Skocz do zawartości
pompeusz666

benzyna Wyjęcie silnika z skrzynia Passst CC CDAA manual

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam sie do wymiany pierscieni a wlasciwie do wymiany tlokow z nowym pierscieniami a do tego generalnie trzeba wyjac silnik. Pytanie moje czy wie ktoś czy da sie w Passacie CC wyjac silnik ze skrzynia bez demontazu pasa przedniego ?

Patrzac pod maskę jest tam dość dużo miejsca i wyglada jakby dało sie to zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie będziesz wymieniał tylnego siemmeringu na wale czy sprzęgła to nie lepiej zrobić to na aucie?Zdejmiesz głowicę,miskę i zrobisz wszystko bez ruszania silnika i skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Produkcja auta z kiedy? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Produkcja 10.2010 przebieg 170kkm, mam go od początku.

Sprzęgło planuje również wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Myslalem, ze 2011 bo tak masz w opisie... Ile juz oleju lyka i kiedy zaczal? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Modelowy 2011 , zaczął brać jakieś 6kkm z poziomu 1l/10kkm na 1l/2kkm zaczyna to być mało ekonomiczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, rosol napisał:

Produkcja auta z kiedy? 

A co to zmienia w odniesieniu do pytania Autora tematu?

Co do samej naprawy, jak wyżej - jeśli nie ma konieczności wymiany uszczelniacza wału to łatwiej by było zrobić to na aucie ale jeśli chcesz kompleksowo... i jednak chcesz wyciągać silnik to wychodzi on... dołem ;)

 

VW-CC.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. No faktycznie wygląda że da się to zrobić bezboleśnie.

Planuje wymienić łańcuch rozrządu, tłoki, sprzęgło,

Myślicie że powinieniem wymienić coś jeszcze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę pod głowicą :D

Tak na serio, rozważ zmianę "popychaczy" zaworowych. Pozbędziesz się ostatniego ewentualnego elementu mogącego powodować stukanie. Do tego jest chyba sitko w wałku ssącym, które można przy okazji wymienić/wyczyścić. Warto też sprawdzić pompę wody, bo często padają w nich. Czy coś jeszcze? Jedynie czyszczenie głowicy i układu dolotowego skoro i tak całość będzie na zewnątrz, a dla zapaleńców oddać do polerowania kanały dolotowe tak aby nic się do nich nie kleiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, radekrp90 napisał:

A co to zmienia w odniesieniu do pytania Autora tematu? 

Chcialem wiedziec to zaryzykowalem pytanie i otrzymalem odpowiedz.... Problemu z odpowiedzia nie zauwazylem z jego strony wiec chyba to nic zlego.... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, pompeusz666 napisał:

Dzięki. No faktycznie wygląda że da się to zrobić bezboleśnie.

Planuje wymienić łańcuch rozrządu, tłoki, sprzęgło,

Myślicie że powinieniem wymienić coś jeszcze ?

Myślę, że  powinieneś  wymienić  uszczelniacze  zaworów i sprawdzić luzy pomiędzy  trzonkami a prowadnicami  zaworów. Oczywiście szczelność  zaworów i planowanie głowicy jest  tak  samo  oczywiste  jak  nowa  uszczelka pod  głowicę i śruby do  niej. Jeśli czopy  korbowodowe są  w dobrym stanie (pewnie są)to  nie  zakładaj rozkręconych starych panewek  na  nie. Nawet  jak  są  niezbyt wytarte  to  już  dużo  straciły  na  sprężystości i słabiej  działają  siłą  zewnętrzną  na  stopy  korbowodów co często  po  takiej  operacji  powoduje obrócenie się  panewki. Śruby czy  nakrętki  stopy  korbowodu oczywiście też  powinny  być  nowe. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za podpowiedzi w etka znalazlem panewki tylko nie czaje o co chodzi z tym ze jest dostepny rowniez kolor żółty. 

20181213_165953.png

i jeszcze śruby sa dwa rodzaje kupić nowy typ czy poprostu nowsze sa do tych tlokow 23mm ?

 

20181213_170135.png

Edytowane przez pompeusz666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śruba taka jaka wynika z zastosowanej korby. Kolory panewek to selekcje, ale w przypadku EA888 nie ma zbyt wielkiego wyboru, bo producent nie przewiduje szlifów więc musisz brać to co jest. Wcześniej jednak warto zobaczyć jak wyglądają obecne i jaki jest wymiar czopa w stosunku do tego co przewiduje fabryka.

Jeśli będzie Ci potrzebna dokumentacja to podeślę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności