Majosa Zgłoś #1 Napisano 24 Grudnia 2018 (edytowane) Dzisiaj podczas jazdy po zmroku zauważyłem, że coś dziwnego dzieje się z reflektorami. W sensie ze snopem wiązki światła. Przez większość czasu świeciły jakby za wysoko i nie było dużej różnicy między światłami mijania i drogowymi. Jak zacząłem się przyglądać zjawisku, to zaobserwowałem że snop ustawia się raz wyżej, raz niżej pomiędzy (chyba) skrajnymi pozycjami, ale przez większość czasu świeci w kosmos. Ale co jakiś czas przeskakuje w dół świecąc praktycznie przed maskę. Przełączenie na długie zawsze powoduje zmianę. Raz większą, raz mniejsza, ale widać, że przysłony pracują. Mi to wygląda na problem z samopoziomowaniem. I teraz gdzie szukać przyczyny? Czujniki na wahaczach? Moduł? Napędy w reflektorach można raczej wykluczyć, bo obydwa pracują razem (nie że jeden szaleje, a drugi świeci prawidłowo - chyba małą szansa, żeby padły dwa na raz). Doświetlanie dynamiczne zakrętów też wydaje się działać poprawnie. Po odpaleniu samochodu przed ścianą, kalibracja reflektorów odbywa się normalnie (dół, zez, ustawienie do pozycji przelotowej). Tylko stojąc przed ścianą nie jestem w stanie stwierdzić, czy poziom, na jaki ustawiają się reflektory jest prawidłowy, czy nie. Jak tak postałem przed tą ścianą kilka minut, to ani razu wiązka światła nie ruszyła się góra-dół. Czyli to się dzieje tylko podczas jazdy. Dlatego pierwsze, o czym pomyślałem, to czujniki na wahaczach. Gdzie one dokładnie są? Z tego, co wiem, to na tylnych wahaczach. One są jakoś mocno schowane, czy łatwo dostępne? Jak tego szukać? Da się je kupić, wymienić, sprawdzić chociaż? Bardzo drogie toto? Edytowane 24 Grudnia 2018 przez Majosa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #2 Napisano 24 Grudnia 2018 A może warto na początek zrobić skan? Czujniki masz po lewej stronie przy wahaczach, na bank z tylu, ale możesz mieć też z przodu (byly wersje z jednym lub dwoma czujnikami). Dostęp do nich jest łatwy-nie ma problemu z ich ewentualną wymianą po sciagnięciu koła lub na kanale. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majosa Zgłoś #3 Napisano 24 Grudnia 2018 Myślisz, że VCDS coś pokaże? Kurcze, gdzieś swojego posiałem. Komuś pożyczyłem chyba... Ktoś życzliwy z Radomia lub okolic z VCDSem by się może znalazł? Jakoś się odwdzięczę. ? Czy jakiś part number takie czujniki mają? Jak tego szukać? Czy raczej do ASO jechać? Dzisiaj nagrałem zjawisko. Na początku filmiku widać, jak walą w niebo (po rozświetlonym zielonym drogowskazie), następnie sobie tańcują, a na koniec znowu ustawiają się w niebo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MucikV Zgłoś #4 Napisano 25 Grudnia 2018 Ale cyrk Wątpie żeby winne były czujniki , w passacie nie ma raczej aktywnej regulacji wysokości ( ustawia się po odpaleniu i tyle). Stawiałbym na sterownik (ten za schowkiem) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #5 Napisano 25 Grudnia 2018 Dla mnie walniety czujnik przy wahaczu-miałem podobnie w B5. Może być też uszkodzony kabel w okolicy czujnika. Podłącz komputer i odczutaj usterki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majosa Zgłoś #6 Napisano 25 Grudnia 2018 A może być tak, że się tylko wtyczka poluzowała albo zasyfiła? Kurde, nie mam swojego VCDSa, nie mogę znaleźć... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #7 Napisano 25 Grudnia 2018 (edytowane) Też tak może być. Miałem podobną usterkę ok 10 lat temu w 3BG... okazało się, że uszkodzony był czujnik przy przednim wahaczu... podczas jazdy światła schodziły zupełnie w dół, później się podnosiły, czasami zbyt wysoko. I tak w kółko. Dlatego upieram się cały czas przy czujniku lub jego okablowaniu. Warto też pomierzyć wartości napięcia na okablowaniu-niestety nie pamiętam teraz, jakie tam powinny być wartości. Przeczytaj to poniżej, może coś rozjaśni, ale potrzebny skan z VCDS: https://a4-klub.pl/topic/98249-naprawa-czujnika-od-samopoziomowania-świateł/ Edytowane 25 Grudnia 2018 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majosa Zgłoś #8 Napisano 25 Grudnia 2018 No tak, bez kompa nic nie zrobię... Chyba dopiero po nowym roku będę mógł coś zadziałać, bo teraz to się przecież ani do żadnego mechanika nie dostanę, ani do nikogo, kto mógłby się podpiąć i zrobić skan... Jedyne, co mogę zrobić, to zdjąć koło i poszarpać za wtyczkę, przeczyścić konektor ewentualnie, ale nie wiem, czy to ma sens... Dzięki za linka. Czujnika raczej nie będę rozbierał. Nie jet to jakoś kosmicznie drogi element, żeby go nie kupić. Jak już poznałem numer to szukajka forumowa wyrzuciła podobny wątek z paskiem CC. Także temat znany i chyba ogarnięty. U mnie jest tylko ta różnica, że nic się nie zaświeca na desce rozdzielczej. Może być tak, że błąd jest zarejestrowany w sterowniku, ale nie jest wyświetlany w postaci kontrolki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #9 Napisano 25 Grudnia 2018 2 godziny temu, Majosa napisał: Może być tak, że błąd jest zarejestrowany w sterowniku, ale nie jest wyświetlany w postaci kontrolki? Może tak być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majosa Zgłoś #10 Napisano 27 Grudnia 2018 Khyhy, problem rozwiązany. Wiecie co było? Wykliknął się przegub na cięgienku łączącym ramię czujnika z wahaczem. Podłączyliśmy dzisiaj samochód do kompa i raz, że nie było tam żadnego błędu dotyczącego oświetlenia, a dwa, podgląd w czasie rzeczywistym wartości zwracanej przez czujnik nie zmieniał w się w zależności od nacisku na tylną oś i od tego, jak bardzo wahacz się uginał. Więc nas tknęło, żeby się wczołgać pod samochód i zobaczyć jak to tam wygląda. No i cięgiełko sobie dyndało. Wkliknąłem je na miejsce i problem chwilowo rozwiązany. Da się je sięgnąć od tyłu samochodu. Trzeba co prawda po omacku, po paluszku, bo uchwyt jest po drugiej stronie wahacza, ale bez problemu można to założyć. I tak chyba muszę się szykować do wymiany samego uchwytu, bo jak go tak obmacałem, to ta kulka przegubu jest jakaś taka chropowata bardzo, jakby pordzewiała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #11 Napisano 27 Grudnia 2018 28 minut temu, Majosa napisał: Wiecie co było? Wykliknął się przegub na cięgienku łączącym ramię czujnika z wahaczem Czyli poniekąd miałem rację, że to wina czujnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majosa Zgłoś #12 Napisano 27 Grudnia 2018 Poniekąd tak. Ja tam od razu o niego zapytałem w pierwszym poście. ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach