Skocz do zawartości
Grzesiek55

Prośba o analizę logów, niedoładowanie turbiny, ogólna diagnostyka silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem tutaj nowy, od niedawna jestem posiadaczem Passata B5fl 1.9 AWX. Silnik ma przebieg 312 tys. Olej wymieniany wg zaleceń. Od przebiegu 165 tys zaczyna się książka i do teraz nie ma żadnej informacji o czyszczeniu, regeneracji lub wymianie turbiny. Zwracam się z prośbą o analizę logów, ponieważ ostatnio silnik wszedł w tryb awaryjny (problem z doładowaniem). Dopiero zaczynam przygodę z silnikiem Tdi oraz VAG. Czy moglibyście mnie naprowadzić gdzie na początku szukać problemu? Czy winna jest zapieczona turbina (łopatki), nieszczelność w dolocie, problem z przepływomierzem lub zaworkiem N75. Zapomniałem dodać na początku, przy 180 tys został zaślepiony zawór EGR. Poniżej podaje linki do logów:

Statyczne

Grupa 000

https://log.malonetuning.com/chart/245068#H8KLCADChsKBM1wCA03Di0EKwoAgEMKFw6HCu8OMegTCrW4jLsKsBhswDcKdwqA6fVnCm8KWw6%2FDv3jDlsOCwpTDl8KRE8KpUMOywr5VQMOtwrDDhcKYC1%2FDtEzChEDCicKKF8KCJn7CnsOVwqnDvMOBw7XCtcOCYcKRFyrDiQ%2FCrEbCgx3Dtg7DgXzCv11yw50iS1MzOHcDwqIjw4fClXsAAAA%3D

 

Grupa 001

https://log.malonetuning.com/chart/245070#H8KLCADDncKBM1wCA03Di8ORCsKDMAzChcOhd8OJdQIWw7Y2wqUXw50MXcOANcKSw4bDoXx6VwXDscOywpzCjz9GeMOpw6cpwpXCqcKYLnMDHBLDtnNSwpPCjcO%2FE8KhcGXDi8OOcErDvcKyOcK5w5JKecKVXsKcTR5Hw7pdF8KYwpTCtx9JY8K%2FQRwwJMKEcFBeXMObPMKJdwnCj8KUdktgw5vDo8KRAAAA

 

Grupa 003

https://log.malonetuning.com/chart/245071#H8KLCAARwoIzXAIDTcKLw5EKwoMwDADDvyXDjw3DqMOwb0ofw6oMNcOQNcKSw4bDocO2w7XDmgpjwo93w4d5D095w41cCMKTw4rCvlVwQ3BNZlHDvsOSwoUOEhXDkmgEdylvUkMTPDAew5zCjsO7wonDi8KCwp%2FCnwLDpcK0Wl8qw5lfw7DCj8OgYMOsIcOuJnXDi2zDjcKPUwgnwrc8w6Ynwo8AAAA%3D

 

Grupa 004

https://log.malonetuning.com/chart/245072#H8KLCAA2woIzXAIDTcKLQQrDgzAMBMO%2FwqLCswUxw7Q3w4YHwrcRwq4gwrHCgizCl8K0wq9vw6xAw4hxZ3ZCwoDCl8KsTy7ChFnCpW0Vw5wUXcKHwosow7%2FDqMKYDjIVw5JkBMKnKR9SQxPDnDHDrcOcwovCs0nDs8KMw58LwoFyfsObSCrDmU3ChMOjDH7CiMOUTMOqwrbCsHXDrh8xw74BNQrDvsO6wo8AAAA%3D

 

Grupa 013

https://log.malonetuning.com/chart/245073#H8KLCABswoIzXAIDwovCjlZKw47Dj03DisOMS8OVTS%2FDii8tKFbDkjHCiMOVAQnDpsOkF2VWwqUCwrk6SsOpwql5wqlFwoklwqlKIMKZw4TDksKSw7zDosKCwpzDjBLCkMKUwqFJbCwAGcOrRl9DAAAA

 

Grupa 018

https://log.malonetuning.com/chart/245074#H8KLCADClMKCM1wCA8KLwo5WSsOOw49Nw4rDjEvDlU0vw4ovLShWw5IxwojDlQEJw6bDpBdlVsKlAsK5OkrDqcKpecKpRcKJJcKpSiDCmcOEw5LCksO8w6LCgsKcw4wSwpDClMKhSWwsABnDq0ZfQwAAAA%3D%3D

 

Grupa 023

https://log.malonetuning.com/chart/245075#H8KLCADCqcKCM1wCA03Di0EKwoAgEMKFw6HCu8OMegTCrW4jLsKsBhswDcKdwqA6fVnCm8KWw6%2FDv3jDlsOCwpTDl8KRE8KpUMOywr5VQMOtwrDDhcKYC1%2FDtEzChEDCicKKF8KCJn7CnsOVwqnDvMOBw7XCtcOCYcKRFyrDiQ%2FCrEbCgx3Dtg7DgXzCv11yw50iS1MzOHcDwqIjw4fClXsAAAA%3D

 

Basic Settings

 

Grupa 003

https://log.malonetuning.com/chart/245076#H8KLCAAJwoMzXAIDTcKOQQrDgzAMBMO%2FwqLCswUNw7Q3w4YHwrUWwq4gwrHCgsKswoTCtMKvwq8TQ8OpdUbDgypGMF50Z8OMw6TDlMOYIcOcw4LClELChMKnLg%2FCqcKMw4V0W1vDhwPDjmrDssOhw7MKClc2csKGYcOqw47DpsOowooHw5IhZzEaw4oZw58%2FBCbDpcOlV8OSw5fDvkTDrMKrMF3CgjbDl8K2w44ywp7CucKnw7QFGxYmHsKmAAAA

 

Grupa 004

https://log.malonetuning.com/chart/245077#H8KLCAAbwoMzXAIDTcKOQQrDgzAMBMO%2FwqLCswUNw7Q3w4YHwrUWwq4gwrHCgsKswoTCtMKvb2JDw6l1RsODKkYwXnRnw4zDpMOUw5ghw5zDgsKUQsKEwqcuD8KpwozDhXRbw5vCiQfCnMOVw6TDg8OXFRTCrmzDpAzDg8OUwp3DjcORFQ%2FCpEPCrmI0wpQzwr5%2FCEzDisOLe3LCrsO9wonDmHdhw6rCijbDl8K2w44yw57CucKnw7QFw5QIw5rCn8KoAAAA

 

Grupa 011

https://log.malonetuning.com/chart/245078#H8KLCAA0woMzXAIDTcKOQQrDgzAMBMO%2FwqLCswUNw7Q3w4YHwrUWwq4gwrHCgsKswoTCtMKvwq8TQ8OpdUbDgypGMF50Z8OMw6TDlMOYIcOcw4LClELChMKnLg%2FCqcKMw4V0W1vDhwPDjmrDssOhw7MKClc2csKGYcOqw47DpsOowooHw5IhZzEaw4oZw58%2FBCbDpcOlV8OSw5fDvkTDrMKrMF3CgjbDl8K2w44ywp7CucKnw7QFGxYmHsKmAAAA

 

Dynamiczne 3bieg

Grupa 001

https://log.malonetuning.com/chart/245079#H8KLCADCnsKDM1wCA03Di8ORCsKDMAzChcOhd8OJdQIWw7Y2wqUXw50MXcOANcKSw4bDoXx6VwXDscOywpzCjz9GeMOpw6cpwpXCqcKYLnMDHBLDtnNSwpPCjcO%2FE8KhcGXDi8OOcErDvcKyOcK5w5JKecKVXsKcTR5Hw7pdF8KYwpTCtx9JY8K%2FQRwwJMKEcFBeXMObPMKJdwnCj8KUdktgw5vDo8KRAAAA

 

Grupa 003

https://log.malonetuning.com/chart/245081#H8KLCADCu8KDM1wCA03Ci8ORCsKDMAwAw78lw48Nw6jDsG9KH8OqDDXDkDXCksOGw6HDtsO1w5oKY8KPd8OHeQ9PecONXAjCk8OKwr5VcENwTWZRw77DksKFDhIVw5JoBHcpb1JDEzwwHsOcwo7Du8KJw4vCgsKfwp8Cw6XCtFpfKsOZX8Owwo%2FDoGDDrCHDriZ1w4tsw43Cj1MIJ8K3PMOmJ8KPAAAA

 

Grupa 004

https://log.malonetuning.com/chart/245082#H8KLCADDicKDM1wCA03Di8ORCsKDMAzChcOhd8OJdQLCq8OsbUovOg1dw4A1wpJGw5E9w71WwoXCscOLcz7Dvhhhw5TDl0MqUzFdwpcGeEvDmMOPWU3DnsO8wp0IwoUrW3bChkvDqsOGw6bDpEo7w6VdenE1ecKaw6jDuF1gUsKefibCjcO9D2LDgCEhwoTCk8Oyw6rDmsKWWcK8S8K4wqfDtAHCrMKUSDPCkQAAAA%3D%3D

 

Grupa 008

https://log.malonetuning.com/chart/245083#H8KLCADDmMKDM1wCA03Di8ORCsKDMAzChcOhd8OJdQJ2w6xtSi%2FCuhnCusKANsKSw4bDocO2w7TCswrDg8OLcz7DvhjDocKpw7NDKlMxXcKXBjgkw6zDp8KkJl%2FDnidCw6HDisKWwp3DocKUw7pmc3LCpcKNw7Imwr04wps8wo7DtMO5X2BSXn4kwo3DvQJxw4DCgMK3woQQDsOMwqtrWybDsW7DocKew5IPwpPCiMKUTMKTAAAA

 

Grupa 010

https://log.malonetuning.com/chart/245084#H8KLCADDpsKDM1wCA03Di0EKwoAgEMKFw6HCu8OMesKEwqRuIy7CrAYbwrAUHcKhOn1pwpvClsOvw794w4bDgBLDt8KZD1I%2Bw4fCmgrDoGDCscOFEDPDn8O0TgRPB2UnBE3DnMK6wqpLwrnCk0vCt8OMfsKTDsKFw6QHZsOAw5Eiw6jDr1MlwpYUWMKaw6jDicOaB0bDoHrDpXcAAAA%3D

 

Grupa 011

https://log.malonetuning.com/chart/245065#H8KLCADDtcKDM1wCA03Ci8ORCsKDMAwAw78lw48Nw6jDsG9KH8OqDDXDkDXCksOGw6HDtsO1w5oKY8KPd8OHeQ9PecONXAjCk8OKwr5VcENwTWZRw77DksKFDhIVw5JoBHcpb1JDEzwwHsOcwo7Du8KJw4vCgsKfwp8Cw6XCtFpfKsOZX8Owwo%2FDoGDDrCHDriZ1w4tsw43Cj1MIJ8K3PMOmJ8KPAAAA

 

Grupa 003+011

https://log.malonetuning.com/chart/245085#H8KLCAAPwoUzXAIDTcKMw4EOw4IgEETDv2XDj8K7SVHDo8OPEA4oG8K6ScKFBhZTw7vDtRbCmhjCjzPDr8ONWAvDj8O8ekhiwoolwrfCtQJODnvCucOkIjsfESFyw6LDosKVw6Ekw6nDjUVJM23DpDfDqcKLczNLYApefWXDrcOlFcK1NMOuw4TCh0DCn8KfDEXDosKsw6PDrDDDv8KAwp3DkMOgBcOvDsOBDMOswpvDpsK6LjLDrsOMw43CuS%2FDklEqw7nCrwAAAA%3D%3D

 

Grupa 010+011

https://log.malonetuning.com/chart/245086#H8KLCAAjwoUzXAIDTcOLw5EKwoMwDMKFw6F3w4l1AsKKwrLClynCvcOoZsOoAsKuwpE0worDusO0Wx3CjF3CnsO%2Fw6PChAAPfcOdwqUwZcOTdcKpwoBdw4QWZzU5w7kzETIXwrbDpAxfKRvCm8KTK8OtwpR2aQ8cwpvCpGnCosOjwpfDgCQ%2Fw73CulTDtj8IHQ54wosIw73ChWl1wq3DiyzDnsKsH2N8A8Klwp9Dwr%2FCkwAAAA%3D%3D

 

Grupa 003+008+011

https://log.malonetuning.com/chart/245087#H8KLCABHwoUzXAIDbcKNTQ7DgiAQwoXDr8OCeiYpWsO1MMKEBcOKwoROUsKhwoHCqcKpwp5ewqBJw6PDgsOle8Ofw7sxRj3DksOzw47CkTDDpMK0LkXDgWDCocKZc8OKw7zCoSpBBcKKwpTCncKQw5pJfFEWwpTChBvCusKNW2PDr0zDrAnCvRNXSMKaeQbDiSvDvSPCt8KDOMOvw7F9w4zCqMOMYcKSflPCkz%2FDgAzCoGHChAtcw6EEwrrCvinDnVNuwpVUwpbCmcO7wqoewq3DvQLCtRx8PsOQAAAA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo słabo wstaje, nie dmucha wartości zadanej (nawet w najlepszym momencie nie osiąga), n75 próbuje wymusić dmuchanie więcej, więc wygląda na sprawny. Zacznij od przejrzenia i wymiany przewodów podciśnienia, sprawdź króciec pompy vacu (czy nie jest luźny). Kup strzykawkę 100ml podepnij się pod gruszkę turbo i sprawdź czy gruszka pracuje, jeśli pracuje to spróbuj rozruszać gruszkę, po poskładaniu podciśnienia na trase i ogień ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po podpięciu strzykawki (100 ml) poprzez wężyk do gruszki, widać że gruszka pracuje, wydaje mi się że pracuje nawet w dość dużym zakresie, chociaż nie wiem czy dociąga do ogranicznika bo ogranicznik jest od strony silnika i nie mogłem go dojrzeć (nawet użyłem małego lusterka). Po naciągnięciu strzykawki, trzymałem naciągniętą ok 30s obserwując czy cięgno się może porusza, nie zauważyłem żadnego ruchu, wiec wydaje mi się że gruszka jest szczelna.

Czy po zgaszeniu silnika, podciśnienie powinno pozostać w układzie przez jakiś czas czy od razu wyrównuje się z atmosferycznym. Ponieważ po zgaszeniu silnika i zdjęciu przewodu z gruszki nic nie było słychać.  Sprawdziłem również króciec od pompy tandemowej, okazało się że jest luźny, tzn można nim lekko obracać, a także odginać góra dół (na pracującym silniku podczas ruchów (góra dół) słychać że jest tam nieszczelność, natomiast jak go nie dotykam to nic nie słychać. Uważam że wypadałoby to uszczelnić, ponieważ podczas jazdy silnik się rusza i to może powodować nieszczelność. Wyczytałem gdzieś na forum, że to częsty przypadek i można spróbować delikatnie zaklepać króciec, a następnie zakleić połączenie klejem dwuskładnikowym (chyba na razie tak zrobię). 

Drugi defekt jaki zauważyłem to łącznik gumowy pomiędzy komorą silnika a akumulatorem. Przewód od pompy tandemowej wchodzi w niego bardzo lekko, a nawet prawie wypada, natomiast gdy silnik jest uruchomiony podciśnienie go zaciąga i nawet się trzyma aczkolwiek nie wiem czy jest to połączenie szczelne. Czy tak ma być czy trzeba go wymienić lub można go jakoś inaczej połączyć? Czy idzie on do serwa od hamulców? Z hamulcami nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów. 

Jak z tym się uporam będę szukał nieszczelności dalej w przewodach podciśnieniowych (czy po tym przebiegu od razu kupić i wymienić wszystkie na nowe?).

Jak kogoś znajdę z wakuometrem to podjadę i sprawdzę jakie pompa daje podciśnienie dla pewności.

Czy ten gumowy łącznik to ten o oznaczeniu 8e0611743f czy 8D0611743B?

IMG_20190108_162219.jpg

IMG_20190108_162226.jpg

Edytowane przez Grzesiek55

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa vaku do zaklepania i silikon/klej. U mnie jest wymieniony na bosch-a (nie posiada problemu). Ja bym wymienił ten łącznik przy grodzi. Wymień przewody podciśnienia, bo nie widać czy nie są popękane, a wiek + przebieg + temp pod maską je "męczy". Dodatkowo możesz zaślepić podciśnienia od egr i ew. klapy gaszącej ( u mnie obydwa zaślepione) wtedy podciśnienie nie będzie uciekało przez egr (przy ew. usterce membrany egr) a dodatkowo auto lepiej jedzie od dołu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wężyk od podciśnienia EGR jest już zaślepiony (śruba +opaska),a czy klapa gasząca nie spełnia już swojej funkcji gdy jest zaślepiony EGR? Można go bezpiecznie zaślepić? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Grzesiek55 napisał:

czy klapa gasząca nie spełnia już swojej funkcji gdy jest zaślepiony EGR?

Klapa działa (jak jest sprawna) niezależnie od EGR. Wspólna obudowa, ale to dwa odrębne urządzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, działa ale u mnie również zaślepione ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdemontowalem obudowę filtra powietrza, rurę do turbiny i kilka innych czesci. Co to turbiny, to łopatki wyglądają dobrze, nie zauważyłem żeby było coś odłamane, co do luzu (sprawdzałem palcami) to wzdłużnego nie wyczulem żadnego natomiast poprzeczny delikatny jest ale ciężko jest mi określić ile (0,5-1mm). Podczas ruchów, wirnik się o nic nie ociera. Później jeszcze zobaczę od spodu jak wygląda dolot i sprawdzę czy nie ma w nim za dużo oleju. 

Zawór N75 z zewnątrz był bardzo brudny, wręcz ulany, ale znajduje się w takim miejscu że to chyba nie uniknione, w porównaniu do tego zaworu od EGR. Przy okazji sprawdziłem rezystancje na tych zaworkach i wynosi na każdym 15 om. Do tych zaworów wchodzą takie łączniki kątowe, a do nich dopiero wezyki. Jeden z tych łączników jest bardzo luźny w porównaniu do pozostałych i zastanawiam się czy on musi być czy mogę pominąć ten łącznik i założyć wąż bezpośrednio, tylko czy on się wtedy nie będzie zaginął? 

Na wężu od podciśnienia znajduje się zaworek zwrotny. Czy można go sprawdzić dmuchajac z każdej ze stron? W którą stronę powinien być założony? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, Grzesiek55 napisał:

Na wężu od podciśnienia znajduje się zaworek zwrotny. Czy można go sprawdzić dmuchajac z każdej ze stron? W którą stronę powinien być założony?

 

Ten zaworek nie jest istotny, podobnie jak akumulator podciśnienia.

2104833900_1377427833.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum przeczytałem że można przenieść zawór n75 i akumulator w inne miejsce (lepszy dostęp do wymiany) czy można tak zrobić skoro mam już go wykreconego (a nie było tak łatwo)? Co z długością przewodów podciśnienia czy mogą być dłuższe lub krótsze?  Zaworek teraz pracuje w pozycji poziomej, a lepsza jest pionowa (tak ktoś mówił). Więc czy mogę go zamontować w innym miejscu w pozycji pionowej? W razie podmiany będzie znacznie łatwiej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Długość przewodów nie ma dużego znaczenia (z mojego doświadczenia) zastanów się gdzie go przeniesiesz, bo położysz 2m wężyka i coś się dzieje to od razu wymiana 2m...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym gdzieś blisko, okolice filtra powietrza ewentualnie gdzieś koło lampy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Grzesiek55 możesz przenieść. Akumulator też nie jest niezbędny do pracy systemu.

W silnikach poprzecznych zawory są w innych miejscach i długości przewodów też są inne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do tych gumowych łączników katowych przy zaworkach, można je pominąć pod warunkiem że przewód nie będzie nadmiernie zagięty? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem tak i polecam Ci, bo u mnie stale nie miał sterowania turbo, bo ten łączniczek plastikowy wszedł za głęboko i zablokował przepływ powietrza.

2 godziny temu, jihad napisał:

Akumulator też nie jest niezbędny do pracy systemu.

A za co on odpowiada? Bo ja chętnie bym go wywalił... walczę z późno wstającym turbo i jedynie tam nie miałem dostępu żeby przejrzeć podciśnienia. tam jest trójnik, na trójnik kawałeczek wężyka i zaślepić? Nie będzie skutków ubocznych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś gdzieś napisał, że ten akumulator jest tylko po to, aby podczas gaszenia silnika zadziałała klapa gasząca, ponieważ pompa wtedy nie wytwarza podciśnienia (silnik zgaszony) i pobiera podcisnienie z tego akumulatora. Ale czy to jest prawda to nie wiem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, u mnie egr i klapa gaszaca wyjeba... więc jeśli tak to i ten akumulator bym wywalił.

Edytowane przez Kuba2000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie. U mnie klapa działa, akumulator odłączyłem.

 

EDIT:

@Kuba2000 akumulator na pewno służy tylko jako zapasowe zasilanie N75 - to wynika ze schematu podciśnień choćby.

Jednak dlaczego jest stosowany, nie wiem. 

Edytowane przez jihad
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się nie mylę to akumulator jest po to aby zaraz po odpaleniu turbina była poprawnie wysterowana. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale skoro da się bez, to spróbuję bez akumulatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności