Skocz do zawartości
frew

Problem z uruchomieniem po remoncie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po dłuższym postoju związanym ze wymianą termostatu i podstawy filtra oleju wraz z chłodnicą oleju, dziś poskładałem wszystko do kupy. Niestety po odpaleniu silnik chodzi jak traktor szarpie, terkocze odnoszę wrażenie jak by się zapłon przestawił, lecz to nie możliwe raczej. poniżej logi. Bardzo proszę pomóżcie mi zidentyfikować usterkę.

Dodam że sporo rzeczy zdemontowałem: alternator, pompa klimy kolektor dolotowy, główna wiązka elektryczna.

Wiązka była uszkodzona pod podstawą akumulatora, naprawiłem wszystkie przewody.  polutowałem i założyłem osłonki termokurczliwe.

Może przy składaniu coś ominąłem, sprawdzam już któryś raz i wszystko wydaje się być na swoim miejscu.

Saturday,05,January,2019,12:23:06:55062
VCDS Version: Beta 12.10.3
Data version: 20130228

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine       Labels: 06F-906-056-BLR.lbl
Control Module Part Number: 06F 906 056 AM    HW: Hardware No 
  Component and/or Version: MED9.5.10       G00 9970
           Software Coding: 0000072
            Work Shop Code: WSC 65518 001 1048576
                      VCID: 74EC6BBA176C39BE9BD
6 Faults Found 

005241 - Brake Boost Vacuum System 
               P1479 - 008 - Mechanical Failure
             Freeze Frame 
                    Fault Status: 01101000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 240619 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 00:27:54

             Freeze Frame 
                    RPM: 1400 /min
                    Load: 40.8 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 24.0°C

000262 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96) 
               P0106 - 008 - Implausible Signal
             Freeze Frame 
                    Fault Status: 01101000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 240619 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 00:27:58

             Freeze Frame 
                    RPM: 1640 /min
                    Load: 36.1 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 24.0°C

000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected 
               P0300 - 001 - 
             Freeze Frame 
                    Fault Status: 01100001
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 240619 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 00:28:00

             Freeze Frame 
                    RPM: 1680 /min
                    Load: 38.4 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 24.0°C

000772 - Cylinder 4 
               P0304 - 001 - Misfire Detected
             Freeze Frame 
                    Fault Status: 01100001
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 240619 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 00:28:00

             Freeze Frame 
                    RPM: 1680 /min
                    Load: 38.4 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 24.0°C

000770 - Cylinder 2 
               P0302 - 001 - Misfire Detected
             Freeze Frame 
                    Fault Status: 01100001
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 240619 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 00:28:03

             Freeze Frame 
                    RPM: 880 /min
                    Load: 35.3 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 24.0°C

000769 - Cylinder 1 
               P0301 - 001 - Misfire Detected
             Freeze Frame 
                    Fault Status: 01100001
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 240619 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 00:28:03

             Freeze Frame 
                    RPM: 840 /min
                    Load: 35.7 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 24.0°C


Readiness: 1110 0101
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się zlokalizować uszkodzenie. Nie wpięty wąż podciśnienia do kolektora robił taki bałagan. Auto gada jak dawniej.

Mam jednak pewne obawy że któryś z przewodów podciśnienia lub dolotu powietrza jest uszkodzony. Wyjechałem na drogę i paskowi wyraźnie brak mocy, pedał w podłogę na pierwszym czy drugim biegu, a on zbiera się jak dwodziesto letni wolnossący diesel.

Czy macie jakiś pomysł jak to zlokalizować. Dodam że żadnych błędów nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam wolnossącą benzynę (inny silnik) i mogę jedynie doradzić abyś wziął lusterko inspekcyjne lub kawałek lustra (uwaga, zabezpiecz ranty, np. taśmą), a następnie z pomocą latarki i lusterka szukaj czy nie masz jakichś nieszczelności w przewodach podciśnienia. Możliwe że jak je ruszałeś to się rozleciały (ja mam z 2004, a guma sparciała od dołu na odcinku kolektor-eżektor-pokrywa zaworów. Objawy typowe dla nieszczelności: mulenie, drżenie na biegu jałowym. Sprawdź też odpowietrzenie silnika (delikatnie czy m.in. odma nie jest gdzieś pęknięta).

Z tego co widzę to prawdopodobnie masz też gruszkę od sterowania klapami wirowymi w kolektorze dolotowym. Płaskim śrubokrętem ściągnij osłonę, włącz silnik, niech ktoś kilkukrotnie naciśnie pedał gazu na biegu jałowym. Gruszka powinna poruszać ramieniem (często objawy są takie jak u Ciebie - mulenie podczas dodawania gazu).

Te błędy co podałeś dotyczą układu zapłonowego (wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach), braku podpiętego czujnika G71 (podobno jest to czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym) oraz problem z serwem od hamulca. Pisałeś że już coś naprawiłeś, ale nie napisałeś co. Sprawdź czy podpiąłeś przewód do czujnika przy kolektorze. Ja bym proponował skasować błędy w silniku (obstawiam że zapomniałeś o podpięciu przewodów i podczas próby odpalenia komputer zapisał błędy, poza tym może teraz pracować w trybie awaryjnym), następnie po jeździe np. do pracy odczytać ponownie błędy. U mnie jest bardzo podobny silnik i termostat siedzi za alternatorem i wypięcie tego przewodu ułatwia wymianę.

Jak posprawdzasz przewody i tą wtyczkę to daj znać, wtedy będziemy myśleć dalej.

Sprawdzenie podciśnienia powinno odbywać się z pomocą wakuometru. To proste urządzenie, którym nie ominiesz mniejszych nieszczelności ani zatorów w przewodach. Prosty wakuometr kosztuje ok. 60zł (np. taki czarny ze znanego portalu).

Przy okazji chciałbym się zapytać czy ktoś wie jakie powinno być podciśnienie w samochodach z wolnossącymi silnikami benzynowymi? Mam wrażenie że serwo pracuje zbyt słabo a mam ciśnienie -0,55bar. W samochodach TDI widziałem jak bez większych problemów samochody osiągają po -0,7bar, lecz tam są pompy podciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności