Skocz do zawartości
passatATJ

Passat B5 ATJ problem z ładowaniem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post na tym forum i niestety muszę zacząć od podzielenia się moim problemem. Od ok roku zaczęła mrugać kontrolka od ładowania + informacja "generator .... ", później mu przeszło. Jakoś ostatnio znowu czasami mrugnęła - podejrzewałem, że kończą się szczotki w alternatorze. Kupiłem nowy regulator, wymieniłem ( stare faktycznie były podjechane, tak jak i wirnik - pod jedną szczotką rowek był głębszy ) i wszystko było ok przez UWAGA ----->30km, później zaświeciło się ładowanie i już nie zgasło. Auto ledwo dojechało do domu - wszystko się rozładowało, a wskazówki na zegarach zatrzymały. Na akumulatorze było lekko ponad 7V. Lekko zdenerwowany, kupiłem nowy regenerowany alternator, założyłem i ładowanie powróciło ( 14,30V bez świateł ) tylko jest jeden problem. Mianowicie w czasie jazdy często gęsto zapala się kontrolka, że ładowania nie ma, piszczy sygnał i tak w kółko - jak w dyskotece... Czasami jest normalnie, a czasami mu odwala i tu nie mam pomysłów już co mu dolega.... Myślałem, że to może wina kostki od wzbudzenia, jakiś przełamany kabel czy coś jednak ruszając ją na postoju w momencie, gdy kontrolka nie świeci się i jest ładowanie 14,30V, kompletnie nic się nie dzieje. Jeżeli ktoś byłby w stanie pomóc byłbym bardzo wdzięczny.

Pacjent :

Passat B5 1.9 TDI ATJ 2000r | alternator BOSCH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w tym momencie jak zaczyna świecić kontrolką to faktycznie ładowanie jest czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj odpalałem go ze 4 razy na postoju i za każdym razem pracował ok 4 min. Próbowałem ruszać kostką, wiązką, kiwać samochodem, stukać w zegary czy deskę czy zwiększać obroty i nic się nie zaświeciło więc trudno jest mi określić czy w momencie zapalenia się kontrolki jest ładowanie. Dziś po przejechaniu ok 20km kilka razy błysnęła na sekundę, a raz zapiszczał sygnał i pokazał się komunikat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś znowu zapaliła się na postoju i zdążyłem sprawdzić - nie ma ładowania gdy się pali. Problem prawdopodobnie jest wzbudzenie. Po podaniu napięcia pod regulator jest ładowanie. Jak działa wzbudzenie w tym samochodzie ? Ile V powinno być na wzbudzeniu oraz gdzie szukać przyczyny jego braku lub czegoś takie, że raz jest, a raz go nie ma. Wtyczka jest ok i cała wiązka wygląda na całą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a może problem tkwi w stacyjce..? Poprzez stacyjkę podajesz napięcie na regulator napięcia, a następnie przez regulator napięcia na zacisk D+ (zacisk ładowania) alternatora - jak się mylę niech ktoś mnie poprawi.

Ten używany alternator wyposażyłeś w nowy regulator napięcia który wcześniej kupiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alternator jest regenerowany przez firmę - czyli jest jak nowy, ładuje po podaniu napięcia. Prawdopodobnie znalazłem przyczynę. Sprawdziłem napięcie na wzbudzeniu i wahało się od 1,5V do 7V i kontrolka od aku cały czas się paliła na włączonym zapłonie. Zacząłem mocniej szarpać i kręcić wiązką i pokazało się chyba 11,5V i kontrolka zgasła, a po podpięciu do altka się pali, czyli tak jak być powinno. Diagnoza - prawdopodobnie przełamujący się przewód od wzbudzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, passatATJ napisał:

Alternator jest regenerowany przez firmę - czyli jest jak nowy, ładuje po podaniu napięcia. Prawdopodobnie znalazłem przyczynę. Sprawdziłem napięcie na wzbudzeniu i wahało się od 1,5V do 7V i kontrolka od aku cały czas się paliła na włączonym zapłonie. Zacząłem mocniej szarpać i kręcić wiązką i pokazało się chyba 11,5V i kontrolka zgasła, a po podpięciu do altka się pali, czyli tak jak być powinno. Diagnoza - prawdopodobnie przełamujący się przewód od wzbudzenia.

Możesz opisać w którym miejscu przełamuje Ci się przewód od wzbudzenia? Ew. wspomóż zdjęciem :)

Powodzenia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto naprawione. Zdjęcia niestety nie mam. Przewód przełamywał się gdzieś pod pompą vacum - nie było kompletnie miejsca aby coś zobaczyć wzrokowo, a co dopiero wytargać i zlutować. Odkręciłem rurę dolotu, filtr paliwa, jego podstawkę i stwierdziłem, że nie ma to sensu bo i tak nic nie wskóram bez odjechania silnikiem. Tego nie chciałem robić więc, znalazłem przewód w peszlu, który prowadzi całą wiązkę do kabiny następnie "ciach", przylutowany nówka sztuka + osłona i estetyczne poprowadzenie aż do alternatora i przylutowanie do wtyczki. W końcu mam spokój :D

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności