kain047 Zgłoś #1 Napisano 18 Grudnia 2018 Witam! Jako że nabyłem drogą kupna drugą betrójkę.1992 rok,2.0 8V CL Syncro. Kupiłem go w sumie za bezcen wiec troche rzeczy jest w nim do wymiany. Czym tak ogólnie różni się wersja Syncro od wersji FWD poza napędami i wydechem w stosunku do przednionapędówki? Interesuje mnie najbardziej zawieszenie przód(tuleje,łączniki sworznie itp ,hamulce,łożyska,cały układ ABSu,maglownica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #2 Napisano 19 Grudnia 2018 Przednie zawieszenie niczym (ewentualnie może mieć inne sprężyny ale to zależy od wersji silnikowej/wyposażeniowej niż rodzaju napędu). Tylne zawieszenie jest kompletnie inne (FWD belka, AWD wahacze), na tyle zawsze są tarcze i są inne niż w wersji FWD (większe 239 zamiast 226), jak sam zauważyłeś inny jest wydech. Do tego same tarcze są oddzielone od piast (w FWD jest tzw. piastotarcza, a w AWD tak jak w przednim zawieszeniu). Łożyska też są inne z tyłu. Pozostałe elementy (maglownica, ABS) są takie same. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kain047 Zgłoś #3 Napisano 19 Grudnia 2018 W awd tylne zaciski to Girlingi? Same zaciski pasują z syncro do zwykłej belki? Bo w moim fwd mam z tyłu tarcze i zaciski jakieś masywniejsze niż normalnie,natomiast w tym nowym nabytku mam wogole 2 różne zaciski-jeden z linką wchodzącą od dołu a w drugim od boku jakoś. Linku hamulcowe(recznego) takie same jak w fwd? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #4 Napisano 19 Grudnia 2018 Jeśli są dwa różne na jednej osi to ktoś zmieniał. Pierwsze roczniki mogły mieć zacisk taki: Nowsze już raczej taki: Zaciski można brać z Golfa IV ewentualnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kain047 Zgłoś #5 Napisano 19 Grudnia 2018 No dokładnie takie sa:) Moj Passek z kwietnia 92’ roku tzn wnioskuje że polift-włączniki szyb w uchwytach a nie w drzwiach. Czyli powinny być takie zaciski jak ten niebieski ze zdjecia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #6 Napisano 19 Grudnia 2018 Są niby lepsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kain047 Zgłoś #7 Napisano 20 Grudnia 2018 I jeszcze ostatniarzecz chyba...jak to jest z tymi czujnikami w króćcu wody? Wiem skąd inąd że Vagi są bardzo czułe na kolory.I tak w moim fwd sa 2 dwupinowe niebieski i czarny.Natomiast turaj mam 1 czteropinowy z żółtym paskiem. Samochód nie pokazuje żadnej temperatury a po nagrzaniu do...no właśnie ile? zanim sie wentylator wlaczy- zaczyna mrugać kontrolka temperatury płynu. Jest gdzieś jakaś rozpiska albo...jakaś zasada jakie kolory powinny być do jakich silników(i pewnie roczników)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #8 Napisano 20 Grudnia 2018 Kolorem dobierało się jak się nie zna numeru części Według ETKA u Ciebie w syncro powinny być: - 251919501D - dla licznika (zielono/czarny, 2 pin) i - 191919369A - dla auta z klimatyzacją (szaro/biały, 2 pin) lub - 025906041A - dla auta z katalizatorem (niebieski, 2 pin). Jeśli masz żółty, masz wersję z 94 roku: 6U0919501B. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kain047 Zgłoś #9 Napisano 20 Grudnia 2018 Hmm im głębiej w las tym więcej drzew... No i wszystko by sie zgadzało bo tak dokładnie jest w FWD którego posiadam. A w czterobucie jakies cuda.Ale w sumie ręki nie dam że tam nie było coś rzeźbione bo wogóle w króćcu mam 2 czteropinowe z żółtym paskiem i od dołu zatkane trzecim czarnym. Kostka nie wyglada na rzeźbioną z drugiej strony... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10 Napisano 21 Grudnia 2018 Najlepiej zrób zdjęcie tego (może gdzieś widać numer części), bo może to wersja czujnika przed jakąś zmianą stąd inny kolor niż wynika to z ETKA. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kain047 Zgłoś #11 Napisano 31 Grudnia 2018 Wygląda to mniej wiecej tak,sprawdziłem wiazke dokąd mogłem okiem sięgnąć i wiazka jest cala tzn nie cieta i nie wyglada żeby tu miały być 2 dwupinowe czujniki. Pytanie nastepne: Czujnik spalania stukowego-czy jego pozycja przykrecenia na bloku ma znaczenie,tzn czy jest skierowany kablem w góre czy w dół? I czy jego uszkodzenie będzie miało bezpośredni wpływ na prace silnika na benzynie i na gazie? Chyba założe osobny temat związany z tym czterobutem,bo z każdą przegladnietą rzeczą pytań nie ubywa,a wrecz się mnożą... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #12 Napisano 6 Stycznia 2019 Ja Ci powiem jak to jest z tym czujnikiem czteropinowym na króccu... Ktoś szukał, testował bo wskazówka okłamywała lub nie pokazywała... Też tak miałem że miałem dwa czujniki. Jeden pokazywał 100, drugi 75 przy osiągniętej temperaturze pracy. W końcu się z tym pogodziłem i zrezygnowałem z testowania czujników. Możesz też pomierzyć ich rezystancję... Zobaczysz czy w ogóle działają. Może być też tak że eprom uwalony w liczniku lub zimne luty i temperatury Ci nie pokaże... A króciec może być założony z innej wersji i dlatego jest zaślepiony od dołu.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #13 Napisano 7 Stycznia 2019 Zaślepka to rozwiązanie oryginalne, bo była tam opcja montażu dodatkowego czujnika (od pompki obiegowej lub 3-go biegu wentylatora w zależności od wyposażenia/kraju przeznaczenia). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kain047 Zgłoś #14 Napisano 7 Stycznia 2019 (edytowane) Hmm teraz to już jestem pewny że to było przekładane-po dokładniejszych ogledzinach sytuacji, Qdlik może mieć racje. W 2e przelew do zbiorniczka wyrównawczego idzie z górnego węża do chłodnicy-a tutaj idzie osobny wąż z króćca czyli ktoś faktycznie może szukał czemu nie działa...coś tam-a troche rzeczy nie działa-i przerzucił calość z czujnikiem z b4 i to z klimatyzacją podejrzewam. Dnia 20.12.2018 o 18:20, radekrp90 napisał: Kolorem dobierało się jak się nie zna numeru części Według ETKA u Ciebie w syncro powinny być: - 251919501D - dla licznika (zielono/czarny, 2 pin) i - 191919369A - dla auta z klimatyzacją (szaro/biały, 2 pin) lub - 025906041A - dla auta z katalizatorem (niebieski, 2 pin). Jeśli masz żółty, masz wersję z 94 roku: 6U0919501B. Teraz do mnie dotarło-jeżeli zakładałem klimatyzacje własnoręcznie i nie wymieniłem czujnika z niebieskiego na szaro-biały-ale jednak klima dmucha jak należy to...?Do czego ten czujnik? Edytowane 7 Stycznia 2019 przez kain047 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #15 Napisano 7 Stycznia 2019 Ale ty masz tam czujniki jak w B4 i to zupełnie inaczej jest spięte Auto zagadka - najlepiej będzie jak odczytasz numer silnika i porównasz z tym co masz napisane na wklejce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kain047 Zgłoś #16 Napisano 7 Stycznia 2019 Tak tak,ja pytałem odnośnie drugiego auta które jest „fabryką”. Gdzie to konkretnie na bloku pisze?To znaczy jest napisane:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #17 Napisano 7 Stycznia 2019 Dobra, bo już się pogubiłem Ogólnie, bywała naklejka na osłonie rozrządu ale to żaden wyznacznik (zresztą po tylu latach często go już tam nie ma). Numer bloku jest na łączeniu ze skrzynią biegów lub czasami nad wylotem odmy. Nie wiem o jaki silnik teraz pytasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kain047 Zgłoś #18 Napisano 8 Stycznia 2019 o 2E,w obydwóch rydwanach mam ten sam silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #19 Napisano 8 Stycznia 2019 To szukaj na łączeniu ze skrzynią lub pod uszczelką głowicy (mniej więcej pod króćcem z czujnikami). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach