Skocz do zawartości
drax

Falujące obroty, gasnący silnik podczas jazdy 1.8T AWT

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu miałem problem z falującymi wolnymi obrotami, ostatnio pojawił się problem z zapchaną odmową, wyrzuciło olej bagnetem, wyczyściłem i wymieniłem separator oleju na jakiś nowy i teraz problem się pogorszył, samochód przy np. jeździe przy 80 km/h po wciśnięciu sprzęgła po prostu gaśnie a po zagrzaniu na wolnych obrotach faluje 600-1000 obr, na zimnym, nie da się odpalić bez gazu.

 

Komputer pokazał błędy:

17544 Fuel Trim: Bank(Add): System too lean

17536 Fuel Trim: Bank(Mut): System too lean

16891 Idle Control System RPM Higher than Expected.

 

Spotkał się ktoś z podobnymi objawami ? Na co zwrócić uwagę ? Rozważam rozwaloną przepustnicę lub jakieś nieszczelności przy odmie/podciśnieniach, niestety muszę się za to zabrać, bo mechanicy dostępni dopiero po nowym roku, ew jak się okaże, że przepustnica to nie przyjdzie przed świętami :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy takich błędach obstawiałbym nieszczelność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od dzisiaj rano już auta nie da się odpalić, zaskakuje tak jak by na 1-2 cylindry i gaśnie, dłuższe kręcenie nic nie daje, pompę paliwa słychać. Udało mi się go odpalic w trybie awaryjnym z gazu, ale trzeba trzymać pedał gazu wciśniety,  samochód mocno faluje, po puszczeniu gazu za chwilę gaśnie. Nie miałem czasu jeszcze szukać nieszczelności, ale chyba nawet jakaś nieszczelność, nie powinna powodować, że auto nie chce odpalić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak duża to może. Przepustnice obejrzeć też nie zaszkodzi. Podawać PLAK do dolotu i zobaczyć jak chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie problemem okazał się problem z przetartym wężykiem od podciśnienia, pozostał jednak problem z falującymi obrotami na wolnych obrotach, brak błędów w vagu, te same objawy zarówno na gazie jak i benzynie, może ma ktoś jakieś sugestie ? Niestety mi już brakuje pomysłów, 2 mechaników się poddało :(, z 3-4 dni po naprawie tego podciśnienia było wszystko ok, ale znowu falowanie wróciło, stwierdzili jeździć  dopóki nie stanie i będzie łatwiej szukać ?‍♂️

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, drax napisał:

stwierdzili jeździć  dopóki nie stanie i będzie łatwiej szukać

że co?

Jak dla mnie załatwiłeś jedną nieszczelność a bardzo możliwe że masz ich więcej. Patrzył ktos do przepustnicy? Pewnie nie. Dodatkowo, po prostu zrób logi. Falowanie to możliwych tysiąc powodów, a założe się, że Ci mechanicy co się poddali nic nie sprawdzili.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtryski i ciśnienie paliwa do sprawdzenia (filtr paliwa nie zaszkodzi zmienic)

Edytowane przez janekg16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica zmieniona na drugą, te same objawy, macie jakiś sposób na znalezienie tych nieszczelności, czy psikać plakiem i tyle ?

zwonko, na jakich kanała logi ? standardowe dla AWT ?

002 + 115

002 + 118

003 + 020

033 + 118 ?

 

janekg16 wtryski gazowe niedawno wymienione, fitr paliwa wymieniony z 20-30 k km temu, ale auto jeździ głównie na LPG, więc nie sądze, żeby filtr się zapchał, a objawy są zarówno na LPG jak i na BP

 

Jeśli chodzi o samo falowanie obrotów to jest ono delikatne, najbardziej upierdliwe jest, że przy hamowaniu i zatrzymywaniu obroty spadają do ok 600, zatrząśnie autem i wskakują na ok 800. Oprócz tego zauważyłem, ze jak np mocnie zahamuję, że włącza się ABS, to przygasają światła, może coś z prądem nie tak ?

Edytowane przez drax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

002+033 (oba paliwa) 003+020 (tylko pb) i 115+118 (pb) dynamicznie.

Do tego statyczny 033 z przełączaniem paliw sie zawsze przyda. LPG pb LPG pb. 60s każde. 4 minuty ciągłego logi. Zmianę paliwa znaczyć przyciskiem Mark.

W którejś grupie jest napięcie bodajże w 004. A najlepiej jakby pożyczyć od kogoś pewny akumulator

Ci do nieszczelności to hasło boost leak 1.8t w YouTube

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź zawór zwrotny w trójniku za odmą czy puszcza w jedną stronę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety miałem problemy z kablem i nie udało mi się wcześniej zrobić logów. Dzisiaj w końcu się udało, oprócz tego zauważyłem, że przy włączonych światłach mijania, włączonej sprężarce klimy i nawieie na maxa + przetwornica z laptopem napięcie w 004 pokazuje na wolnych obrotach 11.9 V, miernik pokazuje w granicy 12.4 V, coś wydaje mi się, że to za mało jest i to znacznie, nawet jak na takie obciążenie, bez żadnego obciążenia miernik i vag pokazuje ok 13.5 V, (wcześniej zawsze było ok 13.8V, nigdy nie było problemów z ładowaniem), ale to chyba koniec alternatora będzie ?

błędy silnika:

5 Faults Found:
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
        P1118 - 35-00 - -
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
        P1114 - 35-00 - -
17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low
        P1103 - 35-10 - - - Intermittent
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
        P1297 - 35-10 - - - Intermittent
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
        P1137 - 35-10 - - - Intermittent
---------------------------------------------------------------------------

Logi:

Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_72ORK4Y.html (002+033 lpg dynamicznie)
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_lxU56.html (002+033 pb dynamicznie.)
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_F3xtn.html (003+020 (tylko pb) )
Grupa 033: http://vaglogi.pl/log-033_F02Vnj.html (033 zaczynajac od lpg, zmiana po każdym markerze)
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_1iuRkb.html (115+118 (pb) dynamicznie.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobne logi na Pb i LPG więc to nie LPG i raczej nie pompa. Na logach ubogo w diabły więc nie cisnij mu bo szkoda silnika. nieszczelnośc lub sondą padła. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sonda wymieniona w styczniu  2018 na nówkę Bosch, więc raczej bym sądził, że to nie ona, w takim razie trzeba lepiej poszukać nieszczelności, dzięki, jak coś uda mi się znaleźć to będę pisać 

 

@janekg16 czy chodzi o ten zaworek: (zdjęcie z neta), w którą stronę on ma przepuszczać ?

 

Selection_035.bmp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności