Skocz do zawartości
Turek96

Ciężki rozruch passata b6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na wstępie opisze swój problem który jest wyżej w temacie. Problemem jest rozruch auta na zimnym silniku, jak jest ciepły lub kolejne odpalenie na zimny to problemu nie ma.
Problem polega na tym ze auto kreci kreci i kreci zanim odpali, a nie raz odpala od strzała.

Jeżdżę od uzdrowiciela do uzdrowiciela i nic a każdy kasuje i mówi ze wszystko gra..

Problem próbowałem rozwiązać juz na kilka sposobów ale nic z tego dalej to robi..


*Sprawdziłem pompę Vacum, cisnienie książkowe
*pompki sprawdzone na maszynie, idealnie dają, profilaktycznie zamieniona kolejnosc oraz wymiana uszczelnień i "kamień"

*Aku kupiony nowy, 78/720 moj stary mial 77/780

*pompa paliwa wymieniona na nowa w czwartek i dalej to samo

* rozrusznik kreci dosyć mocno, nie wyczuwalne zeby bylo coś nie tak.

* swiece wymienione na nowe link ( https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3330221835171-CGP_003________0106671802-swieca-zarowa.html )

++Jedynym problem mogłoby być startowa dawka paliwa tego nie sprawdzałem.


Paszczurek był na hamowni i magik mówił ze wszystko gra.
To juz sam nie wiem co szukać gdzie uderzyć, przy wiekszych mrozach jest problem z odpaleniem, u mnie było w piątek -7 i juz kreciłem go kilka razy.

 

Żaden uzdrowiciel nie ma juz pomysłu gdzie uderzyć, kiedyś czytałem cos o rozruszniku ze właściciele passatów zmieniali rozruszniki z 10 ząbków na 11 i to pomagało, ale dla mnie to dziwne bo wtedy by krecił slabo w każdą porę roku, zimą by były bardziej nasilone objawy.
Dpf wypalany na bieżąco wiec nie powinnen go zatykać przy odpalaniu.
 

Czy ktoś z forumowiczów ma jakiś pomysł gdzie uderzyć ? 
Wrzuciłem już z 3000 tyś i mam wszysciutko sprawdzone powymieniane i nie ma pomysłów co dalej robic by sie tego problemu pozbyć.

Proszę o pomoc albo jakieś wskazówki.
Jestem z Kościerzyny woj.pomorskie jeśli ktoś w pobliżu to mogę podjechać i pogadać :)

Pozdrawiam

Edytowane przez Turek96

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyglądnij się lepiej rozrusznikowi. Miałem podobnie, twierdziłem, że kręci ok a rozrusznik okazał się być uszkodzony. Kpl regeneracja to 150zł więc polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi jeszcze chodzi po głowie synchronizacja, sprawdzal magik komputerem i niby dobrze jest ale nie powiedział mi wartosci, musze do innego podjechać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja również stawiam na rozrusznik. Jeśli na zimno nie osiągnie pewnych obrotów przez zadany czas, ECU nie podaje paliwa.

Tutaj jest to fajnie wyjaśnione

https://www.youtube.com/watch?v=Ni_mBNdXSOI

Ewentualnie układ sterujący świecami nie pracuje poprawnie, ale to trzeba by miernikiem weryfikować co jest podawane na świece. 

 

Edytowane przez mariuszz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy obecnie panujących temperaturach auto powinno odpalić od kopa bez świec. Rozrusznik na stół. Nie wydawaj kasy na coś co nie przyniesie efektu. Synchronizacją bawiłem się w + oraz - i nie zauważyłem różnicy w czasie odpalania, jedynie to, że (nie pamiętam teraz) w którejś opcji twardo odpalał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie zaglądałeś do rozrusznika to lepiej to zrób. Od niego powinieneś zacząć (jak również od sprawdzenia i konserwacji połączeń kablowych), bo to w zasadzie najtańsza i najszybsza naprawa w całym tym zestawie.

Ja w swoim leciwym 1Z też miałem problem z odpalaniem i szukałem nie wiadomo czego ale sprawa rozegrała się w jeden tydzień i rozrusznik się zablokował :] Wymieniłem szczotki i tulejki (co kosztowało mnie chyba 50 zł) i jak ręką odjął. Rozrusznik chodził niczym szlifierka, a nie jak ten z malucha co "hechła" i nie odpala :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To oddam rozrusznik do zrobienia, niech go sprawdzą.
Dzięki za wskazówki ! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam ze na rozgrzanym silniku spalanie mam z klimą 0,7 l/h czasami skacze do 0,8-0,9 L
Czasami jest tak ze z klimą mam 0,7.Bywa i tak ze i skacze do 1l/h ale nie wypala sie dpf.|

Mozesz to tez ma jakiś wpływ kiedyś slyszałem ze 0,5-0,6 l tak powinno być.

I auto wiecej spala ropy na 100 km to zauwazyłem bez patrzenia na komputer, przy takiej samej ergonomi jazdy


 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz czy to trafna diagnoza. Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z mechanikiem umówiony na 19 grudnia...
Ale zauważyłem ze podczas odpalania przygasa mi dosyć mocno oswietlenie w samochodzie... moze miec to związek z rozrusznikiem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Późno trochę ale cóż. Jeśli przygasa oświetlenie to rozrusznik ma na to wpływ. Przerobiłem to u siebie w bmw e61 kilka tygodni temu i w B6 w zeszłym roku.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda grzebać samemu. Mi w BMP mechanik zdemontował i zamontował w cenie regeneracji.

Szkoda grzebać samemu. Mi w BMP mechanik zdemontował i zamontował w cenie regeneracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem samemu, ale zestaw naprawczy i kosz regeneracji to okolo100-150 zl taka dostałem informację, a za 150 zł to nie wiem czy jest sens to robic samemu jak cos zjebie jeszcze to bedzie porażka :D

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik wymieniony i dalej to samo...
Ale jest dodatkowa informacja, dzisiaj zalozylem rano nowy calkiem inny aku i po postoju kilka godzin wykazało na testerze aku ze trzeba naładować wiec istnieje opcja ze cos mi kradnie prąd.

Aku który miałem dotychczas mial moc rozruchować 780 a zmierzone zostało 469 takze duzo spadlo

na nowym tez spadlo podczas rozruchu.

Mam wydruki jesli potrzeba moge wrzucic na forum.

Dzisiaj troche podladuje go i pojezdze zeby alternator go podladował i na noc odlacze i sprawdze rano jak odpala.

Chyba ze ktoś ma jeszcze jakies sugestie chętnie wysłucham :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zlodzieja prądu  akum ma 12,7 V napiecie  po odlaczeniu klemy i sprawdzenia miernikiem ucieka 0.80A

Wszystkiego bezpieczniki wyjete sprawdzone a dalej ucieka prąd...

Ma ktoś pomysł jak tego zlodzeija znaleść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolej na przekaźniki i moduły.

Edytowane przez xSenseix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Turek96 napisał:

Wszystkiego bezpieczniki wyjete sprawdzone a dalej ucieka prąd...

Wszystkie? Z której skrzynki? Tej obok aku? 

Żeby było jasne - wyjmujesz wszystkie bezpieczniki i wtedy sprawdzasz czy ucieka prąd? Tak? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dokladnie, wszystkie te o których wiem w desce po prawej i lewej stronie oraz te przy aku i dalej nic,

Trzymał mi kuzyn miernik na klemie i aku a ja wyciagałem kazdy i nic sie spadlo z poboru pradu..

 

Przekazniki tez sprawdzone..

Dopóki jezdzę do pracy i codziennie odpalam to jeszcze sie da ale od piatku nie odpalaem az do dzisiaj rano jak jechalem do pracy i mial juz konkretny problem... jak by nie bylo tego uderzenia po wcisnieciu kluczyka..

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności