Skocz do zawartości
Marcin K

olej w skrzyni DSG7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem nowym świeżym posiadaczem passata B8 1.8 z DSG 7. Przed zakupem nie wniknąłem niestety za dużo w temat DSG, a że wcześniej nie miałem do czynienia z automatem to się "napaliłem" i kupiłem paska z tą skrzynią. Samochód ma przejechane 65000km, poprzedni właściciel przekazał mi papiery z ostatniego przeglądu w ASO po 60tkm i nie ma tam adnotacji o wymianie oleju w skrzyni i mechatronice. Ponieważ naczytałem się już strasznych rzeczy o tej skrzyni wolałbym jednak wymienić ten olej, żeby chociaż uspokoić sumienie.... Czy ktoś coś wie na tema profesjonalnego zakładu, który robi takie rzeczy gdzieś w okolicy 100km od Łomży gdzie mieszkam? Drugie pytanie jaki olej, gzie i za ile kupić?...tak żeby się nie naciąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi za wymianę oleju w DSG 6 gang zawołali w ASO niecałe 900zł. A samemu jak robię ( po gwarancji już) to wychodzi jakieś 350 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te 7-dmio biegowe to chyba z suchym sprzeglem tak samo jak w 1.6tdi jest inna niz 6-stka idą do niej dwa oleje osobny do do skrzyni i mechatroniki. Nie wiem dokładnie, ale cos slyszalem, że ten ze skrzyni spuscisz normalnie i wymienisz, a ten z mechatroniki nie ma jak spuścić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czołem ?

Zbliża mi się magiczny przebieg 60 tys. km i ze swojego zaufanego źródła wiem, że, pomimo iż producent nie ma zalecenia, warto z takim interwałem wymieniać olej w skrzyni DQ200 (DSG7, suche sprzęgło). Zadzwoniłem do ASO, oni oczywiście twierdzą, że nie ma takich zaleceń ?, ale po konsultacji z kierownikiem serwisu mówią, że mogą to zrobić. Oczywiście chciałbym zrobić to na własnych materiałach i się przygotować na batalię na argumenty z serwisem, bo na razie to widzę, że mi dali od czapy wycenę usługi i materiałów dla DSG6 ?.

Stąd kilka pytań z mojej strony:

  1. Wymiana oleju w przekładni: jak rozumiem olej norma G 052 171 A2, wchodzi 1.7 l? Czytałem gdzieś, że lepiej zalać 2 litrami?
  2. Wymiana oleju w mechatronice: czy jest konieczna? Czy wchodzi 1 litr oleju w normie G 004 000?
  3. Czy powinno się zastosować wymianę dynamiczną?
  4. Jakie części trzeba wymienić dodatkowo? Filtr? Uszczelka? Korek?
  5. Czy ktoś już to przerabiał w ASO? Jakie koszty?

Z góry dzięki za pomoc. ?

 

OK, sytuacja wyjaśniona z ASO, gadałem z kierownikiem serwisu.

Niestety ASO nie podejmuje się wymiany oleju w przekładni, jedyna sytuacja, w której przewidują taką wymianę to w razie uszkodzenia skrzyni.

Od niezależnego, zaprzyjaźnionego mechanika z b. dużym doświadczeniem wiem, że powinno się wymienić tylko olej w przekładni - tam gdzie wchodzi 1.7 l z interwałem ok 60 tys. km. Nie pozostaje nic jak wymiana w niezależnym serwisie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

ja dzisiaj wymieniałem olej w skrzyni DSG7, wchodzi faktycznie 1,7 litra oleju, mi natomiast zalali nieco ponad 2 litry, bo ponoć większa ilość oleju lepiej chłodzi skrzynie. Warsztat twierdzi też, że nie mieli przypadków żeby nadmiar oleju powodował w autach klientów jakieś problemy. W mechatronice wymieniłem też płyn i wszystko byłoby spoko gdyby nie finalne podpięcie pod kompa. Tam program pokazał (nie wiem czy dobrze powtarzam) szybkie spadki ciśnienia w sterowniku co wskazuje, że moja mechatronika kończy już żywot. Mam teraz 150 tys przebiegu i nastawiam się na regenerację mechatroniki jeszcze w tym roku. Mam tylko nadzieję, że objawy uszkodzonego sterownika będą stopniowe i awaria nie zadzieje się z dnia na dzień setki km od domu. Jeżeli macie info na temat objawów kończącej się mechatroniki to będę wdzięczny za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki koszt wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem we Wrocku za całość 350 PLN

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 hours ago, Breslauer said:

wszystko byłoby spoko gdyby nie finalne podpięcie pod kompa. Tam program pokazał (nie wiem czy dobrze powtarzam) szybkie spadki ciśnienia w sterowniku co wskazuje, że moja mechatronika kończy już żywot. 

W DSG 7 piętą achillesową było uszczelnienie akumulatora ciśnienia oleju. Może to u Ciebie występuje? Pytanie co dokładnie swtierdzili specjaliści od skrzyń.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Breslauer gdzie we Wrocławiu wymieniałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jaki olej do DSG7

Febi DCTF-1 czy DCTF-2 ?

Według opisów DCTF-1 jest do DSG6 z suchym sprzęgłem a DCTF-2 do mokrego DSG7 różnica w cenie jest spora.

Febi DCTF-1 cena około 45-50zł/L

Febi DCTF-2 cena około 77-85zł/L

Motul DCTF około 35zł/L

a może lepiej taniej ale częściej wymieniać na Motul DCTF ? jest podobno do sprzęgła mokrego i suchego DSG według producenta oleju

W dniu 13.03.2020 o 13:25, Breslauer napisał:

Cześć,

ja dzisiaj wymieniałem olej w skrzyni DSG7, wchodzi faktycznie 1,7 litra oleju, mi natomiast zalali nieco ponad 2 litry, bo ponoć większa ilość oleju lepiej chłodzi skrzynie. Warsztat twierdzi też, że nie mieli przypadków żeby nadmiar oleju powodował w autach klientów jakieś problemy. W mechatronice wymieniłem też płyn i wszystko byłoby spoko gdyby nie finalne podpięcie pod kompa. Tam program pokazał (nie wiem czy dobrze powtarzam) szybkie spadki ciśnienia w sterowniku co wskazuje, że moja mechatronika kończy już żywot. Mam teraz 150 tys przebiegu i nastawiam się na regenerację mechatroniki jeszcze w tym roku. Mam tylko nadzieję, że objawy uszkodzonego sterownika będą stopniowe i awaria nie zadzieje się z dnia na dzień setki km od domu. Jeżeli macie info na temat objawów kończącej się mechatroniki to będę wdzięczny za info.

Kolego jak może wchodzić tylko 1,7L do dsg7 ? o jakim dsg mówisz DQ250 ?

Przecież wchodzi ponad 5 litrów na pewno do DQ500 DSG7 i myślę że do DQ250 również

Edytowane przez xplone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@xplone DSG7 DQ200

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może w sumie dlatego że w dq200 jest osobno płyn mechatroniki a w DQ500 DSG7 jest już smarowanie i mechatroniki i całej skrzyni jednym olejem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzisiaj wymieniłem olej w DSG 7 DQ 500. Oleju zeszło mi ponad 3 l i tak samo skrzynia przyjęła nowego . O co chodzi z tą wymiana bo w sklepie po vin pokazało że ponad 5 l powinno wejść i sprzedali 6 l . Połowa wróciła do banki i zastanawiam się gdzie jest problem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkręciłeś 2 korki spustowe? Trzeba zlać jeden wspólny olej dwoma korkami i oczywiście wykręcić z jednego otworu plastikową rurkę ustalającą poziom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności