Skocz do zawartości
Suchy0070s

Pomoc w odczytaniu logów 1.9 AHF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem posiadaczem seata toledo 1.9 110KM (chip na 137) silnik AHF. Co jakiś czas wyrzuca mi błąd  17965 - ciśnienie doładowania. W ostatnim czasie wymieniłem wężyki podciśnienia i po tej wymianie wydaje mi się, że auto słabiej przyspiesza. Proszę o pomoc w analizie logów. Na razie zrobiłem statyczne: 03, 08 i 11. Nie mogłem zrobić log bloku 000 gdyż program odrzucał mi go. Pokazały się tylko wartości:

1- 043,  2-071, 3-000, 4-016, 5-099, 6-200, 7-063, 8-149, 9-093, 10-122

logi:

http://vaglogi.pl/log-011_Uotr16.html

http://vaglogi.pl/log-008_vwy92v1.html

http://vaglogi.pl/log-003_UhSZvNp.html

Dziękuję i liczę na pomoc.

Edytowane przez Suchy0070s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy błędzie 17965 głównie dynamiczne logi coś powiedzą...

Wygląda jakbyś miał odpięty egr, poza tym nic nie widać...

Edytowane przez Kuba2000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać, że egr jest zaślepiony. Może jutro mi się uda zrobić dynamiczne w ciągu dnia, jak nie będzie ślisko ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie, przepływka zawyża poza tym nic nie widać. Grupa 011 koniecznie dynamicznie, zrób osobno bez innych grup i grupa 8 i 10 z tego co pamietam tez dynamicznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logi dynamiczne:

 

http://vaglogi.pl/log-011_OpV2i1.html

http://vaglogi.pl/log-010_GIVKK6N.html

http://vaglogi.pl/log-008_QiDsYM4.html

 

w bloku 10 i 11 na samym końcu pomiaru (ostatnie wartości) wcisnąłem stop i wznowienie (robiłem to sam i dlatego tak się stało) stąd takie różnice, mam nadzieję, że wcześniejsze wartości coś wskażą.

Edytowane przez Suchy0070s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widać spore przeładowanie turbo, n75 robi co może ale nie udaje mu się więc szukaj w sterowaniu. Gruszka? VNT?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli mogą być zapieczone kierownice w turbo?? Ewentualnie uszkodzona gruszka? Czy po odpięciu gruszki, jeżeli będzie "cięgło" w turbo od zmiennej geometrii luźno chodziło, to można wykluczyć w 100% zapieczone kierownice bez jej zbędnego rozbierania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby można, ale gdy chodzą ciężko (ręką) nie oznacza że są zapieczone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli najlepiej zacząć od sprawdzenia gruszki? a potem brać się za rozbieranie i możliwą regenerację turbo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup przewód taki jak do turbo, strzykawkę 100ml i sprawdź czy nie ucieka powietrze i czy chodzi w pełnym zakresie. Tylko nie jestem pewien czy ahf ma turbo na cisnienie czy na podcisnienie (zoorientuj się).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem sztangę gruszki najpierw przez blok 11 i test, ruszała się, ale wg mnie w małym zakresie. Potem podłączyłem strzykawkę i wtedy zaciągając powietrze ani drgnęła, moęe minimalnie. Ruszając ręką stawiała bardzo duży opór, nie wiem czy tak być powinno?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie baw się w dalsze testy, czyszczenie turbo ;). U mnie ręką prawie sie nie rusza. Ale bs 11 czy strzykawka i pracuje normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli wyjąć i samemu próbować oczyścić? Czy oddać całkowicie do regeneracji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy od twojej wiedzy, umiejętności. Ja bym oddał na czyszczenie (okolo 300zl), chyba ze sa duze luzy/duze zuzycie lopatek ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności