Jacekgacek Zgłoś #1 Napisano 28 Grudnia 2018 Mam problem mój Passek 1.8T AWT nie załącza pompy paliwa, przekaźnik sprawny, przerwy między przekaźnikiem a pompą nie ma. Jedynym probkem jest z tego co zdażyłem sprawdzic brak masy przy styku cewki zalaczajacej przekaznik. Ktos moze wie gdzie szukac problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #2 Napisano 28 Grudnia 2018 Cewka przekaźnika jest zasilana "od plusa" z kostki stacyjki, a po stronie "minusa" nie jest podłączona do masy tylko do ECU - pin 65 złącza 121 pinowego. Co ci się pojawia na tej cewce w czasie próby rozruchu? +12V po obu stronach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekgacek Zgłoś #3 Napisano 28 Grudnia 2018 Wyglada to tak. Po przekreceniu kluczyka niby wszystko jest ok, pkus przy cewce sie pokazuje, brakuje tylko tego nieszczesnego minusa. W momencie rozruchu na minusie cewki nic nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #4 Napisano 29 Grudnia 2018 13 godzin temu, Jacekgacek napisał: W momencie rozruchu na minusie cewki nic nie ma. Co to znaczy? Woltomierz pokazuje około 0V względem masy? Jeśli tak to jest dobrze, pod warunkiem, że w tym samym czasie na drugim końcu cewki przekaźnika jest +12V. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekgacek Zgłoś #5 Napisano 30 Grudnia 2018 Nie sprawdzalem voltomierzem tylko urzadzeniem do sprawdzania ciaglosci obwodu. Wyglada to w ten sposób : Między masa cewki a masa paska w momencie rozruchu nie dzieje sie nic i wtedy nie ma mowy o odpaleniu silnika(pompa paliwa nie zalacza sie, nie slychac nawet zeby co jakis czas dobijala przed rozruchem cisnienie paliwa) lub druga opcja przez pierwsze dwie trzy sekundy miedzy masa cewki a masa paska jest ciaglosc i wtedy odpalenie od strzala(dobija jak trzeba i pozniej pracuje normalnie) Mam podejrzanych kostka stacyjki i/lub przerwa(uszkodzenie obwodu) miedzy ECU a masa przekaznika pompy, caly problem polega na tym ze nie wiem czy dobrze szukam i moje myslenie nie jest bledne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #6 Napisano 30 Grudnia 2018 16 godzin temu, Jacekgacek napisał: Nie sprawdzalem voltomierzem tylko urzadzeniem do sprawdzania ciaglosci obwodu Takie urządzenie to właściwie ohmomierz - nie nadaje się do testowania instalacji pod napięciem roboczym. Weź zwykły woltomierz, zrób proste pomiary i będziesz wiedział czy problem pochodzi od kostki (brak zasilania cewki), czy od ECU. Kabel łączący cewkę przekaźnika z ECU ma kolor czerwono-niebieski i przechodzi przez 10pinową czarną kostkę umiejscowioną gdzieś po lewej stronie w komorze silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekgacek Zgłoś #7 Napisano 30 Grudnia 2018 Jestem elektrykiem i te pomiary ktore moglem to porobilem wszystkie, jedynym problemem jest brak masy zasilania cewki od pompy paliwa. To jest jedeny defekt innego nic sie nie dzieje. Plus po przekreceniu zaplonu pokazuje sie normalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #8 Napisano 30 Grudnia 2018 Ok. Czyli wiesz jak to sprawdzać. Jeśli połączenie między cewką i Ecu jest pewne to pozostaje wymiana ecu. Napisałem ci jak to jest połączone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekgacek Zgłoś #9 Napisano 30 Grudnia 2018 (edytowane) Wlasnie tego połączenia nie jestem pewny. Zastanawiam sie czy moze byc cos nie tak z kostka stacyjki, czy jest taka mozliwosc zeby kostka ktoregos pinu nie zalaczyla? Edytowane 30 Grudnia 2018 przez Jacekgacek Sugerujesz ze ecu moze byc uwalony?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #10 Napisano 31 Grudnia 2018 Kostka stacyjki to standardowy problem w całej grupie VW. Na pewno częściej się zdarza awaria kostki niż uwalony ECU. Znam przypadki, że auto normalnie odpalało gdy w kabinie było zimno. Po nagrzaniu już nie. Wtedy sposobem było wychłodzenie kabiny. Winna była oczywiście kostka. Tylko u ciebie ponoć to napięcie z kostki jest. No chyba, że brakuje jeszcze innego sygnału i dlatego ecu nie załącza przekaźnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekgacek Zgłoś #11 Napisano 31 Grudnia 2018 Za kazdym razem jak sprawdzalem to bylo. Zastanawiam sie nad ta kostka bo mam swiatla do jazdy dziennej i zdarzylo sie ze kilka razy sie nie zalaczyly, i po poruszaniu kluczykiem w koncu zaskoczyly. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #12 Napisano 31 Grudnia 2018 Więc tak jak pisałem. Kostka bardzo częsty przypadek. Koszt kostki nie jest duży. Roboty jest trochę bo trzeba zdejmować kierownicę, odpinać poduszkę itd. Robiłem to w Seacie - jedno popołudnie ogarniesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekgacek Zgłoś #13 Napisano 31 Grudnia 2018 Oki. Dzieki za info bede mial kiedy troszke czasu to sobie zmienie. Myslalem ze obejdzie sie bez zdejmowania kierownicy. ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yenjay Zgłoś #14 Napisano 26 Marca 2019 Witam, nie chcę zakładać nowego tematu, a problem mam podobny. 3 mechaników już się poddało. W aucie zostało wymienione wszystko ze sprawnego dawcy; ECU, wszystkie przekaźniki, pompa paliwa, zegary, immo, kostka stacyjki i samochód nadal nie odpala. Nie słychać pompy paliwa podczas uruchomieniu zapłonu, rozrusznik kręci. Co jest dziwne, że czasami postoi dwa dni i odpala ale strach gdzieś jechać bo już kilka razy musiałem go na poboczu zostawiać. Nie ma reguły kiedy pali, a kiedy nie. Cały problem trwa już 3 tygodnie i tracę nadzieję, że coś z tego auta będzie. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Czujnik położenia wału górny i dolny też wymieniałem. Usunięte są wszystkie zabezpieczenie. Wymieniony moduł komfortu...ręce opadają bo mam auto w super stanie z nowym turbo i jest uziemione. Mam pod domem dawce sprawnego. 1.8T AWT, jest tydzień różnicy pomiędzy tymi autami. Dawca zgnity na maxa ale sprawny technicznie, moje auto blacharsko i mechanicznie igła lecz padła elektryka. Dawca na moich częściach odpalił bez problemu więc gdzieś w kablach jest problem tylko nie wiem od czego zacząć. Mieszkam w Danii i tu niestety nikt nie chce się podjąć naprawy, a jak już to koszt przewyższa wartość auta. Co jeszcze mogę sprawdzić? Główne masy sprawdzałem, bezpieczniki wszystkie wymienione, cewki poprzekładane i iskra jest. Dziekuje za pomoc i pozdrawiam. Jędrek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janekg16 Zgłoś #15 Napisano 26 Marca 2019 (edytowane) Przekaźnik pompy wyciągnąć i zmostować zaciski i sprawdzić czy będzie palić za każdym jak dalej to samo to sprawdzanie ciągłości przewodów od pompy. Pociągnąć nowe na krótko podłączyć pod przekaźnik Edytowane 26 Marca 2019 przez janekg16 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yenjay Zgłoś #16 Napisano 26 Marca 2019 Janek dziękuje, Sprawdzałem przekaźnik bez obudowy i po dociśnięciu go ręcznie było słychać pompę, auto odpaliło. Tak było kilka razy. Teraz już cisza, podmieniałem na inny przekażnik i dalej nic. Na wszystkich "moich" częściach samochód dawca chodzi bezproblemowo ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yenjay Zgłoś #17 Napisano 27 Marca 2019 (edytowane) Sprawdzałem dzisiaj kable pod kierownicą i na pewno jest przerwa na kablu, który idzie do pompy. Teraz dociskanie przekaźnika nic nie daje, nie ma prądu na kostce pompy. Ostatnim miejscem w jakim jest +12V to kabel za bezpiecznikiem pompy(tylko wtedy kiedy kręce rozrusznikiem lub trzymam ręką przekażnik) Szukałem pół dnia opisu jak przewody do pompy są schowane ale bezskutecznie. Może ktoś z Kolegów wie którędy są kable poprowadzone i czy są jakies łączenia po drodze do pompy? Kolor zielono-żółty i brązowy jest na całej długości i czy one idą przy progu czy to jest ta wiązka, która "odbija" w stronę tunelu środkowego, zaraz za puszką modułu komfortu? ///Edycja/// Passat naprawiony, na kablu od kostki, który idzie do pompy był założony przekażnik, ten z koleji był połączony z nieoryginalnym alarmem. Wyprułem całą podłogę i go znalazłem. Auto działa i przy okazji mam nowa pompe paliwa. Pozdrawiam Jędrek Edytowane 4 Kwietnia 2019 przez yenjay Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach