Skocz do zawartości
kamil7xx7

komunikat 900/84 oraz parujące szyby

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

na początku chciałbym się przywitać, ponieważ jest to mój pierwszy post na forum.

Potrzebuje pomocy przy dwóch problemach - passat b6 1.9 tdi 105km

1. Dziś na wyświetlaczu w miejscu przejechanych kilometrów zobaczyłem  "900" z ikonką klucza które zmienia się w "84" z ikonką klucza i zegarka ( komunikat jest tylko na zapłonie, po odpaleniu silnika kod znika ). Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Co to może być?

2. Od jakiegoś czasu strasznie parują mi szyby. Parują od momentu kiedy temperatura zbliży się do 90 stopni. Na dwóch najsilniejszych stopniach klimatyzacji  dość mocno szumi w okolicach schowka. Nie wiem czy płyn chłodniczy ubywa, ponieważ dalej jest sporo powyżej minimum. Czy jest możliwość że nie jest to problem z nagrzewnicą? Jeśli jest,  wie ktoś ile kosztuje wymiana?

Proszę o pomoc i z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad1. Wydaje mi się, że te liczby z ikonkami informuję Cię ile km i dni zostało do serwisu.

Ad.2 Sprawdź filtr kabinowy. Znajduje się dokładnie pod schowkiem pasażera. Jak go wymienić znajdziesz na stronie Filtrona(jest wyszukiwarka filtrów). Roboty na 3-5 min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Jest możliwe, że te liczby pojawiły się tak z dnia na dzień? Co jeśli odliczanie się skończy? będzie błąd do usunięcia?

2. Filtr kabinowy wymieniłem jakieś 2 tyg temu. Problem niestety nie ustąpił.

dziękuję za odpowiedź

dodaję zdjęcia z komunikatem:

20181216_220152.jpg

20181216_220119.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak przekroczysz termin(ten na liczniku) nic się nie stanie. Tylko komunikat zmieni się i będzie wzywał do natychmiastowego serwisu. Poniżej masz instrukcję jak to wyzerować(pobrałem kiedyś z tego forum):

Kasowanie inspekcji
Sposób 1
- po wyłączeniu zapłonu nacisnąć i przytrzymać przycisk Service (ten z kluczykiem)
- włączyć zapłon. Wyświetlacz terminów przeglądu znajduje się teraz w trybie zerowania
- zwolnić przycisk Service i w ciągu 20 sekund jeden raz, krótko nacisnąć przycisk ustawiania zegara MIN. Wyświetlacz w krótkim czasie powraca do zwykłego wskazania.
Procedura kasowania "z kołka" jest dobra, kiedy nie ma uaktywnionego Long Life'a. Jeżeli jest on aktywny, to takie kasowanie przywróci stały czasookres wymiany oleju np. 15 tkm
w kanale 45 powinieneś ustawić sobie 00001 - czyli normalny olej klasy VW 505.01 dla TDI P

Sposób 2
1 - instruments -17
2- adaptation -0
45-oil quantity -2
42-min milage to servicex100 - 150
43-max milage to servicex100 - 300
44-max time to service - 730 ( u mnie musi byc 744? inna wartosc nie przechodzi)
49-min time to service - 730 ( u mnie 744 )
40-milage since service - 224 - skasuj na 0
41-time since service - 233 - skasuj na 0
47-soot quality(zanieczyszczenie oleju) - 411 - skasuj na 0
48-thermal load(ile razy byl oczyszczany filtr czastek stalych)-skasuj na 0
Wazne jest: postepowac w kolejnosci kanal 45,42,43,44,49,40,41,47,48
.Kanaly:
02 - reminder status wykasuj na 0
45 - oil quality zapisz dla "longlife" = 2
42 - min milage tyo service (x100) zapisz = 150
43 - max milage to service (x100) longlife oil zapisz = 300 albo 500 - tylko diesel ( 300 o.k.) w moim dieslu zapisuje 300
44 - max to service zapisz = 730 ( dwa lata longlife)
49 - min time to service zapisz = (longlife)730
40 - milage sedan service wykasuj na 0
41 - time sedan service wykasuj na 0
47 - soot quality ( ile razy filtr dpf byl oczyszczany) wykasuj na 0
48 - termal load ( jakosc oleju po przegrzaniu? ) wykasuj na 0

Nalezy wprowadzac dane w kolejnosci - kanal = 45,42,43,44,49.40.41.46,47,48

Co do parowania szyb to spróbuj używać klimatyzacji-wysusza powietrze. To nic, że zima. Klimatyzację trzeba używać. Wbrew pozorom, nie używana jest narażona na szybszą awarię. Jeżeli pomimo używania klimy szyby parują to rzeczywiście skądś bierze się wilgoć w układzie. Pierwszym objawem jet smród z układu wentylacji. Wtedy trzeba przeprowadzić odgrzybianie klimy. Psikanie preparatów w kratki nawiewu na niewiele się zdadzą. Trzeba dostać się do parownika(chłodnica klimy) gdyż tam zbiera się cały syf. W tym celu od strony pasażera musisz zdjąć plastiki i poprzez odpływ wilgoci zdezynfekować chłodnicę klimy. Poszukaj na tym forum. Było dokładnie opisane jak to zrobić.

Edytowane przez bbbb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie właśnie to, że w samochodzie nie ma żadnego zapachu, ani smrodu z wentylacji, ani zapachu płynu chłodniczego.

Co do kasowania inspekcji, zrobić to teraz czy po zmianie komunikatu?

dzięki jeszcze raz za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmienić to możesz w każdej chwili. Każde kasowanie z kołka zaczyna liczenie czasu(i przebiegu) od nowa. O ile pamiętam fabrycznie jest ustawione na 15tys. km i 1 rok. Używasz klimy(nawet zimą)? Ja też gdy wyłączę klimę to zaraz mam zaparowane szyby aż kabina nagrzeje się wystarczająco i odparuje wilgoć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klima jest cały czas włączona i kabina nagrzana. Muszę jeździć cały czas na włączonym ogrzewaniu przedniej szyby ( reszta szyb jest zaparowana ) jeżeli je wyłączę cała przednia szyba też momentalnie paruje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie masz wody pod dywanikami, bo to nie woda z nadmuchu a woda z wnętrza pojazdu paruje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli zapewne skądś masz wilgoć, która poprzez nadmuch dostaje się na szyby. Sprawdź czy przypadkiem nie masz wody w aucie-np. dywaniki, słupki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały czas myślałem że to nagrzewnica, ale mam nadzieję że może jednak nie. Nie wiem czy to istotne, ale wydaje mi się, że auto paruje od tylnych szyb. Jutro wszystko sprawdzę na spokojnie.

A co do tego szumu z okolic schowka, nasila się wraz ze zwiększeniem siły nawiewu klimy. Może być że to cos z tym związane? może jakaś klapa się nie otwiera i obieg nie działa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może po prostu wentylator mówi dowidzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności