Skocz do zawartości
dax6

Zimny TDI dymi na bialo , pozniej spokoj.

Rekomendowane odpowiedzi

Ja również mam problem z białym dymkiem. Po dłuższym postoju jak mocno wystygnie to przy odpaleniu pierdnie na bialo-niebiesko. I kolo 10 sek. Nierówno pochodzi. Później się wszystko uspokaja i chodzi równo. Jednak przy mocniejszym przyspieszeniu kopci na czarno. Kiedyś tak nie robił. Moc i spalanie w normie. 2.0tdi 140ps 2006r średnia z 1000km 6.3 l

 

Samochód jest po wymianę turbo na zeegenerowana. Powodem było przechodzenie w tryb awaryjny. Wymiana pomogła na 5000km i po tym czasie raz mi się zdarzyło ze turbo po odpaleniu się wyłączyło. Komputer nic nie wskazywał a po ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy.

Edytowane przez Cichu098

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paweł,

koledze chodziło o czujnik temp nie o świece

 

Mam to samo, z tym że u mnie stało się coś jeszcze w dokładnie tym samym czasie i myślę że tu leży pies pogrzebany, mianowicie opiszę sytuację.

Pojechałem na grzyby, niby wszystko ok ale zobaczyłem, usłyszałem że po wyłączeniu silnika włączył się wentylator chłodnicy, myślę lol, pierwszy raz od 3 lat słyszę że się włączył, nigdy wcześniej się nie włączał, szczerze byłem zdziwiony bo odcinek jaki przejechałem to około 12 km i bez katowania, normalna eko jazda. Dobra pal go licho jest gorąco więc mógł się zagrzać, w końcu jeżdżę po lasach. Wracając z grzybków zobaczyłem spadek mocy, gaz w dechę turbo chodzi przez dwie sec. potem odcina, puszczam gaz i znów w dechę i to samo, coś jak by w tryb awaryjny wchodził. Kolejny dzień rano odpalam silnikiem rzuca jak by na 2 garach odpalił, biały/ błękitny dym czuć nie spaloną ropę z tłumika czarny płyn chlapie, po dodaniu gazu gdzieś do 3 ty. i przetrzymaniu około 10sec wszystko mija, chodzi jak zegarek,.

Kolejny dzień to samo z tym że znów słyszę ten wentylator po wyłączeniu silnika i zaobserwowałem że silnik się nagrzewa o wiele szybciej niż to było wcześniej czyli do 90 stopni, kolejne dni to samo, złe odpalanie kopcenie i wentylator po zgaszeniu.

Wstawiam do mechanika podłączamy pod komputer i wyskakuje błąd czujnika tem. wymieniamy czujnik na nowy, przy okazji wymieniam intercooler bo mój jest przetarty od osłony, po czym sprawdzamy auto i znów błąd czujnika tem. kasujemy a on znów wskakuje, sprawdzamy przekaźnik może się styki zlutowały czy coś ale jest ok,

Auto nie naprawione, dalej źle pali i dymi, dalej włącza się wentylator na chłodnicy po zgaszeniu auta, dalej wyskakuje błąd czujnika temperatury. Moje podsumowanie: skoro stało się to nagle i wentylator i zadyma spadek mocy to winą może być coś z tym czujnikiem, ponieważ sterownik dostaje fałszywe informacje dotyczące temperatury może dowalać większą dawkę paliwa do rozruchu, przykład wskazanie czujnika 90 stopni na zegarach a w realu silnik ma z 50 stopni płyn w przewodach ciepły, nie gorący. Czujnik 100% sprawny, dalej nie mam pojęcia co jest ale wiem 100% że jest to powiązane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam passata b5 FL 1.9tdi 130km awx jak odpale auto zimne to są gryzace spaliny i kapie woda z tlumnika dopuki się nie nagrzeje , co to może być ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pomoze ktoś?

 

mogą być wtryski. komp i logi dynamiczne i to powie ci co sie dzieje w silniku . tez morze być zła dawka paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się...1,9 tdi bxe. Czasem rano lub po dłuższym min 8h postoju puści bąka (czuć niespalone paliwo). Tak raz na 10 odpaleń. Z reguły dzieje się to przy lekko dodatnich temperaturach do ok 5-8c. Przy ujemnych jeszcze tego nie zauważyłem ale może to tylko przypadek. Pali na dotyk, żadnych problemów. Oprócz tego buja lekko na wolnych czy to zimny czy ciepły np. jak stoje na światłach w różnych odstępach i "rytmie", zaznaczam że to bardzo delikatne. Oprócz tego auto ma moc i to bardzo dobrą, nie bierze oleju ani płynu, świece żarowe 4 nowe beru bo 3 były spalone więc wymieniłem komplet :) Przebieg 100% oryginalny 160 tyś, auto od rodziny.

Edytowane przez sPiDeK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam odgrzebie trochę temacik, widzę że nie tylko ja walczę z białym dymem, mój silnik to BMN z 2006r. Przebieg 318tys. Na liczniku ile ma nie wiem, u mnie objawy są podobne jednak troszkę inne, autko dymi na biało ale... No właśnie nie tak jak u Was na zimnym po nocy, gdy odpale auto po 12 h postoju autko nawet nie puści bąka, ale gdy postoi po jeździe nawet 20 min to kopci jak głupi, wymieniłem świeczki, uszczelniacze pompowtryskow, sprawdzilem zawartość spalin w płynie (brak), Turbo sprawdzone, Pań od turbin powiedział żeby wsadzac i jeździć. Dziwi mnie to że jak dłużej postoi to zero dymku, ale jak np 5/6h dymi. A jak pojeździe postawie go na chwilę, np wskocze do sklepu to strach ( wstyd) go potem odpalic żeby straż nie przyjechała. Czy może komuś w końcu udało się to ogarnąć? Może katalizator? Może głowica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć. B6 140KM pompowtryski. Po długim postoju np po nocy jak odpalam przez dłuższą chwile leci niebieski dym i praca jest nie regularna. Potem wszystko wraca do normy nie dymi i chodzi równiutko. Co to może być? Mieliście tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, wiem że temat był poruszany już wiele razy ale każdy przypadek jest inny a ja w swoim nie mogę sobie już poradzić.

Sprawa wygląda tak, że rano po postoju nocnym auta za autem zostaje dosłownie zasłona dymna. Nie jest to tuż po odpaleniu tylko przejechaniu +/- 80 metrów i trwa to około 200 metrów.

Nie jest to zwykłe puszczanie białego dymka tylko z rury wydostają się kłęby, drażniącego białego dymu. 

Po pierwszym odpaleniu i 'wypaleniu' wszystkiego z silnika wszystko się uspokaja do momentu aż silnik nie wystygnie czyli około 8 godzin - po tym czasie sytuacja się powtarza.

 

W aucie wymieniono jak do tej pory:

-chłodnicę spalin

-zregenerowano turbo

-wyczyszczono EGR

-wymieniono uszczelniacze na pompkach

-filtr paliwa (był lekko w oleju brudny lecz paliwo czyste)

-uszczelka pod pompą tandemową

 

Wydaje mi się , że lekko przybywa oleju

Już mi się pomysły kończą co mogę jeszcze sprawdzić przed wykonaniem remontu silnika (tylko to już mi do głowy przychodzi.... ) ???

Edytowane przez Centrino93

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam od jakiegoś czasu mam problem z kopceniem przy odpalaniu taki niebieskawo szary dym leci z rury przez około 3-5 sekund. Również czasami czuć uderzenie przy samym rozruchu a raz płynnie odpali. Świece nowe, nowy rozrusznik, nowa pompa w baku, konektorki na wtryskiwaczach wyczyszczone i dogięte. Co może być przyczyną wstawiam zdjęcie korekt pompowtryskow na biegu jalowym

IMG_20181016_141914.jpg

Edytowane przez Damiloxxx
By rainman777,

Przeniesiony do prawidłowego topiku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na moje to czwarty leje. Ale sprawdziłbym pierwsze uszczelnienia - nie masz problemu z odpalaniem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żadnych problemów samochód odpala od strzała, tylko czasem właśnie czuć tak jakby uderzenie a czasem ładnie kręci i odpala płynnie. Podmienilem też czujnik temperatury na nowy z ASO i dalej to samo. Czemu 4 leje? Czasem ma korekcję -0.05

Edytowane przez Damiloxxx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie sprawa rozwiązana. Winna glowica która miała uszkodzone gniazda. Uszkodzenie nie było tak duże ale uszczelki rady już nie dawały. 

Po wymianie wszystko wróciło do normy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, wyszukiwarka nie znalazła rozwiązania problemu więc proszę o pomoc.

 

Pacjent: Passat B6 2.0TDI BMP / BMM 140koni brak dpf.

 

Problem: Kopci na biało - gryzący zapach spalin.

Kiedy problem występuje: 30 sekund po odpaleniu auta, zaczyna kopcic. ilość dymu zwiększa się przy podnoszeniu obrotów.

 

O co chodzi - swego czasu poprzedni silnik połknął mi turbo, co skończyło się wymianą silnika i turbiny. Wymieniony cały układ dolotowy wraz z intercoolerem. Założony nowy rozrząd, ustawiony tak jak ma być.

Auto masakrycznie kopci na biało. (wykluczyłem już wypalanie oleju z wydechu po połknięciu turbo).

Pompki sprawdzone - korekcje na 0. tyle, że pierwsza pompka -1,3 druga 1,0 trzecia 0,5 czwarta -0.2

 

Przy pomkpach jedynie co mnie zastanawia: w bloku 18 przy odpuszczaniu gazu pojawia się wartość "128". co oznacza rozpoznanie czasu wtrysku było nie możliwe.

 

Zrzuciłem głowicę, zawór ssący na 1 cylindrze był od oleju więc wymienione zostały uszczelniacze na zaworach + nowa UPG + nowe uszczelniacze PD. brak zmian dalej to samo.

Głowica jeszcze raz w górę, tłoki w dół - wymieniłem pierścienie na tłokach + nowa uszczelka pod głowice, uszczelka na Vacu . Bez poprawy.

Turbo nowe.

 

Jedyny błąd jaki się pojawia - czujnik położenia wałka. nie jestem w stanie ustawić synchronizacji rozrządu. Jednakże testowo w B6 kumpla zmienialiśmy kąt synchronizacji i dymu nie było w żadnym zakresie. więc odrzucam to jako przyczynę.

 

Zapchaną odmę też odrzuciłem - sprawdzane na 2 pokrywach zaworów, bez efektu.

 

Mój zakres wiedzy w tym momencie został wyczerpany. Rozkładam ręce, a i do pracy nie mam czym jeździć.

 

Ktoś ma jakieś pomysły? Podpowiedzi?

 

Z góry dziekuję za pomoć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtryski do wymiany. Poczytaj troche mój temat co prawda mam silnik cr ale objawy te same wtryski przelewaly juz i gdy na wolnych obrotach chodził dłużej zaczynał kopcic dymic bo paliwa nie spalal calego i w tym efekt kopcenia. Odrazu miałeś ściągać wtryski i je na maszynę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie

Jest to mój pierwszy post i chciałbym opisać problem z moim passatem. Może ktoś z Was miał podobny przypadek i pomoże mi rozwiązać problem.

Problem jest następujący:

Samochód po odpaleniu na zimnym silniku kopci na biało. Stało się to z dnia na dzień. Ma to miejsce w następujących przypadkach:

- po odpaleniu jeżeli zostawię go na wolnych obrotach i popracuje z dwie minuty to podczas jazdy kopci mocno na biało aż do momentu osiągnięcia temperatury 50-60 stopni. Po osiągnięciu temperatury przestaje kopcić - zero dymka.

- po odpaleniu na zimnym i ruszeniu od razu w drogę kopcenie jest mniejsze aniżeli w przypadku pierwszym. Po osiągnięciu temperatury przestaje kopcić.

- zdarzają się sporadyczne przypadki że nie kopci wcale po odpaleniu na zimnym, jednak jest to znikoma ilość przypadków

Jeżeli chodzi o diagnostykę, auto miało regenerowaną turbinę równy rok temu. Komputer nie wskazuje błędów. Mechanik wyeliminował wtryskiwacze, mówi że korekcje są w normie. O ile dobrze pamiętam wyglądało to jakoś tak:

-I +0,4-0,5

-II -0,1

-III -0,2

-IV +0,1

Pierwszy mechanik stwierdził że pewnie turbina padła, bierze olej a następnie kopci aż do momentu jego wypalenia.

Drugi mechanik stwierdził uszczelniacze zaworowe bądź pierścienie.

Miał ktoś styczność z podobnym problemem ? Auto chodzi równo, ma normalną moc i zero jakiegokolwiek kopcenia. Pytanie jest też takie czy robiąc uszczelniacze zaworowe jestem to w stanie zrobić bez ściągania głowicy ? Ciężko zabierać się za naprawę nie mając tak naprawdę zdiagnozowanego problemu.

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Pozdrawiam Karol Pabian

Edytowane przez Golab16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy, któryś z mechaników pomyślał o chłodnicy egr?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żaden z mechaników nie wspomniał mi nic o tej chłodnicy egr. Dodam jeszcze że podczas przyspieszania słychać syczenie, tak jakby turbosprezarka. Nie ma ubytków płynu chłodzącego oraz oleju.

Ps. sprawdziłem kilka wyników z google i pytanie. Czy tąpnięcie silnika podczas odpalania może mieć coś z tym wspólnego ? Poduszki pod silnikiem chyba okej.

Edytowane przez Golab16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Golab16 napisał:

Dodam jeszcze że podczas przyspieszania słychać syczenie

Miałem kiedyś podobny objaw w poprzednim Pasku (BMP)-winna była właśnie chłodnica egr. Po wymianie tego syczenia już nie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A miałeś też te objawy w postaci białego dymu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności