQNcKSw4bDocO2w7XDmgpjwo93w4d5D095w41cCMKTw4rCvlVwQ3BNZlHDvsOSwoUOEhXDkmgEdylvUkMTPDAew5zCjsO7wonDi8KCwp%2FCnwLDpcK0Wl8qw5lfw7DCj8OgYMOsIcOuJnXDi2zDjcKPUwgnwrc8w6Ynwo8AAAA%3D
Pytam o ciśnienia na wolnych obrotach, ponieważ porównując do tego golfa u niego ciśnienia są prawie równe na wolnych (ok 980). Golf ten zupełnie lepiej jedzie od niskich obrotów, ciśnienie praktycznie zawsze się pokrywają, a podczas jazdy ze stałą prędkością, ciśnienie aktualne jest nawet lekko większe, a nie tak jak u mnie niższe o ok 150 mbar. Porównywałem również podciśnienie tym samym zegarem, za pompą i na gruszce jest prawie to samo, więc zegar chyba jest dobry. Proszę o jakieś sugestie. 

IMG_20190119_134531.jpg

IMG_20190119_154701.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie wszystkich wężyków, podmienieniu zaworu  N75 z EGR, widać na logach, że jest troszkę lepiej niż było, ale szału nie ma. Sprawdziłem jeszcze sterowanie gruszki na biegu jałowym, ściągając i zakładając wężyk, cięgno ładnie pracuje. Poniżej wrzucam logi na 3 i 4 biegu oraz z jazdy mieszanej, proszę o jakieś sugestie. W jakich granicach ciśnienie doładowania powinno się zrównać z aktualnym, bo wydaje mi się, że u mnie następuje to trochę późno. Planuje podmienić jeszcze ten MAP sensor, tylko czy on może mieć coś wspólnego z moim problemem? Może cięgno ma nie odpowiednią długość lub uszkodzone lub wyeksploatowane turbo?

3bieg       https://log.malonetuning.com/chart/245795#H8KLCADDj8OyRVwCA03Ci8ORCsKDMAwAw78lw48Nw6jDsG9KH8OqDDXDkDXCksOGw6HDtsO1w5oKY8KPd8OHeQ9PecONXAjCk8OKwr5VcENwTWZRw77DksKFDhIVw5JoBHcpb1JDEzwwHsOcwo7Du8KJw4vCgsKfwp8Cw6XCtFpfKsOZX8Owwo%2FDoGDDrCHDriZ1w4tsw43Cj1MIJ8K3PMOmJ8KPAAAA

4bieg      https://log.malonetuning.com/chart/245796#H8KLCAACw7NFXAIDTcOLw5EKwoMwDMKFw6F3w4l1A1PDtjbCpRfDkcKGGnDCrcKkw6lwe8O6WcKFw6HDpcO5DsK%2Fw7cwwpfDlyTCmTFpaVsFw7cIwq7Do1pUwr58TAfCiTMrGcODw7XDpDfCq8KhFcOcwpF2w6nDhcOVUMKMw7jDuRPCqMKkw4XDjsKkwrLDnQ4%2FBgfDg3lQwrNSwrdVwqzDu8Oww6zCtEhkwoxkdERdR2fDmjjChB9Mw7svwqzCqQAAAA%3D%3D

Jazda mieszana   https://log.malonetuning.com/chart/245797#H8KLCABew7NFXAIDTcOLw5EKwoMwDMKFw6F3w4l1A1PDtjbCpRfDkcKGGnDCrcKkw6lwe8O6WcKFw6HDpcO5DsK%2Fw7cwwpfDlyTCmTFpaVsFw7cIwq7Do1pUwr58TAfCiTMrGcODw7XDpDfCq8KhFcOcwpF2w6nDhcOVUMKMw7jDuRPCqMKkw4XDjsKkwrLDnQ4%2FBgfDg3lQwrNSwrdVwqzDu8Oww6zCtEhkwoxkdERdR2fDmjjChB9Mw7svwqzCqQAAAA%3D%3D

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Podmieniłem MAP sensor - bez rezultatu, te same wskazania co na starym. Postanowiłem skrócić nieco sztangę przy turbinie i ciśnienia powili zaczynają się zrównywać. Poniżej wklejam logi. Czy mam jeszcze troszkę skrócić sztangę? Zastanawia mnie jedno, jak wcześniej robiłem test sztangi w 011 BS ciśnienia zmieniały się w zakresie 960-1100, a teraz po skróceniu sztangi 960-1263.  Czy te wartości nie powinny być zbliżone, chyba że wcześniej sztanga nie dochodziła do końca do ogranicznika, a teraz po skróceniu podciąga trochę wyżej? Proszę o jakieś podpowiedzi. Z góry dzięki.

https://log.malonetuning.com/chart/247191#H8KLCADDgMOjXlwCA03Ci8ORCsKDMAwAw78lw48Nw6jDsG9KH8OqDDXDkDXCksOGw6HDtsO1w5oKY8KPd8OHeQ9PecONXAjCk8OKwr5VcENwTWZRw77DksKFDhIVw5JoBHcpb1JDEzwwHsOcwo7Du8KJw4vCgsKfwp8Cw6XCtFpfKsOZX8Owwo%2FDoGDDrCHDriZ1w4tsw43Cj1MIJ8K3PMOmJ8KPAAAA

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności