Skocz do zawartości
Gość ZbigNieff

Odwieczny problem ruszajacego sie fotela w B5 - ROZWIAZANY!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość michal3m

hej mam też problem skutającego fotela kierowcy w leonie, stuka przy przyspieszaniu, hamowaniu lub skrecaniu, wyczytałem ze trzeba coś zaklepać tylko co? mozęsz na jakiejs fotce to zaznaczyć? ps młotkiem to zaklepac?

 

---------- Dodano o 01:58 ---------- Poprzednia wiadomość o 01:56 ----------

 

Dokładnie tak. Stuki, puki najczęściej pochodzą z tego miejsca. Samo "sklepanie" z boku mało da. Trzeba "rurkę" rozszerzyć od środka. Ja do tego użyłem właśnie kawałka pręta stalowego, a'la okrągłego klina. Teraz cisza.

 

Temat odgrzewam, bo może się komuś przydać. Dużo piszą o prowadnicach, plastikach, natomiast stuki najczęściej wynikają z tego.

 

 

hej mam też problem skutającego fotela kierowcy w leonie, stuka przy przyspieszaniu, hamowaniu lub skrecaniu, wyczytałem ze trzeba coś zaklepać tylko co? mozęsz na jakiejs fotce to zaznaczyć? ps młotkiem to zaklepac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ... mam problem z suwaniem fotela kierowcy ... nie Znalazłem tematu więc podczepiam się tutaj ...

Jak uniosę dźwignię od odsuwania fotela to nie chce mi się on zablokować :-) tylko latam do przodu do tyłu .... Po jakimś czasie sam się zablokuje ... najczęściej w nie takiej pozycji jak chcę i muszę znowu go wyregulować :-) i tak w kółko :-) ...

Przyznam się, że nie zaglądałem jeszcze pod fotel bo nie marzą bardzo jak ...

Jest jakaś opcja nasmarować tą wajchę/cięgno ?? Mał już ktoś taki problem ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fotel do tyłu, plaski cienki śrubokręt , ściągasz blaszkę zabezpieczającą z tej dźwigienki ( nie na fotelu tylko na szynie przymocowanej do podłogi) , odginasz 2 plastyczki by wyciągnąć. Na fotelu odkręcasz 1 śrubkę torx i wyciągasz linkę. Smaruj do woli :). Poskładać odwrotnie przy okazji wyregulować tą blaszką zabezpieczającą/ustawiającą - czyli ciągniesz na fotelu za uchwyt przesuwania i na prowadniku ustawiasz to tak by był otwarty "przejazd fotela" wbijasz blaszkę i tyle.

Ps. wygodniej jest fotel wysunąć do tyłu ( 2 osłony ślizgów wykręcić. No chyba że nigdy nie był tak wyciągany to ma blokadę zbitą środkiem więc zamiast ciąć można 2 śrubki na 13 klucz wykręcić i podnieść go sobie w górę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy idzie dostac jeszcze slizgi fotela do passata b5 98 rocznik?bo u mnie w serwisie powiedzieli ze to jest czesc niewymienna i jak co to trzeba nowy fotel kupic;-/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie tak. Stuki, puki najczęściej pochodzą z tego miejsca. Samo "sklepanie" z boku mało da. Trzeba "rurkę" rozszerzyć od środka. Ja do tego użyłem właśnie kawałka pręta stalowego, a'la okrągłego klina. Teraz cisza.

 

Temat odgrzewam, bo może się komuś przydać. Dużo piszą o prowadnicach, plastikach, natomiast stuki najczęściej wynikają z tego.

 

Mozesz mi pokazać na tym zdjeciu o ktorym elemencie piszecie? Zdjalem fotel, szarpie wszystkie jego elementy i wszystko jest sztywne i brak luzow. A jak jade to przy przyspieszaniu i hamowaniu slysze glosny stuk, jakby metalowy element uderzal w inny metalowy element. Jest to naprawde glosne i wkurzające. Niedlugo sie posune do tego ze kupie drugi fotel i przeloze tapiecerke mimo ze mam fotel w dobrym stanie.

out.php?t=856350_123.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam inny problem...

Po wymianie ślizgów na nowe (oczywiście z salonu) wytrzymują 1 rok (ok 15kkm)

Wymieniałem już 2 razy i znowu zaczęły stukać.

Po wyciągnięciu starych nie wyglądają na wytarte.

Ma ktoś może jakiś pomysł, co może być przyczyną??

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, trochę odświeżę team, gdyż od samego kupna mam problem z fotelem kierowcy, a mianowicie rusza się po parę mm do przodu i do tyłu. Zauważyłem, że jakiś mietek kombinował coś z tą linką z bolcem, która blokuje fotel. Zamówiłem nową, zamontowałem, ale problem pozostał. Tak jakby ten bolec nie wychodził do końca. Fotel nie rusza się, kiedy spuszczę linkę z zaczepu przy rączce, ale wtedy nie mam regulacji. Co ciekawe, nawet, jak ją zamocowałem i ustawiłem najmniejsze naprężenie, to bolec jakby cały nie wyszedł. Może to być wina zbyt słabej sprężyny, która "wypycha" bolec?

Dodam, że linka z allegro wytrzymała niecały miesiąc (zeszła końcówka z linki, która trzyma w zaczepie).

 

Linkę i tak muszę kupić, tylko czy moja poprzednia, to jakaś chińszczyzna i szukać innej, czy to może wina czegoś innego. Wolałbym nie wydawać co miesiąc po 70 zł.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez kavasir

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , 

czy można jakoś naprawić regulacje fotela kierowcy ? , chodzi o to że działa normalnie dół góra , ale jest strasznie nisko , da się jakość podnieść aby był wyżej o kilka centymetrów ? 

Edytowane przez Adamus2006

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta i do zrobienia, producent przewidział nawet specjalne otwory do usuwania luzu.

 

Należy wziąć mały i cienki śrubokręt płaski, wsunąć go poziomo przez specjalne otworki, tak żeby wszedł w rowek tulejek (zawiasów) odpowiedzialnych za regulację dół/góra siedziska i walnąc parę razy młotkiem w niego, żeby rowek się rozszerzył. Jak zobaczycie z boku tam gdzie są wąsiki, tam widać ten rowek, zdaje się idzie na całej długości tulejek/rurek/zawiasów.

 

forum.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności