Skocz do zawartości
spike

1.8T AWT - Pomoc w ocenie logów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Potrzebuję Waszej pomocy w zdiagnozowaniu przyczyn moich problemów z silnikiem. W vagu mam następujące błędy:

2 Faults Found:
17511 -  Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1: Performance too Low
        P1103 - 35-10 -   - - Intermittent
16514 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        P0130 - 35-00 - Please Register/Activate

Wcześniej miałem jeszcze błąd 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean ale po skasowaniu pewnie nie zdążył się jeszcze pojawić.

Mam takie oto logi dynamiczne:

Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_17EpX.html
Grupy 002, 115: http://vaglogi.pl/log-002_115_dwDKB.html
Grupy 033, 118: http://vaglogi.pl/log-033_118_4WxP4p.html
Grupy 043, 046: http://vaglogi.pl/log-043_046_u0Rg9.html

Temperatura silnika podczas pomiarów wynosiła między 75-80 stopni - prawdopodobnie termostat jest do wymiany.

Czy poza beznadziejnymi wynikami na grupie 33 powinno mnie coś więcej niepokoić?
Czy wymienilibyście w tej sytuacji lambdę, czy należałoby zbadać coś jeszcze?

Szczelność dolotu była niedawno sprawdzana i jest ok, poza małą nieszczelnością na oringu przy intercoolerze (oring wymieniony, ściśnięty opaską, ale nadal jest mała nieszczelność). W ostatnim czasie zauważyłem też wypadanie zapłonów na 3 cylindrze głównie na biegu jałowym, ale być może to jest zupełnie oddzielny problem.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest LPG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać - brak LPG, silnik w serii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu sprawdziłbym najpierw ciśnienie paliwa, zanim kupię sondę.  Tak samo jak kompresję dla pewności.

Powiem tak, statystycznie sonda wcale nie tak często pada, najczęściej przyczyny są inne. Sprawdź jeszcze zachowanie sondy na wolnych (log 033). Ewentualnie jakiś log z przyspieszaniem 002+033, ale nie wciskać na full gazu. Objaw padającej pompy to wzrost wskazania na ubogo w miarę wzrostu obrotów. U Ciebie to jest ale trochę za szybkie, więc albo jest bardzo kiepsko z paliwem albo to nie to jest przyczyną. Taki słabszy log z przyspieszania mógłby bardziej na nią wskazać.

Wypadanie zapłonu będzie powodować wskazania ubogo na sondzie. A wskazania na ubogo mogą być odczytane jako błąd sondy.
Poza tym bardzo stuka, ale uboga mieszanka i spalanie stukowe  idą w parze. Więc jak zrobisz porządek z jednym to raczej zniknie drugie. Niestety nie bardzo masz jak stwierdzić czy to ubogo jest przyczyna wypadanie czy wypadanie przyczyną ubogiej mieszanki. Jedynie podmianki, skoro są błędy na 3cim cylindrze mogą na coś wskazać.

Turbo ładnie ładuje, trochę przeładowuje ale nieznacznie. Przepływ jest ok, pewnie nie dawno wymieniana przepływka.

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. To co piszesz brzmi logicznie.

Co do logów z łagodniejszego przyspieszania - postaram się jutro zrobić. Co do pomiaru ciśnienia paliwa - wystarczy zmierzyć na biegu jałowym? Jeśli tak, to poniżej jakiej wartości należałoby wymienić pompę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wystarczy, no chyba że na jałowym już będzie źle. Nie pamiętam który dokładnie 1.8T ma ile ale są 3,5bar lub 4bar. U Ciebie skłaniałbym się ku 3,5bar, ale trzeba sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś przy okazji wizyty w warsztacie udało się zmierzyć kompresję i wyszło całkiem przyzwoicie 12.2-12.8 bar. Niestety nie mieli jak zmierzyć ciśnienia paliwa.

Robili jeszcze swoją diagnostykę i jak odebrałem auto to logi wyglądają tak:

Statyczny - bieg jałowy na zimnym silniku:
Grupa 033: http://vaglogi.pl/log-033_WhK2a8.html

Dynamiczny - spokojna jazda po mieście silnik rozgrzany:
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_BIPZw.html
 

Nie wiem co mogli z nim zrobić, ale korekty są cały czas na 0, oczywiście auto jedzie jeszcze gorzej niż wcześniej.
Warto jeszcze mierzyć ciśnienie paliwa, czy to już znak, że sonda wyzionęła ducha?

Edytowane przez spike

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spierdolili... Sonda nie pracuje w ogóle. Paliwo lane na sztywno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

awt na obciążeniu ma być 4bar i więcej, tylko na obciążeniu a nie w miejscu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, spike napisał:

Robili jeszcze swoją diagnostykę i jak odebrałem auto to logi wyglądają tak:

co znaczy robili swoją diagnostykę? grzebali coś w sofcie?

13 godzin temu, spike napisał:

Nie wiem co mogli z nim zrobić, ale korekty są cały czas na 0, oczywiście auto jedzie jeszcze gorzej niż wcześniej.
Warto jeszcze mierzyć ciśnienie paliwa, czy to już znak, że sonda wyzionęła ducha?

wymień jak tak bardzo chcesz. Ale przy błędzie sondy przestanie ona wprowadzać korekty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności