frew Zgłoś #1 Napisano 5 Stycznia 2019 Witam, Po dłuższym postoju związanym ze wymianą termostatu i podstawy filtra oleju wraz z chłodnicą oleju, dziś poskładałem wszystko do kupy. Niestety po odpaleniu silnik chodzi jak traktor szarpie, terkocze odnoszę wrażenie jak by się zapłon przestawił, lecz to nie możliwe raczej. poniżej logi. Bardzo proszę pomóżcie mi zidentyfikować usterkę. Dodam że sporo rzeczy zdemontowałem: alternator, pompa klimy kolektor dolotowy, główna wiązka elektryczna. Wiązka była uszkodzona pod podstawą akumulatora, naprawiłem wszystkie przewody. polutowałem i założyłem osłonki termokurczliwe. Może przy składaniu coś ominąłem, sprawdzam już któryś raz i wszystko wydaje się być na swoim miejscu. Saturday,05,January,2019,12:23:06:55062 VCDS Version: Beta 12.10.3 Data version: 20130228 -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 06F-906-056-BLR.lbl Control Module Part Number: 06F 906 056 AM HW: Hardware No Component and/or Version: MED9.5.10 G00 9970 Software Coding: 0000072 Work Shop Code: WSC 65518 001 1048576 VCID: 74EC6BBA176C39BE9BD 6 Faults Found 005241 - Brake Boost Vacuum System P1479 - 008 - Mechanical Failure Freeze Frame Fault Status: 01101000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Mileage: 240619 km Time Indication: 0 Date: 2000.00.00 Time: 00:27:54 Freeze Frame RPM: 1400 /min Load: 40.8 % Speed: 0.0 km/h Temperature: 24.0°C 000262 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96) P0106 - 008 - Implausible Signal Freeze Frame Fault Status: 01101000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Mileage: 240619 km Time Indication: 0 Date: 2000.00.00 Time: 00:27:58 Freeze Frame RPM: 1640 /min Load: 36.1 % Speed: 0.0 km/h Temperature: 24.0°C 000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - Freeze Frame Fault Status: 01100001 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Mileage: 240619 km Time Indication: 0 Date: 2000.00.00 Time: 00:28:00 Freeze Frame RPM: 1680 /min Load: 38.4 % Speed: 0.0 km/h Temperature: 24.0°C 000772 - Cylinder 4 P0304 - 001 - Misfire Detected Freeze Frame Fault Status: 01100001 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Mileage: 240619 km Time Indication: 0 Date: 2000.00.00 Time: 00:28:00 Freeze Frame RPM: 1680 /min Load: 38.4 % Speed: 0.0 km/h Temperature: 24.0°C 000770 - Cylinder 2 P0302 - 001 - Misfire Detected Freeze Frame Fault Status: 01100001 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Mileage: 240619 km Time Indication: 0 Date: 2000.00.00 Time: 00:28:03 Freeze Frame RPM: 880 /min Load: 35.3 % Speed: 0.0 km/h Temperature: 24.0°C 000769 - Cylinder 1 P0301 - 001 - Misfire Detected Freeze Frame Fault Status: 01100001 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Mileage: 240619 km Time Indication: 0 Date: 2000.00.00 Time: 00:28:03 Freeze Frame RPM: 840 /min Load: 35.7 % Speed: 0.0 km/h Temperature: 24.0°C Readiness: 1110 0101 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frew Zgłoś #2 Napisano 5 Stycznia 2019 Udało mi się zlokalizować uszkodzenie. Nie wpięty wąż podciśnienia do kolektora robił taki bałagan. Auto gada jak dawniej. Mam jednak pewne obawy że któryś z przewodów podciśnienia lub dolotu powietrza jest uszkodzony. Wyjechałem na drogę i paskowi wyraźnie brak mocy, pedał w podłogę na pierwszym czy drugim biegu, a on zbiera się jak dwodziesto letni wolnossący diesel. Czy macie jakiś pomysł jak to zlokalizować. Dodam że żadnych błędów nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafcioo Zgłoś #3 Napisano 11 Stycznia 2019 Też mam wolnossącą benzynę (inny silnik) i mogę jedynie doradzić abyś wziął lusterko inspekcyjne lub kawałek lustra (uwaga, zabezpiecz ranty, np. taśmą), a następnie z pomocą latarki i lusterka szukaj czy nie masz jakichś nieszczelności w przewodach podciśnienia. Możliwe że jak je ruszałeś to się rozleciały (ja mam z 2004, a guma sparciała od dołu na odcinku kolektor-eżektor-pokrywa zaworów. Objawy typowe dla nieszczelności: mulenie, drżenie na biegu jałowym. Sprawdź też odpowietrzenie silnika (delikatnie czy m.in. odma nie jest gdzieś pęknięta). Z tego co widzę to prawdopodobnie masz też gruszkę od sterowania klapami wirowymi w kolektorze dolotowym. Płaskim śrubokrętem ściągnij osłonę, włącz silnik, niech ktoś kilkukrotnie naciśnie pedał gazu na biegu jałowym. Gruszka powinna poruszać ramieniem (często objawy są takie jak u Ciebie - mulenie podczas dodawania gazu). Te błędy co podałeś dotyczą układu zapłonowego (wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach), braku podpiętego czujnika G71 (podobno jest to czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym) oraz problem z serwem od hamulca. Pisałeś że już coś naprawiłeś, ale nie napisałeś co. Sprawdź czy podpiąłeś przewód do czujnika przy kolektorze. Ja bym proponował skasować błędy w silniku (obstawiam że zapomniałeś o podpięciu przewodów i podczas próby odpalenia komputer zapisał błędy, poza tym może teraz pracować w trybie awaryjnym), następnie po jeździe np. do pracy odczytać ponownie błędy. U mnie jest bardzo podobny silnik i termostat siedzi za alternatorem i wypięcie tego przewodu ułatwia wymianę. Jak posprawdzasz przewody i tą wtyczkę to daj znać, wtedy będziemy myśleć dalej. Sprawdzenie podciśnienia powinno odbywać się z pomocą wakuometru. To proste urządzenie, którym nie ominiesz mniejszych nieszczelności ani zatorów w przewodach. Prosty wakuometr kosztuje ok. 60zł (np. taki czarny ze znanego portalu). Przy okazji chciałbym się zapytać czy ktoś wie jakie powinno być podciśnienie w samochodach z wolnossącymi silnikami benzynowymi? Mam wrażenie że serwo pracuje zbyt słabo a mam ciśnienie -0,55bar. W samochodach TDI widziałem jak bez większych problemów samochody osiągają po -0,7bar, lecz tam są pompy podciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach