Skocz do zawartości
HTN

DSG - załączanie się drugiego biegu przy redukcji

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas redukcji drugi bieg w skrzyni DSG zapina się wolno - z długim uślizgiem. Podobnie jest, jak jedziemy na dwójce i naciśniemy hamulec - skrzynia wysprzęgla dwójkę i po dodaniu gazu długo ją zapina. Obie wyżej wymienione zachowania powodują odczucia kopnięcia, gdy już dwójka się sztywno zasprzęgli. Jest jakaś opcja regulacji lub wyłączenia "długiego zasprzęglania"się dwójki?

W trybie manualnym tego nie ma. Wiem, że to celowo zaprogramowana procedura przeciwdziałająca twardej dwójce, ale mnie osobiście ona lekko irytuje. W trybie D trójka zamula, wciska się głębiej gaz, skrzynia dalej muli trójką, a jak już wciśnie się gaz bardzo głęboko, to jest strzał, że półosie można pourywać.

Widziałem, że można włączyć/wyłączyć bieg jałowy, gdy odpuszczamy gaz, więc może i coś się w kwestii dwójki da zrobić.

Mam w domu skrzynię DSG i S-Tronic. Obie zachowują się tak samo, więc prosiłbym nie sugerować, że skrzynią jest zepsuta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z dsg. Przy redukcji biegu z 3 na 2. Nie zawsze wbija 2 bieg i jedzie na jałowym. Gdy dodaje gazu obroty wkrecaja sie do 1700-2000 czuc jak załacza bieg i zaczyna sie rozpędzac. Miał ktoś kiedyś taki problem? 

Olej byl robiony przy 120 tys km teraz jest 153. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest normalne zjawisko. Program jest tak ułożony aby wbijał na luz. Dzięki temu zniwelowali szarpanie autem przy hamowaniu silnikiem i zwalnianiu. Mało kto to zauważa . Jak byś miał i włączył tryb eko to takie zjawisko występuje na każdym biegu nie tylko z 3 na 2 po zdjęciu nogi z gazu.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

odświeżę temat, mam podobny problem z redukcją z 3 na 2. Wszystkie inne biegi chodzą idealnie, brak jakichkolwiek szarpnięć, na ciepłym oleju jak CVT, nie czuć żadnych zmian biegów.

Wracając do tematu, opiszę to w punktach:

1) Samochód się toczy bez dodawania gazu ani hamulca, a więc zwalnia - prędkość spada do 20 - 22 km/h, obroty na biegu 3 spadają do około 1000, skrzynia w tym momencie wybija na luz ponieważ są obroty są zbyt niskie na jazdę na biegu 3, lecz świeci się informacja o włączonym biegu D3 - nie redukuje na bieg 2. 

2) Jeżeli w przedziale prędkości powiedzmy 17 - 23 km/h lekko nacisnę gaz (tak do utrzymywania prędkości) skrzynia robi ogromne szarpnięcie (zdarza się to czasem, bardzo rzadko przy przejechaniu więcej niż 15 - 20 km, gdzie olej w skrzyni osiągnie odpowiednią temperaturę i o dziwo bardzo rzadko przy lodowatym silniku gdy wskazówka od temperatury jeszcze nie drgnie) - wygląda to tak jak strzał ze sprzęgła, obroty silnika podskakują, skrzynia wrzuca na ułamek sekundy na luz (informacja z D3 na D2 zaświeca mniej więcej od razu po strzale ze sprzęgła w momencie wybicia na luz) i dopiero wtedy bardzo płynnie wbija drugi bieg.

3!) Zauważyłem, że:

a) jeżeli dodam więcej gazu do przyśpieszenia nie ma tego szarpnięcia, skrzynia wrzuci od razu na bieg 2 i auto przyśpiesza,

b) jeżeli toczę się z lekko wciśniętym gazem (auto wciąż zwalnia) - następuje idealna redukcja na 2,

c) jeżeli hamuję - skrzynia wcześniej przygotuje bieg 2 - też nie ma tego problemu;

d) zwolnię o 3 - 4 km/h mniej, więc skrzynia przygotuje bieg 2 i nie ma szarpnięcia;

4!) Z tego co zauważyłem, wygląda to jak strzał ze sprzęgła na biegu 2 (takie uderzenie dochodzące od skrzyni), luz, płynne wbicie biegu 2. W momencie strzału ze sprzęgła nie odczuwam przyhamowania tylko bardziej takie nazwałbym "uderzenie" czy "podskoczenie" samochodu. Czasem jest to bardzo lekko, czasem dosyć mocne uderzenie jakby miało się coś urwać.

O dziwo zjawisko to skojarzyło mi się od razu ze zjawiskiem jakie miałem w BMW (manual), gdzie dodając gazu przy redukcji na bieg 1 (synchronizacja obrotów silnika do prędkości - aby nie było odczuwalne ani przyśpieszenie ani hamowanie w momencie puszczania sprzęgła) w momencie puszczania sprzęgła auto tak jakby "podskakiwało", lecz w tym wypadku nie było żadnego uderzenia - do dzisiaj nikt nie wie od czego to, bo występowało losowo, a jak jeździło tak jeździ już kilkanaście lat i przebieg >300 kkm.

Soft powinien być najnowszy, w momencie produkcji już wychodziły z którąś tam poprawioną wersją softu i serwisowany w ASO do początku 2021. Zauważyłem jeszcze, że przy robionej adaptacji sprzęgieł przez OBD Eleven ("Basic setting of transmission") i w zależności od przeprowadzonej jazdy po tej czynności, jeżeli nie robiłem zgodnie z instrukcją - objawy się nasilają, a jak krok po kroku wg instrukcji - maleją lecz nie znikają całkowicie - ostatni raz robiłem jakieś 8 miesięcy temu i częstotliwość tych zdarzeń nie zmieniła się w ciągu tych 8 miesiecy.

Miał ktoś jeszcze podobny problem i go rozwiązał? Chyba, że też tak macie i po prostu skrzynia tak ma pracować? Ewentualnie w czym szukać jeszcze problemu, pomysłu jak można to rozwiązać? Może są jakieś dodatkowe adaptacje, lub opcję do zmienienia tego?

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności