Jump to content
Sign in to follow this  
drax

Falujące obroty, gasnący silnik podczas jazdy 1.8T AWT

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2001

    Od pewnego czasu miałem problem z falującymi wolnymi obrotami, ostatnio pojawił się problem z zapchaną odmową, wyrzuciło olej bagnetem, wyczyściłem i wymieniłem separator oleju na jakiś nowy i teraz problem się pogorszył, samochód przy np. jeździe przy 80 km/h po wciśnięciu sprzęgła po prostu gaśnie a po zagrzaniu na wolnych obrotach faluje 600-1000 obr, na zimnym, nie da się odpalić bez gazu.

     

    Komputer pokazał błędy:

    17544 Fuel Trim: Bank(Add): System too lean

    17536 Fuel Trim: Bank(Mut): System too lean

    16891 Idle Control System RPM Higher than Expected.

     

    Spotkał się ktoś z podobnymi objawami ? Na co zwrócić uwagę ? Rozważam rozwaloną przepustnicę lub jakieś nieszczelności przy odmie/podciśnieniach, niestety muszę się za to zabrać, bo mechanicy dostępni dopiero po nowym roku, ew jak się okaże, że przepustnica to nie przyjdzie przed świętami :/

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    Przy takich błędach obstawiałbym nieszczelność.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2001

    Od dzisiaj rano już auta nie da się odpalić, zaskakuje tak jak by na 1-2 cylindry i gaśnie, dłuższe kręcenie nic nie daje, pompę paliwa słychać. Udało mi się go odpalic w trybie awaryjnym z gazu, ale trzeba trzymać pedał gazu wciśniety,  samochód mocno faluje, po puszczeniu gazu za chwilę gaśnie. Nie miałem czasu jeszcze szukać nieszczelności, ale chyba nawet jakaś nieszczelność, nie powinna powodować, że auto nie chce odpalić ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    jak duża to może. Przepustnice obejrzeć też nie zaszkodzi. Podawać PLAK do dolotu i zobaczyć jak chodzi.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2001

    Faktycznie problemem okazał się problem z przetartym wężykiem od podciśnienia, pozostał jednak problem z falującymi obrotami na wolnych obrotach, brak błędów w vagu, te same objawy zarówno na gazie jak i benzynie, może ma ktoś jakieś sugestie ? Niestety mi już brakuje pomysłów, 2 mechaników się poddało :(, z 3-4 dni po naprawie tego podciśnienia było wszystko ok, ale znowu falowanie wróciło, stwierdzili jeździć  dopóki nie stanie i będzie łatwiej szukać ?‍♂️

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002
    4 godziny temu, drax napisał:

    stwierdzili jeździć  dopóki nie stanie i będzie łatwiej szukać

    że co?

    Jak dla mnie załatwiłeś jedną nieszczelność a bardzo możliwe że masz ich więcej. Patrzył ktos do przepustnicy? Pewnie nie. Dodatkowo, po prostu zrób logi. Falowanie to możliwych tysiąc powodów, a założe się, że Ci mechanicy co się poddali nic nie sprawdzili.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    Wtryski i ciśnienie paliwa do sprawdzenia (filtr paliwa nie zaszkodzi zmienic)

    Edited by janekg16

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2001

    Przepustnica zmieniona na drugą, te same objawy, macie jakiś sposób na znalezienie tych nieszczelności, czy psikać plakiem i tyle ?

    zwonko, na jakich kanała logi ? standardowe dla AWT ?

    002 + 115

    002 + 118

    003 + 020

    033 + 118 ?

     

    janekg16 wtryski gazowe niedawno wymienione, fitr paliwa wymieniony z 20-30 k km temu, ale auto jeździ głównie na LPG, więc nie sądze, żeby filtr się zapchał, a objawy są zarówno na LPG jak i na BP

     

    Jeśli chodzi o samo falowanie obrotów to jest ono delikatne, najbardziej upierdliwe jest, że przy hamowaniu i zatrzymywaniu obroty spadają do ok 600, zatrząśnie autem i wskakują na ok 800. Oprócz tego zauważyłem, ze jak np mocnie zahamuję, że włącza się ABS, to przygasają światła, może coś z prądem nie tak ?

    Edited by drax

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    002+033 (oba paliwa) 003+020 (tylko pb) i 115+118 (pb) dynamicznie.

    Do tego statyczny 033 z przełączaniem paliw sie zawsze przyda. LPG pb LPG pb. 60s każde. 4 minuty ciągłego logi. Zmianę paliwa znaczyć przyciskiem Mark.

    W którejś grupie jest napięcie bodajże w 004. A najlepiej jakby pożyczyć od kogoś pewny akumulator

    Ci do nieszczelności to hasło boost leak 1.8t w YouTube

    Edited by zwonko

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    Sprawdź zawór zwrotny w trójniku za odmą czy puszcza w jedną stronę 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2001

    Niestety miałem problemy z kablem i nie udało mi się wcześniej zrobić logów. Dzisiaj w końcu się udało, oprócz tego zauważyłem, że przy włączonych światłach mijania, włączonej sprężarce klimy i nawieie na maxa + przetwornica z laptopem napięcie w 004 pokazuje na wolnych obrotach 11.9 V, miernik pokazuje w granicy 12.4 V, coś wydaje mi się, że to za mało jest i to znacznie, nawet jak na takie obciążenie, bez żadnego obciążenia miernik i vag pokazuje ok 13.5 V, (wcześniej zawsze było ok 13.8V, nigdy nie było problemów z ładowaniem), ale to chyba koniec alternatora będzie ?

    błędy silnika:

    5 Faults Found:
    17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
            P1118 - 35-00 - -
    17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
            P1114 - 35-00 - -
    17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low
            P1103 - 35-10 - - - Intermittent
    17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
            P1297 - 35-10 - - - Intermittent
    17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
            P1137 - 35-10 - - - Intermittent
    ---------------------------------------------------------------------------

    Logi:

    Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_72ORK4Y.html (002+033 lpg dynamicznie)
    Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_lxU56.html (002+033 pb dynamicznie.)
    Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_F3xtn.html (003+020 (tylko pb) )
    Grupa 033: http://vaglogi.pl/log-033_F02Vnj.html (033 zaczynajac od lpg, zmiana po każdym markerze)
    Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_1iuRkb.html (115+118 (pb) dynamicznie.)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    Podobne logi na Pb i LPG więc to nie LPG i raczej nie pompa. Na logach ubogo w diabły więc nie cisnij mu bo szkoda silnika. nieszczelnośc lub sondą padła. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2001

    Sonda wymieniona w styczniu  2018 na nówkę Bosch, więc raczej bym sądził, że to nie ona, w takim razie trzeba lepiej poszukać nieszczelności, dzięki, jak coś uda mi się znaleźć to będę pisać 

     

    @janekg16 czy chodzi o ten zaworek: (zdjęcie z neta), w którą stronę on ma przepuszczać ?

     

    Selection_035.bmp

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    Sign in to follow this  

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy