twinsen Zgłoś #41 Napisano 7 Maja 2022 Zadam może głupie pytanie, ale... gdzie jest akumulator w moim aucie? Z przodu raczej go nie ma, jest tylko podłączenie plusa takie zakryte klapką, w razie jakby trzeba było odpalić od kogoś. Jak podniosę podłogę bagażnika, też nic poza kołem i subem tam nie ma. B8 FL Variant, 240 BiTDI, MY2020. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Forrestal Zgłoś #42 Napisano 7 Maja 2022 Instrukcja się kłania… Jest w bagażniku, nie pod podłoga tylko w bocznej wnęce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LukaszW1 Zgłoś #43 Napisano 7 Maja 2022 Ja bym uważał z tymi wymianami ostatnio jak wymienilem przy tymsamym passacie w tym samym modelu to co 50 km teraz podnosi mi obroty i sytuacja wyglada jakby sie przepalal. A to nie jest przepalanie bo filtr wyczyszczony, czujniki różnicowe wymienione nawet wtryski sprawdzane. Nie wiem czujnik IBS? Przy wymianie walnął????? Akumlator byl zakodowany na nowo po wymianie a problem powstał. Moze ktos mial cos takiego ?!?! Co to moze byc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #44 Napisano 5 Września 2022 (edytowane) Akumulator Exide 8B EFB po ok 2 latach chyba wyzionął ducha. Auto glownie uzywane w trasach. System Stop/Start nieaktywny. Wczoraj zrobiona trasa 300km, po 20h stania auto już nie odpaliło. Odpaliłem na kable, na jałowym popracowało ok 1h, na carscanner ładowanie wynosiło ok 14.4V, po obciązeniu spadało do ok 13,5V i momentalnie wracało na ok 14,4-14,5V. Po 1h zgasiłem i już nie można było odpalić. Czy to na 100% padł aku? Czy można zastosować aku BOSCH S5 0092S50010 albo BOSCH S4 0092S40050?? Nie uzywam S/S wiec i teoretycznie pojemnosc moze byc mniejsza. ======== EDIT 08.09.2022 Ładowanie 20h nic nie dało. Wymieniłem aku na Varte Sliver AGM 70Ah. Auto odżyło. Edytowane 8 Września 2022 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
twinsen Zgłoś #45 Napisano 23 Listopada 2022 Nie wiem czy to kwestia akumulatora, ale u mnie od nowości, praktycznie od odbioru samochodu, po 20 minutach niezbyt głośnego grania radia, wyskakuje komunikat że akumulator słaby i żeby uruchomić silnik. ASO rozkłada ręce, TTTM. Kiedyś przejechałem trasę Katowice-Szwajcaria w 1 dzień, na hotelowym parkingu zgasiłem silnik i coś tam dłubałem w telefonie, po 25 minutach - słaby akumulator... B8FL, 240 BiTDI, 4Motion - jeśli to ma znaczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LukaszW1 Zgłoś #46 Napisano 23 Listopada 2022 Spawdz czy czasem wentylatory Ci nie chodza caly czas one chodza w trakcie przepalania i one bardzo czesto rozladowuja aku. Jesli nie to masz takie urzadzenie na bodajrze plusowej chyba klemie i ono Ci szwankuje ono ma za zadanie wysterowac alternator w jakim momencie jak ma doladowywac alternator. To taka czarna kostka we z voltomierz odpal auto zobacz ile masz volt w trakcie pracy silnika. Potem wyciagnij kostke z tego urzadzenia co jest na akumlatorze i pomierz ile masz volt wtedy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #47 Napisano 7 Grudnia 2022 Nie ufaj ASO tylko daj akumulator do pomierzenia do niezależnego warsztatu specjalizującego się w akumulatorach. Jak wyjdzie źle, a masz gwarancję, to ją wyegzekwuj. U mnie w benzynie jest akumulator EFB i strategia ładowania jest taka, że alternator utrzymuje go w naładowaniu ok 50-60%. U Ciebie, za pewne, jest AGM ale strategia będzie podobna. Tak czy inaczej, ta połowa pojemności powinna wystarczyć na kilka godzin grania. U mnie orginalny aku padł po bodaj 3 latach. ASO zarzekało się, że gwarancja go nie obejmuje i mnie wywalono z serwisu. Dopiero po kłótni kazałem im pokazać stosowne zapisy w gwarancji i wtedy przyciśnięci przyznali, że gwarancja mi przysługuje i go wymieniono. Później przyznali się, że pełno mają takich zgłoszeń w okresie 1-4 lata od zakupu pojazdu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #48 Napisano 8 Grudnia 2022 @SeBa_ auto z X.2017 i jeszcze na fabrycznym aku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hk Zgłoś #49 Napisano 9 Grudnia 2022 W moim starym Mondeo II akumulator od nowości chodził 13 lat. No ale to były samochody z zupełnie innym zapotrzebowaniem na prąd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jedenastka Zgłoś #50 Napisano 5 Kwietnia 2023 Dobry prostownik z wyswietlaczem i kilkoma programami uratuje go, też to miałem , akumulator fabryczny ma żyć min 5-6 lat ; np.. Prostownik samochodowy Anhtczyx 12/24 V 8 A Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
keneida Zgłoś #51 Napisano 7 Sierpnia 2023 mi oryginalny moll EFB padł po prawie 6 latach. Start stop aktywny. Zobaczymy jak nowy wytrzyma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dzonzi Zgłoś #52 Napisano 20 Października 2023 Podłączę się do tematu. Potrzebuję odłączyć akumulator żeby dostać się do poduszki skrzyni biegów. Co się może stać, że odłączę, a następnie podłączę ten sam akumulator? Będzie masa błędów czy coś? Jak radzicie to zrobić żeby nie narobić bigosu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pzi1967 Zgłoś #53 Napisano 20 Października 2023 Odłączaj. Nic się nie wydarzy. Po ponownym podłączeniu cześć systemów się zresetuje i przez kilka minut lub parę km przebiegu będzie świecić ale się uspokoi. Robiłem tak gdy mi się coś w kompie zawiesiło i nie działały radary. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olafejs Zgłoś #54 Napisano 16 Lutego A czy można wymienić EFB na AGM w 1.8 TSI ? Kodując oczywiście OBDeleven prawidłowo ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jeżutp Zgłoś #55 Napisano 17 Lutego Zawsze można zmienić na "lepszy". Pytanie tylko po co wydawać większą kasę nie mając z tego "większego" pożytku dla auta. Rekuperacji w Twoim aucie nie ma wiec spokojnie Efb Ci wystarczy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olafejs Zgłoś #56 Napisano 17 Lutego Nie do końca pytałem o analizę opłacalności… mam za darmo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jeżutp Zgłoś #57 Napisano 17 Lutego 2 godziny temu, Olafejs napisał: Nie do końca pytałem o analizę opłacalności… mam za darmo. To jak najbardziej Agm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #58 Napisano 18 Lutego Mój Passat 1.8 z 2016r ma system rekuperacji. Wiem, że też miały go modele z 2018r więc zakładam, że wszystkie miały. Jeśli nie da się przekodować algorytmu na AGM to ciężko przewidzieć jak się zachowa ładowanie. Obstawiam, że system będzie go częściej ładował na maxa. Druga sprawa, że będzie to ładowanie z napięciem do 14,8V czyli górny zakres pracy AGM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach