Skocz do zawartości
Gość ZbigNieff

Odwieczny problem ruszajacego sie fotela w B5 - ROZWIAZANY!

Rekomendowane odpowiedzi

ja wymieniłem te ślizgi i niewiele to pomogło (dalej lekko stuka na zakretach), a jednak uważam, że warto spróbować, tymbardziej, że cena niska i sama wymiana nie jest skomplikowana i pracochłonna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam fotel z elektryczną regulacją, powiedzcie jak mam wymienić te ślizgi? dziś zakupiłem takowe w ASO 6,30zł za 2 sztuki z chęcią bym je wymienił ale nie wiem jak wymontować fotel?

z góry dzięki za podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm a czym jest spowodowane ''kiwanie'' fotela ?? , luzu na boki i przod tył niemam , tylko to kiwanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam fotel z elektryczną regulacją, powiedzcie jak mam wymienić te ślizgi? dziś zakupiłem takowe w ASO 6,30zł za 2 sztuki z chęcią bym je wymienił ale nie wiem jak wymontować fotel?

z góry dzięki za podpowiedzi.

 

no wlasnie macie foto do fotela z reg elektryczna?

 

bo ja mam recaro z elektryczna i nie moge slizgu dostac :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie zamówiłem te ślizgi ale dostałem tylko ten z końcówką 203, ale co sie okazało że ja mam całkiem inne ślizgi podobne ale mniejsze może od skody może seata może od elektrycznych niewiem w każdym raziem włożyłem je spowrotem ale odwrotnie i mozno posmarowałem smarem narazie nic juz nie stuka mam nadzieje że dostane te moje w ASO. pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę się podłączyć do tematu. Czy są różnice w mocowaniu foteli przednich w B5 przed i po lifcie. U siebie (B5 FL) nie posiadam regulacji wysokości fotelu pasażera a często zdarza mi się wozić osobę niesprawną ruchowo dla której wsiadanie i wysiadanie jest sporym problemem. Myślałem o zakupie takiego fotela na aledrogo z anglika i przełożenie tapicerki z istniejącego. Niestety większość z nich to to fotele z B5 przed liftem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie wymienilem te slizgi i dalej stuka z

przodu na prowadnicy gdzie montuje sie te slizgi takze niewiem czy wymiana rolki pomoze czy ta prowadnica trzeba nowa prosze was czy ktos po wymianie slizgow mial dalej ten problem i jak go rozwiazal pzdr

 

---------- Post added at 10:29 ---------- Previous post was at 10:25 ----------

 

slizgow sa dwa rodzaje do modelu 2000 i po najlepiej jak wyjmiesz je i porownasz ale po nr nadwozia powinni ci dobrac w aso pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Ja wymieniłem u siebie obydwa ślizgi i nic to nie pomogło. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły na rozwiązanie stukającego fotela??Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tego co jest napisane wczesniej wyglada na to, ze mozesz miec rolki do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tego co jest napisane wczesniej wyglada na to, ze mozesz miec rolki do wymiany.

Ale stukanie dochodzi ewidentnie z przodu fotela z okolicy gdzie chodzą ślizgi. Na rolkach luzów nie ma :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnowie temat.

a nie ma gdzieś tam jakiś nitów co się luzują? Problem u mnie powstał po wymianie foteli. Może jakiś element metalowy się wyrabia i zaczyna być luźny? Zamówiłem sobie te ślizgi i zobaczę ale z tego co widzę koledzy piszą że za wiele nie daje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomus86

macie moze jakies fotki jak zamontowac te slizgi?stare mi wypadly i jest problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś zlikwidowałem u siebie stukanie foteli przednich. Nie były to ślizgi, nie były to rolki. Problem u mnie tkwił na "zawiasach" mechanizmu od podnoszenia foteli. W przedniej części fotela są takie dwa sworznie, które łączą prowadnice w siedziskiem. Wystarczyło sklepać po obu stronach i luz został zlikwidowany. No i wkońcu cisza:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a umnie fotel pasazera skrzypi ale tylko jak ktos na nim siedzi

co mam zrobic ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przesmaruj te miejsca, które opisałem wyżej. WD40 powinno pomóc:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok jutro zobacze :P

dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziś zlikwidowałem u siebie stukanie foteli przednich. Nie były to ślizgi, nie były to rolki. Problem u mnie tkwił na "zawiasach" mechanizmu od podnoszenia foteli. W przedniej części fotela są takie dwa sworznie, które łączą prowadnice w siedziskiem. Wystarczyło sklepać po obu stronach i luz został zlikwidowany. No i wkońcu cisza

 

Daro - masz na mysli sklepanie "do srodka" z dwoch stron? Czyli tak jakbys chcial go sciesnic? Ja juz sie zastanawialem, czy tam jakos zaspawac, ale to chyba ruchome jest.

Wyczailem, ze mam luz na jednym z nich (tym nizszym, blizej prowadnicy) z jednej strony. Tak zeby sie podzielic jak to zrobilem, to na zdjetym fotelu ruszalem gora-dol blokada przesuwania fotela i wtedy byl slyszalny stuk. Kwestia byla zeby dojsc, gdzie stuka. Ale to juz po kolei lapiac za element mozna wyczuc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek jak najbardziej chodzi o te miejsca. Trzeba je "sklepać" używając najlepiej czegoś stożkowego tak by siła też działała na rozpieranie. Jak zaspawasz to nie będzie Ci się fotel podnosił i opuszczał:) a tego chyba nie chcemy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Podepne sie w temat. U mnie dzis wystąpił problem w regulacji fotela w plaszczyznie gora - dół czyli regulacji na dzwigni ktora znajduje sie z boku fotela. dzwignia jest dosc czesto uzywana bo ja dosc wysokie chlopisko (198 cm) a żona 20 cm nizsza i przy zmianie kierowcy czestej nie ukrywam jest regulowane siedzisko w gore badz w dół.dzis ta dzwignia zablokowala sie i nie "pompuje" tak jak przedtem.da sie nia wykonac 2 ruchy w dol i 1 w gore i ni cholery wiecej.nie chce zlamac dzwigni bo plastikowe dziadostwo.czy ktos mial juz taki problem z tym elementem.dzieki z gory za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek jak najbardziej chodzi o te miejsca. Trzeba je "sklepać" używając najlepiej czegoś stożkowego tak by siła też działała na rozpieranie. tego chyba nie chcemy:)

 

Dokładnie tak. Stuki, puki najczęściej pochodzą z tego miejsca. Samo "sklepanie" z boku mało da. Trzeba "rurkę" rozszerzyć od środka. Ja do tego użyłem właśnie kawałka pręta stalowego, a'la okrągłego klina. Teraz cisza.

 

Temat odgrzewam, bo może się komuś przydać. Dużo piszą o prowadnicach, plastikach, natomiast stuki najczęściej wynikają z tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności