Skocz do zawartości
m_klis

Audi A6 1.9 TDI AWX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Forumowiczów, 

 

Mam prośbę o pomoc w temacie mojego Audi - problem wygląda następująco

- po dodaniu gazu auto nie przyspiesza, po odjęciu i ponownym dodaniu jest ok 

- czasem wszystko jest w porządku, czasem nie i trzeba zgasić i odpalić ponownie 

Poniżej logi dyn. z gupy 11. 

tutaj normalnie http://vaglogi.pl/log-011_mhhTP.html

tutaj "nie jedzie" http://vaglogi.pl/log-011_La1hb.html

 

Czy ktoś pomoże ? 

Edytowane przez m_klis
linki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jakby był problem z wysterowaniem turbiny, przeładowuje lekko, może wpada w notlaufa i go dławi. Na początku do sprawdzenia 011 bs i przewody podciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewody sprawdzone kilka razy, podciśnienie w obwodzie sterownia N75 utrzymuje się kilka minut po zgaszeniu silnika.  

Kolejna rzecz : w sterowniku zapisany błąd 17964. 

 

Edytowane przez m_klis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem z wysterowaniem może oznaczać zacinającą się geometrię, na 100% w turbo jest problem. Błąd 17964 to niedoładowanie turbo, gdy go wywali to auto "nie jedzie"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dziś działanie geometrii i zarówno ręcznie, jak i sterowana gruszką porusza się bez zacięć. 

Czy możliwe jest złe ustawienie sztangi ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie tak, bo za późno wstaje i przeładowuje, ale ja bym nie kręcił sztangą bo dopiero można spierniczyć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zapomniałem o ważnej informacji - problem podobno zaczął się po wymianie turbiny i jednego pękniętego przewodu IC. 

Mam utrudnioną diagnozę, ponieważ jestem posiadaczem auta, a właściwie silnika od niedawna (wcześniej mój Allroad miał 2.5 TDI AKE, teraz ma 1.9 TDI AWX). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to ktos ogarniety (chyba ze jestes odwazny) i leciutko krecic sztanga i logowac grupe 11. Tylko patrz co sie dzieje w 3 kolumnie jak depniesz bo jak turbo bedzie dmuchalo wiecej to od razu na bok i korekta. Poza tym znajdz pusta droge 3 bieg okolo 1300-1400obr start loga i gaz w podloge bo poprzednie logi byly mniej czytelne :/. Jak masz czas kombinuj, u mnie w pewnym momencie gdy przeladowywala dmuchala 1.9 bara (w kompie 2900).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przestawiłem sztangę (wydłużyłem o kilka ruchów śruby) i efekt jest taki : http://vaglogi.pl/log-011_EP14GXI.html 

Auto jeździ bez zająknięcia, czy tak mogę zostawić ? 

 

Dodatkowo 4 bieg, gdzie niestety warunki drogowe mnie powstrzymały od osiągnięcia 4 tys obr/min ;)

http://vaglogi.pl/log-011_3P54EZi.html 

Edytowane przez m_klis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Minimalnie bym skrócił, mniej niż 0.5 obrotu, bo miejscami jest lekkie niedoładowanie, a uważam że lepiej żeby ładowała minimalnie więcej (nie powinno się nic dziać), jeśli by wpadał w notlaufa to cofnij do poprzednich ustawień bo wygląda ok. To 0.5 obrotu czy nawet mniej to już kwestia minimalnych roznic w dynamice. Więc jeśli idzie tak jakbyś chciał zostaw to i się ciesz ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się bardzo i chyba zostawię z uwagi na wredny dostęp, dziwie się że to ustawienie wyszło mi praktycznie za pierwszym razem :)

Myślę, że jak na blisko 2 tonowe quattro to i tak nieźle się zbiera, nawet nie wiem czy nie lepiej od poprzedniego 2.5, choć tam stan rozrządu pozostawiał wiele do życzenia. 

Dzięki Kuba za wielką pomoc i ekspresowe odpowiedzi !!! 

 

Maciek 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko, fajnie że mogłem pomóc.  Bardzo możliwe że idzie lepiej od 2.5 bo one są strasznie ciężkie. Jakby Ci mocy brakowało to zrób dobry program silnika (800zł to żadna kasa jak na przyjemność z jazdy) i ciesz się w pełni napędem 4x4 ;) jakby coś się działo to zakładaj wątek albo wal na pw :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności