Skocz do zawartości
boroskym

Teoretyczne pytania przed zakupem samochodu

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, planuję w przyszłości zakup passka b6 i chciałbym się zabezpieczyć na ewentualność, jeśli trafiłby  się zadbany egzemplarz, ale np nie z takim wyposażeniem co ja chciałem. Załóżmy, że trafiłem zadbane auto ale ma czerwone zegary i full fis (takich jest dość dużo na rynku) oraz ma zwykłe radio rcd 300, chciałbym wymienić zegary na białe i kierownicę na taką co ma sterowanie jak w poliftach z 2010 roku oraz wymienić radio na rcd 510 (navi mi nie potrzebna).

1. Rozumiem, że wymiana zegarów to kwestia kupna zegarów MFD i aby zakodowania ich w vcdsie ?

2. wymiana kierownicy wiązałaby się z zakupem samej kierownicy plus modułu cim ze sterowaniem z kiery  i kostki pasują wystarczy aby zakodować ? 

3.Teraz kwestia radia, mając zwykłe radio trzeba znaleźć rcd 510 z gatewayem a kostki będą pasować z wyjątkiem anteny, do której trzeba dokupić przejściówkę ?  

4. Jeśli chcialbym mieć blutu w rcd 510 musiałbym razem z radiem szukać modułu blutu(wraz z mikrofonem), który będzie współgrać z gatewayem, wpinam do auta kodowanie w vcds i już gra bez przeróbek wiązki ? 

 

Po przeprowadzaniu takich czterech kroków mógłbym sterować audio z kierownicy i łączyć się telefonem, żeby puszczać muzyke i odbierać połączenia ? 

Wariant drugi (jeśli finanse pozwolą) kupuję passka tylko z 2010 roku i dokładam moduł blutu do rcd/rns ( w zależności co się trafi) i bez lutowania wiązki (po kodowaniu) mogę mieć komunikaty z blutu na licznikach czy i licznik trzeba by zmienić na ten z mfa premium ? 

 

 

Dobrze ja to pojmuję ? Nie powieście mnie za pytania laika, oczytałem się dużo for i chcę sprawdzić czy mam dobry tok myślenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 3.01.2019 o 16:35, boroskym napisał:

1. Rozumiem, że wymiana zegarów to kwestia kupna zegarów MFD i aby zakodowania ich w vcdsie ?

 

W zasadzie tak , ale... to spore uproszczenie, poczytaj na forum o zmianie zegarów na "BIAŁE", nie wszystko jest kompatybilne ... sporo można przeprogramować, ale nie wszystko, a już na pewno nie wyłącznie VCDS`em...

 

Dnia 3.01.2019 o 16:35, boroskym napisał:

2. wymiana kierownicy wiązałaby się z zakupem samej kierownicy plus modułu cim ze sterowaniem z kiery  i kostki pasują wystarczy aby zakodować ?

W zasadzie tak , ale... jak kupisz "golasa" to sporo może być do dołożenia - kompatybilne moduły i wiązka, poduszka...

Dnia 3.01.2019 o 16:35, boroskym napisał:

3.Teraz kwestia radia, mając zwykłe radio trzeba znaleźć rcd 510 z gatewayem a kostki będą pasować z wyjątkiem anteny, do której trzeba dokupić przejściówkę ? 

W zasadzie tak , ale... antena może pasować bez przeróbek - były z dwoma wtykami i z podwójnym wtykiem - jak nie pasuje to łatwa przeróbka, wystarczy podmienić plastiki. Co innego wizualizacja z czujników parkowania - musi być odpowiedni moduł parktronika który w vcds jest w kanale 10, bo jak jest w (chyba) 56 to wizualizacji nie ma. Można przerobić - poszukaj na forum.

Dnia 3.01.2019 o 16:35, boroskym napisał:

4. Jeśli chcialbym mieć blutu w rcd 510 musiałbym razem z radiem szukać modułu blutu(wraz z mikrofonem), który będzie współgrać z gatewayem, wpinam do auta kodowanie w vcds i już gra bez przeróbek wiązki ?

W zasadzie tak , ale... gdzieś moduł "blutu" trzeba wpiąć, jakiś tam  kawałek wiązki z wtyczką musi się pojawić... poza tym stosowny licznik który też to ogarnie - i nie chodzi tylko że za "stary" - zbyt "nowy" też nie zagada.

 

Jeżdżę B6 od 3 lat, autko fajne do modyfikacji. Jak to połączysz z hobby jest z tego fun ;) tyle że trzeba przygotować talary :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak tak zaczynam myśleć, to chyba zaczynam dochodzić do wniosku, że lepiej będzie poszukać wersji z 2010 roku najlepiej z rcd 310 i wymienić sobie panel klimy na ten od b7 i mieć spokój 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj B6 z 2010, sle z bogatym wyposażeniem. Pod koniec B6 też już miał nowszy panel klimy. Od 2009 białe zegary itd.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za pomoc, a potraficie mi jakoś hierarchicznie pod względem funkcji ułożyć rodzaje liczników ? Tzn wiem, że jest mfd, mfa1, mfa 2, mfd+, mfa premium itd 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z gościem, który ponoć zajmuje się doposażeniem samochodów i on twierdzi, że jeśli kupię passata z poniżej 2008 roku to nie założę nowej kierownicy licznika i panelu climatronica z b7 bo niby były jakieś zmiany z elektroniką.  W sumie to zapomniałem mu powiedzieć, że jak będę kupował samochód to tylko dobrze wyposażony tzn, nie kupię samochodu bez tempomatu, fisa, podgrzewanych foteli, climatronica i pdc przód/tył. 

Edytowane przez boroskym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności