Skocz do zawartości
Krzysiek_WW

Wypalanie DPF - 2.0 biTDI - częstotliwość.

Rekomendowane odpowiedzi

Kupujesz samochód i jeździsz, a twoim filtrem będą się martwić niektórzy tutaj na forum.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja swoim paskiem przez cały tydzień kręcę po mieście wykonując przewóz osób i wypalanie praktycznie nie odczuwalne, co prawda czasem zdarza się dalszy kurs i może mu to pomaga ale mam też busa sprintera i w nim ewidentnie czuć i słychać wypalanie, mocno rośnie temperatura na silniku a gdy na zewnątrz jest ciepło ciężko potem schłodzić auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.01.2019 o 22:06, paolokos napisał:

Kupujesz samochód i jeździsz, a twoim filtrem będą się martwić niektórzy tutaj na forum.?

Czyli jest tak bezobsługowo mimo wszystko? Nie chciałbym, żeby regeneracja włączyła się akurat wtedy, gdy będę pędził do roboty albo po dziecko do przedszkola. :P

Dnia 12.01.2019 o 22:25, vianooo napisał:

Ja swoim paskiem przez cały tydzień kręcę po mieście wykonując przewóz osób i wypalanie praktycznie nie odczuwalne, co prawda czasem zdarza się dalszy kurs i może mu to pomaga ale mam też busa sprintera i w nim ewidentnie czuć i słychać wypalanie, mocno rośnie temperatura na silniku a gdy na zewnątrz jest ciepło ciężko potem schłodzić auto.

To dla mnie ważny głos. Jakby to miało tak wyglądać to OK, trasa co najmniej raz na miesiąc mi się trafia jak nie częściej. Ile masz przejechane w Passacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, MichalSWD napisał:

Czyli jest tak bezobsługowo mimo wszystko? Nie chciałbym, żeby regeneracja włączyła się akurat wtedy, gdy będę pędził do roboty albo po dziecko do przedszkola. :P

Regeneracja włączy się wtedy gdy filtr będzie tego potrzebował a nie kiedy będziesz jechał w trasie.Możesz jechać 1100 km a dojedziesz do domu i tam się włączy.Ja jeżdżę w miarę cały czas te same trasy i specjalnie kasuję sobie licznik po każdym wypalaniu a że u mnie wychodzi ono co około 350 km mniej więcej wiem kiedy się spodziewać.Ostatnio np. pojechałem do apteki silnik osiągną temp. roboczą i cyk wypalanko?Zrobiłem ekstra rundkę i cóż?Naszczęście nawet na nie specjalnie szybkiej drodze robi się to do 10 min. Ja jadę na 3 lub 4 ponad 2tys obrotów oczywiście zdarza się hamować do zera ale narazie nie przeszkadza to w szybkim wypalaniu. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, 1285 napisał:

Regeneracja włączy się wtedy gdy filtr będzie tego potrzebow

Tylko z tą potrzebą jest podobnie jak inną - wiadomo jaką. 

Sterownik silnika może rozpocząć regenerację wcześniej gdy są do tego warunki, lub wstrzmać się z tym procesem jakiś czas, aż te warunki się pojawią. 

Można to zauważyć kiedy wyjedzie się na dłuższą prostą i włączy tempomat - gdy "potrzeba" jest blisko, zaczyna się wypalanie. Warto o tym wiedzieć - w ten sposób użytkownik ma bardzo ograniczoną możliwość wymuszenia procesu regeneracji - ale jednak ma. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co by nie mówić jest to czasami uciążliwe.Ja tylko raz przerwałem i poszedłem do domu a zwykle staram się to dokończyć?Tak dla ciekawostki podam że mój tdi przy 180 tyś km miał dopiero 5.5 gr zapełnienia całkowitego(sprawdzane w ASO)więc jest prawie jak nowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, 1285 napisał:

Tak dla ciekawostki podam że mój tdi przy 180 tyś km miał dopiero 5.5 gr zapełnienia całkowitego(sprawdzane w ASO

To by znaczyło, że popiołu przybywa średnio 1g na 32..33000 km, a limit 70g osiągniesz po przejechaniu ~2.3 miliona km. Hmmm.... chciałbym mieć takiego dpf'a ?

Sprawdź sobie lepiej w innym miejscu, bo w tym ASO pewnie pomylili zawartość popiołu z sadzą. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh podawał 2 wartości druga to 15.5 gr była chyba?Więc może to 15 jest wynikiem całkowitym albo może mam nowy DPF?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie dziwnie bo drugie tankowanie , w połowie już bak i jeszcze nie było wypalania (miasto, krótkie odcinki). Czyżby tak wiele od paliwa zależało ? wcześniej też lałem diesla z Orlena ale innego i wypalał znacznie częściej. 

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącz jakiś kabel albo elm327 i VAG DPF i odczytaj przebieg od ostatniego wypalania bo pewnie przegapiłeś te kilka minut na trasie... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć , ja mam pytanie tylko czy we wszystkich TDI sa te probleny z czestym wypalaniem DPF? czy może tylko w 150konnym albo w Biturbo? Planuje kupić pasata b8 przed FL z 2019r z 2.0 BiTDI 240km ale czytając te posty zaczynam przestawać się z niego cieszyc.... do pracy mam 20km DK gdzie zwykle zaraz za zabudowanym jade te 120km/h czasami szybciej. W miesiący zwykle jakas trasa sie trafi te ok 130km ciągiem. Doradzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem z częstym wypalaniem DPF dotyczy wszystkich silników diesla, w samochodach, które są użytkowane na krótkich trasach. Problem nasila się zimą, gdy samochód nie jest w stanie na krótkiej trasie osiągnąć optymalna temperaturę. Ja miałem 190KM i jak użytkowałem go głównie w mieście to często musiałem robić rundki wypalając DPF. Gdy przeważały dłuższe trasy to nie było problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 hours ago, Michal88 said:

Cześć , ja mam pytanie tylko czy we wszystkich TDI sa te probleny z czestym wypalaniem DPF? czy może tylko w 150konnym albo w Biturbo? Planuje kupić pasata b8 przed FL z 2019r z 2.0 BiTDI 240km ale czytając te posty zaczynam przestawać się z niego cieszyc.... do pracy mam 20km DK gdzie zwykle zaraz za zabudowanym jade te 120km/h czasami szybciej. W miesiący zwykle jakas trasa sie trafi te ok 130km ciągiem. Doradzicie?

Zakładając, że robisz głównie przebiegi do pracy w ciągu roku, to moim zdaniem masz przebieg na krawędzi opłacalności dla Diesla. Wg. mojego doświadczenia 20km może być za mało, by wypalić filtr i bedziesz ten proces rozkladal na dwa kierunki jazdy lub czekał/robił dodatkowy przebieg, by się filtr dopalil. 

2.0 TDI nie mają żadnego problemu z dopalaniem filtrów - diesle po prostu należy eksploatowac regularnie w trasach. To oczywiście Twój wybór - 20km w jedną stronę to żadna tragedia, ale z DPFem będziesz się musiał liczyc, głównie w zimie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Polsce jest już dużo miejsc gdzie za kilkaset zł zregenerują(nie mylić z wycięciem ) filtr i będzie prawie jak nowy i do tego wykasują błędy .Nie ma najmniejszego sensu robić jakieś dodatkowe trasy w celu dokończenia wypalania . Dodatkowo żeby wydłużyć czas do regeneracji można stosować tzw. DPFcleanery wstrzykiwane przez otwór czujnika ciśnienia na dpf-ie .

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DO kubek197878

Co 300 to kicha ale chyba bez resetu przez VCDS ilości sadzy i popiołu. Sterownik widzi te same ilości jak przed czyszczeniem więc nic dziwnego że ponawia procedurę wypalania .

Na tej stronie awaryjne wypalanie VCDS

https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&prev=search&rurl=translate.google.pl&sl=en&sp=nmt4&u=http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Diesel_Particle_Filter_Emergency_Regeneration&usg=ALkJrhgMncx-Xn1YhIKzCzhgSbTgvjUi9w

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wypala się co 110/120/150 km. To chyba za często ? Robię trasy do pracy 66km w jedną stronę , i następnego dnia jak jadę rano znów wypalanie.

Z tego co udało mi się ustalić , auto produkuje bardzo dużo sadzy, stwierdziłem to na podstawie obserwacji parametrów

Wartość mierzona jest o wiele wyższa nic , wartość przeliczona (zdj.)

Ostatnio był błąd EGR i auto szarpało. Podobno został wyczyszczony.W ramach gwarancji która udzielił sprzedający handlarz (Niemcy)

Wtryski chyba Ok ? (zdj.)

No i na koniec , dzisiaj znalazłem z tyłu turbiny sądzę (zdj.)

Ma ktoś pomysł , jak to ogarnąć?

Na tą chwilę żadnych błędów, auto jeździ normalnie.

IMG_20200222_161542 - kopia.jpg

IMG_20200221_205514.jpg

IMG_20200223_122544.jpg

IMG_20200223_122250.jpg

IMG_20200221_210644.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to dwa wtryski do wymiany. 2 I 3 . 

Miałem identyczne objawy. Szukałem dziury w całym systemie.  Wymieniałem czujniki, magiczne środki do czyszczenia wtrysków, dpfa stosowałem. Dawało to tyle co kadzidło umarłemu.  Wymieniłem najpierw dwa 1 i 2 ,bo przykręcone są jedną śrubą, ale akurat drugi był naj gorszy. Poprawa nastąpiła błyskawicznie. Pierwsze wypalanie po wymianie i już prawie 250 km. zrobiłem. Więc decyzja zapadła o wymianie kolejnego nr 3, bo był drugi w kolejności o najgorszych parametrach. Oczywiście wymieniłem dwa czyli 3 i 4. Teraz spokojnie nawet ponad 300 km zrobię od wypalania na trasie. Przebieg aktualny to 240 tysięcy, filtr nie czyszczony jeszcze.  Nic nie trzeba resetować ustawiać, jedynie tylko numerki z wtrysków wpisać za pomocą VCDSA. 

Cały problem tyczy się silnika 2,0 tdi 150 km z 2106 roku, ale myślę że 1,6 to ten sam problem może występować. Wtryski tanicha po 150 zł za sztukę używki z Allegro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślicie , że takie małe odchyłki już kwalifikują wtryski do wymiany ? To było na zimnym silniku robione.

Byłem w warsztacie i chcą wymienić przepływomierz powietrza, bo myślą że to może on winny jest szybkiego zapełniania sądzą. Ale jakoś w to nie wierzę, zwłaszcza że dopiero co był problem z EGR . Wyczyścili go psikając jakiś preparat do rury. To chyba bez sensu. A tu już korekty innym razem

IMG_20200221_205514.jpg

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korekty sprawdza się na rozgrzanym silniku i najlepiej po tym jak silnik popracuje kilka minut na wolnych obrotach (tak sprawdzałeś?). Te korekty są bardzo dobre.

Czy sprawdzałeś skąd wziął się ten syf na rurze. Może masz jakąś nieszczelność

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności