Skocz do zawartości
Grzesiek55

Prośba o analizę logów, niedoładowanie turbiny, ogólna diagnostyka silnika

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: ---

    Witam

    Jestem tutaj nowy, od niedawna jestem posiadaczem Passata B5fl 1.9 AWX. Silnik ma przebieg 312 tys. Olej wymieniany wg zaleceń. Od przebiegu 165 tys zaczyna się książka i do teraz nie ma żadnej informacji o czyszczeniu, regeneracji lub wymianie turbiny. Zwracam się z prośbą o analizę logów, ponieważ ostatnio silnik wszedł w tryb awaryjny (problem z doładowaniem). Dopiero zaczynam przygodę z silnikiem Tdi oraz VAG. Czy moglibyście mnie naprowadzić gdzie na początku szukać problemu? Czy winna jest zapieczona turbina (łopatki), nieszczelność w dolocie, problem z przepływomierzem lub zaworkiem N75. Zapomniałem dodać na początku, przy 180 tys został zaślepiony zawór EGR. Poniżej podaje linki do logów:

    Statyczne

    Grupa 000

    https://log.malonetuning.com/chart/245068#H8KLCADChsKBM1wCA03Di0EKwoAgEMKFw6HCu8OMegTCrW4jLsKsBhswDcKdwqA6fVnCm8KWw6%2FDv3jDlsOCwpTDl8KRE8KpUMOywr5VQMOtwrDDhcKYC1%2FDtEzChEDCicKKF8KCJn7CnsOVwqnDvMOBw7XCtcOCYcKRFyrDiQ%2FCrEbCgx3Dtg7DgXzCv11yw50iS1MzOHcDwqIjw4fClXsAAAA%3D

     

    Grupa 001

    https://log.malonetuning.com/chart/245070#H8KLCADDncKBM1wCA03Di8ORCsKDMAzChcOhd8OJdQIWw7Y2wqUXw50MXcOANcKSw4bDoXx6VwXDscOywpzCjz9GeMOpw6cpwpXCqcKYLnMDHBLDtnNSwpPCjcO%2FE8KhcGXDi8OOcErDvcKyOcK5w5JKecKVXsKcTR5Hw7pdF8KYwpTCtx9JY8K%2FQRwwJMKEcFBeXMObPMKJdwnCj8KUdktgw5vDo8KRAAAA

     

    Grupa 003

    https://log.malonetuning.com/chart/245071#H8KLCAARwoIzXAIDTcKLw5EKwoMwDADDvyXDjw3DqMOwb0ofw6oMNcOQNcKSw4bDocO2w7XDmgpjwo93w4d5D095w41cCMKTw4rCvlVwQ3BNZlHDvsOSwoUOEhXDkmgEdylvUkMTPDAew5zCjsO7wonDi8KCwp%2FCnwLDpcK0Wl8qw5lfw7DCj8OgYMOsIcOuJnXDi2zDjcKPUwgnwrc8w6Ynwo8AAAA%3D

     

    Grupa 004

    https://log.malonetuning.com/chart/245072#H8KLCAA2woIzXAIDTcKLQQrDgzAMBMO%2FwqLCswUxw7Q3w4YHwrcRwq4gwrHCgizCl8K0wq9vw6xAw4hxZ3ZCwoDCl8KsTy7ChFnCpW0Vw5wUXcKHwosow7%2FDqMKYDjIVw5JkBMKnKR9SQxPDnDHDrcOcwovCs0nDs8KMw58LwoFyfsObSCrDmU3ChMOjDH7CiMOUTMOqwrbCsHXDrh8xw74BNQrDvsO6wo8AAAA%3D

     

    Grupa 013

    https://log.malonetuning.com/chart/245073#H8KLCABswoIzXAIDwovCjlZKw47Dj03DisOMS8OVTS%2FDii8tKFbDkjHCiMOVAQnDpsOkF2VWwqUCwrk6SsOpwql5wqlFwoklwqlKIMKZw4TDksKSw7zDosKCwpzDjBLCkMKUwqFJbCwAGcOrRl9DAAAA

     

    Grupa 018

    https://log.malonetuning.com/chart/245074#H8KLCADClMKCM1wCA8KLwo5WSsOOw49Nw4rDjEvDlU0vw4ovLShWw5IxwojDlQEJw6bDpBdlVsKlAsK5OkrDqcKpecKpRcKJJcKpSiDCmcOEw5LCksO8w6LCgsKcw4wSwpDClMKhSWwsABnDq0ZfQwAAAA%3D%3D

     

    Grupa 023

    https://log.malonetuning.com/chart/245075#H8KLCADCqcKCM1wCA03Di0EKwoAgEMKFw6HCu8OMegTCrW4jLsKsBhswDcKdwqA6fVnCm8KWw6%2FDv3jDlsOCwpTDl8KRE8KpUMOywr5VQMOtwrDDhcKYC1%2FDtEzChEDCicKKF8KCJn7CnsOVwqnDvMOBw7XCtcOCYcKRFyrDiQ%2FCrEbCgx3Dtg7DgXzCv11yw50iS1MzOHcDwqIjw4fClXsAAAA%3D

     

    Basic Settings

     

    Grupa 003

    https://log.malonetuning.com/chart/245076#H8KLCAAJwoMzXAIDTcKOQQrDgzAMBMO%2FwqLCswUNw7Q3w4YHwrUWwq4gwrHCgsKswoTCtMKvwq8TQ8OpdUbDgypGMF50Z8OMw6TDlMOYIcOcw4LClELChMKnLg%2FCqcKMw4V0W1vDhwPDjmrDssOhw7MKClc2csKGYcOqw47DpsOowooHw5IhZzEaw4oZw58%2FBCbDpcOlV8OSw5fDvkTDrMKrMF3CgjbDl8K2w44ywp7CucKnw7QFGxYmHsKmAAAA

     

    Grupa 004

    https://log.malonetuning.com/chart/245077#H8KLCAAbwoMzXAIDTcKOQQrDgzAMBMO%2FwqLCswUNw7Q3w4YHwrUWwq4gwrHCgsKswoTCtMKvb2JDw6l1RsODKkYwXnRnw4zDpMOUw5ghw5zDgsKUQsKEwqcuD8KpwozDhXRbw5vCiQfCnMOVw6TDg8OXFRTCrmzDpAzDg8OUwp3DjcORFQ%2FCpEPCrmI0wpQzwr5%2FCEzDisOLe3LCrsO9wonDmHdhw6rCijbDl8K2w44yw57CucKnw7QFw5QIw5rCn8KoAAAA

     

    Grupa 011

    https://log.malonetuning.com/chart/245078#H8KLCAA0woMzXAIDTcKOQQrDgzAMBMO%2FwqLCswUNw7Q3w4YHwrUWwq4gwrHCgsKswoTCtMKvwq8TQ8OpdUbDgypGMF50Z8OMw6TDlMOYIcOcw4LClELChMKnLg%2FCqcKMw4V0W1vDhwPDjmrDssOhw7MKClc2csKGYcOqw47DpsOowooHw5IhZzEaw4oZw58%2FBCbDpcOlV8OSw5fDvkTDrMKrMF3CgjbDl8K2w44ywp7CucKnw7QFGxYmHsKmAAAA

     

    Dynamiczne 3bieg

    Grupa 001

    https://log.malonetuning.com/chart/245079#H8KLCADCnsKDM1wCA03Di8ORCsKDMAzChcOhd8OJdQIWw7Y2wqUXw50MXcOANcKSw4bDoXx6VwXDscOywpzCjz9GeMOpw6cpwpXCqcKYLnMDHBLDtnNSwpPCjcO%2FE8KhcGXDi8OOcErDvcKyOcK5w5JKecKVXsKcTR5Hw7pdF8KYwpTCtx9JY8K%2FQRwwJMKEcFBeXMObPMKJdwnCj8KUdktgw5vDo8KRAAAA

     

    Grupa 003

    https://log.malonetuning.com/chart/245081#H8KLCADCu8KDM1wCA03Ci8ORCsKDMAwAw78lw48Nw6jDsG9KH8OqDDXDkDXCksOGw6HDtsO1w5oKY8KPd8OHeQ9PecONXAjCk8OKwr5VcENwTWZRw77DksKFDhIVw5JoBHcpb1JDEzwwHsOcwo7Du8KJw4vCgsKfwp8Cw6XCtFpfKsOZX8Owwo%2FDoGDDrCHDriZ1w4tsw43Cj1MIJ8K3PMOmJ8KPAAAA

     

    Grupa 004

    https://log.malonetuning.com/chart/245082#H8KLCADDicKDM1wCA03Di8ORCsKDMAzChcOhd8OJdQLCq8OsbUovOg1dw4A1wpJGw5E9w71WwoXCscOLcz7Dvhhhw5TDl0MqUzFdwpcGeEvDmMOPWU3DnsO8wp0IwoUrW3bChkvDqsOGw6bDpEo7w6VdenE1ecKaw6jDuF1gUsKefibCjcO9D2LDgCEhwoTCk8Oyw6rDmsKWWcK8S8K4wqfDtAHCrMKUSDPCkQAAAA%3D%3D

     

    Grupa 008

    https://log.malonetuning.com/chart/245083#H8KLCADDmMKDM1wCA03Di8ORCsKDMAzChcOhd8OJdQJ2w6xtSi%2FCuhnCusKANsKSw4bDocO2w7TCswrDg8OLcz7DvhjDocKpw7NDKlMxXcKXBjgkw6zDp8KkJl%2FDnidCw6HDisKWwp3DocKUw7pmc3LCpcKNw7Imwr04wps8wo7DtMO5X2BSXn4kwo3DvQJxw4DCgMK3woQQDsOMwqtrWybDsW7DocKew5IPwpPCiMKUTMKTAAAA

     

    Grupa 010

    https://log.malonetuning.com/chart/245084#H8KLCADDpsKDM1wCA03Di0EKwoAgEMKFw6HCu8OMesKEwqRuIy7CrAYbwrAUHcKhOn1pwpvClsOvw794w4bDgBLDt8KZD1I%2Bw4fCmgrDoGDCscOFEDPDn8O0TgRPB2UnBE3DnMK6wqpLwrnCk0vCt8OMfsKTDsKFw6QHZsOAw5Eiw6jDr1MlwpYUWMKaw6jDicOaB0bDoHrDpXcAAAA%3D

     

    Grupa 011

    https://log.malonetuning.com/chart/245065#H8KLCADDtcKDM1wCA03Ci8ORCsKDMAwAw78lw48Nw6jDsG9KH8OqDDXDkDXCksOGw6HDtsO1w5oKY8KPd8OHeQ9PecONXAjCk8OKwr5VcENwTWZRw77DksKFDhIVw5JoBHcpb1JDEzwwHsOcwo7Du8KJw4vCgsKfwp8Cw6XCtFpfKsOZX8Owwo%2FDoGDDrCHDriZ1w4tsw43Cj1MIJ8K3PMOmJ8KPAAAA

     

    Grupa 003+011

    https://log.malonetuning.com/chart/245085#H8KLCAAPwoUzXAIDTcKMw4EOw4IgEETDv2XDj8K7SVHDo8OPEA4oG8K6ScKFBhZTw7vDtRbCmhjCjzPDr8ONWAvDj8O8ekhiwoolwrfCtQJODnvCucOkIjsfESFyw6LDosKVw6Ekw6nDjUVJM23DpDfDqcKLczNLYApefWXDrcOlFcK1NMOuw4TCh0DCn8KfDEXDosKsw6PDrDDDv8KAwp3DkMOgBcOvDsOBDMOswpvDpsK6LjLDrsOMw43CuS%2FDklEqw7nCrwAAAA%3D%3D

     

    Grupa 010+011

    https://log.malonetuning.com/chart/245086#H8KLCAAjwoUzXAIDTcOLw5EKwoMwDMKFw6F3w4l1AsKKwrLClynCvcOoZsOoAsKuwpE0worDusO0Wx3CjF3CnsO%2Fw6PChAAPfcOdwqUwZcOTdcKpwoBdw4QWZzU5w7kzETIXwrbDpAxfKRvCm8KTK8OtwpR2aQ8cwpvCpGnCosOjwpfDgCQ%2Fw73CulTDtj8IHQ54wosIw73ChWl1wq3DiyzDnsKsH2N8A8Klwp9Dwr%2FCkwAAAA%3D%3D

     

    Grupa 003+008+011

    https://log.malonetuning.com/chart/245087#H8KLCABHwoUzXAIDbcKNTQ7DgiAQwoXDr8OCeiYpWsO1MMKEBcOKwoROUsKhwoHCqcKpwp5ewqBJw6PDgsOle8Ofw7sxRj3DksOzw47CkTDDpMK0LkXDgWDCocKZc8OKw7zCoSpBBcKKwpTCncKQw5pJfFEWwpTChBvCusKNW2PDr0zDrAnCvRNXSMKaeQbDiSvDvSPCt8KDOMOvw7F9w4zCqMOMYcKSflPCkz%2FDgAzCoGHChAtcw6EEwrrCvinDnVNuwpVUwpbCmcO7wqoewq3DvQLCtRx8PsOQAAAA

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Turbo słabo wstaje, nie dmucha wartości zadanej (nawet w najlepszym momencie nie osiąga), n75 próbuje wymusić dmuchanie więcej, więc wygląda na sprawny. Zacznij od przejrzenia i wymiany przewodów podciśnienia, sprawdź króciec pompy vacu (czy nie jest luźny). Kup strzykawkę 100ml podepnij się pod gruszkę turbo i sprawdź czy gruszka pracuje, jeśli pracuje to spróbuj rozruszać gruszkę, po poskładaniu podciśnienia na trase i ogień ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: ---

    Po podpięciu strzykawki (100 ml) poprzez wężyk do gruszki, widać że gruszka pracuje, wydaje mi się że pracuje nawet w dość dużym zakresie, chociaż nie wiem czy dociąga do ogranicznika bo ogranicznik jest od strony silnika i nie mogłem go dojrzeć (nawet użyłem małego lusterka). Po naciągnięciu strzykawki, trzymałem naciągniętą ok 30s obserwując czy cięgno się może porusza, nie zauważyłem żadnego ruchu, wiec wydaje mi się że gruszka jest szczelna.

    Czy po zgaszeniu silnika, podciśnienie powinno pozostać w układzie przez jakiś czas czy od razu wyrównuje się z atmosferycznym. Ponieważ po zgaszeniu silnika i zdjęciu przewodu z gruszki nic nie było słychać.  Sprawdziłem również króciec od pompy tandemowej, okazało się że jest luźny, tzn można nim lekko obracać, a także odginać góra dół (na pracującym silniku podczas ruchów (góra dół) słychać że jest tam nieszczelność, natomiast jak go nie dotykam to nic nie słychać. Uważam że wypadałoby to uszczelnić, ponieważ podczas jazdy silnik się rusza i to może powodować nieszczelność. Wyczytałem gdzieś na forum, że to częsty przypadek i można spróbować delikatnie zaklepać króciec, a następnie zakleić połączenie klejem dwuskładnikowym (chyba na razie tak zrobię). 

    Drugi defekt jaki zauważyłem to łącznik gumowy pomiędzy komorą silnika a akumulatorem. Przewód od pompy tandemowej wchodzi w niego bardzo lekko, a nawet prawie wypada, natomiast gdy silnik jest uruchomiony podciśnienie go zaciąga i nawet się trzyma aczkolwiek nie wiem czy jest to połączenie szczelne. Czy tak ma być czy trzeba go wymienić lub można go jakoś inaczej połączyć? Czy idzie on do serwa od hamulców? Z hamulcami nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów. 

    Jak z tym się uporam będę szukał nieszczelności dalej w przewodach podciśnieniowych (czy po tym przebiegu od razu kupić i wymienić wszystkie na nowe?).

    Jak kogoś znajdę z wakuometrem to podjadę i sprawdzę jakie pompa daje podciśnienie dla pewności.

    Czy ten gumowy łącznik to ten o oznaczeniu 8e0611743f czy 8D0611743B?

    IMG_20190108_162219.jpg

    IMG_20190108_162226.jpg

    Edytowane przez Grzesiek55

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Pompa vaku do zaklepania i silikon/klej. U mnie jest wymieniony na bosch-a (nie posiada problemu). Ja bym wymienił ten łącznik przy grodzi. Wymień przewody podciśnienia, bo nie widać czy nie są popękane, a wiek + przebieg + temp pod maską je "męczy". Dodatkowo możesz zaślepić podciśnienia od egr i ew. klapy gaszącej ( u mnie obydwa zaślepione) wtedy podciśnienie nie będzie uciekało przez egr (przy ew. usterce membrany egr) a dodatkowo auto lepiej jedzie od dołu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: ---

    Wężyk od podciśnienia EGR jest już zaślepiony (śruba +opaska),a czy klapa gasząca nie spełnia już swojej funkcji gdy jest zaślepiony EGR? Można go bezpiecznie zaślepić? 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000
    4 minuty temu, Grzesiek55 napisał:

    czy klapa gasząca nie spełnia już swojej funkcji gdy jest zaślepiony EGR?

    Klapa działa (jak jest sprawna) niezależnie od EGR. Wspólna obudowa, ale to dwa odrębne urządzenia.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Dokładnie, działa ale u mnie również zaślepione ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: ---

    Zdemontowalem obudowę filtra powietrza, rurę do turbiny i kilka innych czesci. Co to turbiny, to łopatki wyglądają dobrze, nie zauważyłem żeby było coś odłamane, co do luzu (sprawdzałem palcami) to wzdłużnego nie wyczulem żadnego natomiast poprzeczny delikatny jest ale ciężko jest mi określić ile (0,5-1mm). Podczas ruchów, wirnik się o nic nie ociera. Później jeszcze zobaczę od spodu jak wygląda dolot i sprawdzę czy nie ma w nim za dużo oleju. 

    Zawór N75 z zewnątrz był bardzo brudny, wręcz ulany, ale znajduje się w takim miejscu że to chyba nie uniknione, w porównaniu do tego zaworu od EGR. Przy okazji sprawdziłem rezystancje na tych zaworkach i wynosi na każdym 15 om. Do tych zaworów wchodzą takie łączniki kątowe, a do nich dopiero wezyki. Jeden z tych łączników jest bardzo luźny w porównaniu do pozostałych i zastanawiam się czy on musi być czy mogę pominąć ten łącznik i założyć wąż bezpośrednio, tylko czy on się wtedy nie będzie zaginął? 

    Na wężu od podciśnienia znajduje się zaworek zwrotny. Czy można go sprawdzić dmuchajac z każdej ze stron? W którą stronę powinien być założony? 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000
    21 minut temu, Grzesiek55 napisał:

    Na wężu od podciśnienia znajduje się zaworek zwrotny. Czy można go sprawdzić dmuchajac z każdej ze stron? W którą stronę powinien być założony?

     

    Ten zaworek nie jest istotny, podobnie jak akumulator podciśnienia.

    2104833900_1377427833.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: ---

    Gdzieś na forum przeczytałem że można przenieść zawór n75 i akumulator w inne miejsce (lepszy dostęp do wymiany) czy można tak zrobić skoro mam już go wykreconego (a nie było tak łatwo)? Co z długością przewodów podciśnienia czy mogą być dłuższe lub krótsze?  Zaworek teraz pracuje w pozycji poziomej, a lepsza jest pionowa (tak ktoś mówił). Więc czy mogę go zamontować w innym miejscu w pozycji pionowej? W razie podmiany będzie znacznie łatwiej. 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Długość przewodów nie ma dużego znaczenia (z mojego doświadczenia) zastanów się gdzie go przeniesiesz, bo położysz 2m wężyka i coś się dzieje to od razu wymiana 2m...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: ---

    Chciałbym gdzieś blisko, okolice filtra powietrza ewentualnie gdzieś koło lampy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    @Grzesiek55 możesz przenieść. Akumulator też nie jest niezbędny do pracy systemu.

    W silnikach poprzecznych zawory są w innych miejscach i długości przewodów też są inne.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: ---

    A co do tych gumowych łączników katowych przy zaworkach, można je pominąć pod warunkiem że przewód nie będzie nadmiernie zagięty? 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Z tego co wiem tak i polecam Ci, bo u mnie stale nie miał sterowania turbo, bo ten łączniczek plastikowy wszedł za głęboko i zablokował przepływ powietrza.

    2 godziny temu, jihad napisał:

    Akumulator też nie jest niezbędny do pracy systemu.

    A za co on odpowiada? Bo ja chętnie bym go wywalił... walczę z późno wstającym turbo i jedynie tam nie miałem dostępu żeby przejrzeć podciśnienia. tam jest trójnik, na trójnik kawałeczek wężyka i zaślepić? Nie będzie skutków ubocznych?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: ---

    Ktoś gdzieś napisał, że ten akumulator jest tylko po to, aby podczas gaszenia silnika zadziałała klapa gasząca, ponieważ pompa wtedy nie wytwarza podciśnienia (silnik zgaszony) i pobiera podcisnienie z tego akumulatora. Ale czy to jest prawda to nie wiem. 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Ciekawe, u mnie egr i klapa gaszaca wyjeba... więc jeśli tak to i ten akumulator bym wywalił.

    Edytowane przez Kuba2000

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    Nawet nie. U mnie klapa działa, akumulator odłączyłem.

     

    EDIT:

    @Kuba2000 akumulator na pewno służy tylko jako zapasowe zasilanie N75 - to wynika ze schematu podciśnień choćby.

    Jednak dlaczego jest stosowany, nie wiem. 

    Edytowane przez jihad
    • Like 1

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2000

    Jak się nie mylę to akumulator jest po to aby zaraz po odpaleniu turbina była poprawnie wysterowana. 

    • Like 1

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Ale skoro da się bez, to spróbuję bez akumulatora.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności