b8lubicz Zgłoś #1 Napisano 28 Grudnia 2018 Do tej pory wiatrak chłodnicy pracował na wysokich obrotach przy wypalaniu DPF (wzrastały też obroty silnika) i zgodnie z tym, co tu czytałem to normalne, ale od jakiegoś czasu przechodzi na wysokie obroty od razu po włączeniu silnika nawet przy obrotach 900, a po wyłączeniu zapłonu i zamknięciu samochodu chodzi jeszcze na wysokich obrotach przez 2-3 minuty, aż pewnie zostanie odcięte zasilanie. Czasem nawet po otwarciu samochodu, przed odpaleniem robi taki krótki 2-3 sekundowy przedmuch sam z siebie, wyłącza się i załącza znowu zaraz po odpaleniu silnika (zawsze na wysokich obrotach) Diagnoza OBD pokazuje jedyny błąd: P048000 - Cooling Fan 1 Control Circuit Intermittent Wszystko wskazuje, że to moduł wentylatora ale zanim wymienię chciałbym zapytać, czy przyczyny takiego zachowania można szukać gdzie indziej? - sprawdziłem kostkę podłączenia wentylatora - sucho i czysto - skrzynka bezpieczników - sucho i czysto Mam kilka pytań: 1. Gdzie jeszcze można szukać przyczyn? 2. Czy moduł wentylatora występuje osobno, czy trzeba zmienić cały wentylator? 3. Czy ktoś z Was pomógłby mi w dobraniu odpowiedniego wentylatora? VIN: WVWZZZ3CZFE503165 Pojazd: Volkswagen Passat Rok: 2015 Typ nadwozia: Variant Silnik: CRLB 110 kW (150 HP) 2.0 l Przebieg: 166940 KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #2 Napisano 29 Grudnia 2018 Uszkodzony sterownik wentylatora lub wiązka (warto sprawdzić miernikiem) - w elektryce samo wizualne sprawdzenie to za mało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b8lubicz Zgłoś #3 Napisano 29 Grudnia 2018 12 minut temu, radekrp90 napisał: Uszkodzony sterownik wentylatora lub wiązka (warto sprawdzić miernikiem) - w elektryce samo wizualne sprawdzenie to za mało Radku, jesteś z Tczewa. Ja z Gdańska. Masz jakiegoś sprawdzonego elektryka, który ogarnąłby mierzenie i sprawdzenie wiązki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #4 Napisano 29 Grudnia 2018 Nie mam nikogo takiego Kup miernik za 20 zł, schemat się znajdzie i sam sobie wszystko sprawdzisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #5 Napisano 30 Grudnia 2018 podjedź do niego http://www.serwkom.com.pl/kontakt.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #6 Napisano 30 Grudnia 2018 Miałem to samo w golfie mk7, wentylator wymieniłem i po kłopocie. Moduł jesf wbudowany w silnik wentylatora. Wymiana bardzo prosta, wychodzi do góry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b8lubicz Zgłoś #7 Napisano 19 Stycznia 2019 Napiszę jak skończyła się historia, może się komuś przyda. Po zbadaniu przez elektryka (dzięki za kontakt rosol i jednocześnie polecam dla Trójmiasta http://www.serwkom.com.pl/kontakt.html) wyszło, że ewidentnie winny jest zepsuty moduł wentylatora chłodnicy. Po wymianie wentylatora, dzięki golab21 za sugestię (używka z Allegro bo nowy kosztuje 2800) problem ustąpił. A przy okazji, czytając forum wyłączyłem w menu klimatyzacji "automatyczne dogrzewanie", które było przyczyną podwyższonych obrotów w chłodne dni, a w połączeniu ze stale pracującym wentylatorem powodowało, że alternator nieustannie doładowywał obciążony akumulator i też podwyższał obroty. Polecam wszystkim robiącym krótkie dystanse, gdzie i tak się nie dogrzeje, a obroty byłyby podwyższone i spalanie większe. Poza tym, dzięki za wszystkie rady! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach