rypek Report post #1 Posted December 10, 2018 Cześć wszystkim, wiem, że nazwa tematu może i trochę kontrowersyjna, ale przejrzałem praktycznie cały wątek o spalaniu B8 i patrząc na wyniki w/w silników, ku mojemu zdziwieniu, 2.0 TDI BiTurbo 240KM 4x4 pije tyle samo paliwa (a nawet w niektórych sytuacjach jest bardziej ekonomiczne). Także moje pytanie: mam do wyboru 1.8 TSI 180KM 2017 rok z ~40k przebiegu albo 2.0 TDI 240KM 4x4 z 2015 z ~50k przebiegu. Ponadto, benzyna jest na przedłużonej fabrycznej gwarancji do 2021, diesel jest VIP GWARANT SERVICE (możliwość wzięcia na 2 lata, czyli pewnie z 2k trzeba dodać do ceny). Po za tym - wyposażenie bardzo podobne, oba wersje highline, dosyć dobrze wyposażone, różnią się mało istotnymi dla mnie detalami. Cenowo to: benzyna 104k, diesel 109k (ceny brutto). Moje pytanie, czy rzeczywiście, jeśli chodzi o spalanie, to wyjdą podobnie (a nawet na korzyść BiTdi)? Nie robie kosmicznych przebiegów, pewnie ze 30-40k rocznie. Bardzo często krótkie 'wycieczki' po 20-30km w terenach okołomiejskich, trochę miasta typy do sklepu, etc, 4-5 razy do roku jakaś większa trasa (z 1000km) po autostradach. No i czy jest się czym martwić jeśli chodzi o usterki. samochód planuje użytkować jakieś 60k km. Jeśli chodzi o benzynę to chyba nie ma się czym martwić bo fabryczna gwarancja, ale co z dieslem? No i najważniejsza kwestia spalania. Jeśli na paliwo wyjdzie tyle samo co w benzynie (pomijając dołożenie kilka k do ceny zakupu) to chyba lepiej brać BiTdi? Jednak te 60KM i 4x4 robi mega różnice we frajdzie z jazdy. Co sądzicie? Pozdrawiam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
SeBa_ Report post #2 Posted December 10, 2018 Znajomy miał jednocześnie 1.8TSi i BiTDi. Mówił, że benzyna mimo wszystko pali ok litr więcej przy jego jeździe ale raczej nie zwracał uwagi na koszty. Jeździł tak aby mieć z tego frajdę. Akurat on wolał benzynę 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
rypek Report post #3 Posted December 10, 2018 (edited) No właśnie takie wnioski wysnułem patrząc po wynikach na forum. Litr mniej paliwa i 2 sekundy szybciej do setki no fajnie. Jeździłem Octavią tdi 150km więc mi raczej trekot diesla nie przeszkadza, tym bardziej, że przy zwyczajnym użytkowaniu ja tam jakoś nie czuję róznicy w hałasie. PS. widzę, że Ty masz TSI. Jakie tam jest spalanie przy 150-160km/h? Bo miasto w taką dosyć chłodną pogodę jak teraz to pewnie koło 8-9? Edited December 10, 2018 by rypek Quote Share this post Link to post Share on other sites
SeBa_ Report post #4 Posted December 10, 2018 Miasto to tak jak mówisz 8-9 litrów. Codziennie dojeżdżam do pracy 5km więc cały czas na zimnym. Autostrada to 150-160 nawet nie pamiętam.. raczej nie często mi się tak spieszy ? Przy 140-150 ostatnio wyszło 7,2. Wolniej - tutaj: 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
skoczek1213 Report post #5 Posted December 10, 2018 Wyniki spalania raczej zaniżone niż realne - moim zdaniem przy 140-150 nie masz szans zejść niżej niż 8 litrów, zaś po mieście typu Wrocław zejść do poziomu 8 litrów to tylko nocą bez świateł. Normalnie koło 9-10 bez korkow Ja chyba brałbym jednak auto młodsze z gw fabryczna, ale jie ukrywam ze spalanie tdi pewnie będzie mniejsze pomimo masy i 4x4. Ciężka dezycja 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
rypek Report post #6 Posted December 10, 2018 Właśnie zastanawiam się czy w BiTdi przy 110k km, może coś poważnego się wydarzyć? Wiadomo, że wszystko się może wydarzyć, ale statystycznie raczej większych problemów nie ma. Przy 120k jest chyba rozrząd do wymiany? Może ktoś z forum, kto użytkuje BiTDi ponad 100k się wypowie. Quote Share this post Link to post Share on other sites
thr Report post #7 Posted December 11, 2018 Przeglądnij dokładnie forum, ale wydaje mi się, że nikt nie narzekał na BiTdi. Przy tak małej różnicy cen bym brał BiTdi. Jeśli chodzi o spalanie to średnio na pewno będzie na korzyści diesla. 1.8TSI pali mało jak się jeździ "delikatnie". Potrafię zejść w Krakowie do 7-8 litrów, ale przy normalnej jeździe wyjdzie 8-9l, a jak duże korki to i 10-11l. Wszystko zależy do dynamiczności. Stabilna jazda na autostradzie przy 130km/h to około 7-7.3l. 180km/h to 9.0-9.5l, ale jak masz duży ruch i trzeba często hamować i przyśpieszać to spalanie szybko wzrasta. U mnie średnio to jest 7.5l z czego miasto (7-9l) podmiejskie drogi 70-90km (spalanie 5.1l !) i autostrady ~180km/h (9.5-10l). 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
paolokos Report post #8 Posted December 11, 2018 Z tym 9 przy 180 toś pojechał ? 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Macmaciek Report post #9 Posted December 11, 2018 Ja jeździłem bitd przez rok, potem tsi 280. Chwilowo benzyniak jest unieruchomiony (padł akumulator), więc jeżdżę znowu tym samym bitd. NIGDY więcej nie kupię diesla. To chrumkanie mnie dobija. Na plusy: silnik jest oszczędny przy dłuższych trasach. Na minus: na krótkich w mieście pali 12l jak ten tsi 280. No i silnik potrzebuje dużo więcej czasu, aż złapie jakąś sensowną temperaturę. Na plus v stosunku do wersji 180: napęd 4motion. Zwłaszcza przy obecnej pogodzie to ma duże znaczenie. Mało poruszany aspekt: bitd jest strasznie ciężki. Gdybym teraz kupował, to albo Altrack 220, albo benzyna 280, oba z 4motion. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
marcin232 Report post #10 Posted December 11, 2018 Z tą temperaturą to racja. Ostatnio pożyczyłem od sąsiada TDI (bo ma hak a musiałem na przyczepce zatargać quada na przegląd) i byłem zaskoczony jak długo TDI potrzebował żeby złapać temperaturę (mimo iż ciągnął 800kg na haku) - jednak do dobrego człowiek się szybko przyzwyczaja. TSI potrzebuje 800m polnej drogi i już mam 'całą' temperaturę. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Maciej86 Report post #11 Posted December 11, 2018 Ja tez bym wolał benzynę , Dźwięk tsi dużo fajniejszy, bi tdi jedzie jakoś ale nie jest to rewelacja dla mnie, 1.8 tsi wiadomo będzie wolniejsze mniej elastyczne ale mimo wszystko wybieram benzino. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
rypek Report post #12 Posted December 11, 2018 (edited) Dzięki Panowie za aktywność w wątku. Ale I tak zgłupiałem, przyjrzałem się bliżej tym ofertą i o ile benzyna jest 'pewna' - fabryczna gwarancja, autoryzowany dealer, to BiTdi co raz mniej mi się podoba. Sprzedaje go komis - Autofibak, opinie w necie nie ciekawe, ale ja tak strasznie opiniami się nie kieruje, bo wiadomo - na 10 zadowolonych 1 wystawi opinie, a na 10 niezadowolonych 9 wystawi opinie wrzuciłem VIN w autobaze - bez wykupienia tego obszernego raportu, ale już mi tam wyskoczyło, że jest jakaś historia uszkodzeń. Ponadto - diesel z 2015 z ~50k przebiegu, coś trochę mało jak ma mój gust. Mam jakieś przeczucie, że miał dzwona i stał z rok jak go łatali. Spróbuje tam jutro wydzwonić i się dowiedzieć czegoś więcej, ale wątpię czy coś sensowego mi powiedzą. Edited December 11, 2018 by rypek Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hala Report post #13 Posted December 11, 2018 26 minut temu, rypek napisał: Dzięki Panowie za aktywność w wątku. Ale I tak zgłupiałem, przyjrzałem się bliżej tym ofertą i o ile benzyna jest 'pewna' - fabryczna gwarancja, autoryzowany dealer, to BiTdi co raz mniej mi się podoba. Sprzedaje go komis - Autofibak, opinie w necie nie ciekawe, ale ja tak strasznie opiniami się nie kieruje, bo wiadomo - na 10 zadowolonych 1 wystawi opinie, a na 10 niezadowolonych 9 wystawi opinie wrzuciłem VIN w autobaze - bez wykupienia tego obszernego raportu, ale już mi tam wyskoczyło, że jest jakaś historia uszkodzeń. Ponadto - diesel z 2015 z ~50k przebiegu, coś trochę mało jak ma mój gust. Mam jakieś przeczucie, że miał dzwona i stał z rok jak go łatali. Spróbuje tam jutro wydzwonić i się dowiedzieć czegoś więcej, ale wątpię czy coś sensowego mi powiedzą. Bierz benzynę. Tutaj nie porównujesz aut z tego samego roku. 2 lata robi różnicę. Producent cały czas coś poprawia, pomimo tego, że tym się nie chwali. Druga rzecz to spokój jaki daje Ci gwarancja. Po to kupuje się nowe auta:), a jeśli dochodzi nie pewna historia to nie masz nad czym się zastanawiać. Będziesz zadowolony z benzyny. Komfort jazdy naprawdę lepszy w benzynie. Co to za emocje kiedy auto "pierdzi" przy przyspieszaniu:) 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
skoczek1213 Report post #14 Posted December 11, 2018 Tez brałbym tsi z racji histori. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
rypek Report post #15 Posted December 11, 2018 W tym tygodniu postaram się ojechać oba modele. Ale coraz bardziej skłaniam się ku benzynie. Ze względu też na to, że jednak w większości robię krótkie odcinki po mieście/okolice miasta. Przy niektórych moich trasach, taki diesel się nawet nie nagrzeje. No i przede wszystkim historia pojazdu. Nawet te fotele w benzynie wyglądają jak z salonu, a w tym dieslu coś za bardzo wygniecione Quote Share this post Link to post Share on other sites
loki7777 Report post #16 Posted December 12, 2018 Diesel jest 4x4 stad te 2 lata roznicy przy tej samej cenie. Jak cos ci smierdzi to albo tsi albo szukasz dalej. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dirve Report post #17 Posted December 16, 2018 @rypek sprawdz historie bitdi w tyn autofibak. Wiem na milion procent, ze gosciu czesto kupuje auto w aukcjach ubezpieczycieli , czyli autach po szkodach calkowitych . 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
rypek Report post #18 Posted December 21, 2018 Zdecydowałem się na benzynę. Bitdi mi śmierdziało + dostałem info, że auto po - jak to Pan ładnie i politycznie określił - naprawach blacharsko-lakierniczych. Także dzięki wszystkim Quote Share this post Link to post Share on other sites
Maciej86 Report post #19 Posted December 21, 2018 Pochwal się jakimiś fotkami Quote Share this post Link to post Share on other sites
perzu126 Report post #20 Posted December 25, 2018 Benzyna jest niemal tak samo skomplikowana jak diesel. Ludzie mają wpojone, że diesel się nie nadaje na krótkie trasy. A wysilona turbobenzyna się nadaje? Mam teraz Mercedesa ML420 CDI. W mieszanym cyklu wychodzi 12/100 ropy. Benzyna jakakolwiek w tym modelu wypija conajmniej 15/100, i też miewa kosztowne usterki. Diesel zawsze wychodzi korzystniej przy dużych przebiegach. I diesla obecnie każdy naprawi. Miałem Nissana QQ 1,2turbo 115KM w trasie najmniej to 8litrow /100. W koło komina 9-10 litrów. Także nie wierzę, że Passat 1,8 Tsi spali 7 czy nawet 8litrów nawet w trasie. Benzyniaki prawie 200konne muszą spalić koło 10litrów w trybie mieszanym. Chyba, że ktoś z górki jeździ... Quote Share this post Link to post Share on other sites