Skocz do zawartości
Krzysiek_WW

Wypalanie DPF - 2.0 biTDI - częstotliwość.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Koledzy dajcie mi znać, czy to normalne, ze kilka razy dziennie po zgaszeniu auta, dmuchawa wciaz pracuje i buczy....zdaje mi ze ze to wypalanie DPFa....

Nie mialem takich objawow wczesniej w innym aucie...

Czy to normalne...obroty ok.1100...podwyzszone i dmuchawy pracuja...

Czy to normalne...jak czesto.....?

 

Dzieki za info!

Krzysiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jazda na krótkich odcinkach wypala mi co 250-300 km, na trasie dochodzi do 600 km. Kup sobie elma jakiegoś, VAG dpf i masz na komórce wszystko pod kontrolą. 

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak będzie, że co 250 km wypala w mieście. Jest to spowodowane normą Euro6 i dodatkowo 100% po wgraniu nowego softu po aferze dieselgate. Wcześniejsze np. 2015 r nie mają tak częstego wypalania i to właśnie za te egzemplarze chce się wziąść niemiecki rząd i ostatnio straszył polski. Ci co pojechali do ASO na wymianę softu potem narzekali bo się przyzwyczaili do wygody.

Jak będziesz przerywał procedurę wypalania to może wywalić błąd DPF czyli filtr prawie pełny (kontrolka pomarańczowa z filtrem) i będziesz musiał przeprowadzić wypalanie przy stałej prędkości przez około 10-15 min jazdy aż zgaśnie kontrolka.Taką procedure już musiałem przeprowadzić po 500km od wyjechania z salonu jako nowy :). To ostatnia szansa bo jak się to oleje to wizyta w ASO i wypalanie / czyszczenie filtra bo zapchany - wtedy świeci się już checkengine.Oczywiście koszty wysokie.

Zrobiłem 45 tyś. praktycznie 90% po mieście i jest uciążliwie zwłaszcza w zimie i na odcinkach poniżej 5 km. Na początku też nie wiedziałem co jest grane. ASO zgrywała głupków i nic nie doradzili od siebie. Musiałem się nauczyć jeździć i staram się robić minimalne przebiegi 10 km od odpalenia. Normalnie paranoja ale nic nie da się zrobić bo system nie nadąża inaczej wypalać filtra. NAjwiększym problemem jest jednak przybywanie oleju bo dostaje się do niego niespalone paliwo przy przerwaniu procedury wypalania np. pod domem. Ja zrobiłem błąd kupując diesla bo mam 6 km do pracy ale i tak dużo robię tygodniowo km. Wiem, że auta z EURO 5  są znacznie mniej uciążliwe w mieście. JA mam dodatkowo bez Adblue. 

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Krzysiek_WW napisał:

Witam.

Koledzy dajcie mi znać, czy to normalne, ze kilka razy dziennie po zgaszeniu auta, dmuchawa wciaz pracuje i buczy....zdaje mi ze ze to wypalanie DPFa....

Nie mialem takich objawow wczesniej w innym aucie...

Czy to normalne...obroty ok.1100...podwyzszone i dmuchawy pracuja...

Czy to normalne...jak czesto.....?

 

Dzieki za info!

Krzysiek

Ja to jak widze że obroty są podwyższone , silnik ciepły i chwilowe spalanie jest miedzy 1.1 - 1.5 to nie gasze silnik tylko jade dalej utrzymując cały czas powyżej 2000 obr. Przejade ok 10 -15 km i zatrzymuję się aby zobaczyć czy obroty obniżyły się do 800 jak tak to koniec procedury wypalania. I jak dotąd nie ma problemu z podnoszącym się stanem oleju lub innymi...

9 godzin temu, kubek197878 napisał:

tak będzie, że co 250 km wypala w mieście. Jest to spowodowane normą Euro6 i dodatkowo 100% po wgraniu nowego softu po aferze dieselgate. Wcześniejsze np. 2015 r nie mają tak częstego wypalania i to właśnie za te egzemplarze chce się wziąść niemiecki rząd i ostatnio straszył polski. Ci co pojechali do ASO na wymianę softu potem narzekali bo się przyzwyczaili do wygody.

Jak będziesz przerywał procedurę wypalania to może wywalić błąd DPF czyli filtr prawie pełny (kontrolka pomarańczowa z filtrem) i będziesz musiał przeprowadzić wypalanie przy stałej prędkości przez około 10-15 min jazdy aż zgaśnie kontrolka.Taką procedure już musiałem przeprowadzić po 500km od wyjechania z salonu jako nowy :). To ostatnia szansa bo jak się to oleje to wizyta w ASO i wypalanie / czyszczenie filtra bo zapchany - wtedy świeci się już checkengine.Oczywiście koszty wysokie.

Zrobiłem 45 tyś. praktycznie 90% po mieście i jest uciążliwie zwłaszcza w zimie i na odcinkach poniżej 5 km. Na początku też nie wiedziałem co jest grane. ASO zgrywała głupków i nic nie doradzili od siebie. Musiałem się nauczyć jeździć i staram się robić minimalne przebiegi 10 km od odpalenia. Normalnie paranoja ale nic nie da się zrobić bo system nie nadąża inaczej wypalać filtra. NAjwiększym problemem jest jednak przybywanie oleju bo dostaje się do niego niespalone paliwo przy przerwaniu procedury wypalania np. pod domem. Ja zrobiłem błąd kupując diesla bo mam 6 km do pracy ale i tak dużo robię tygodniowo km. Wiem, że auta z EURO 5  są znacznie mniej uciążliwe w mieście. JA mam dodatkowo bez Adblue. 

Ciekawe nie słyszałem o tym w b8 ....

Czy orjętujesz się pod jakim numerem akcji to było robione ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B8 nie było lewego softu.A co do wypalania to tak to już jest że jadąc 35 km nic się nie dzieje a pod domem włącza się wypalanie.Myślę że to także mój ostatni diesel bo choć mam do pracy 35 km to jednak i tak muszę robić ekstra km żeby DPF się wypalił a jeśli dochodzi do tego sporo droższe paliwo ON to już całkiem zaczyna się to nie opłacać przy przebiegach 20 tyś rocznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejechane 62000 km. Ja też mam do pracy w jedną stronę 10 km, silnik z normą EURO 6, z AdBlue. Filtr DPF wypala się częściej właśnie przy takiej pogodzie jak teraz, Ja już się nauczyłem jeździć,  praktycznie od uruchomienia auta po 5 minutach już wiem czy silnik specjalnie dozuje większą dawką paliwa by szybciej nagrzać silnik i wejść w procedurę wypalania cząstek stałych. Szybciej nagrzewa się temperatura cieczy chłodzącej i oleju w silniku, zauważam to po wskaźnikach temperatur a i nawet po samym odgłosie pracy silnik i po obrotach silnika na biegu jałowym podczas gdy stoję np na czerwonym świetle.

Wtedy staram się zrobić trochę dłuższą trasę jadąc do domu inną drogą. Po skończeniu wypalania się filtra cząstek stałych, co można zaobserwować po niższych obrotach pracy silnika i po wyłączonych wentylatorach chłodnicy, kieruję się w kierunku domu / garażu.

W ciągu całego użytkowania zdarzyło mi się może z 10 razy przerwać procedurę wypalania filtra stawiając auto albo pod sklepem albo pod domem.

Ani razu nie zapaliła mi się kontrolka od DPF. Tym samym nie mam problemów.

Edytowane przez jopstons

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, 1285 napisał:

W B8 nie było lewego softu.A co do wypalania to tak to już jest że jadąc 35 km nic się nie dzieje a pod domem włącza się wypalanie.Myślę że to także mój ostatni diesel bo choć mam do pracy 35 km to jednak i tak muszę robić ekstra km żeby DPF się wypalił a jeśli dochodzi do tego sporo droższe paliwo ON to już całkiem zaczyna się to nie opłacać przy przebiegach 20 tyś rocznie.

Moje wnioswnioski są identyczne 

Dpf łapie mnie pod domem

Rekord  to całonocna jazda z Monachium i wypalanie  pod domem

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, galux20 napisał:

Moje wnioswnioski są identyczne 

Dpf łapie mnie pod domem

Rekord  to całonocna jazda z Monachium i wypalanie  pod domem

 

Podsumowując wypalanie odbywa się średnio co 250-350 km w zależności od stylu jazdy i rodzaju trasy . W porównanu do mojego starego B6 common rail , wypalanie jest częściej niż b6 ale też krócej trwa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

250 a 500km, trwa około 15 min. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ż drugiej  strony  jeździłem b8  tdi

Z przebiegiem  300tys km i zero problemów  z dpf

Właściciel kupuje następne tdi

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby VW dopracował to oczyszczanie DPF'a to ja nie mam nic przeciwko, niech sie wypala ale tak, żeby nie utrudniać użytkownikowi życia. Powinnna być możliwość kontrolowania zapełnienia DPF i wymuszonego wypalania kiedy chcę czyli np. wiem że za 15 km lub 20 minut będę w domu po długiej trasie to włączam oczyszczanie DPF tak żeby z rana autko było znów gotowe do jazdy.

Ja tylko 3 razy wypalałem pod domem ale powiedziałem sobie dość i od tego momentu zawsze przerywam i nie czekam bo się śpieszę i nie mam zamiaru siedzieć i czekać jak idiota w aucie 20 minut.

Jedyny problem to że w czasie przerwania procedury dostaje się niespalone paliwo do oleju ale nie wiem czy do końca tak jest bo są różne opinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe śmieszne to DPF w dieslach.  ludzie napiszcie o tym w spalaniu ze są takie problemy z dpf i robicie niepotrzebne kilometry żeby filtr się spalił.  . Bo jak się użytkownicy do chwalą się  niższym spalaniem tdi vs tsi to warto dorzucić zbędne km które trzeba przejechać aby wypalić DPF...

Edytowane przez skoczek1213

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ale pomimo tego w mieście średnią z 1000km mam 6,2/100 a ty możesz o tym pomarzyć tylko ?

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, kubek197878 napisał:

Tak ale pomimo tego w mieście średnią z 1000km mam 6,2/100 a ty możesz o tym pomarzyć tylko ?

Prawda , tylko ile kłopotów mniej. Nie trzeba myśleć czy można zgasić auto czy nie:) albo robić bezsensownych kilometrów. Wsiadam jadę gaszę. A nie wsiadam, jadę-nasłuchuje, czekam aż się wypali, albo jadę w bezsensowna podróż . 

a to ze spali więcej o 2 litry - fakt. 

Przy obecnych cenach, plus mniejszej ilości myślenia nad autem plus mniejszej ceny ja wybrałbym dalej benzyne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi 1.8  palił  2.5 do 3 więcej

 

Nie  musisz nasłuchiwac

Wyświetla się  info

Nie  musisz nasłuchiwac

Wyświetla się  info

Konieczna praca silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O nie wiedziałem ze jest info :) - jest kontrolka ? 

Galux miałeś 1.8 i 2.0 tdi jak wrażenia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wolałbym jeździć t si

Ciszej

Lepiej się zbierał.

Spalanie  robi jednak swoje.

 

Co z tego  że  tdi jest słabsze

Jak  w t si  trZeba się  oglądać  na spalanie

Ale kultura  w t si jest lepsza

Choć tdi nie jest traktorem

 

1.8  nie jest  prościej  skonstruowany 

 

Ja uważam że 1.4. Też jest ok

Mi chodzi po głowie nowy silnik x mazdy

Wyświetla się

Info

Konieczna praca silnika

Ale dpf

WkueWkurza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.12.2018 o 17:05, kubek197878 napisał:

Gdyby VW dopracował to oczyszczanie DPF'a to ja nie mam nic przeciwko, niech sie wypala ale tak, żeby nie utrudniać użytkownikowi życia. Powinnna być możliwość kontrolowania zapełnienia DPF i wymuszonego wypalania kiedy chcę czyli np. wiem że za 15 km lub 20 minut będę w domu po długiej trasie to włączam oczyszczanie DPF tak żeby z rana autko było znów gotowe do jazdy.

Ja tylko 3 razy wypalałem pod domem ale powiedziałem sobie dość i od tego momentu zawsze przerywam i nie czekam bo się śpieszę i nie mam zamiaru siedzieć i czekać jak idiota w aucie 20 minut.

Jedyny problem to że w czasie przerwania procedury dostaje się niespalone paliwo do oleju ale nie wiem czy do końca tak jest bo są różne opinie.

Dostaje się paliwo na 100%. Ja dałem koledze olej do zbadania i parametry lepkościowe 2x niższe od normy po 12.000km (miasto)!

15 godzin temu, galux20 napisał:

Wolałbym jeździć t si

Ciszej

Lepiej się zbierał.

Spalanie  robi jednak swoje.

 

Co z tego  że  tdi jest słabsze

Jak  w t si  trZeba się  oglądać  na spalanie

Ale kultura  w t si jest lepsza

Choć tdi nie jest traktorem

 

1.8  nie jest  prościej  skonstruowany 

 

Ja uważam że 1.4. Też jest ok

Mi chodzi po głowie nowy silnik x mazdy

Wyświetla się

Info

Konieczna praca silnika

Ale dpf

WkueWkurza

Konieczna praca silnika niekonicznie oznacza wypalanie DPF. Ja mam benzynę i też czasem mam taki komunikat:) Najlepiej stwierdzić po podwyższonych obrotach na jałowym. U mnie w Polo był dodatkowy objaw trzęsienia autem i spadku mocy. Dlatego na miasto mówię dieselom nie:) Swoją drogą brak kontrolki czy wskazania na komputerze o rozpoczętej procedurze wydaje się chyba celowy. Co to za problem przy obecnej technice. Poszedłbym o krok dalej i stwierdził, ze przecież spokojnie producenci mogli by wyposażyć auto w opcję samodzielnego uruchamiania dopalania, gdy zbliżamy się do granicy zapełnienia filtra i info na komputerze ile jeszcze będzie trwała procedura przy zachowaniu określonych parametrów pracy (postój/jazda). Czemu tego nie ma niech każdy odpowie sobie sam...

Dnia 12.12.2018 o 10:27, galux20 napisał:

Ż drugiej  strony  jeździłem b8  tdi

Z przebiegiem  300tys km i zero problemów  z dpf

Właściciel kupuje następne tdi

Pewnie robi głównie trasy i wtedy się nie dziwię. Większa elastyczność, mniejsze spalanie. Gdyby nie było DPF tez bym brał bez zastanowienia, ale tak...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję abyś dał koledze olej z twojej benzyny, którą jeździsz na krótkich dystansach, wtedy zostanie Ci chyba tylko rower. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, paolokos napisał:

Proponuję abyś dał koledze olej z twojej benzyny, którą jeździsz na krótkich dystansach, wtedy zostanie Ci chyba tylko rower. 

Nie bądź sarkastyczny. Badania były robione w akredytowanym laboratorium. Wrzucałem wyniki, ale w takim razie jeszcze raz. Porównanie 1.6 TDI 90KM (POLO), 1.4 TSI 122KM (OCTAVIA). Polo eksploatowane głównie w mieście 11 km do pracy i z powrotem. Octavia ok. 6 km do pracy i z powrotem + czasem trasa. Różnice widać gołym okiem a winny jest DPF i paliwo w oleju.

Wyniki badań oleju.docx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności