nTomek Report post #1 Posted December 10, 2018 (edited) LCode.exe to program, który wchodzi w skład pakietu VCDS - płatnego programu diagnostycznego do samochodów grupy VW-Audi. W odróżnieniu od głównej aplikacji, nie wymaga obecności/podłączenia (drogiego) interfejsu więc może być uruchamiania w trybie offline. LCode pozwala na przeglądanie "kodowania" dowolnego sterownika, który wykorzystuje tzw. kodowanie długie (krótkie niby też ale to mało interesujące). Aby zacząć pracę z danym kodowaniem/sterownikiem należy, po uruchomieniu programu, wkleić „kodowanie” w pole 1), a następnie wczytać plik zawierający definicje etykiet właściwych dla danego sterownika. Tu niestety bajka się kończy, bo większość plików z etykietami, które wchodzą w skład pakietu VCDS jest w postaci zakodowanej i nie jest kompatybilna z LCode.exe, który obsługuje pliki tekstowe z rozszerzeniem .xpl oraz .lbl Skąd wziąć takie etykiety/pliki? Można poszperać po necie, albo… zrobić samemu. Składnia pliku wygląda następująco: ; - każda linia zaczynająca się średnikiem jest traktowana jako komentarz, czyli ignorowana. Definicja bitów: LC,14,0,Przednie światła przeciwmgłowe zainstalowane LC,14,1,Światła dzienne (DRL) przez światła przeciwmgłowe – aktywne LC,14,2,Światła przeciwmgłowe nieaktywne gdy włączone światła drogowe LC,14,3,Światła przednie Bi-Xenon (z przysłoną) – zainstalowane LC,14,7,Doświetlanie zakrętów przez światła przeciwmgłowe – aktywne Na przykładzie pierwszej linii: LC – od tego zaczyna się każda linia (pewnie skrót od “Long Coding”) 14 – numer bajtu w formacie dziesiętnym – zawsze dwucyfrowy – wartości od 00 do 29 (a może i więcej) 0 – numer bitu – możliwe wartości od 0 do 7 Na ostatniej pozycji jest opis w postaci tekstowej. Definicje menu rozwijanego: LC,00,0~3,01,Market/Country: Rest of World (RoW) LC,00,4~7,40,Manufacturer: Volkswagen/Seat LC i 00 – jak wyżej 0~3 – zakres bitów (może być więcej niż 8 – np. 0~23) jakie zajmuje dane pole wyboru – w tym przypadku to 4 młodsze bity, (4~7 to 4 starsze bity) 01 – wartość danej pozycji w menu – ta wartość jest w formacie szesnastkowym i musi się mieścić w 4 bitach (czyli od 00 do 0F) – dla przypadku 4~7 będzie to odpowiednio 00 do F0 Na ostatniej pozycji jest opis w postaci tekstowej. Definicje wartości dziesiętnej z mnożnikiem: LC,12,0-7,1,Przyciemnienie tylnych świateł postojowych. Krok 1%. LC i 12 - jak wyżej 0-7 – zakres bitów jakie zajmuje dana wartość 1 – mnożnik Na ostatniej pozycji jest opis w postaci tekstowej. Poniżej wklejam kilka plików etykiet jakie udało mi się spreparować. Zastrzegam, że pliki mogą zawierać błędy. Przy odrobinie szczęścia i ochoty może uda się zgromadzić jakąś większą paczkę. Jeśli komuś chciałoby się dorzucić coś od siebie - zachęcam do współpracy. Pliki etykiet: 01-Silnik:03L906023NG.xpl03L906018PS.xpl 03-ABS: Z ruskiej strony 3AA-614-109.lbl, 3AA-698-109.lbl 08-Klimatyzacja:3AA907044AG.xpl 09-Centr.zesp.elektr.: Bordnetz 3C0937049AJ.xpl BCM 3AA937087.xpl RLS 1k0955559AF.xpl 10-Asyst.park./kierow.:3AE919475B.xpl 16-Koło kierownicy:5K0953569.xpl 17-Zest.wskaźników:3AA920870J.xpl 19-CAN Gateway:1K0907530.xpl3C0907530D.xpl7N0907530T.xpl 37-Nawigacja:1T0035680D.xpl 42-Elektr.drzwi kier.:1K0959701P.xpl 46-Moduł komfortu:3AA959433.xpl3AA959799.xpl 47-Sys.nagłaśniający: 4F-Centr.z.elektr.II: 52-Elektr.drzwi pas.: 53-Hamulec postojowy: 55-Zasięg xenonów:5M0907357C.xpl - wersja testowa 56-Radio: 61-Reg.akumulatora:7N0907534.xpl 62-Drzwi tylne lewe: 69-Przyczepa:7N0907383.xpl 6C-Kamera wsteczna: 6D-Elektr.bagażnika: 72-Drzwi tylne prawe: 77-Telefon:3C8035730.xpl A5-Czujniki asyst.j.-p.: 3AA937087.xpl Edited December 26, 2020 by nTomek BCM - aktualizacja RLS LIN2.0 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Albercik Report post #2 Posted May 29, 2019 Tomasz, Fajna robota z tymi plikami. Skąd wziąłeś te xpl'e dla tych etykiet? Chętnie bym podrzucił kilka swoich, ale mam po angielsku i musiał bym tłumaczyć na polski... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nTomek Report post #3 Posted May 29, 2019 Kiedyś miałem przypływ chęci to napisałem/tłumaczyłem ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Major Report post #4 Posted May 30, 2019 (edited) kazdego CLB mozna przekonwertować na LBL i odwrotnie, czy to PL czy ENG a jak chce się zostac przy LBL to trzeba plik głowny wyedytować by kozystał z LBL a nie z CLB i tez jest ok ........do pierwszego update Edited May 30, 2019 by Major Quote Share this post Link to post Share on other sites
nTomek Report post #5 Posted May 31, 2019 @Major a czym są szyfrowane ten CLB? Albo inaczej, jak je rozkodować do zwykłego tekstu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Albercik Report post #6 Posted May 31, 2019 20 minut temu, nTomek napisał: @Major a czym są szyfrowane ten CLB? Albo inaczej, jak je rozkodować do zwykłego tekstu? Ruskie napisały takiego toola, który to robi i nawet... ja go mam Quote Share this post Link to post Share on other sites
nTomek Report post #7 Posted May 31, 2019 A faktycznie... Już widzę w googlu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Olek.86 Report post #8 Posted July 15, 2019 Dnia 31.05.2019 o 12:55, Albercik napisał: Ruskie napisały takiego toola, który to robi i nawet... ja go mam Jak się nazywa? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Albercik Report post #9 Posted July 15, 2019 https://cartechnology.co.uk/showthread.php?tid=31210 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Olek.86 Report post #10 Posted July 15, 2019 3 minuty temu, Albercik napisał: https://cartechnology.co.uk/showthread.php?tid=31210 Dnia 31.05.2019 o 12:55, Albercik napisał: Ruskie napisały takiego toola, który to robi i nawet... ja go mam Jak się nazywa? Dziękuje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Albercik Report post #11 Posted July 15, 2019 3 minuty temu, Olek.86 napisał: Jak się nazywa? masz w pierwszym pod podanym linkiem poście napisane... Quote Share this post Link to post Share on other sites