Majkel2017 Zgłoś #1 Napisano 30 Listopada 2018 Cześć, Po każdorazowym wykasowaniu błędów pojawia się usterka C111204 - Pompa sprzęgła typu Haldex Uszkodzenie Sporadyczna Opis sytemu: Haldex4Motion Numer oprogramowania: 0CQ907554D Wersja oprogramowania: 7082 Numer sterownika: 0CQ525130 Wersja sterownika: H52 Numer seryjny: HA1-00010.03.1500012465 Nazwa ODX: EV_AllWheelContrHA1VW37X Wersja ODX: 002013 Długie kodowanie: 0301 Czy ktoś miał podobą sytuacje w Passacie B8? Ciężko jest mi stwierdzić czy napęd jest przenoszony na tył. Może te pompy mają złą renomę? Chcę zbadać temat bo naprawa w serwisie może być bardzo kosztowna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #2 Napisano 30 Listopada 2018 (edytowane) Trzeba czyścić pompę czy raczej filtr. To jest chyba zintegrowane, nie jest to trudne, podczas wymiany oleju poprosić o tą czynność. Edytowane 30 Listopada 2018 przez paolokos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majkel2017 Zgłoś #3 Napisano 30 Listopada 2018 A wiesz może w jakim odstępie czasu/kilometrów trzeba robić serwis (wymianę filtra i oleju) ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #4 Napisano 30 Listopada 2018 Mnie robili jakoś w zeszłym roku, jak znajdę fakturę to ci napisze co i jak, bo nie pamiętam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #5 Napisano 30 Listopada 2018 czynność dość prosta. Zobacz 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #6 Napisano 30 Listopada 2018 Miałem w grudniu 2017, mam samochód 09.2014, także co 3 lata trzeba wymieniać olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majkel2017 Zgłoś #7 Napisano 12 Grudnia 2018 Olej wymieniony, pompka przeczyszczona (dramatu nie było) Błąd nadal się pojawia przy każdym teście. Czy z OBD11 można coś więcej wykrzesać? A może poprostu szukać nowej pompy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #8 Napisano 13 Grudnia 2018 13 godzin temu, Majkel2017 napisał: Olej wymieniony, pompka przeczyszczona (dramatu nie było) Przy jakim przebiegu robiłeś wymianę oleju w Haldex ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majkel2017 Zgłoś #9 Napisano 13 Grudnia 2018 Zeszła się wymiana ze względu na czas i przebieg czyli 3lata + 60,000km (dokładnie 62,000) Kopiąc w internetach czytam, ze haldex 5 generacji a konkretnie jego pompa pracyje bez przerwy. Dodatkowo brak filtra i małe zapychające się sitko powodują opory i silnik dostaje w kość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majkel2017 Zgłoś #10 Napisano 19 Listopada 2019 (edytowane) Ostatecznie została wymieniona pompa haldex. Koszt nowej z FV ok 800-1000zł W serwisie jeszcze więcej. Ja kupiłem na allegro od jakiegoś Volvo, musiałem przerobić kostkę. Śmiga aż miło, bład nie występuje. Po rozebraniu starej pompki wewnątrz widać pełno pyłu po startych szczotkach. Planuję je wymienić, przedmuchać wnętrze silnika i myślę że stara pompka dostanie drugą szansę Pompka w B8 Link do oleju Haldex w B8 Edytowane 19 Listopada 2019 przez Majkel2017 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf1977 Zgłoś #11 Napisano 4 Grudnia 2019 Też miałem ten błąd i okazało się, że pompa była wymieniana. U mnie objawiało się to tak, że na mokrym przy gwałtownym przyspieszaniu włączał się ASR (migająca kontrolka od uślizgu kół) i elektronika dławiła silnik, aż do przywrócenia przyczepności. Po naprawie jak wcisnę gaz do dechy na mokrym to kontrolka tylko raz mignie lub wcale, słychać załączenie haldexa (wyraźny stuk) i odchodzi dużo lepiej. Niestety czeka Cię serwis/wymiana pompy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majkel2017 Zgłoś #12 Napisano 5 Stycznia 2020 Poniżej jak wygląda silnik pompy używanej - popsutej oraz nowej. W starej pompie wystarczy wymienić szczotki i wyczyścić wnętrze, działa jak nowa. Część osób wymienia też łożyska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hawana Zgłoś #13 Napisano 26 Lipca 2020 a jak i gdzie zakupiłeś szczotki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madix Zgłoś #14 Napisano 10 Stycznia 2021 Cześć, mam ten sam problem, na przeglądzie stwierdzili błąd haldexu - nie działająca pompa. Co ciekawe jak pojawia się ta usterka nie ma żadnego komunikatu, ani nie zapala się żadna kontrolka więc dopiero po wizycie w serwisie przy okazji przeglądu jest stwierdzana awaria. I tu powstaje problem, miałem gwarancję do końca października 2020 r., na przeglądzie byłem 9 stycznia 2021 r., a według odczytu z komputera usterka pojawiła się w lipcu 2020 r. Według mnie powinni naprawić mi to w ramach gwarancji (!!!), a nie wołać za naprawę prawie 2 tys. Miał ktoś z Was podobną sytuację? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hubi14 Zgłoś #15 Napisano 19 Grudnia 2023 Witam. Pozwolę sobie odkopać temat. Również i mnie dotknęła awaria Haldexa, przy przebiegu około 226tysięcy, wyskoczył mi błąd 16670 oraz 16668. I jak auto jest zgaszone, błędy da się skasować i po VCDS widać, że Haldex "działa" tzn. zmienia się prąd, napięcie i wypełnienie PWM, tylko docisk sprzęgieł wyrażony w procentach jest niski ale się zmienia, a jak docisnę gaz na mokrym albo próbuję ruszyć z LC to wartość idzie do około 30% i wyłącza Haldex. Jeszcze tego nie rozbierałem bo nie mam od ręki dojścia do kanału.. Spotkał się ktoś z takim zachowaniem napędu? Ja po cichu liczę na to, że jest zasyfione sitko (ja nigdy go nie czyściłem, ASO pewnie też, olej wymieniany co 60 tysi) i po prostu pompka ma za mały przypływ i nie jest w stanie wytworzyć zadanego ciśnienia i żeby nie pracowała na sucho sterownik ją wyłącza. I jeszcze dodatkowe pytania, czy po demontażu pompki i wymianie oliwy trzeba jakieś adaptacje robić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil1993 Zgłoś #16 Napisano 21 Grudnia 2023 W dniu 19.12.2023 o 23:20, Hubi14 napisał: Witam. Pozwolę sobie odkopać temat. Również i mnie dotknęła awaria Haldexa, przy przebiegu około 226tysięcy, wyskoczył mi błąd 16670 oraz 16668. I jak auto jest zgaszone, błędy da się skasować i po VCDS widać, że Haldex "działa" tzn. zmienia się prąd, napięcie i wypełnienie PWM, tylko docisk sprzęgieł wyrażony w procentach jest niski ale się zmienia, a jak docisnę gaz na mokrym albo próbuję ruszyć z LC to wartość idzie do około 30% i wyłącza Haldex. Jeszcze tego nie rozbierałem bo nie mam od ręki dojścia do kanału.. Spotkał się ktoś z takim zachowaniem napędu? Ja po cichu liczę na to, że jest zasyfione sitko (ja nigdy go nie czyściłem, ASO pewnie też, olej wymieniany co 60 tysi) i po prostu pompka ma za mały przypływ i nie jest w stanie wytworzyć zadanego ciśnienia i żeby nie pracowała na sucho sterownik ją wyłącza. I jeszcze dodatkowe pytania, czy po demontażu pompki i wymianie oliwy trzeba jakieś adaptacje robić? Przede wszystkim zrob porzadny serwis haldexu czyli czyszczenie sitka w pompie oraz gniazda pompy, wymiana oleju, adaptacja i zobacz wtedy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hubi14 Zgłoś #17 Napisano 21 Grudnia 2023 po świętach będę to rozbierał wszystko przeczyszczę komutator silnika, sitko, gniazdo, olej nowy do sprzęgła i przy okazji do dyferencjału. Dam znać jak to wykonam czy przyniosło pożądany skutek.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hubi14 Zgłoś #18 Napisano 29 Grudnia 2023 wiem, że post pod postem nie wypada, ale chciałbym aby to dotarło do uczestników dyskusji. Otóż jestem po serwisie Haldexu, udało się zdobyć kanał. Sitko w pompie było zawalone na amen, nawet nie takim szlamem ale można to nazwać strupem. Zmywacz hamulcowy miał z tym problem ale doczyściłem, gniazdo pompy to samo, syf sodoma i gomora. Olej miałem wymieniany niedawno w ASO to był ładny, ale z drugiej strony jak pompa nie działała to nie miał się jak zużyć, ale i tak wleciał nowy... plus czyszczenie strony elektrycznej silnika, tam też pyłu ze szczotek aż szkoda gadać. Po tych czynnościach napęd odżył. Także podsumowując, raz na 120tysięcy km powinno się wyjąć pompkę, poczyścić, zmontować i to jest faktycznie napęd idiotoodporny. Olej to wiadomo max co 60 tysi. Jak ktoś ma chęci i możliwości to można pompę wyciągać do czyszczenia co wymianę oleju, też nie zaszkodzi nie jestem tylko pewien czy trzeba robić reset tych wartości przyuczonych czy nie. Ja nie klikałem i napęd działa. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hawana Zgłoś #19 Napisano 29 Grudnia 2023 czyli pompę dałeś nową? jaki koszt? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hubi14 Zgłoś #20 Napisano 29 Grudnia 2023 nic nowego poza olejem i uszczelkami nie dawałem. Pompa jest ta co z nią z fabryki wyjechał, po prostu ją wyczyściłem od strony hydraulicznej jak i elektrycznej (masz zdjęcie 8 postów wyżej) 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach