Skocz do zawartości
b8lubicz

Stale pracujący na wysokich obrotach wiatrak chłodnicy

Rekomendowane odpowiedzi

Do tej pory wiatrak chłodnicy pracował na wysokich obrotach przy wypalaniu DPF (wzrastały też obroty silnika) i zgodnie z tym, co tu czytałem to normalne, ale od jakiegoś czasu przechodzi na wysokie obroty od razu po włączeniu silnika nawet przy obrotach 900, a po wyłączeniu zapłonu i zamknięciu samochodu chodzi jeszcze na wysokich obrotach przez 2-3 minuty, aż pewnie zostanie odcięte zasilanie. Czasem nawet po otwarciu samochodu, przed odpaleniem robi taki krótki 2-3 sekundowy przedmuch sam z siebie, wyłącza się i załącza znowu zaraz po odpaleniu silnika (zawsze na wysokich obrotach)

Diagnoza OBD pokazuje jedyny błąd: P048000 - Cooling Fan 1 Control Circuit Intermittent

Wszystko wskazuje, że to moduł wentylatora ale zanim wymienię chciałbym zapytać, czy przyczyny takiego zachowania można szukać gdzie indziej?

- sprawdziłem kostkę podłączenia wentylatora - sucho i czysto

- skrzynka bezpieczników - sucho i czysto

Mam kilka pytań:

1. Gdzie jeszcze można szukać przyczyn?

2. Czy moduł wentylatora występuje osobno, czy trzeba zmienić cały wentylator?

3. Czy ktoś z Was pomógłby mi w dobraniu odpowiedniego wentylatora?

VIN: WVWZZZ3CZFE503165
    Pojazd: Volkswagen Passat
    Rok: 2015
    Typ nadwozia: Variant
    Silnik: CRLB 110 kW (150 HP) 2.0 l
    Przebieg: 166940 KM

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzony sterownik wentylatora lub wiązka (warto sprawdzić miernikiem) - w elektryce samo wizualne sprawdzenie to za mało ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, radekrp90 napisał:

Uszkodzony sterownik wentylatora lub wiązka (warto sprawdzić miernikiem) - w elektryce samo wizualne sprawdzenie to za mało ;)

Radku, jesteś z Tczewa. Ja z Gdańska. Masz jakiegoś sprawdzonego elektryka, który ogarnąłby mierzenie i sprawdzenie wiązki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam nikogo takiego :)

Kup miernik za 20 zł, schemat się znajdzie i sam sobie wszystko sprawdzisz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo w golfie mk7, wentylator wymieniłem i po kłopocie. Moduł jesf wbudowany w silnik wentylatora. Wymiana bardzo prosta, wychodzi do góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napiszę jak skończyła się historia, może się komuś przyda. Po zbadaniu przez elektryka (dzięki za kontakt rosol i jednocześnie polecam dla Trójmiasta http://www.serwkom.com.pl/kontakt.html) wyszło, że ewidentnie winny jest zepsuty moduł wentylatora chłodnicy.

Po wymianie wentylatora, dzięki golab21 za sugestię (używka z Allegro bo nowy kosztuje 2800) problem ustąpił.

A przy okazji, czytając forum wyłączyłem w menu klimatyzacji "automatyczne dogrzewanie", które było przyczyną podwyższonych obrotów w chłodne dni, a w połączeniu ze stale pracującym wentylatorem powodowało, że alternator nieustannie doładowywał obciążony akumulator i też podwyższał obroty. Polecam wszystkim robiącym krótkie dystanse, gdzie i tak się nie dogrzeje, a obroty byłyby podwyższone i spalanie większe. Poza tym, dzięki za wszystkie rady!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności