Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jaki olej i ile należy wlać do Skrzyni biegów manualnej w Passacie B5 1.8 125KM rocznik 98

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie.

W 2018 latem wymieniłem dwu-masę ( telepała jak młockarnia) , tarczę sprzęgła , łożysko oporowe i olej w skrzyni biegów.

Biegi pracowały w miarę poprawnie , trochę podregulowałem przy mechanizmie wybieraka.

Teraz styczeń 2019 jedynka , dwójka , trójka na zimnym bardzo ciężko wybrać.

Jak się rozgrzeje 7-10 km dużo lepiej jednak do ideału im daleko.

Wymieniłem dużo części i zrobiłem dużo na raz w jednym temacie i teraz nie mogę powiązać objawów

z przyczyną. Obstawiam ( po rozeznaniu na forum jak i rozmowach z kolegami ) , że przyczyną może byc

wymieniony olej w skrzyni biegów .Jednak mam zagwozdkę nie bardzo też wiem jaki olej i czy jednak olej

mam wlać lub wymienić . W sklepie sprzedawca zarzekał się na wszelkie świętości , że to ten prawidłowy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że trochę podregulowałeś przy mechanizmie wybieraka ... może zostawiłeś za małe luzy? Dobrze by było wykluczyć mechanizm wybierania i sprawdzić czy opory stawia skrzynia czy wybierak...

Co do oleju to do skrzyni wchodzi coś ok 2l. Minęło pół roku od naprawy i w sumie nie będzie to wielki koszt jak ten olej zmienisz, - nie zaszkodzisz a może pomóc, ale to Twoja decyzja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej napewno wymienie . Jutro sprawdzę w auto dacie i dalej będę drążył temat. Dam znać co wymysliłem. Jedna z opcji to telefon do serwisu vw i podpytaniem ich jaki olej i za ile. Co do wybieraka to zdaje mi się że na obecnym stanie pracy skrzyni biegów to małe piwo . Jak rozgrzeje sie autko i temperatura powietrza jest na plusie w górę to biegi chodzą prawie idealnie ,wiec nawet bym nie pomyślał żeby cokolwiek robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do serwisu możesz zadzwonić, ale tak mają zakombinowane, że sporo zażądają a zamiennik równie dobry. Sprawdź dostawców i sklepy internetowe, mają nieźle rozpisane zamienniki a i tak istotne są parametry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę jaki olej wlałem teraz i jutro napiszę. Jutro również napiszę co zamierzam wlać . Z postów i z intrrnetu wychodzi , że dobór oleju to nie tkie hop. Po za klasą oleju liczy się jeszcze konkretny producent. Będę drążył temat , dam znać. Musi działać. Nie ma ,że boli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mam zalany w skrzyni biegów olej Motul  75w90. 

Dzwoniłem do serwisu vw w i pan po vinie podał mi tylko , że odpowiedni olej do auta mają 

i kosztuje 180pln/l . A potem się dziwią że każdy kto tylko może omija serwis.

Nie chciał/nie mógł/nie wiedział podac mi jakiej normy /klasy jest to olej , więc od nich niczego się 

nie dowiedziałem .

Natomiast u wujka google znalazłem https://www.skrzynie.com.pl .Tam po podaniu vin-u i adresu e-mail po

kilku minutach dostałem odpowiedz. Pozwolę sobie zacytowac ponieważ wiele to nam wyjaśni .

Dla przypomnienia moje auto vw passat b5 1.8 adr 125KM skrzynia manualna.

""Do Pana skrzyni producent przewiduje zastosowanie oleju serwisowego G052911A2.
Wspomniany olej mamy w ofercie w naszym sklepie - link poniżej
https://www.skrzynie.com.pl/vw-g-052911-a2.html
Na pełne zalanie wymagane są 2,25 litra oleju.

Olej ten nie należy do najtańszych. Mogę zaproponować tańszy, choć równie dobry, zamiennik tego oleju - FUCHS Sintofluid 75W80.
Olej TITAN SINTOFLUID 75W80 jest olejem w pełni syntetycznym na estrach o lepkości SAE 75W80 i klasie API GL-5, mającym zastosowanie w manualnych skrzyniach biegów w samochodach osobowych.
Ze względu na swoją wysoką jakość, uzyskał aprobatę i rekomendację wielu producentów samochodów. Posiada w swym składzie pakiet nowoczesnych dodatków uszlachetniających,
który zapewnia właściwą pracę synchronizatorów wykonanych z różnego typy materiałów. Jako jeden z niewielu olejów na rynku mimo specyfikacji API GL-5 może być stosowany w niektórych skrzyniach,
w których wymagana jest klasyfikacja API GL 4. Zastosowanie oleju FUCHS SINTOFLUID SAE 75W80 jest dość uniwersalne, pod warunkiem użycia go w przekładniach, w których wymagane są jego właściwości termiczne i lepkościowe.
Olej ten spełnia m.in. takie normy jak VW G052911, BMW LT1 / LT2 / LT3, OPEL GM 1940182.
FUCHS produkuje oleje dla grupy VW, dlatego nie jest wykluczone, że w butelce serwisowej nie jest właśnie ten FUCHS .""

Nauczony już doświadczeniem ,że to ten i tylko ten olej pasuje do mojej skrzyni postaram się zweryfikowac te wiadomości w innym źródle.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podjedź jeszcze do magików którzy specjalizują się w wymianie oleju, mogą mieć właściwy olej "luzem" z beczki, przynajmniej nie zapłacisz za trzeci litr ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Połowa forum jeździ na Sintofluidzie. 

Ten użytkownik pisał, że oleje do skrzyń VW to właśnie oleje Fuchs 

 

W jego postach znajdziesz namiary jaki olej do skrzyni itp

 

https://forum.vw-passat.pl/profile/17403-bcs_skrzynie/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności