Skocz do zawartości
wojtas77777

diesel Przybyło oleju na bagnecie.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problem mój polega na tym, że wracając autostradą na 8 km przed domem zaczęła  migać kontrolka oleju i czterokrotnie dała sygnał dźwiękowy. Auto zaczęło się dziwnie zachowywać, kopcił na biało (wcześniej też zdarzało się, że zakopcił na biało ale to było chwilowe i później wszystko było ok) jadąc dalej  miałem problem z przyśpieszeniem , raz reagował normalnie, a raz jakby jakaś turbo dziura, jeszcze było tak, że miałem wrażenie,że pod górkę jakbym jechał na tempomacie, wydawało mi się, że przyśpiesza, jeszcze jadąc na piątym biegu i przyśpieszając powyżej 120km/h spod maski dochodziły jakieś dziwne dźwięki, jakby jakieś kołatanie.  Zatrzymałem się sprawdziłem stan oleju i był jakieś centymetr ponad stan, zdziwiłem się, jak wymieniałem olej to wlałem go tyle, że było go na 3/4 stanu właściwego na bagnecie. Rano zszedłem i sprawdziłem jeszcze raz i było go jakieś 2 cm więcej. Płynu chłodzącego nie ubywa, korek nie ma żadnej mazi, przeczytałem, że może mieszać się z ropą, ale też pisano, że paliwo by było ciemne. U mnie tego nie ma paliwo czyściutkie. Zobaczyłem, że dość duża ilość oleju jest w dolocie, a dokładnie w okolicach intercoolera na łączeniu był dość duży wyciek i z tego łączenia aż silnik był zasyfiony . Pomyślałem, że albo z odmy jest ten olej albo z turbo. Zdjąłem wąż z turbiny i okazało się, że wałek na turbinie ma ogromny luz, obijał się o ścianki . Oddałem turbinę do regeneracji była w fatalnym stanie. W związku z tym mam pytania, czym może być spowodowany wzrost oleju 2 cm ponad stan ? Czy jeżeli pompa "tandemowa" miałaby nieszczelność i paliwo dostawało by się do oleju to kolor paliwa w baku zmienił by barwę na ciemniejszą ? Czy możliwe jest aby było coś zatkane i wzrastał by poziom oleju oraz jego ciśnienie ? Przed zamontowaniem turbiny po regeneracji chciałbym wyeliminować przyczyny nadmiernego wzrostu oleju. Czy jest możliwość aby rurki odprowadzające i doprowadzające olej do turba są zatkane i to powoduje wzrost ciśnienia i poziomu oleju ? Jutro mam zamiar wyrównać poziom oleju do normalnego i zamontować turbinę, separator oleju oraz zaślepić egr.

Może ktoś miał podobny problem, dziękuję za odpowiedzi

Pozdrawiam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety najpewniej zatarles silnik. Nie było ciśnienia oleju stąd awaria turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie ropa podnosi ci poziom oleju i może to się dziać przez oringi na pompkach albo przez pompę tandemową.

Kiedyś miałem taki problem i właśnie pompa puszczała paliwo do oleju ale jak sprawdzałem to kolor paliwa się nie zmienił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za odpowiedzi dzisiaj wziąłem olej pod lupę i jakby był mniej lepki i czuć jakby ropę w nim.  Plan mam taki nie wiem czy słuszny. Zamontować turbo po regeneracji wlać nowy olej wymienić filtry oleju i powietrza i obserwować czy przybywa oleju na bagnecie każdego dnia jeśli tak to zacznę od uszczelnienia pompy tandemowej chyba że od razu ją uszczelnie. Czy jest możliwe żeby ta pompa była uszkodzona gdzieś wewnątrz i będę musiał kupić inną czy takie przypadki nie istnieją czy uszczelnienie wystarczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim nalezy podłączyć wskaźnik ciśnienia oleju aby sprawdzic czy silnik w ogole ma tłoczony olej. Moze juz jest przytarty na panewkach i ciśnienia nie będzie. Wtedy nowe turbo idzie w kubeł. 

Musisz być bardzo zamożny skoro stać Cię na tak ryzykowne i zarazem głupie eksperymenty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli czuć ropę w oleju to po mojemu to paliwo dostaje się do oleju albo przez oringi na pompowtryskiwaczach albo przez awarię pompy tandemowej albo pęknięciem głowicy (w rejonie magistrali paliwowej). Awaria turbosprężarki jest wtórna i spowodowana niską lepkością oleju silnikowego. Zamontowanie nowej turbosprężarki bez usunięcia problemu spowoduje jej ponowną awarię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi Sprawdzę to ciśnienie oleju tak jak pisał Andrzej jeżeli będzie wszystko ok to co proponujecie? muszę wyeliminować tą przyczynę paliwa w oleju zanim go uruchomię od czegoś muszę zacząć wiele osób pisze że częstą przyczyną jest wadliwa pompa tandemowa regenerowana kosztuje 220 zł nie wiem jak ją sprawdzić czy to jest ona winna co myślicie  może to jest wina nieszczelnych pompowtryskiwaczy  też wydaje mi się że jest to ciężko zdiagnozować nie wiem jak sprawdzić oba przypadki i pompę i pompki .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

220 zł regenerowana pompa? Chyba wyczyszczona i uszczelniona w jakiś magiczny sposób. Jak chcesz zmieniać to kup nową, a nie szukaj oszczędności. Kupisz "regenerowaną" i nadal nie będziesz wiedział czy to nie ten element jest wadliwy czy to regenerowana leje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności